gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:35

hoihoi.
vandaag ben ik weer naar mijn verzorgpaard geweest .
de eigenaresse heeft gezegd dat ik nog even maar niet moest gaan galloperen met m ..
maar vandaag wou hij zo graag dat hij begon te trekken waardoor ik er bijna afviel :D , voorderest is hij altijd braaf!
dus heb ik hem maar even laten lopen en dus toch gegallopeerd.
ben ik nu goed of fout geweest ? :(:)
Laatst bijgewerkt door Sammielola13 op 30-12-10 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodeletuut

Re: gegallopeerd omdat ik hem niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:37

Tsja als een paard eenmaal gaat dan kan je 'm toch niet tegenhouden..
Misschien kan je hem wat meer trainen om naar je te luisteren, want het is natuurlijk niet goed dat hij niet naar je luistert.

Cassidy

Re: gegallopeerd omdat ik hem niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:39

Misschien is er een reden dat de eigenaresse niet wilde dat hij gallopeerd?
Misschien is het paard net hersteld van een blessure en moet hij rustig weer opgebouwd worden?
Een paard dat alleen maar trekt, maar verder goed te houden is, is geen reden om te gaan galloperen.
Ik hoop dat je dit eerlijk aan de eigenaresse verteld, en ik hoop dat ze er begrip voor heeft.
Had je dit bij mij geflikt had je je spullen mogen pakken en was je verzorger af geweest....

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:39

Jij kunt er natuurlijk niets aan doen dat het paard niet naar je luistert. Wat je je wel even af moet vragen, is of het wel slim is om een paard te verzorgen dat je niet kunt houden.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:40

Cassidy schreef:
Misschien is er een reden dat de eigenaresse niet wilde dat hij gallopeerd?
Misschien is het paard net hersteld van een blessure en moet hij rustig weer opgebouwd worden?
Een paard dat alleen maar trekt, maar verder goed te houden is, is geen reden om te gaan galloperen.
Ik hoop dat je dit eerlijk aan de eigenaresse verteld, en ik hoop dat ze er begrip voor heeft.
Had je dit bij mij geflikt had je je spullen mogen pakken en was je verzorger af geweest....

hhaa, ik heb het eerlijk verteld . maar nee hij heeft geen blessure gehad ;)
maar voorderest is er geen probleem voor zo ver ik van m weet.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:41

M3lisss schreef:
Jij kunt er natuurlijk niets aan doen dat het paard niet naar je luistert. Wat je je wel even af moet vragen, is of het wel slim is om een paard te verzorgen dat je niet kunt houden.

ik kan m altijd houden alleen vandaag had hij gewoon even zn bui niet ofzo haha ik weet het gewoon niet. zo doet hij ook echt nooit.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:44

Als ik je verhaal goed begrijp begon hij te trekken en heb jij besloten om hem te laten galloperen. Zo ja, had je dus de mogelijkheid om te stoppen. Als dat het geval is had je het paard terug moeten nemen , af moeten stappen en de eigenaresse bellen dat je VP momenteel te sterk voor je is. Nu ben je op eigen inzicht gaan galopperen zonder toestemming van de eigenaresse. Ik ben het met Cassidy eens dat je bij mij ook had kunnen vertekken. Afspraak is afspraak.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 19:48

eigenaresse heeft al gereageerd op sms .
ze vond het niet erg.
maar dit kwam ook omdat hij niet al te vaak beweging krijgt.
en hij is echt niet te sterk voor me hoor ;)
hij heeft alleen zn buien... :+
moet het ook zo bot altijd ? }:0
Laatst bijgewerkt door Sammielola13 op 30-12-10 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:50

Ze kon hem gewoon even niet houden, paard had geen blessure oid en er is verder niet aan de hand.
Wat een overdreven reactie's zeg...

zonnestraal2

Re: gegallopeerd omdat ik hem even niet hield...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:53

ik vind de reacties ook wel overdreven. gelijk je spullen pakken omdat je het paard een keer laat galopperen terwijl het niet afgesproken was. :?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:53

Tjonge, jullie verzorgsters moeten dus helemaal perfect luisteren en na 1 foutje worden ze de deur gewezen? :+
Ach TS, kan gebeuren toch?! :D

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:54

Daarbij heeft TS netjes de eigenaresse gesmst, denk dat er genoeg mensen niet zo eerlijk zijn!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:54

Ow dus als jullie allemaal in een dipje zitten of omdat het paard wat frisser is, moeten jullie meteen maar afstappen en opgeven?

Je hebt het paard wel gegeven wat hij wilde en gereageerd op negatieve aandacht. Dus dat is minder goed.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:56

Aangezien je eerlijk bent geweest tegen de eigenaresse en deze het geen probleem vond,
is het toch niet zo erg?
Pony is je waarschijnlijk alleen maar dankbaar dat hij zn opgebouwde energie even kwijt kon :)
wiens pony of paard staat met dit weer namelijk niet frisjes? :brr:

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:56

Waarom overdreven?
Als ik een afspraak heb met een verzorger, dan verwacht ik dat deze wordt nagekomen.
En als het al schort bij kleine dingen zoals het niet galopperen als dat niet gewenst is, hoe moet dat dan bij echt belangrijke dingen? Kan ik in dergelijke gevallen er ook van op aan dat mijn wensen worden gerespecteerd?
Een paard dat echt aan de kletter gaat is een ding. Een paard dat fris is, wel te houden is maar trekt, is een ander verhaal. En dan verwacht ik geen eigeninitiatief!
Kun je overdreven vinden, maar in dergelijke gevallen ben ik de eigenaar van het paard, en niet jij.
En om dergelijke redenen heb ik ook geen verzorgers meer.
Heb mijn neus een keer te vaak gestoten.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:01

Ik vind jullie ook wel erg hard. Jullie nemen zelf een verzorgster en je weet dat daaraan risico's zitten. Een keer galopperen omdat zij hem niet kon houden KAN GEBEUREN!! :D Ook bij jullie zelf gaat vast niet alles perfect. Dat ze een sms'je heeft gestuurd vind ik heel erg netjes! ;)
--> Als ze het paard zelf in galop heeft gezet, dus echt bewust, vind ik het ook een andere zaak, maar wanneer hij zelf de overgang maakt, nou, dat kan.

TS: Als een paard zo'n bui heeft, en je voelt dat je hem niet goed houd, probeer gewoon veel overgangen te maken en veel figuren te doen, hopelijk gaat hij dan beter luisteren. Anders eventueel eerst longeren? Succes :)

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 20:03

Kiichi schreef:
Ik vind jullie ook wel erg hard. Jullie nemen zelf een verzorgster en je weet dat daaraan risico's zitten. Een keer galopperen omdat zij hem niet kon houden KAN GEBEUREN!! :D Ook bij jullie zelf gaat vast niet alles perfect. Dat ze een sms'je heeft gestuurd vind ik heel erg netjes! ;)
--> Als ze het paard zelf in galop heeft gezet, dus echt bewust, vind ik het ook een andere zaak, maar wanneer hij zelf de overgang maakt, nou, dat kan.

TS: Als een paard zo'n bui heeft, en je voelt dat je hem niet goed houd, probeer gewoon veel overgangen te maken en veel figuren te doen, hopelijk gaat hij dan beter luisteren. Anders eventueel eerst longeren? Succes :)

haha idd ..
mischien met dit weer van te voren eventjes longeren is wel even handig denk ik :brr:
dankjewel voor het idee :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:09

er word weer eens niet gelezen :P

een paard niet kunnen houden en daarom galopje doen is niet erg.
maar als het paard alleen trekt maar verder prima te houden is is het imo niet nodig te galopperen.
dat zou mijn verzorgster dan ook te horen krijgen, en goed ook.
dan draaf je maar wat langer, rij je maar meer figuren en hou je het paard maar bezig.
afspraak is afspraak.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:10

Sammielola13 schreef:
.
en hij is echt niet te sterk voor me hoor ;)

Weet je dit zeker?
Ik vind het eigenlijk een verschil tussen: een paard niet kunnen houden (waardoor de draf wat versneld en je bv. even een volte moet maken om hem terug bij je te houden) en een paard écht niet kunnen houden (waardoor die zelf overgang draf-galop maakt en de ruiter dat totaal niet kan tegenhouden).
Ik vind wanneer het paard vrijwillig zonder dat de ruiter er iets aan te zeggen heeft een hele versnelling (overgang) hoger kan schakelen, dat dat toch echt een teken is van "te sterk zijn".

Maar goed, ik stond er niet op te kijken natuurlijk.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:16

euhmm ik heb eigenlijk geen idee, waarom wou de eigenaresse niet dat ie ging galloperen?
je kunt hem ook niet tegenhouden

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:24

Wat een drama om een galopje...
Het zijn vaak mensen die zelf geen tijd hebben .. of niet genoeg geld om paard te onderhouden die een verzorger nemen..
Die mensen moeten blij zijn dat iemand hun paard komt doen en er nog voor gaat betalen..
En dan nog het lef hebben om hun verzorger de bons te geven.
Weet wel dat veel mensen een probleem zouden hebben zonder die verzorger.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:32

Als de eigenaresse zegt, niet vallen, zorg ervoor dat hij er niet van door gaat. Als een paard er van door wilt gaan en ook echt gaat kan je hem niet tegenhouden, ook al zou je op een shetlander zitten. Ik vind het ook erg overdreven.
En TS, zoiets gebeurt nou eenmaal!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:15

Mooi excuus, "zoiets gebeurt nu eenmaal"
Al het echt niet in de macht lag van de TS om het paard tegen te houden, dan hoeft ze zich ook niet schuldig te voelen.
Het feit dat ze zich schuldig voelt dat ze wel heeft gegallopeerd, zegt in mijn ogen genoeg.
Het paard was dan in mijn ogen niet echt "niet te houden"
Ze heeft hem gewoon zijn zin gegeven.
En dat kan in mijn ogen echt niet.
Door het dier flink aan het werk te zetten in draf en stap en veel oefeningen en overgangen te rijden, kan de ergste frisheid er zeer zeker uitgaan.
Een galopje toestaan terwijl het dier makkelijk in stap of draf gehouden kan worden, is in mijn ogen dan ook niet te excuseren.
En als er echt een probleem is dat de ruiter het paard niet aankan, dan moet daar serieus aan gewerkt worden. Door ze samen een grondwerktraject te laten doorlopen, en de One Rein Stop te laten aanleren/oefenen.
Als je niet wilt dat een paard niet gallopeerd, dan hoeft dat echt niet.....

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 01:57

TAO - VP

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 02:02

wow cassidy, heb jij een verzorger??
beetje aparte mening ( die van jou ik weet het.)
want het kan toch altijd een keer fout gaan,
om dan meteen iemand weg te sturen.
ik zou het persoonlijk geen ramp vinden.