bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:35

nuscaniels schreef:
Het willen hebben van een verzorgpaard, eigenaar die niet kijkt naar ervaring en kunde. Het over een jaar wel op hem kunnen rijden als ze hem gezamenlijk gaan inrijden.
Feit dat ze zijn moeder heeft waar ze ook eens in de zoveel tijd op kunnen rijden.


Nog steeds ongelooflijk :')
Want samen inrijden klinkt niet als muziek, als je het mij vraagt . Al helemaal niet met z'n drieën..
Op de moeder rijden is wel een pluspunt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:49

Ik kreeg laatst een aanbod om een paard wat voor de kar moet dingen aan te leren als stilstaan, longeren en dat soort dingen. Daarbij kwam ook het mesten erbij, en buiten en binnen zetten. Moest er wel even 175,- per maand voor betalen.
Heb geweigerd, die klusjes deed ik bij m'n oude bijbaan en daar kreeg ik voor betaald :').

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:52

Es_ther schreef:
Ik kreeg laatst een aanbod om een paard wat voor de kar moet dingen aan te leren als stilstaan, longeren en dat soort dingen. Daarbij kwam ook het mesten erbij, en buiten en binnen zetten. Moest er wel even 175,- per maand voor betalen.
Heb geweigerd, die klusjes deed ik bij m'n oude bijbaan en daar kreeg ik voor betaald :').


_O-

Of had gezegd:
Oh als ik 175 per maand betaald KRIJG dan wil ik het wel doen hoor! :')

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:29

Zo ook nog een heel flink bedrag ook.
Nee als je paarden echt dingen aan gaat leren hoort betalen daar zeker niet bij. En moet je nog mesten dan zou betaald worden eerder op de plaats zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:20

Ik heb ook eenseen aanbod gekregen om een paarden te rijden en moest ik ook de stallingskosten betalen....
Als eerste voel je je nog trots dat speciaal! Jouw vragen, want ze weten hoe je je eigen paard rijdt...Daarna komt het besef en gevoel dat ze je willen uitbuiten.

lor1_1984

Berichten: 12047
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:46

Kijk en daar zit 'm voor mij de kneep bij betalen voor bijrijden.
Ik snap prima dat eigenaren geld vragen, maar als ik soms zie dat er €100,- of meer per maand gevraagd wordt en er daarnaast ook nog wordt verwacht dat je (bijna) alles qua verzorging en onderhoud enzo ernaast doet noem ik dat uitbuiting.
Even drollen wippen, voor de stal en op de poetsplaats vegen, bit peesbeschermers en beentjes (of gehele paard) spoelen en een doekje over zadel en hoofdstel na gebruik, deken wisselen en extra portie voer geven vallen voor mij onder de normale dingen, uitgaande van stalling met zelf uitmesten.

Stal compleet uitmesten (in geval van 1x per week geheel uitmesten), hele terrein aanvegen, bak harken, voerbeurten overnemen, complete weide en paddock uitmesten en onkruidvrij houden, omheiningen nalopen, harnachement poetsen, zadelkamer (lees: de puinzooi van de eigenaar) opruimen, mesthoop ophogen en noem maar op.
Dat je geregeld tijd tekort komt maar wel poetst en aan de hand wandelt, grondwerk doet oid (paard stond 11-24u per dag buiten) en dan commentaar krijgt van de eigenaar dat er niet genoeg gereden wordt is natuurlijk belachelijk.
Zeker als je je bedenkt dat de eigenaar én de andere bijrijder(s) het paard gerust een week of langer op de wei lieten staan, mij niets vertelden maar wel krachtvoer bijvoerden en ik daardoor een aantal keer op een geflipte tijdbom heb gezeten. :x
Ik had 1x per week les, andere keer kwam ik geregeld tijd tekort ivm alle klussen en mijn werk enzo (dag ruilen was niet mogelijk ivm andere bijrijder(s)).

De dag dat besloten werd dat ik die dag maar moest afstaan aan de andere bijrijder(s) (en alles op 1 dag kon gaan doen, naast m'n les en werk) is de dag dat ik mijn spullen heb gepakt en ben opgestapt, ik wist inmiddels dat ik voor alle klussen opdraaide die voor de eigenaar waren en de andere bijrijder(s) op wat drollen wippen, extra portie voer geven en rotzooi opruimen (lees: poetsplaats aanvegen) na niks hoefden te doen.
Ik deed die klussen met veel plezier, als 'betaling' voor het rijden van dat paard maar het heeft me een enorm nare nasmaak gegeven en het plezier in paarden flink verpest (ook ivm de manier waarop met mijn spullen omgegaan is en andere dingen die er voorgevallen zijn).

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:00

Sommige bijrijders klagen al wel over 1 box uitmesten op de dag dat ze mogen rijden naast de bijdrage en dan vind ik het weer onzin.
Maar als je veel extra klussen moet doen dan zie ik dat ook als vervanging voor de bijdrage.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:19

Ik heb 3 maand terug mijn paard moeten verkopen ( financiële redenen) en sinds een paar weken rijd ik Een paardje voor een ander.
Na al jullie verhalen was ik wel even een beetje bang.
Maar oh wat heb ik het goed getroffen.

Ik mag alles, moet niks en betaal niks.
Ik hoef niet te mesten of iets dergelijks.
Alleen goed en lief voor het beestje zijn. Maar dat is vanzelfsprekend.

Ik denk dat zij al lang blij is dat er een volwassene is die verantwoordelijk met haar paardje en spullen om gaat.

Ik ruim alles netjes op, ben zuinig op de spullen, veeg netjes aan.

Ben echt blij dat het zo kan

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:08

Ik denk iemand als bijrijder die zelf ooit een paard heeft gehad ideaal is.
Die weet wat de kosten zijn, weet wat de verantwoordelijkheid is. Die heeft dat allemaal gehad.
En zal dat denk ik ook veel meer waarderen dan de bijrijders die je (hier ook) ziet roepen, ik doe je een goede daad je hebt me zo hard nodig.

Jammer dat je hebt moeten verkopen daan maar veel plezier nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:53

Ik kom even binnen vallen in dit topic..
Ik heb zelf 5 jaar een pony gehad, ivm een hoop omstandigheden kreeg ik het financieel lastiger maar ook kwa tijd, toen heb ik haar ook op marktplaats gezet in de zin van ik zoek een bijrijdster, wel iemand die mee wil betalen. Uiteindelijk vond ik het nog niet eens zo moeilijk als ik verwacht had om dus iemand te vinden maar vond ik het wel lastig er geld voor te vragen, het was mijn pony ik koos er voor een pony te hebben en of je daar nou tijd voor hebt ja of nee het is mijn pony dus ik betaal, als blijkt dat het echt niet meer lukt en het is niet meer realistisch kan je beter verkopen.
Uiteindelijk ging het financieel echt niet meer (met of zonder bijrijdster) en heb ik haar dus echt moeten verkopen.

Nu heb ik zo'n 1,5 jaar later wel weer een verzorg/bijrijd paardje, had zelf een bericht geplaatst dat ik graag weer wat wou doen met een paardje omdat ik het tussen de paarden zijn erg miste. Ik kreeg toen een berichtje van de eigenaresse die zei ik heb een pony met veel pit waar ik zelf niks mee doe ivm gebrek aan tijd en zin. Kwam op mij een beetje apart over, na door vragen bleek dat ze er echt totaal eigenlijk niet komt, maar ze zei als jij het aan durft mag je er mee aan de gang, ik ben allang blij als ze weer wat in handen komt. Bij onze eerste ontmoeting heb ik gewoon eerlijk gevraagd waarom verkoop je haar niet als je er niks meer mee doet (hier heeft ze haar redenen voor waar ik nu ook alle begrip voor heb) maar dat wou ze ook absoluut niet. Nu kom ik er zo'n 2 maand en laatst hadden we weer eens samen afgesproken op stal omdat ik een nieuw zadel geregeld/gekocht had (zij betaalde), heel veel weer gepraat en toen kwam er eigenlijk ook naar voren dat ze ineens zei ik wil haar gaan verplaatsen niet perse op hele korte termijn maar ook niet pas over een jaar omdat de stalling gewoon wel duur is en zij er niks mee doet, hierbij gaf ze wel aan dat als ze dus verplaatst is dat ze wel een financiële bijdrage van mij verwacht omdat ik er alles mee doe en omdat zij in de toekomst ook graag op zichzelf wil straks en al met al dan niet zo veel over houd.

Ik vind dit bovenstaande heel erg dubbel, een vriendin van mij zei ook dat zou ik niet doen, en waarom niet. Omdat ik ten eerste bij mijn bericht had staan financieel niet mee te kunnen helpen en ten tweede omdat ze dat nooit gezegd heeft, ze heeft gezegd ik ben allang blij als er wat met de pony word gedaan want die staat nu alleen maar stil. Ik dacht in eerste instantie prima maar eigenlijk ben ik het wel met de vriendin eens, en nu ik met een thuis cursus ga beginnen wat ook aardig wat kost en daarna een studie wil gaan doen waarvan ik de kosten afgelopen weekend heb opgezocht kan ik het gewoon niet missen om nog eens 100 euro in de maand mee te betalen.

Dus niet omdat ik het wil maar omdat ik het ook tegenstrijdig vind dat ze hier eerst niks over zei en nu ineens wel. Nu word het voor mij alleen wel de situatie als zij nu zegt ik wil echt dat jij over een half jaar gaat mee betalen en ik zeg dat lukt mij gewoon niet of dat wil ik niet, wat dan ook dan stop ik liever nu dan als ik over een half jaar echt wat met de pony heb bereikt. Maar ik zit net op een punt dat ik een al best een beetje een band met de pony heb dat ik het al moeilijk vind.

Heel verhaal maar de vraag is dus hoe kijken jullie hier tegen aan? Eerst niks zeggen en dan na 2 maand ineens ja je moet straks wel mee betalen want anders kan ik niet op mezelf. Alles in mij roept dan eigenlijk dan moet je het niet bij mij gaan halen maar je pony verkopen...

(Nog even ter toelichting de communicatie met de eigenaresse verloopt ook aardig moeizaam, niet ten nadele van haar maar ze heeft het heel druk waar ik alle begrip voor heb alleen dan word er soms totaal niet gereageerd. Het huidige zadel paste totaal niet dus ik mocht een nieuw zadel gaan kopen maar kreeg totaal geen info over wat ze uit wou geven etc. kwam de volgende dag iemand met zadel moest ik nog weer 2 keer vragen of ze wel geld over wilde maken last minute omdat ze het anders vergat, was dat niks vond ik een iets duurdere wilde ze eigenlijk liefst zo min mogelijk kwijt er aan zijn maar concreet zeggen dit wil ik er aan uitgeven en meer niet kwam er niet, en ook totaal geen feedback wat voor zadel zij zou willen, ik heb zo'n 3 week bijna non stop met m'n neus in de zadels gezeten, moet verder alles wat er niet is, bijna niks, zelf kopen/regelen of haar 20 keer vragen of het toevallig nog thuis ligt, dus al met al niet heel makkelijk)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:57

Kan me goed voorstellen dat de eigenaar niet alle kosten wil dragen en de ander een gratis eigen pony heeft.

Als je niet wil meebetalen gewoon zeggen dat je ermee stopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:59

Anke schreef:
Kan me goed voorstellen dat de eigenaar niet alle kosten wil dragen en de ander een gratis eigen pony heeft.

Als je niet wil meebetalen gewoon zeggen dat je ermee stopt


Dat kan ik me uiteraard ook goed voorstellen, het is voor mij alleen meer het tegenstrijdige dat ze dit in het begin niet heeft gezegd en eigenlijk juist heel kenbaar heeft gemaakt toen ik hoef niks van je ben alleen maar blij dat er weer iemand met de pony bezig kan, maak ik jou blij mee en de pony ook, daar kwam het op neer. Daarom heb ik het gedaan. Ik vind het alleen eerlijker als ze gewoon dan gelijk had gezegd prima als het verder klikt en goed gaat wil ik wel in de toekomst graag dat je mee betaald, is dat mogelijk? Omdat er bij mij bij stond dat het sowieso op korte termijn niet mogelijk was. Nu hoor ik dit pas nadat ik al zo'n ruime 2 maand bezig ben met de pony en er al heel veel tijd in heb gestoken dus maakt het niet makkelijk om dan te zeggen doe ik niet dus houdoe.
Het is voor haar of ik kom, of de pony staat letterlijk stil en komt alleen in handen door middel van de stalhouders die haar binnen en buiten zetten (in de zomer dus helemaal 0,0) en met de hoefsmid..
Ze was zelf ook niet op zoek naar een bijrijdster (ook ivm gebrek aan tijd en omdat het een pittig ding is) het was meer dat ze mijn bericht tegen kwam en ik ervaring heb met pittige pony's dat ze mij een berichtje had gestuurd..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-17 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:00

Anke schreef:
Kan me goed voorstellen dat de eigenaar niet alle kosten wil dragen en de ander een gratis eigen pony heeft.

Als je niet wil meebetalen gewoon zeggen dat je ermee stopt


Zo denk ik er ook over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:03

sneeuwpop schreef:
Anke schreef:
Kan me goed voorstellen dat de eigenaar niet alle kosten wil dragen en de ander een gratis eigen pony heeft.

Als je niet wil meebetalen gewoon zeggen dat je ermee stopt


Zo denk ik er ook over.


Dankje voor je mening.
Het is alleen geen kwestie van "willen".
Het is toch niet heel raar dat ik zeg ja maar hallo eerst zeg je je hoeft niks van me, zeer duidelijk dus financieel ook niet en nu alles goed loopt enz wil je er ineens haast achter zetten met verplaatsen en dat ik mee ga betalen terwijl ik ook alle overige benodigdheden zelf moet kopen, heb aangeboden evt. hoefsmid af en toe te betalen. 3/4 keer in de week heen rij op m'n eigen benzine kosten, les neem op eigen kosten etc. Prima allemaal, wil het wel en begrijp het wel maar begrijp niet waarom iemand dat dan niet gelijk zegt. Het is of je betaald mee, of op en duur je betaald mee, of je betaald niet mee in mijn ogen. Maar met beide eerst genoemde geef je dat wel vanaf het begin aan. Toch?

Edit; nogmaals ik heb zelf ook 5 jaar een pony gehad waar ik op en duur minder tijd voor had dus zocht ik een bijrijdster, omdat ik het financieel niet breed had/heb heb ik ook gevraagd om een financiële bijdrage dus ik begrijp heel goed dat een pony volledig voor mijzelf niet gratis is, het enige waar ik niet zo goed mee kan dealen is je dat in mijn ogen dan gelijk verteld bij de kennismaking ofzo als alles goed lijkt en klikt..

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:07

Misschien toch een verkeerde inschatting gemaakt van de eigenaresse.
Jij staat vrij om ermee te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:11

sneeuwpop schreef:
Misschien toch een verkeerde inschatting gemaakt van de eigenaresse.
Jij staat vrij om ermee te stoppen.


Ze heeft gezegd dat ze dat sowieso wou maar dat ze het even aan wou kijken hoe het allemaal zou gaan etc juist omdat de pony lang heeft stil gestaan en ook nog eens aardig pittig van karakter is of het allemaal goed zou gaan. Dat begrijp ik wel maar dan nog.
Ik sta inderdaad uiteraard vrij om te stoppen wanneer ik wil maar ik begin niet ergens aan om er vervolgens zomaar weer mee te stoppen als er iets tegen zit, daarom vraag ik hier advies wat ik er mee aan moet. Plus in zo'n 2 maand tijd actief heen een pony op zien bloeien omdat ie weer in handen komt, al een band opbouwen met zo'n beestje, grondwerken samen, wandelen samen is niet iets wat ik dan zo even weer los kan laten, ook nog eens wetend dat ze dan net zo goed weer stil komt te staan..
Snap dat je het goed bedoeld maar als het zo makkelijk was had ik inderdaad wel toen gelijk gezegd tegen haar dat doe ik niet dus als je dat perse wil stop ik ermee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:12

Haar situatie is veranderd, ze wil straks op zichzelf wonen. En als ze ziet hoeveel plezier jij met haar pony hebt en zij een ander zAdel bekostigd heeft, kan ik me voorstellen dat ze daarom denkt dat je wel wat mee kunt betalen. Ik zou goed nadenken of en zo ja: hoeveel, je bij wilt dragen. En zo niet dan zet je haar gewoon voor het blok: je had aangegeven niet bij te kunnen dragen. Als ze dat ondanks dat echt Door wil duwen.... Kun je aangeven dat de situatie nog niet veranderd is en dat je liever dan meteen stopt omdat het anders steeds moeilijker wordt afscheid te nemen.

Overigens snap ik jou helemaal. Je kiest voor een bepaalde pony op basis van de afspraken. Als dan eenzijdig de afspraken aangepast worden voelt dat niet goed. Blijf dus bij jezelf wat je wel en niet wilt.

Ik ben ook wel meerdere keren gevraagd of ik de pony of het paard die ik eerst gratis kon rijden niet wilde "leasen" . Ik heb daar toen steeds vriendelijk voor bedankt. Ik koos toen bewust niet voor die extra kosten omdat ik al kosten kwijt was aan mijn eigen pony en voor rijvereniging, les, wedstrijden, trailer en brandstof. Bovendien had ik zelf een heel goedkope stalling.

De eerste werd verkocht, een ander bleef toen in de lessen meelopen maar mocht ik
wel blijven rijden en uitbrengen en weer een ander ging terug december in bij de eigenaar waar ze er bijna geen kosten aan hadden.

Ik heb ook wel een eigenaar gevraagd of ik mijn bijrijders bij mij thuis mocht zetten opmijn kosten. Omdat ik dan meer tijd had en minder rreiskosten. Dat wilde de eigenaar niet. Toen ben ik op zoek gegaan naar een eigen paard erbij.

Nu zou ik ook kijken naar de situatie. En de voor- en nadelen op een rijtje zetten. Maar zomaar ineens eisen dat ik bij moet gaan betalen zonder dat daar een bijzondere reden voor is? Dat zou ik ook niet waarderen. Daarbij kan ik dan beter thuis gratis of goedkoop stalling aanbieden in ruil voor (deelsl gebruik want voor 50 tot 75 euro per maand kan ik thuis een paard onderhouden. Zou het gaan om luxe vol pension stalling met binnenbak dan zou ik het misschien wel overwegen.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 24-04-17 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:14

Is er een gedrag dat je wel kunt missen omdat als tegen voorstel te doen?

Ik moet zeggen dat ik het ook niet helemaal eerlijk vind van de eigenaresse.
Maar aan de andere kant voor niets is ook erg weinig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:15

joyce B schreef:
Haar situatie is veranderd, ze wil straks op zichzelf wonen. En als ze ziet hoeveel plezier jij met haar pony hebt en zij een ander zAdel bekostigd heeft, kan ik me voorstellen dat ze daarom denkt dat je wel wat mee kunt betalen. Ik zou goed nadenken of en zo ja: hoeveel, je bij wilt dragen. En zo niet dan zet je haar gewoon voor het blok: je had aangegeven niet bij te kunnen dragen. Als ze dat ondanks dat echt Door wil duwen.... Kun je aangeven dat de situatie nog niet veranderd is en dat je liever dan meteen stopt omdat het anders steeds moeilijker wordt afscheid te nemen.


Dankjewel hier kan ik wat mee :-)
Excuses voor de onduidelijkheid, in haar situatie is de afgelopen maanden niets veranderd. Ze volgt 2 studies tegelijk (niet pas sinds kort) en woont nog thuis probeert tussendoor nog bij te verdienen om toch te kunnen sparen zodat ze straks op zichzelf kan, en voor langere termijn is het voor haar (met of zonder mij er bij) geen optie haar op deze stalling te houden weer ivm het op zichzelf gaan wonen dus zelf huur, onkosten, maar ook stalgeld, hoefsmid, dierenarts kosten etc.
Ik neem zeker even je advies mee, vind het wel een hele goede!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:16

Goed advies Joyce

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:17

Dat is niet netjes van haar, als ze dat vanaf het begin al wel van plan was.

Is nu dus ook een kwestie van vertrouwen wat geschaad is, want ze is niet eerlijk geweest in het begin.

Ik vind vertrouwen wel heel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:21

bruintje123 schreef:
Is er een gedrag dat je wel kunt missen omdat als tegen voorstel te doen?

Ik moet zeggen dat ik het ook niet helemaal eerlijk vind van de eigenaresse.
Maar aan de andere kant voor niets is ook erg weinig :)


Dat had evt. wel gekund denk ik maar gezien mijn studie keuze nu (bij mij is in korte tijd ook veel veranderd kwa knopen doorhakken met oog op de toekomst) moet ik nu zo veel mogelijk sparen sparen sparen zodat ik met een kleine 1,5 jaar dat ook echt kan gaan doen, plus ik heb zelf ook een eigen huis (huur gewoon) en 2 katten etc dus wil altijd een zakcentje over houden op mijn spaarrekening, en heb juist mijn eigen paard moeten verkopen omdat ik niks meer kon sparen en mijn spaarrekening alleen maar leeg raakte ipv voller, en ik wil toch echt wel nu door gaan met sparen voor mijn eigen toekomst, die studie die al jaren in de wacht heeft gestaan omdat ik voor mijn pony koos, nog eens een rijbewijs te kunnen halen uberhaupt.
Dus wat ik al kan missen dan dat zal gewoon echt niet veel zijn, maar kan haar daar ook zeker nu geen beloftes over doen. Heb daar ook over gedacht maar kan nu wel zeggen ja ik kan 75 euro in de maand dan mee betalen maar meer ook echt niet, misschien is het over een half jaar wel zo anders dat het nog minder is en zegt ze dan alsnog dat vind ik te weinig.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:24

75 vind ik ook veel.
Dacht eerder aan 30.

Jij helpt haar ook door het paard in handen te nemen.
Ik geef toe, ik ben iemand die van oorsprong zegt een dienst gaat 2 kanten op, daarom gesloten portemonnee.
Maar door slechte ervaringen van bijrijders die het dan te vrijblijvend vinden begin daarin om te draaien.
Dus zou ik zeggen een kleine bijdrage is in dit geval meer dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:25

sneeuwpop schreef:
Dat is niet netjes van haar, als ze dat vanaf het begin al wel van plan was.

Is nu dus ook een kwestie van vertrouwen wat geschaad is, want ze is niet eerlijk geweest in het begin.

Ik vind vertrouwen wel heel belangrijk.


Ik ook, een klik als allereerste, maar daarna vertrouwen en goede communicatie. De klik is redelijk maar omdat het contact/de communicatie moeizaam verloopt kennen we elkaar eigenlijk nog niet echt goed en omdat ik haar verder ook zelden dus zie doe ik er eerlijk gezegd niet zoveel mee kwa de klik. Hij is goed genoeg in mijn ogen laat ik het zo zeggen, verder sta ik denk ik in zo'n situatie heel anders dan haar als ik de eigenaresse van de pony was geweest en het dus andersom was dus we verschillen best wel. En de communicatie is moeizaam, doet ze ook niet expres maar maakt het ook lastig. Ik ben er ook heel eerlijk in het gaat mij om de pony, ik zou het vreselijk vinden als het niet gaat werken allemaal ik weer stop en de pony weer jaren stil komt te staan, ze is super veelzijdig en wil ook nog graag, is ook niet op een leeftijd dat je zegt nou stil zetten maar en ik zag haar ook echt na een paar weekjes opbloeien toen ik kwam gewoon een blijer koppie er op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:28

bruintje123 schreef:
75 vind ik ook veel.
Dacht eerder aan 30.

Jij helpt haar ook door het paard in handen te nemen.
Ik geef toe, ik ben iemand die van oorsprong zegt een dienst gaat 2 kanten op, daarom gesloten portemonnee.
Maar door slechte ervaringen van bijrijders die het dan te vrijblijvend vinden begin daarin om te draaien.
Dus zou ik zeggen een kleine bijdrage is in dit geval meer dan genoeg.


Ahh okee haha, ja nouja het is natuurlijk niet alleen die bijdrage dan he.. Het is les, benzine kosten, die sinds ik haar er bij heb aardig hoog uitvallen voor mijn doen maar dat is ook vooral omdat mijn vriend zonodig 21,5 km verderop moest gaan wonen dus dat is heen en terug al 43 maar pony heen en terug ook 22 (en dat keer gemiddeld 3 keer in de week). Ik denk eerlijk gezegd dat ze iets van de helft van het stalgeld gaat willen van me.. Maar dat mag ik van mezelf eigenlijk niet zeggen voor ik dat gewoon aan haar zelf heb gevraagd maar dat vind ik dus weer lastig om dat te vragen ook omdat ze natuurlijk nog niet weet waar de pony dan komt en wat dat kost aan stalling.