Wat zouden jullie max. betalen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat betaal jij max voor je verzorgpaard?

niks
21 (48%)
10,-
2 (4%)
20,-
3 (6%)
40,-
1 (2%)
50,-
5 (11%)
60,-
1 (2%)
80,-
4 (9%)
100,-+
6 (13%)

Totaal aantal stemmen: 43


Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 21:40

Hee,
wat zouden jullie max betalen voor een verzorgpaard.
paard tussen de 1.60/1.70
Je hoeft niet uit te mesten!
Mag in een groepje op buitenrit en wedstrijden is een mogelijkheid.
voor de zaterdag en donderdag en soms als de eigenaar ziek is.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:42

ik vind dat als iemand een bijrijder vraagt dat diegene blij mag zijn dat iemand hem/haar wilt helpen met het verzorgen aangezien je niet alle dagen zelf kunt (anders neem je geen bijrijder)

Dus ik vind dat er niets betaald hoeft te worden, tenzij je iets stuk maakt of als je lessen wilt volgen of op wedstrijd wilt.

Zo deed ik het wel bij mijn bijrijders.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:26

2 dagen in de week is dit dan met of zonder wedstrijden?
Ik zou zeggen zo'n 20 euro per maand.
Vind best dat er betaald mag worden als je alleen hoeft te rijden.
Voor de rest altijd goede afspraken maken! Ook of je moet betalen als het paard een tijd niet gereden kan worden.
Ik vind 80 euro erg veel geld voor 2x per week rijden.
Voor de rest zul je als je wil lessen ook zelf moeten betalen. Dus lijkt me mooi bedrag 20 euro aan de eigenaar en dan de lessen die jij samen met het paard krijgt waar het paard dus uiteindelijk ook beter van wordt. Best in het voordeel voor de eigenaar.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 00:42

ik vind 50 euro zeker een net bedrag , maar licht ook helemaal aan de stallingskosten
Zou dat delen door 7 en dan x de dagen dat je hem mag rijden.
dan vind ik wel de de overige kosten zoals smid,da,zadel, etc voor de eigenaar is

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 08:43

Het gaat mij niet om de stallingskosten etc.. ik dacht gewoon dat als ik een bijrijder neem en iedereen in mijn streek er geld voor vraagt waarom zou ik dat dan niet doen?
is 40,- te veel?

Naborah

Berichten: 3552
Geregistreerd: 30-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:18

Het licht er ook heel erg aan, wat je zelf zoekt.

-Verwacht je veel van je bijrijd(st)er op het gebied van rijden?
-Wil je iemand die "gewoon" erg goed met je paard overweg kan, ook als 'ie ernaast staat?
-Wil je een combi van bovenstaande?

Ik ga het proberen duidelijk uit te leggen, let wel: Dit is vanuit mijn standpunt!

Wanneer je een goede ruiter/amazone wilt, en dan echt goed (wedstrijd ervaring/bepaald niveau) zul je al snel bij iemand komen die al eerder een eigen paard/verzorg/bijrijdpaard heeft gehad, en vooral veel ervaring.

Wanneer je iemand zoekt, die veel verstand heeft van je paard, een goed karakter heeft (koel in het hoofd/verstandig/verantwoordelijk/kennis van paarden(ziekten)), misschien niet perfect kan rijden (misschien ook meer van recreatief rijden houd), maar genoeg kan rijden voor een stevige buitenrit. Ik kan uit ervaring spreken, dat dit ook vaak diegene zijn, die van paarden houden (niet als penny, maar er ook echte gevoelens bij hebben als ze ernaast staan, of er een jaar naast moeten lopen omdat paard zich gemeen verstapt heeft), maar die geen/weinig geld te besteden hebben om naast e.v.t. (les)kosten een (groot) bedrag te moeten betalen.

Wanneer je een combi van bovenstaande zoekt, zul je zelf ook flexibel moeten zijn. Kijk vooral naar wat je zoekt, niet enkel naar wat je vindt. Nee, staar je niet blind op die ene persoon! Maar houd er rekening mee, dat een sociaal/misschien wat verlegen persoon, die misschien heel geschikt is voor jou/je paard, niet zal reageren op een advertentie o.i.d. wat hij/zij zich niet kan veroorloven (ik doe dit zelf iig niet).

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is :)

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 19:40

Hier mijn rijtje :D

Qua rijden maakt het mij niet zo heel veel uit als de bijrijd(st)er maar consequent is.
Niet te hard schopt/mept etc.. en stevig in zijn/haar schoenen staat.
Je hoeft niet perfect te rijden want zo rijd niemand, maar gewoon wat beweging af en toe een buitenrit mits diegene goed kan rijden en wedstrijden behoort tot de mogelijkheid maar is niet vereist.
Ik heb liever wel dat je klik er is zowel met mij als het paard.
Het is wel handig als je weet wat giftig/slecht is voor een paard.
Niet te lang galopperen en goed uitstappen, cool in het hoofd blijven en veel plezier maken.
buitenritten behoort tot de mogelijkheid, en wedstrijden tevens ook.
Ik vraag een bijdrage van 50,- in de maand voor 2 dagen in de week de Zaterdag en de Donderdag maar dit kan elk jaar veranderen i.v.m. school.

Is dit een beetje goed? :o

Gina

Berichten: 1794
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:44

Ik vind 50 Euro erg veel voor maar 2 keer per week rijden. 20 Euro vind ik wel weer een netjes bedrag. Maar waarom zou je er geld voor vragen? De bijrijder helpt jou door je paard te rijden en jij helpt de bijrijder doordat ze mag rijden.

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:54

als je er goede lessen voor krijgt kun je er wel voor betalen.

Maar bedenk vooral dat het een verplichting is. Ook als het stormt of sneeuwt moet je er heen en ook als je een tentamen of examen hebt etc. Een verzorgpaard is niet altijd alleen maar leuk.

Daarom zou ik er niet voor betalen. in de uren dat je er mee bezig bent zou je ook (leuk) werk kunnen doen en geld verdienen (voor bijv. lessen). Als je ervoor betaalt voelt het als een dienst die je inkoopt (dus heb je geen zin dan zou je kunnen denken "doeiii, ik betaal er toch voor?") als je het gratis doet voelt het als een dienst waar je een ander mee helpt en voel je je toch verantwoordelijker.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:03

purraboy schreef:
Hier mijn rijtje :D

Qua rijden maakt het mij niet zo heel veel uit als de bijrijd(st)er maar consequent is.
Niet te hard schopt/mept etc.. en stevig in zijn/haar schoenen staat.
Je hoeft niet perfect te rijden want zo rijd niemand, maar gewoon wat beweging af en toe een buitenrit mits diegene goed kan rijden en wedstrijden behoort tot de mogelijkheid maar is niet vereist.
Ik heb liever wel dat je klik er is zowel met mij als het paard.
Het is wel handig als je weet wat giftig/slecht is voor een paard.
Niet te lang galopperen en goed uitstappen, cool in het hoofd blijven en veel plezier maken.
buitenritten behoort tot de mogelijkheid, en wedstrijden tevens ook.
Ik vraag een bijdrage van 50,- in de maand voor 2 dagen in de week de Zaterdag en de Donderdag maar dit kan elk jaar veranderen i.v.m. school.

Is dit een beetje goed? :o


50 euro per maand voor 2 dagen is echt heel erg veel.
dat is 25 euro per dag terwijl een dure les op een manege 16 euro kost, dus dat je hier nog meer voor moet betalen.

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:04

De meeste mensen in mijn streek betalen rond de 75,- voor 2 dagen in de week :o

Maurent
Berichten: 407
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 20:06

Ti_Amo schreef:
purraboy schreef:
Hier mijn rijtje :D

Qua rijden maakt het mij niet zo heel veel uit als de bijrijd(st)er maar consequent is.
Niet te hard schopt/mept etc.. en stevig in zijn/haar schoenen staat.
Je hoeft niet perfect te rijden want zo rijd niemand, maar gewoon wat beweging af en toe een buitenrit mits diegene goed kan rijden en wedstrijden behoort tot de mogelijkheid maar is niet vereist.
Ik heb liever wel dat je klik er is zowel met mij als het paard.
Het is wel handig als je weet wat giftig/slecht is voor een paard.
Niet te lang galopperen en goed uitstappen, cool in het hoofd blijven en veel plezier maken.
buitenritten behoort tot de mogelijkheid, en wedstrijden tevens ook.
Ik vraag een bijdrage van 50,- in de maand voor 2 dagen in de week de Zaterdag en de Donderdag maar dit kan elk jaar veranderen i.v.m. school.

Is dit een beetje goed? :o


50 euro per maand voor 2 dagen is echt heel erg veel.
dat is 25 euro per dag terwijl een dure les op een manege 16 euro kost, dus dat je hier nog meer voor moet betalen.


ik bedoel 50 euro in de maand voor 2 dagen in de week :D

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:15

ohh sorry dan had ik het verkeerd begrepen, ik vind dat nog wel reeel maar ik blijf van mening dat de bijrijdster jou helpt dus dat je hem/haar eigenlijk moet betalen ;)

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Wat zouden jullie max. betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:49

Ik vind € 50,00 ook wel heel erg veel voor twee dagen in de week! Je moet ook goed beseffen dat zodra een bijrijder gaat betalen, hij/zij op die dagen ook echt mag gaan doen wat hij/zij wil, daar betalen ze ook voor. Dus als ze een keer geen zin hebben gaan ze ook niet. Ik ben zowiezo van mening dat een bijrijder je helpt, en daar niks voor hoeft te betalen, behalve misschien een keer een les.