Ik was dus lekker vroeg naar mijn vp's gegaan (lees 9 uur 's ochtends

Toen ze kwamen, ben ik met Tor gaan lopen. Daarna zijn we met z'n allen naar buiten gegaan. Door het bos gelopen, maar meneer ging op het laatst zitten trekken. Ik was hem zat dus ik ging alvast terug. Nou ja, dus een tijdje later kreeg mijn vriendin, een smsje (of belletje) van de eigenaar. Er zou iemand voor Sparky komen kijken. Sparky en Angel stonden namelijk te koop. Maar dat hoorde we dus weer ong. een kwartiertje voordat ze kwamen..
Toen die mensen aankwamen moest mijn vriendin van Sparky af omdat ze hem natuurlijk gingen bekijken. Maar Sparky heeft dus geknipte (Fjorden)manen, en ook nog eens eczeem.. Dus daarom wilden ze toch even naar Angel kijken. Dat meisje heeft ook op Angel gereden, en ook op het industrieterein..
Ze zij dat ze genoeg wist en dus, ja, wilde ze Angel wel hebben..
Daar waren we allemaal erg verdrietig over, in een korte tijd zijn we heel erg aan haar gehecht geraakt.
Er is gelogen, en we zijn bedrogen.. Maar ik beschouw dat als privé en alleen voor ons bestemd. We zijn al verdrietig genoeg.
Door dit alles heb ik grote plannen gekregen, en dus hoop ik dat ik met Tornado alleen verder kan. Dan heb je ineens door wat de waarheid was. Ik zal morgen aan mijn vriendin vragen of ze die privé dingen verder wil vertellen met mij. Het was voor ons nl heel schokkend, ook het feit dat Angel binnen 1 maand weg moet.. We kunnen als het goed is nog 1 week van haar 'genieten'..

Ik heb nu gewoon besloten heel mijn hart uit te storten, ik voel me weer verdrietig en boos, en ik moet het van me afschrijven.
Wij wisten dat we de pony's van een handelaar verzorgden. Maar hij leek heel aardig en betrouwbaar. Zeker als je aan zijn vrouw denkt. Ze letten ook op onze veiligheid enz.
Maar zelf komt hij alleen om iets aan het erf te doen of kijken of iets. Hij doet nooit iets, of anders heel soms iets met zijn pony's.
Tornado is zo'n pony die een aardige hekel heeft gehad vroeger aan vreemden. Voor een groot deel heb ik het er wel uit gekregen, maar ik zie het als hij iemand liever niet in zijn buurt wil. Je raad het, hij heeft dit gehad bij zijn eigenaar.
Nu het echte rotgevoel:
Wij worden dus gebruikt, als hij ons niet had had hij Sparky en Angel ook niet gehad. Dan zagen zijn pony's er ook heel anders (lees smerig) uit dan nu. Daar zijn we wel verzorgsters voor, maar om ons dat te troosten zegmaar, heel kort ook, en daarna niks meer tegen ons zeggen.. Hij weet dat we boos zijn. Ik weet ook dat hij eerst grote paarden wilden en de kleintjes weggingen, dus ook Tor, Floor, Suprise, Fiona en Noa. Nu wil hij weer een vierspan zwarte Welshjes. En Tor mag lekker voor dekhengst spelen.. Dat is nog het ergste niet, hij kent zijn pony's nauwelijks. Hij weet alles dus door ons. En nu moeten we dus elke dag in de winter komen, maar ik vrees dat als Spark, Angel en Floor weggaan, en Noa ook, dat we dan straks met 2 pony's staan. Ik denk ook niet dat hij die fok-merrie te pakken gaat krijgen nee. Ik weet dat nu dat alles misloopt en Sup word dan toch waarschijnlijk aan degene die haar verzorgt verkocht. Maar Tor, daar moet ik even achteraan gaan.
Wat mij vooral erg geschokt heeft is dat hij net zo is als andere handelaren.. Liegen om te verkopen en zelf je pony's niet onderhouden. De wei is een baggerzooi en wie mogen de tegels neer gaan leggen? Juist, wij..
Wij hebben Angel bijna een maand ong., hij zei 2 jaar..
Angel bokt en steigerd nu eenmaal, volgens hem was dat uitproberen..
Voor mij is hij nooit meer hetzelfde, en dingen borrellen op en je bent gewoon voor de eerste keer echt boos..
Het is niet alleen Angel die weg gaat, maar ook mijn vertrouwen in de eigenaar van mijn alles, Tornado, is verdwenen..
Het spijt me als ik me aanstel, maar ik kan niet beschrijven hoe erg dit voor me was, ik heb hier om zitten janken, je wil niet weten. En nu voel ik datzelfde weer..