bijrijders....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lily201

bijrijders....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:27

haay,
ik hoor bij ons op stal bijna alleen maar mensen zeuren over hun bijrijders,
terwijl ik hartstikke tevreden ben met mijn bijrijder. Ze doet geen dingen stiekem en als ik een keer niet kan gaat zij altijd naar de manege om mijn paardje te doen.

zijn jullie ook tevreden met je bijrijder?
waarom wel of niet?
of heb ik laten we het zo zeggen 'geluk gehad'

sorry als het verkeerd staat, wist niet waar ik het moest plaatsen.
:D

o0eefje0o

Re: bijrijders....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:30

Ik heb een super bijrijdster! is er altijd als het nodig is! doet alles keurig netjes en ze is goed voor mijn merrie en veulen! en ze heeft het niet aflaten weten toen ze een tijd niet heeft kunnen rijden!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:33

Ik ben tevreden met mijn bijrijder, hij rijd lekker mijn paardje bij en doet zover ik het weet niets raars, hij's ook niet wedstrijdgericht gewoon vrije tijd rijden. Hij rijd wel wat beter dan ik rij dus voor mij paard oook wat lekkerder.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:05

Dit past wat beter op PaardenPraat, vandaar dat ik het topic daarheen verhuis :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:08

Ik heb er geen en hoef er ook geen, kan mijn ponies echt niet delen met anderen :o
Word al onrustig als ik vreemden bij de wei zie om ze te aaien..hihi!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:10

Als ze ontevreden zijn over hun bijrijder dan stoppen ze er toch mee en zorgen ze toch lekker zelf elke dag voor hun paard?

Beetje raar om maar te zeuren maar vervolgens geen stappen te ondernemen...

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:12

Ik heb er meerdere gehad, het heeft dus even geduurd voordat ik de goede had gevonden. Maar inderdaad als ze zeuren moeten ze er wat aan doen, er zijn wel goeie maar die zijn moeilijk te vinden :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:38

laetitia schreef:
Als ze ontevreden zijn over hun bijrijder dan stoppen ze er toch mee en zorgen ze toch lekker zelf elke dag voor hun paard?

Beetje raar om maar te zeuren maar vervolgens geen stappen te ondernemen...

Vind ik ook.
Mag hopen dat de bijrijders ook weten dat ze zoveel commentaar krijgen of gaat het allemaal lekker achter de rug om?

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:57

ik ben super tevreden over mijn bijrijdster hoor.
Heeft even geduurd voordat ik de goede had gevonden.
Ze gaat door weer en wind.. vraagt dingen netjes als ze het niet weet. Als ik onverwachts een keer niet kan, kan ze bijna altijd..
ook van andere stalgenootjes hoor ik dat ze er zo super mee omgaat..
Ik ben er blij mee!

lily201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 19:58

Monica_1987 schreef:
Mag hopen dat de bijrijders ook weten dat ze zoveel commentaar krijgen of gaat het allemaal lekker achter de rug om?

neenee meestal gaat het achter de rug om.
maarja.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:50

dat is niet zo netjes, waarom hebben ze dan bijrijdsters?

Hoe oud zijn die paardeneigenaren zelf?

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:05

Ben Zelf Bijrijder :D
Eigenaar is wel tevreden met mij zegt hij :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:40

Ik heb een paar bijrijders/verzorgers gehad voor mijn tink, en met de een was ik superblij en de ander minder. Zomaar stoppen vind ik altijd heel moeilijk want iemand gaat toch om je paard geven. Ik heb zelf vroeger heel lang een verzorgpaardje gehad en ik weet hoe dat voelde.

Op het moment heb ik geen bijrijder. Als ik niet kan vraag ik een vriendin of ze voor mijn paardje kan zorgen. Zo regelen we dat onderling. Als het aan mij wordt gevraagd zou ik dat ook doen. Dat vind ik alleen maar leuk. Ik vind deze oplossing op dit moment prettiger dan een bijrijder.

Lies_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:15

Ben zelf bijrijdster, al sinds mijn 14e. Heb allerlei verschillende ervaringen gehad. Het achterbakse is echt naar, net als stank voor dank wanneer je altijd klaarstaat en alles voor het paard (en de eigenaar dus), doet. Wat ik ook lelijk vind zijn mensen die je vragen van alles voor hen te doen maar je niet laten rijden, omdat ze je te slecht vinden of het je niet gunnen. Want reken maar dat er veel mensen zijn die niet kunnen delen en anderen niks gunnen!! Moeten ze lekker zelf uitzoeken, maar ik vind: maak dan ook geen misbruik van mensen die geen paard kunnen kopen en er alles voor over hebben. Die houden ze dan wel vaak aan het lijntje voor allerlei klusjes, waarbij die meiden dan hopen eens te mogen rijden (wat nooit gebeurt of met tegenzin, afgezeken worden of met geroddel achteraf). Dat vind ik echt laag.

Gelukkig is de eigenaresse van mijn bijrijdpaard een topwijf. :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:05

Ben zelf ook bijrijdster en heb het geval van 'alles behalve rijden' ook meegemaakt of mensen die me vragen om te helpen met hun les en dan achteraf 'daag' zeggen zonder dat ik ook eens heb mogen rijden.. Toen ben ik ook maar zelf weggegaan en nu ben ik bijrijdster van 4 paardjes waarvan ik eigenlijk maar 1 doe. De andere 3 longeer ik of steek ik in de stapmolen terwijl ik mijn werk doe. Eigenaren zijn ontzettend tevreden met mij. Ik verwittig hen wanneer ik wel/niet kom, meld het als ik wat opgemerkt heb of wanneer ik gerief beschadigd heb ofzo maar ik doe wat ik hoor te doen en wat er wordt gevraagd. Ze hebben me ook gezegd dat wanneer ik een paard koop, ik hem altijd daar mag zetten! Zo zijn we elkaar niet kwijt en blijft alles zoals voorheen.

Het zijn echt zeeeer sympathieke en lieve mensen, kan me geen betere voorstellen! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 23:02

Mijn bijrijdster is ook zo een schat!!!!
Ze kan niet altijd als ik zelf onverwacht niet kan en zegt ook nog wel eens af maar als ze met mijn paard bezig is weet ik dat ze zeker geen dingen zal doen die ik ook niet doe.
Mijn paard is 1,5 jaar uit de running geweest maar mijn bijrijdster is gebleven!!!
Dat zegt toch best veel dacht ik zo.
Ook in mijn vakantie hoef ik me niet af te vragen of alles wel goed gaat met mijn paard......heeerlijk!!!
Ik zal er dan ook zeker nooit misbruik van maken en doe alle bijkomende klusjes zelf.
Ze rijd ook precies als ik dus zitten we elkaar niet in de weg.
Soms rijden we samen, ieder een stukje, kletsen en drinken wat.....gezellig

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:48

Geen bijrijdster hier, maar ik vind het wel een beetje raar als je alleen maar over je bijrijdster zit te zeiken. Als ik er een zou hebben en die deed dingen stiekem oid was dat ook gelijk de laatste keer.
Wel heb ik lieve weigenootjes die als ik ziek ben een keer mn paard onder handen nemen ^^

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:14

Ik mag mezelf eigenlijk geen bijrijdster noemen, want ik ben er elke dag en de eigenaar nooit. Roos voelt als eigen, en zo mag ik haar ook behandelen. Ik regel alles wat met de verzorging en het rijden te maken heeft.

Heb wel eerder bijgereden, en kan zeggen dat ik het heel zwak vind om te zeuren over een bijrijder achter de rug om. Als je niet tevreden bent zoek je een ander of geef je het aan, en anders hou je gewoon lekker je mond.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:01

M3lisss schreef:
Ik mag mezelf eigenlijk geen bijrijdster noemen, want ik ben er elke dag en de eigenaar nooit. Roos voelt als eigen, en zo mag ik haar ook behandelen. Ik regel alles wat met de verzorging en het rijden te maken heeft.

Heb wel eerder bijgereden, en kan zeggen dat ik het heel zwak vind om te zeuren over een bijrijder achter de rug om. Als je niet tevreden bent zoek je een ander of geef je het aan, en anders hou je gewoon lekker je mond.

yep, klinkt helemaal als bijrjder :+

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:42

Ik ben zelf ook bijrijdster, en de eigenaresse is ook superblij met mij, haar man heeft een bedrijf.

En ik zit ook op acro ( andere sport ) en iemand die ook op acro zit haar vader werkt bij het bedrijf van de man van de eigenaresse van de pony, en dan zijn ze daar weer 'ns voor een feestje geweest ofzo, en dan hoor ik op de acro weer, Ja, ik hoorde van de eigenaresse van Nomar (pony) dat ze zo blij met je zijn, dat is echt super als je dat van andere hoort! :D

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 13:50

alison_belle schreef:
yep, klinkt helemaal als bijrjder :+

Dan zeg ik liever vaste verzorger ;)

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:48

Hier een verzorger aan het woord ;)
Ik ben als verzorger gekomen om te verzorgen, rijden was in eerste instantie niet mogelijk (paarden waren pas 1 jaar en de merrie van toen 13 had nog geen vertrouwen, is vroeger mishandeld geweest. Als er een paard bij kwam die gereden kon worden deed ik dat, zo niet, ook niet erg.
De hengst van nu 4 wordt binnenkort ingereden en ik zal ook de enige zijn die erop zal rijden. De eigenaren rijden zelf namelijk niet.
Ik heb na 3 jaar wel echt het gevoel dat het ook een beetje 'mijn' paard is, zo'n goede band heb ik met paard en eigenaren.
Heerlijk toch? :)

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:54

Hier nog een bijrijder aan het woord. Zover ik weet is de eigenaar erg blij met me, anders zou ik er denk ik ook niet al 7 jaar daar rondlopen haha!

maar goed, ik erger mij juist aan sommige andere bijrijders. Het is een soort fokstal en sommige meisjes komen, rijden en zijn weg. De verzorging laten ze gewoon zitten. De eigenaar is hier ook niet mega blij mee, maar daarom vind hij de andere verzorgster en mij denk ik wel gewoon super. Wij doen echt vanalles. Wil hij zelf ergens heen of kan hij niet? Dan zetten wij de paarden op wei, mesten uit en voeren (sowieso 16 paarden) We helpen met de dierenarts en hoefsmid enzz.

Mag ik vragen wat jullie je bijrijders dan ook allemaal laten doen?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:17

x_Anouk_x schreef:
Mag ik vragen wat jullie je bijrijders dan ook allemaal laten doen?

De gewone dingen.
Op de vorige stal was het mesten, medicijnen klaar zetten, rijden/longeren, poetsen
Op huidige stal, rijden/longeren, poetsen, de rest worde gedaan.

Als de veearts moest komen op de dag dat zij ook komt dan regelt zij dat en als ik naar de kliniek moest wilde ze altijd mee.
Morgen bijv. zijn we er weer samen, even bij kletsen :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:26

Ik ben ook een bijrijder, helaas ben ik een paar maanden terug Darco kwijt geraakt. Ik betaalde netjes iedere maand, kreeg altijd complimenten over de vooruitgang van het dier en toen was er jaloersie in het spel. Volgens haar betaalde ik niet meer, terwijl ik iedere maand 100 euro in haar handen stak maarja, haar woord tegen het mijne en haar fjord. Toen was het dàààààg en tot nooit meer ziens