Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felicidade

Berichten: 18
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:51

Ik heb ook een keer zoiets gehad alleen dat via de telefoon, had toen advertenties op marktplaats staan dat ik een verzorgpaard zocht en had ook een rijbroek te koop staan, mijn telefoonnummer stond er dus bij. Werd ik opgebeld door een man dat hij een paard had staan, maar hij begon allemaal rare dingen te zeggen en dat ik hem moest 'helpen' op een bepaalde manier, hij wilde ook de plaats waar de paarden stonden niet zeggen dus ik dacht al hier klopt iets niet dus heb ik maar opgehangen, een dag later werd ik weer gebeld alleen dan voor die rijbroek en volgens mij was het gewoon dezelfde man want hij begon allemaal dingen te vragen zoals 'kun je je benen wel goed wijd doen met die rijbroek aan' dus toen heb ik gewoon gezegd dat als hij echt interesse heeft maar een mail moet sturen, maar die mail is natuurlijk nooit gekomen.

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:16

Even dit topic opfrissen ;)

Een tijdje geleden schreef ik over een enge boer, die ( waarschijnlijk ) meisjes verkrachte en aanrande en had s*ks met de eigenaar van een ander paard omdat ze anders de stal niet kon betalen. Nou, sinds ook oktober zijn we daar weg, de druppel was toen die boer me uitschold omdat ik vroeg waarom we niet van het erf afmochten ( eigenaar had duidelijk gezegd dat ze de volgende dag zou betalen ) en toen hij mijn telefoon wilde gebruiken om de eigenaar te bellen.. Heb mijn telefoon natuurlijk nooit gegeven.

We staan nu op erg leuke stal waar hij het heel erg naar zijn zin heeft!

Die boer is opgepakt omdat er een aantal stieren helemaal onder de zweepslagen en onder het bloed in een stal stonden waar ze tot hun knieƫn in de poep stonden.. Hij krijgt een proces verbaal, en moet zijn stal, erf en weiland verbeteren van de Voedsel en Warenautoriteiten. Ook had hij illegaal mensen wonen op zijn erf, en dan bedoel ik mensen uit oost Europa, die niet helemaal snugger waren..

Paard ziet er ook veel beter uit, ik zal even foto's toevoegen :)
Afbeelding

elszoekt17

Berichten: 220
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:17

Afbeelding

Dit was op de oude "stal"

kayleigh1200

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-03-16
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 09:31

Oh Jeetje.
Zulke mensen moeten opgesloten worden.
Echt je moet je verstand goed houden in deze tijden.
Echt verschrikkelijk

Buddyloveyou

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Nederland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:26

ik ben blij dat mijn verzorgpony's bij mijn tante en oom staan. Gelukkig is er daar nog niks gebeurd en dat verwacht ik ook zeker niet!

QueenElsbeth
Berichten: 25
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:01

Buddyloveyou schreef:
ik ben blij dat mijn verzorgpony's bij mijn tante en oom staan. Gelukkig is er daar nog niks gebeurd en dat verwacht ik ook zeker niet!


Wees blij idd, bah wagelijk allemaal.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:35

dit topic maakt mij behoorlijk bang!
rijd nu 3 maanden op een geweldige stal met een 80 jarige eigenaar, kan weinig zelf (wel gewoon lopen rijden niet fietsen etc) dus ik doe vaak boodschappen voor hem, dan kom ik oook gewoon binnen en verteld hij over zijn ervaringen met paarden, en ondertussen kijk ik wat hij nodig heeft.

ik ben nu zo bang dat er ook zoiets gebeurt :(

Anoniem

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:38

Bang worden van deze verhalen is zeker niet direct nodig. :)
Het allerbelangrijkste dat ik wel mee wil geven is om goed te blijven opletten en dat als je je ergens niet prettig bij voelt, dat aan een volwassene aan te geven.
Maar er zijn gelukkig ook een hele hoop goede mensen op de wereld en het zou jammer zijn als je iedereen ineens zou gaan wantrouwen. :)

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:41

anemoonlena schreef:
dit topic maakt mij behoorlijk bang!
rijd nu 3 maanden op een geweldige stal met een 80 jarige eigenaar, kan weinig zelf (wel gewoon lopen rijden niet fietsen etc) dus ik doe vaak boodschappen voor hem, dan kom ik oook gewoon binnen en verteld hij over zijn ervaringen met paarden, en ondertussen kijk ik wat hij nodig heeft.

ik ben nu zo bang dat er ook zoiets gebeurt :(

Laat je niet meteen bang maken door een aantal gore rotte appels. Ze zijn niet allemaal zo!
Wellicht is dit gewoon een normale, vriendelijke oude man die blij is met jouw hulp en het graag over vroeger heeft. Wellicht kun je ook leren van wat hij verteld.
Ga gewoon rustig door daar. Jij weet zelf wat de grens is. Blijf positief en laat je niet gek maken door horror-verhalen.

iiJasmijn
Berichten: 38
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:38

anemoonlena schreef:
dit topic maakt mij behoorlijk bang!
rijd nu 3 maanden op een geweldige stal met een 80 jarige eigenaar, kan weinig zelf (wel gewoon lopen rijden niet fietsen etc) dus ik doe vaak boodschappen voor hem, dan kom ik oook gewoon binnen en verteld hij over zijn ervaringen met paarden, en ondertussen kijk ik wat hij nodig heeft.

ik ben nu zo bang dat er ook zoiets gebeurt :(


Bang zijn hoeft niet hoor! Bij mij is de eigenaar ook 57 maar super aardig. Heeft totaal geen kwade bedoelingen. Het is maar dat je zelf gewoon een beetje oppast met wat je grens is. En mocht hij iets doen wat jij niet fijn vind, dan moet je dat zeggen. Maar vooral niet zelf mee zitten.

Zoolgangster

Berichten: 9652
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:30

anemoonlena schreef:
dit topic maakt mij behoorlijk bang!
rijd nu 3 maanden op een geweldige stal met een 80 jarige eigenaar, kan weinig zelf (wel gewoon lopen rijden niet fietsen etc) dus ik doe vaak boodschappen voor hem, dan kom ik oook gewoon binnen en verteld hij over zijn ervaringen met paarden, en ondertussen kijk ik wat hij nodig heeft.

ik ben nu zo bang dat er ook zoiets gebeurt :(


Ik had 2 buurmannen die op een stadsboerderij tegenover me woonden (de ene was een oude weduwnaar, en zijn 40 jarige zoon woonde bij hem) en daar had ik als 15 jarige nooit problemen mee. Hooguit mopperde de zoon op zijn vader, als hij vond dat zijn vader me teveel liet betalen voor de eieren. :D Heb er genoten van de paardjes die hij had, de honden en de prachtige verhalen over zijn koeien en varkens.

Zulke mensen bestaan er gelukkig ook. Achteraf denk ik wel dat ik het wel getroffen had met zulke buren, als ik sommige nare verhalen lees.

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:23

Zulke dingen hoor je heel vaak! Gelukkig zijn er ook hele leuke normale mannen met paarden! IK werk al een jaar vrijwillig op een pensionstal en ik kan super goed overweg met ook de mannen! (op een vriendschappelijke manier) plus dat ik iemand ben die er 1 wat van zegt en 2 een flinke knauw kan geven. O:)

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:14

Ik vind het wel fijn dat mijn verzorgpony op een manege staat! Er zijn daar meerdere eigenaren, 2 vrouwen en 1 man. Die man ken ik nu al 5 jaar en ik weet dat hij me nooit wat zou aandoen. Hopelijk dan....

Lovas
Berichten: 212
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:56

Goed topic! Zelf nooit zoiets mee gemaakt gelukkig, lijkt me heel naar!

Mintje
Berichten: 13
Geregistreerd: 28-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:54

Ik ben ook opzoek naar een verzorg pony en als ik er een vind neem ik ook eerst mijn ouders mee sowieso en dan kijk ik eerst goed na de eigenaar zelf en vraag even rond over die gene en dan oas kijk ik echt naar het paard zo dat ik ook niet in de verlijding kom

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 18:59

Ik heb zoiets ook mee gemaakt!

Was een super mooie en gave plek met toffe paarden! Alleen die man was gewoon te erg voor woorden....
Ik verzorgde er samen met een vriendin en toen was ik denk ik 12.
Hij keek naar onze borsten, en zat aan onze kont....
Vroeg zelfs een keer aan ons wie die als eerst in de kont moest nemen....
Meteen weg gegaan, aan niemand verteld...

Maar door hem voel ik me onveilig bij de biologie les, want mijn leraar lijkt op hem!
Als m'n leraar achter me staat, voel ik me meteen onveilig en niet op m'n gemak tereijl hij eigenlijk best aardig is!
Paar vrienden van mij kennen mijn verhaal!

Maar ik twijfelde toch wel ff om dit aan jullie te vertellen! :o

Rietjee_xx

Berichten: 509
Geregistreerd: 14-02-16

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:28

Maar het is ook echt niet dat elke man dit doet hoor! Ik verzorg nu ook bij een man, maar die man is gewoon hartsikke aardig! Ik mag ook alles met z'n paarden doen, zonder dat ik moet betalen ofzo. Of zonder dat hij iets verwacht van mij!
En als ik er ben, en hij ook thuis is, komt hij altijd wel even een gezellig gesprekje houden!

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:24

Als iemand die al in dit topic gepost heeft en dit ook meegemaakt heeft kan ik je wel zeggen dat ik met 1 paard bij een man te verzorgen en 2 pony's bij een andere man weet dat alleen de rotte appels dit soort dingen doen. Beide weten van de situatie bij de vorige man waar ik bij verzorgde, want ik heb bij hem wel veel goede ervaringen qua pony's opgedaan. Eigenlijk was het wat dat betreft een mooie plek, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen alle dingen die hij verkeerd deed.

Maakt je maar geen zorgen over het ongemak dat je bij andere mannen kan voelen soms. Dat hoort er helaas bij. Waarschijnlijk trekt het nooit helemaal weg, maar het zal na verloop van tijd zeker minder worden. ;)

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:54

Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt!
Toen ik bij mijn verzorgshet ben gaan kijken heb ik wel mijn moeder meegenomen.

Echt erg dat er zoveel zieke mensen rondlopen -O-

0407Tamar

Berichten: 599
Geregistreerd: 20-04-14

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 21:24

Ik neem eigenlijk altijd een ouder mee als ik voor de pony ga kijken, zij kunnen vaak beter door iemand heen kijken dan ikzelf

officialnik
Berichten: 50
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:57

Dit is inderdaad echt niet normaal!
Ik ben ook een x best stom geweest :(
Ik stond met een vriendin bij mij in de buurt paarden te voeren. Opeens kwam de eigenaar aan. Ze stopte bij het hek en vroeg of we wouden helpen de paarden binnen zetten. Ik natuurlijk meteen jaaaa mijn vriendin (die niet zo van de paarden was) dacht al van is dit wel een goed idee. Ik zat al in de auto vervolgens is die vriendin toch nog ingestapt. Gelukkig is dit gewoon goed afgelopen maar als ik hier aan terug denk heb ik bijna spijt had heel anders kunnen gaan....