Geduld is een schone zaak toch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Geduld is een schone zaak toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:13

Hallo lieve Bokkers op de afdeling verzorgerspraat! (staat het hier niet gaat graag even verplaatsen..)

Ja, het begon dus allemaal tig jaren geleden toen mijn overgroot oma en opa nog een kleine kinderen waren of misschien nog wel langer bij onze familie. En ja dan raad je het al we hebben hier het paardenvirus..

Ik kreeg het dus ook, heb een eigen shetlander gehad maar is overleden aan koliek, paarden doorgereden, verzorgd en ga zo maar door. Nu vind ik het harstikke leuk op een manege maar na 6 jaar is het me gaan vervelen pff.. Het werd saai want ik houd van uitdaging (dus ik mocht een haflingertje in/-door rijden) voor de manege lessen. Daarna ben ik gestopt. Niet zomaar gestopt nee echt met de paardensport.

Maar na een paar maanden ging het weer kriebelen door bokt (grr _/-\o_) Ik ging dus opzoek naar een verzorgpony. Eentje gehad maar het klikte niet, dus verder op zoek. Ik kwam dus pas bij Bob uit, een ondeugende shetlander van 12 jaar oud. Ja mijn leuke verzorgpony dus. Nee niet om te rijden natuurlijk! Helaas is dit maar 1 keer per week. Waardoor ik me toch wel verveel hierzo thuis.

Kwa geduld heb ik dat best lang, maar ik zoek nu echt al heel lang een verzorgpony en nee dat is hier niet zo makkelijk hoor. Want veel mensen hebben niemand nodig *Paarden grazen alleen op land* of ben ik weer te jong. Echt het zit me dwars.. Omdat mijn eigen pony is overleden mis ik het echt heel erg. Ik ben in het begin heel spraakzaam vooral als ik alleen ben. Stel me wel netjes voor zoals ik altijd zeg : Hallo mevrouw/meneer, mijn naam is maaike en ik ben 13 jaar oud ik had een vraagje zou ik die mogen stellen?
Ik woon toch wel bij het plate land en strand.. Maar het is echt moeilijk ben echt geen penny typtje ik weet nu wel meer dan alleen rijden (hekken maken, weiland verzorgen, helpen, hoefsmit helpen, dierenarts helpen etc etc)

Sorry voor dit verhaal maarre.. Ik verwacht geen afkraak reactie's ik wil het gewoon kwijt. Het zit me dwars.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:19

Ik snap dat het je dwars zit ja :j Kan me het ook heel erg goed voorstellen. Heb zelf nooit heel lang zonder gezeten maar wel frustraties genoeg. Gewoon niet opgeven en inderdaad geduld hebben. Dat wordt vanzelf beloond. Is namelijk bij mij ook gebeurd en ik heb nu echt een top plek! Succes :(:)

Maaikee43

Re: Geduld is een schone zaak toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:32

Thanks, wachten duurt zo echt lang en dan te bedenken het is nog vakantie ook.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:44

Ik heb dus EXACT hetzelfde!
Ik heb nu ook een verzorgshet, hartstikke lief enzo, maar ik wil rijden.
Ik mag niet meer op paardrijden, duss.
"nee wij hebben al een verzorger" "nee het paard is van mijn dochter en die zorgt er goed voor" etc..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 19:46

Ja zo laatst hé, ik kwam bij een Haflinger en bij een shetlander even kijken, aan de praat geraakt met die vrouw.
Maar nee der nichtjes rijden hun? Nou ik reed eens langs noem je dat rijden, die paarden vlogen door de bak konden hem niet longeren (ging trekken) Ik dacht echt bij me zelf.. Jep die worden vast heel goed verzorgd door die meisjes........

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:12

Tja en die meisjes hebben er lol in ookal doen ze het niet goed en kunnen ze de pony niet houden, maar een plezier doe je ze dus wel en uiteindelijk gaan ze wel leren hoe het moet....dat heet dus een kans geven! Voor jou heel vervelend want jij had het zo graag gedaan maar helaas hebben ze al een verzorgster en die gaan ze niet zomaar weg sturen omdat jij het beter zou kunnen. Ik ben al heel lang op zoek naar een leuke verzorgster/bijrijdster maar ook voor ons is het heel moeilijk om wat te vinden. Krijg weinig tot geen reactie`s dus ik moet ook geduld hebben....

Heel veel succes met zoeken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:46

Ik heb een hele tijd een haflinger merrie verzorgd, helaas is die verhuisd en vlak daarna kreeg ik de kans om een 8 jarige hengst en een 21 jarige shet te verzorgen omdat de eigenaar naar het buitenland ging verhuizen. Die doe ik nu nog steeds :j Ik rijd er niet op maar ik ben wel lekker bezig met de paarden en de weilanden in orde maken etc. Ik zou ook heel graag een bijrijdpaard willen hebben om mee op het strand te rijden, want ik ben echt een typetje die alleen wil buitenrijden, in een bak vind k saai :+ Dus veel succes met je zoektocht! Ik was voor de haflinger merrie wel 4 jaar aan het zoeken :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:55

Je hebt nu een rottige leeftijd, je bent te oud (waarschijnlijk te groot/zwaar) voor een shet, als je wilt rijden en te jong voor grotere pony's/paarden volgens veel eigenaren. Voor mijn shetties heb ik heel lang gezocht om een leuke bijrijdster te vinden. Nu gelukkig een heel leuk meisje gevonden die met veel plezier op Hans rijdt. Voor Amber heb ik in het verleden een verzorgster gehad, maar die zou ik niet alleen durven te laten. Zij had een moeder die er altijd bij was, dus dat ging nog, maar dat zou ik nu toch niet meer doen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:15

Ga anders is briefjes op hangen @ stallen, manege's. Advertentie op bokt, marktplaats etc. Vertel wat je kan *snap je zelf vast ook wel* Maar snap dat heel goed, dat het vervelend is vooral om je leeftijd dat mensen je te jong vinden.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:38

Je had toch ook nog die fjord? En je bent toch ook gaan kijken bij die shetlander hengst? Kan je niet alvast die shetlander hengst mogen verzorgen? Of wat vaker naar Bob?

Edit: typ foutje

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:01

Geef niet op!! Begin dit jaar was ik op zoek naar een verzorgster en had eigenlijk een minimale leeftijd van 15 jaar in gedachten en dit ook in de advertentie gezet. Toen kreeg ik wel zo'n ongelofelijk leuke, stoere en met lef geschreven reactie van een meisje van toen nog 13 jaar. Ik was zo onder de indruk van haar reactie dat ik haar toch maar eens uitgenodigd heb om uit te vinden of we wat voor elkaar konden betekenen. Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en zijn we met z'n drieën (verzorgster, m'n paardje en ik) een hecht team geworden waar we goed en fijn op elkaar kunnen kunnen bouwen en vertrouwen.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:02

Dit heb ik ook gehad,
ik ben 14, en ik verzorg nu een Fries.
Ik heb eigenlijk gewoon contact gezocht, nou had ik wel het geluk dat dat meisje bij mij op school zat.
Maar,, kijk gewoon eens rond in de buurt, of zoek netzo als ik, contact met meiden van school, die paarden hebben.
Liefs,