Te verwend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wend25

Te verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:32

Hallo,

Laatst had mijn moeder via een collega een bijrijdpaard geregeld.
Natuurlijk vond ik het leuk en ik wist niet echt hoe het paard was enzo.
Toen ik daar kwam vond ik het een enorme tegenvaller omdat:
- Hij was redelijk oud en niet in staat om alles nog te doen.
- Ik mocht bijna alleen nog maar met hem naar buiten, wat ik heel erg leuk vind! maar de uitrij mogelijkheid was echt saai (een smal pad tussen gras die langs een vierkante plas ging ) en ik ben een heel bos gewend met verschillende routes.
- Ik had het idee dat de mensen daar op stal helemaal niet de baas waren over hun paard maar de paarden over hun! en niks consequent zijn die eigenaren pikte alles van hun paarden.
Al dit was voor mij toch wel de doorslag om het niet te doen.
Maar mijn vraag is, is het niet verwend van me omdat dit mijn eerste echte eigen bijrijdpaard zou zijn? Zelf rij ik nu bijna 2 jaar maar heb door verzorgpaarden te delen en dagen over te nemen van mijn vriendinnen toch wel wat ervaring opgedaan. De stal waar ik nu bijna dagelijks ben is dus toch wel best professioneel heb ik gezien. Maar als je eerste verzorgpaard kan je dan eigenlijk wel veel eisen stellen? je moet toch ergens beginnen of was het toch wel de juiste beslissing? Ik denk zelf van wel maar wat vinden jullie?

Wend25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:33

Sorry staat op het verkeerde forum thema!
Weet niet hoe het anders zou moeten.

MiniMouse

Re: Te verwend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:34

Als het niet klikt moet je het niet doen, is voor jou niet leuk en voor het paard ook niet.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:34

Ik denk dat het maar net is wat je voor iets zoekt, als dat niet duidelijk was geweest vind ik eigenlijk niet dat je eisen mag stellen.

Maar als het niet klikt, idd niet doen.
Laatst bijgewerkt door Anneert op 28-06-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:35

Als jij het paard niet leuk vind, niet doen. Want dan ga je er net tegenzin heen dat al helemaal.niet leuk voor dat paard zelf. En je bent nog jong zat.

xRamonax

ik zou zeggen , probeer het gewoon.
ik heb door mijn verzorgpony's ontzettend veel geleerd.

Sky_As

als jij meer ambities hebt als alleen wat buitenrijden moet je op zoek gaan naar een ander paard.
Als je perse iets met paarden wilt doen, en niks kan vinden. Dan zou ik de ervaring op doen en het paard een superleuke tijd geven. Je moet ook ergens beginnen. Maar als je superveel ambitie hebt is het misschien niet eerlijk tegenover het paard. Afwegen voor jezelf wat je wilt.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:36

Dit is misschien wel het ideale bijrijdpaard voor iemand anders!! Gewoon blijven zoeken, jij vindt de jouwe heus wel! :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:37

yep, je komt redelijk verwend over als ik heel eerlijk ben. Maar als jij dit niks vindt moet je er vooral niet mee doorgaan en een andere zoeken. Maar vergeet niet dat dit soort dingen je moeder niet echt zullen motiveren om verder voor je te zoeken..

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:38

Als je er niet fijn voelt, heb je een goede keuze gemaakt.
Maar was het om de mensen? of om het paard?
Want de uitrijmogelijkheden kan je altijd gewoon proberen, misschien vind je nog een leuk paadje

Wend25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:43

Ja het was eigenlijk alles bij elkaar met het paard was er niet echt een klik maar ik vind dat je dat na 1.5 uur nog niet heel zeker kan zeggen maar ik voelde me er ook niet op me gemak en toen ik terug fietste had ik niet van zo daar wil ik snel weer heen. Ow mijn moeder blijft wel gemotiveerd hoor ! Zij was het die uiteindelijk zei dat ik het toch niet moest doen waar ik het zelf natuurlijk mee eens was
Bedankt voor de reacties!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:43

ik zou zeggen grijp die kans,je wordt waarschijnlijk stapelgek op dat paard.
(Mijn paard is 25 en voor mij nog heel waardevol )
Je klinkt niet alleen verwend maar ook nog een beetje verwaand :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:45

Hehe, idd geerke :P

Hoe oud noem je trouwens oud, anoukb2?

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:47

Ik vind het niet verwend. Het is heel lief dat ze dit geregeld heeft, maar als het niet is wat jij graag zou willen dan heb je er goed aan gedaan om het af te slaan.
Dit vind ik heel eerlijk van je, het is nl beter dan er jaren met tegenzin aan vast te zitten.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:52

Ik vind het helemaal niet verwend!
Vind het juist erg knap dat je durft te zeggen dat het niet gaat werken.
Bespaart jou een hoop teleurstellingen en ook het paard.
Je vind vast een keer wel een paardje waar je dol op bent!

Wend25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:52

Haha mag je zeggen hoor :) Mijn eisen zijn idd veel te hoog denk ik maar aan de andere kant voelde ik me er ook niet goed bij. Hij was 18 en nog wel fit enzo! maar echt met hem trainen ik de bak enzo wilde de eigenaar liever niet meer. En als hij bijvoorbeeld bij een bos ofzo had gestaan had ik het zeker gedaan maar ik zou hem dan 3 keer in de week moeten doen en 3x per week hetzelfde rondje vond wel leuk voor een maandje maar ze wilde me dan graag echt voor een hele lange tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:54

je rijdt pas twee jaar...je mag blij zijn dat je uberhaupt met een paard naar buiten mag :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:57

Als je pas 2 jaar rijd, zou ik het op zn minst uitproberen! Denk dat je er veel van kunt leren.

Mijn eerste verzorgpony kon ik alleen poetsen, maar ik was helemaal gelukkig!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:02

Waarom gaan rijden, als er geen klik is en ze het niet leuk vind?
Doet ze toch niemand een plezier mee!
Ze komt vanzelf wel een keer een paardje tegen waar wel een klik mee is.
En al is dat over 5 jaar, dat is dan haar keus.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:05

Ik zeg niet dat ze moet gaan rijden als er geen klik is, maar dat ze het op zn minst kan proberen. 1.5 uur is te kort om te zeggen of je een klik hebt of niet.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:06

Als bijrijder vind ik dat je best bepaalde wensen mag hebben. Zo heb ik een tijdje een pony bijgereden waar ik graag mee naar buiten wilde. Dit vooral, omdat ik niet meer op mijn eigen pony kon rijden en wel wilde blijven rijden. De eigenaresse vond dit geen probleem en heb toen echt een leuke en gezellige tijd gehad. Daarna ben ik verhuisd en heb ik een ander bijrijdpaard gevonden, daar mocht ik alleen mee in de bak rijden wat ik weinig aan vond. Daar ben ik toen snel weer mee gestopt. Het is natuurlijk wel aan de eigenaar wat je er wel of niet mee mag doen...

Wend25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:19

Ja naja ze zei: als je er niet zeker van bent moet je het misschien maar niet doen omdat ik het niet leuk zou vinden als je snel weer weg gaat en het is niet leuk voor het paard.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:50

OPG-->VP

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:08

Gezien je nog maar 2 jaar rijdt zou je ontzettend veel van zo'n paard kunnen leren. Het valt vaak al niet mee om een bijrijdpaard te vinden zeker niet als je nog niet erg veel ervaring hebt. Dus persoonlijk had ik het wel gedaan al is het maar voor de ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:07

Aan de ene kant zeg ik dat als je er geen lol aan hebt, nIemand er wat aan heeft.
Aan de andere kant heb je als beginner hartstikke mazzel als je met iemands paard naar buiten mag, he suf die route volgens jou ook is. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om mijn twintigjarige met iemand die pas twee jaar rijdt mee te geven, die kmt gegarandeerd alleen terug. ALS ze haar het erf al af kregen.