Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:43

als je een verzorgpony zoekt bij vreemde mensen ALTIJD je ouders meenemen. bij mensen die je goed kent zit het vaak wel goed. maar wees allemaal alsjeblieft voorzichtig!

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:20

Ik wil dit topic graag omhoog schoppen. Ik denk dat het belangrijk is dat topics als deze actief blijven als waarschuwing voor meiden/jongens welke op zoek zijn naar een verzorgpaard of een dergelijke ervaring hebben.

Ook ik heb een dergelijke ervaring. Toen ik een jaar of 14 was, verzorgde en reed ik een onwijs leuke haflinger ruin bij een oude man. In het begin stond de man vaak naar me te gluren vanuit de stal als ik aan het rijden was, ik zocht er niets achter, want ik kon me voorstellen dat hij graag een oogje in het zeil hield. Echter, na verloop van tijd, kwam de beste man steeds vaker bij me als ik aan het poetsen was oid, op een gegeven moment kneep hij in mijn billen. Toen heb ik direct mijn spullen gepakt en ik ben vertrokken.

Hoe onschuldig het ook leek, het is niet oké als een volwassen man van in de ruim 70 een 14-jarige aanraakt.

Ik wil jullie allemaal op het hart drukken, voelt het niet goed > stop er mee, hoe leuk het paard/pony ook is. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:13

donjalover13 schreef:
als je een verzorgpony zoekt bij vreemde mensen ALTIJD je ouders meenemen. bij mensen die je goed kent zit het vaak wel goed. maar wees allemaal alsjeblieft voorzichtig!


En ook bij de mensen die je kent is het gevaar groot.. hoe treurig dat ook is.. Mijn verhaal staat een aantal pagina's terug. Maar ik kwam al bijna 5 jaar bij een gezin thuis om de paarden te verzorgen. Eerst 4 jaar samem met een vriendin. Sinds een jaartje toen bijna altijd alleen. Had leuk contact met deze mensen en was net 18 jaar ongeveer. Ineens na een western festival op hun rijstal, kreeg ik s'avonds telefoon van hem. (hij was ook rond de 55 jaar). Ineens een hele liefdesverklaring, maar dit mocht ik niet doorvertellen aan mijn moeder en vriendin. Krijg er nu nog de rillingen van. Uiteraard direct na het gesprek mijn vriendin opgezocht en toen samen mijn moeder verteld. We hebben de man ermee geconfronteerd en hij wist nergens van.. (was duidelijk dronken aan de telefoon toen). Uiteindelijk ben ik toch de paarden blijven verzorgen, maar heb me nooit meer veilig gevoeld. Nu heb ik nog contact met hun, maar enkele keren.

De toenmalige "onschuldige" aanrakingen kregen daarna wel een andere inbreng.. Hij gooide mijn vriendin en mij wel eens in het stro of kietelde ons. Hand op je been als hij les gaf om iets uit te leggen.

Wanneer ze je langer kennen, kweken ze een vertrouwensband. En dat is net zo gevaarlijk...

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:25

Op vakantie was ik met mijn vader naar zijn familie in Egypte gegaan, en een verre neef van mijn vader fokte dus arabieren voor de renbaan maar omdat hij er niet was was de stal gesloten voor publiek. Ik was alleen daar met mijn vader dus ik keek erg uit naar een keer op een paard zitten omdat ik voor 3 weken mijn eigen pony moest missen. Mijn vader was natuurlijk heel trots dat ik mee ging naar zijn familie dus ik heb er nooit iets van gezegd maar toen kwamen we op een weg een man op een arabier aan en mijn vader vroeg of ik eventjes op het paard mocht zitten (ik was toen 10 of 12?) en dat mocht dus toen reden we een stukje op en af op die landweg en toen duwde die viespeuk mijn handen tegen zijn kruis aan de hele tijd. Toendertijd wist ik niet dat een bult daar iets betekende maar die gast was gewoon hard. Ik ben eraf gestapt en wist wel al dat het fout was toen maar ik wilde mijn vader zijn vakantie niet verzieken door iets te zeggen.
Mijn vader stond nota bene te kijken in de verte want die man deed het alleen als we van hem weg reden.
Ik geloof dat m'n vader hem helemaal in elkaar had geslagen als hij het gehoord had. Tsjah en dat wilde ik dus niet.

Maarja, zieke viespeuken heb je dus overal. Ik heb vroeger ook bij een oudere man een verzorgpony gehad en dit was echt een nette normale man, hij wilde me z'n pony zelfs nog geven en ik mocht mijn tinker, toen nog een veulen, voor een zacht bedrag bij hem stallen. Ik mocht mee op de koets met hem, super leuk altijd. Dus ik heb verder gelukkig geen slechte ervaringen :)

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:16

bah, wat maken sommige mensen nare dingen mee.

GevlektBont

Berichten: 822
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:49

Orsje schreef:
Wanneer ze je langer kennen, kweken ze een vertrouwensband. En dat is net zo gevaarlijk...



Helemaal mee eens, deels uit eigen ervaring. Mannen die je beste vrienden lijken te zijn, zijn ook vaak niet te vertrouwen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:58

Brendaaaa schreef:
Toen ik als 13 jarig meisje een verzorgpony had, was de eigenaar een hele oude man van een jaar of 70. Hij maakte er een nare gewoonte van om ook aan je te zitten. Hij pakte je dan bij je heupen "Ja, he meissie" of hij sloeg een arm om je heen of zo. Ik vond dat toen heel vervelend maar besteedde er verder niet veel aandacht aan, maar nu als volwassene denk ik, gatverdamme zeg engnek. Wat zou hij hebben gedaan toen hij een stuk jonger was bij zijn verzorgstertjes? Nee, er gebeurt veel wat dat betreft, vroeger al...



Hier precies hetzelfde. Was ook 13 (nu 27 is dus al Ff geleden ) en hij 70. Hij pakte me zelfs bij mn borsten en probeerde me ge zoenen.
Maar ik was te bang om er wat van te zeggen. En de ponies te verliezen.
Overigens is hij niet verder gegaan dan dat gelukkig.

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:14

nathalie2000 schreef:
Had hij een ava met een glas bier? Dan was het dezelfde :brr:


Bah, ook ik ben door die man een tijd geleden benaderd. Bij mij is de vraag niet verder gekomen dan heb je rij kleding, maar ik en mijn moeder vertrouwde het niet en dus niet meer gereageerd. En dat is maar goed ook, even later zag ik allemaal vieze verhalen over deze man. Gedver, wat een viezerik.

Het idee dat je gewoon een slachtoffer had kunnen zijn, vreselijk. Zijn naam weet ik ook, meneer had inderdaad zijn Facebook gekoppeld, slim.


Wat een verhalen komen er hier voor bij zeg, jeetje. Hopelijk worden deze mannen gepakt, of je maakt de eerstvolgende eigenaar wijs dat Alberto Stegeman je vader is...

celestus

Berichten: 41
Geregistreerd: 28-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:57

Kreeg laatst een mail toegestuurd gekregen van een man die een verzorgster zocht, dat verzorgers wel hard worden aangepakt, dus af een toe een tik op de billen. Gadverdamme, heb niet meer gereageerd en zit te twijfelen om naar de politie te gaan om het mailadres te laten registreren..

xPearl

Berichten: 3279
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:18

celestus schreef:
Kreeg laatst een mail toegestuurd gekregen van een man die een verzorgster zocht, dat verzorgers wel hard worden aangepakt, dus af een toe een tik op de billen. Gadverdamme, heb niet meer gereageerd en zit te twijfelen om naar de politie te gaan om het mailadres te laten registreren..


Zoiets heb ik ook gehad!
Had 'n advententie staan dat ik een pony zocht (was ik een klein meisje) en kreeg een mail van een vrouw dat ze wel adressen wist. Toen kreeg ik haar email & moest ik haar maar toevoegen op msn. Nja, primaa. Maar toen zei ze dat het wel mensen waren dat als je wat verkeerd deed, je met de billen bloot moest en dat je dan wel een tik zou kunnen krijgen. Waar ook andere verzorgers bij stonden. Was wel zo slim om alles gelijk te verwijderen! Heb er verder ook niks mee gedaan.. Misschien wel dom.. Maarja..

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:10

Bah, zielig gewoon zulke mensen.

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:39

Waarom moeten sommige zo'n leuke hobby en passie toch weer compleet verwoesten met hun aanwezigheid alleen al? Kijk naar zulke mensen in de voorbeelden, paardenmishandelaren, paardenverkrachters etc. Dat is toch ziek? Ik wil hun wel een keer mishandelen!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:00

Ik kwam een keer een instructeur tegen die maar bleef opgeven over het "lekkere kontje" van zijn pupil (7) Hij kon het nergens anders meer over hebben. Het was niet handig van hem daar niet mee op te houden terwijl de moeder er bij stond.... Hij hoefde niet meer terug te komen, gek hè. Volkomen gestoord. En wij zitten op een dorp, hij is heel wat klantjes kwijtgeraakt toen.

celestus

Berichten: 41
Geregistreerd: 28-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:27

xPearl schreef:
celestus schreef:
Kreeg laatst een mail toegestuurd gekregen van een man die een verzorgster zocht, dat verzorgers wel hard worden aangepakt, dus af een toe een tik op de billen. Gadverdamme, heb niet meer gereageerd en zit te twijfelen om naar de politie te gaan om het mailadres te laten registreren..


Zoiets heb ik ook gehad!
Had 'n advententie staan dat ik een pony zocht (was ik een klein meisje) en kreeg een mail van een vrouw dat ze wel adressen wist. Toen kreeg ik haar email & moest ik haar maar toevoegen op msn. Nja, primaa. Maar toen zei ze dat het wel mensen waren dat als je wat verkeerd deed, je met de billen bloot moest en dat je dan wel een tik zou kunnen krijgen. Waar ook andere verzorgers bij stonden. Was wel zo slim om alles gelijk te verwijderen! Heb er verder ook niks mee gedaan.. Misschien wel dom.. Maarja..


Gadverdamme.. Echt belachelijk dat zulke mensen bestaan.. Wilde het liefst mijn advertentie meteen deleten na die creep maar heb alles toch maar laten staan.. Ew krijg er gewoon weer de rillingen van!

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 21:29

Kan hier geen sticky van gemaakt worden?
Of een ander sticky om veilig een verzorgpony te zoeken?
Ik was ook altijd zo'n meisje die gewoon bij de boerderijen waar pony's stonden langs ging om te vragen of ik die mocht verzorgen. Gelukkig is er nog nooit wat gebuerd Maar ik was destijds ook 13/14 jaar dus er kom van alles gebeuren!

Fokje_M
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:27

celestus schreef:
Kreeg laatst een mail toegestuurd gekregen van een man die een verzorgster zocht, dat verzorgers wel hard worden aangepakt, dus af een toe een tik op de billen. Gadverdamme, heb niet meer gereageerd en zit te twijfelen om naar de politie te gaan om het mailadres te laten registreren..

Daar moet je niet over twijfelen. Gewoon aangifte doen. Dan staat het in ieder geval maar geregistreerd en mochten er meer klachten komen, dan kunnen ze sneller aktie ondernemen. Heb je de mail nog?

IceCharly
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 20:05

Dit hoor je helaas wel vaker. Vind het echt een schandaal dat mensen op deze manier jonge meisjes proberen te lokken, bah wat naar! :n

Fokje_M
Berichten: 10
Geregistreerd: 06-03-15

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:50

Is het een idee om de mods te vragen dit topic bovenaan te zetten?

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:06

jezus.. Wat een verhalen!

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:45

Ook ik vind het belangrijk dat dit topic actief blijft.

Ik wilde eigenlijk het hele topic doorlezen om te kijken of mijn type ervaring met dit onderwerp al eens beschreven is. Verder dan de eerste bladzijde kwam ik echter niet. Gewoonweg walgelijke verhalen, stuk voor stuk, en je voelt je zo machteloos... Hoeveel van deze mannen zouden gestraft worden? 1%? En dan zeker een taakstraf, terwijl jonge meisjes wel voor altijd in mindere of meerdere mate getekend zijn door dit soort ziek gedrag. Echt geen woorden voor, eigenlijk.

Maargoed, mijn eigen ervaring, eentje waarvan ik overigens heel lang niet eens wist dat het onder seksuele intimidatie viel*. Ik had een verzorgpony gevonden die eigenlijk te brutaal voor me was, maar waar ik wel héél blij mee was. Ik dacht natuurlijk dat ik nooit meer een andere verzorgpony zou vinden als het met deze pony zou 'mislukken'. De man des huizes (niet eens de eigenaar) had natuurlijk wel door hoe de relatie tussen de pony en mijzelf was.
Toen ik me wéér eens de stal uit had laten jagen en bedroefd naar huis fietste, kwam ik die man in zijn auto tegen (hij was juist op weg naar huis). Hij kreeg me aan de praat en ik vertelde dat ik de pony niet de baas was en bang voor hem was. Hij deed zich behulpzaam voor, alsof hij het zich aantrok en me wilde helpen. Ik zocht daar toen nog niets achter. Hij bood me aan om meteen met hem mee terug te rijden, in zijn auto. Gelukkig heb ik toen iets gezegd als "maar dan staat mijn fiets hier halverwege" en ben ik niet in zijn auto gestapt... Maar, naïef als ik was, ik ben wél mee terug gegaan naar zijn terrein.

Hij was er natuurlijk al tegen de tijd dat ik daar weer aan kwam. Ik dacht dat ons gesprek gewoon verder zou gaan waar we gebleven waren, namelijk over het beheersen van die pony. Ik probeerde vragen te stellen zoals "wat moet ik dan doen als hij dit of dat doet?", maar het ging ineens niet meer over de pony. Die man was achteraf gezien gewoon bezig mij zo snel mogelijk de stal in te krijgen. Hij liep met een rotgang naar de wat afgelegen stal, alsof hij haast had. Ik weet nog dat dat het punt was waarop ik argwaan begon te krijgen, want het leek ineens een heel andere man. Maarja, dacht nog steeds niet aan iets seksueels én ik vond het raar om ineens te zeggen dat ik toch weg moest.
Toen we de stal in kwamen, pakte hij de eerste buis die hij kon vinden en sloeg hij de pony hard tussen zijn oren/ogen. Ik stond helemaal te shaken en wist niet wat er gebeurde. De man werd ineens heel boos, begon haast te schreeuwen. Hij kraamde van alles uit. Hij was hier de baas, niemand anders, zijn vrouw niet, de eigenaar van de pony niet en zéker de pony zelf niet. Of ik wel wist hoeveel oliebol hem overkwam en dat hij nooit eens een meevaller heeft. Toen verschoof zijn aandacht naar mij. Dat het een lichtpuntje voor hem was om mij bezig te zien op zijn land. Werd er toen al helemaal akelig van. Ik kon alleen maar nadenken over wegkomen, wegkomen, wegkomen, maar wist niet hoe.

Toen ging hij een stap verder, dat hij kon zien dat ik echt al een vrouw aan het worden was (ik was 9 for F's sake...sicko). Dat ik mijn vestje maar uit moest doen, om "mee te beginnen". Word er wéér helemaal naar van, zeg! Toen kwam het... - en dit is een belangrijke les voor ieder jong paardenmeisje, denk ik zelf - hij begon me te chanteren. Als ik mijn vestje niet uit deed en mijn broek niet los maakte, dan mocht ik niet meer voor de pony komen zorgen. Hij zou er zelfs voor zorgen dat boeren in de buurt mij niet als verzorgster zouden willen. Ik was bang voor hem, bang dat ik daar nooit weer weg zou komen en bang dat áls ik weg kwam, ik inderdaad nooit meer een verzorgpony zou vinden. Ik begon te huilen en volgens mij heb ik toen ook in mijn broek geplast, of misschien op weg naar huis pas. Hierop zei hij dat ik niet bang hoefde te zijn en dat ik echt "alleen maar dat" hoefde uit te doen. Ik was waarschijnlijk bereid geweest mijn vestje uit te doen, maar op dat moment kwam zijn vrouw richting de stal gelopen. Wat er hier in vredesnaam aan de hand was? Ze had mijn fiets zien staan en het geschreeuw uit de stal komen horen.

Opzich ben ik blij dat de man "betrapt" werd door zijn vrouw, maar hij is er wel mee weg gekomen. Hij draaide om als een blad aan de boom en was ineens zijn vriendelijke, bejaarde zelf. Ik ben er nooit meer terug gegaan, zelfs niet met mijn ouders en/of om spullen op te halen. De man is inmiddels overleden.

* dit lijkt me overigens ook een belangrijk aandachtspunt voor jongeren: als het niet goed voelt, mag je altijd aan de bel trekken. Seksuele intimidatie omvat véél meer dan grove handelingen alleen.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:03

Ik heb laatst (paar maanden geleden) een mod een pb gestuurd met de vraag of dit een sticky kon worden. Ze vonden het een goed idee en ze zouden het overleggen. Helaas nog niks weer gehoord..

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:22

Jeetje Basilicum, wat een vreselijk verhaal zeg! :(:)

Lijkt me inderdaad een goed idee dat dit een sticky wordt, topics als deze kunnen een goede waarschuwing zijn voor de jonge meiden onder ons en wellicht ook de volwassen meiden die verzorgpony's hebben. Want seksuele intimidatie is, ongeacht je leeftijd, fout.

its_daantjee
Berichten: 1914
Geregistreerd: 17-03-13

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:36

maar ook vooral, seksuele intimidatie gaat niet om of er iets gebeurd. het gaat er om hoe jij je voelt en of jij je geintimideert word door iemand.. intimidatie door paardeneigenaren (en andere mensen) is soms moeilijk in te schatten voor de mensen om je heen, maar het gaat er om hoe het op jou overkomt. weer vooral niet bang om aan de bel te trekken bij iemand uit je omgeving!

Basilicium

Berichten: 483
Geregistreerd: 29-04-15

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 20:58

^ Juist! Heel mooi gezegd.

Hillady

Berichten: 3940
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:31

Heel mooi gezegd hier boven... Ik verzorg nu een paardje bij een man van een jaar of 64.. Ik ga met de pony op wedstrijd etc. Maar ben zo blij dat hij niet zo is. Als ik dit allemaal lees dat wordt ik er helemaal kriebelig van dat sommige mensen zo zijn... Zal me echt niet voor kunnen stellen als de man dit bij mij zal doen. Bah.

Hier moet overigens echt meer aandacht aan besteden worden. Hoor wel vaker verhalen over nare paardenmannen, ook van handelstallen etc...