moet ik stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikheetik

moet ik stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 22:50

hoi,

ik rij nu ongeveer 3 jaar en heb een verzorgpony. Vroeger vond ik paardrijden echt heel erg leuk. maar ik merk het laatste half jaar, dat ik er weinig zin meer in heb. De paarden zijn echt super leuk, de instructrice ook, en de groep ook. maar toch heb ik er weinig zin meer in. ik heb al een paar keer overwogen om te stoppen, maar toch doorgezet. toch helpt het niet. Zal ik stoppen?

ikheetik

Wietsje92

Re: moet ik stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:51

Ja als het jou beter lijkt om te stoppen dan moet je gewoon stoppen. Als het daarna weer begint te kriebelen kun je altijd weer gaan lessen.

Sonnenritter

Als je geen zin meer heb moet je er gewoon mee stoppen en als je later misschien weer zin heb het gewoon weer oppakken?

Anoniem

Waarom zou je NIET stoppen? Hobbies zijn bedoeld om leuk te zijn, dus als het niet leuk is, dan stop je toch gewoon?

Dewii

Dat herken ik heel goed, en ik ben wel gestopt :j . Ik merk dat het me wat rust geeft nu, ik had er ook niet zo veel zin meer in. En mocht het weer gaan kriebelen dan kun je toch weer terug? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:52

Het kan geen kwaad om een tijdje te stoppen.
Stel dat je het weer gaat missen kun je de lessen weer wel oppakken bij een manege.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:57

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Het komt wel vaker voor dat jeugdige ruiters op een gegeven moment hun interesse in paarden verliezen, soms is dat voor altijd, soms komen ze later toch weer in aanraking met de paarden omdat ze niet zonder kunnen.

Ik ga met Sonja mee dat een hobby leuk moet zijn en je niet tegen je zin met paarden bezig moet zijn.
Maar de jeugdige onbevangenheid die je als jeugdige vaak hebt, die raak je op een gegeven moment kwijt. En dat is niet meer terug te halen. Je gaat gevaar zien, wordt overdreven voorzichtig, soms angstig.
Ik ben er op een gegeven moment ook een tijd tussenuit geweest. Niet omdat de paarden me niets meer zeiden, maar omdat ik me niet kon vinden met een uurtje les in de week op wisselende manegepaarden, of op paarden die niet van mezelf waren en ieder moment onder mijn gat vandaan verkocht konden worden. En toch bleef het kriebelen. En ik vind het heel jammer dat ik gevaren ben gaan zien, en sommige dingen echt niet meer durf.

Maar dit even terzijde: weer eerlijk naar jezelf toe. Trekken de paarden je echt niet meer, of is het iets anders?

irimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 12:33

Als je al een halfjaar zonder zin rondrijdt, zou ik (voorlopig) stoppen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:46

TAO -> VP

maxitopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:24

Je kan altijd stoppen en als je het dan toch mist kan je toch gewoon weer beginnen ? als ik jou was zou ik stoppen en kijken hoe het dan is.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:24

als je er geen lol meer in hebt, dan zou ik als ik jou was stoppen,
je kan altijd weer een keer besluiten om weer te gaan lessen

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:13

Ik zou stoppen je kan gewoon weer beginnen als je het mist?? Of ben je bang dat je dan geen verzorgpony meer krijgt?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:04

Ja kan altijd stoppen. En als je weer zin heb kan je toch gewoon weer gaan rijden.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:07

Ik denk dat iedereen wel eens een "dipje" heeft en een tijd geen zin heeft!! Ik heb dat ook, rijd nu 24 jaar, en heb echt wel eens periodes dat ik echt helemaal geen zin heb!! Heb alleen pech, ik werk op een manege, ik moet zin maken dan...

Maar ik ben het eens met de reacties, hobbies moeten leuk zijn! Stop anders eens een poosje en kijk dan of je weer kriebels krijgt!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 20:11

Jij zit inderdaad gewoon in een dipje.

Jij heb gelukkig nog een verzorgpony en geen eige paard anders werd het wel ander verhaaltje.

Maar ik raad je aan om misschien even wat minder te gaan rijden en eventueel een ander sport gaan doen?
Ik denk wel je het paardrijden zal gaan missen en weer terug gaat maar daardoor zal je het wel weer leuk vinden het hele paardrijden.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:22

Het moet leuk blijven, als je verplicht bent aan iets, is het soms minder leuk. Ik zou gewoon stoppen, en soms een keer met een vriendin mee als je zin hebt om even met de paarden bezig te zijn. Of gewoon even bij de manege of stal waar je rijd langs, en even kijken hoe het er gaat. Doe wat jij het leukste vind!

annexxlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:45

Ik denk dat je moet doen jij zelf het beste lijkt. Paardrijden moet een hobby blijven. EN ik vind dat je hobby's voor je plezier doet. En dus is het geen verplichting.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:07

Vind je alleen het rijden niet meer zo leuk, of ook het verzorgen enz.? Anders kun je evt nog in overleg met de eigenaar van je verzorgpony afspreken dat je even een tijdje niet rijd, maar wel lekker met de pony bezig wilt blijven, lekker wandelen, poetsen. Als je dat ook niet meer zo leuk vind, of er met tegenzin naar toe gaat, dan is het misschien wel beter om (tijdelijk) te stoppen.
Ik heb een eigen paard, die niet meer geschikt is om te rijden. Ik krijg van allerlei mensen de vraag/aanbod dat ik hun paard wel mag gaan rijden, maar heb ook gewoon geen zin meer om te rijden. Maar mijn eigen beestje kan ik echt niet missen hoor, vind het heerlijk om haar met haar bezig te zijn. Dus ik ben wel gestopt met rijden, maar niet gestopt met paarden en dat bevalt me prima!!

Mirtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:31

Ik zou stoppen als ik jou was. Zelf ben ik ook een aantal jaar geleden gestopt met rijden omdat
ik er ook geen zin meer in had, ik had het ook veel te druk met huiswerk. Nu heb ik wel weer zin
om te rijden, maar ik heb nu nog meer huiswerk, dus dat red ik niet. Misschien dat ik het later
nog eens oppak, ik denk het wel. Maargoed, een hobby moet leuk zijn, en als je er geen zin
meer in hebt, dan moet je gewoon (tijdelijk?) stoppen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:47

als je het niet leuk meer vind moet je gewoon stoppen
ik ben ook gestopt met paardrijden, niet definietief!
op de manege had ik er echt geen zin meer in, steeds hetzelfde
en juist andere paarden. Voor mijn gevoel leerde ik niks meer bij
dus vond ik het ook nog eens zonde van mijn geld
na een tijdje miste ik het wel weer, maar ik ga in de zomervakantie
en herfstvakantie altijd nog een week op ponykamp.
ja, nog steeds en ik ben 15. ik ga samen met een paar andere al
een paar jaar, bij dezelfde manege en we zijn daar helemaal vertrouwd
en zeker een goede hulp voor de leiding.
zo kan het ook!
misschien moet je gewoon maar een pauze nemen :)

CandyDeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:42

Heb je al een beetje afwisseling geprobeert? (verschillende lessen, bijv. springen of dressuur)
Wanneer je gevoel zegt dat je het niet meer leuk vind, dan is het misschien beter om te stoppen?..
Je kunt immers altijd weer beginnen met paardrijden mocht je het echt missen!

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:27

of misschien gewoon een tussenstop, kijken of je het gaat missen.maar houdt er wel rekening mee dat je misschien niet meer terug kan, omdat je plaats bezet is

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:30

Ik had het ook, ben ook een tijdje gestopt. Uiteindelijk merkte ik toch dat ik het niet kon missen. Ben naar een maand of 3 weer begonnen.

Besje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:14

Ik heb het ook gehad , ben zoon halfjaar gestopt en heb het nu weer opgepakt! :D

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:36

natuurlijk kan je dit alleen zelf beslissen, maar als je er steeds meer tegenop ziet om te gaan, zou ik inderdaad stoppen. maar hoe komt het? vind je de kinderen niet leuk, leer je niks ? dan kan je op zoek gaan naar een andere manege. maar misschien is het ook wel dat je gewoon niet van die manegesfeer houd, liever priveles hebt. wees iig eerlijk tegen jezelf, ga niet elke week naar de manege als je er simpelweg geen lol in hebt.