help mijn verzorgpony doet gemeen;(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa_K

help mijn verzorgpony doet gemeen;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:58

hallo allemaal

wat doen jullie als je je pony wilt pakken en ze gaat met der oren
in der nek van je af lopen?

1 keer bleef ik er achter aan gaan en toen stormde ze ineens op meaf probeerde
me te bijten en begon naar me te bokken
nu als ik haar wil pakken doet ze af en toe nog zo lelijk
ik neem de zweep al mee maar als je weer der oren in der nek legt
denk ik laat maar niet nog een keer dat ene

maar wat nu verder er is nog een pony daarmee ga ik ook bij een manege rijden
en die is veel liever maar eerlijk gezegt wordt ik gewoon bang van der
net deed ze weer zo met der oren in der nek en dan boos of chagerijnig zijn
ik voelde me niet bepaald lekker in de burt van der

wat zou jij doen?
of heb je tips?

Groetjes Melissa

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:40

Heel vervelend ;)
Neem lekkere wortels/appels of iets mee, waar je pony het meeste van houdt ;) Ga naar de wei (ik neem aan dat je haar daar wil pakken) en dan ga je niet achter haar aanlopen, maar ga je met je rug naar haar toe staan en je laat zien dat je iets lekkers hebt. Als ze komt laat je het haar opeten en beloon je haar vriendelijk en probeer je haar rustig te pakken. Als ze weer wegloopt doe je hetzelfde opnieuw en geef het ook onderweg als ze braaf is. Ze komt er vanzelf achter dat jij het lekkerehpajes meisje bent en zal met plezier naar je toekomen ;)

Scum

Re: help mijn verzorgpony doet gemeen;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:33

RT--> VP

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 13:05

Jaa dat zou ik graag willen maar dan moeten ze alledrie want de baas zegt dat ze voernijd hebben wat ik betwijfel want ze eten met ze drieen en je kunt dan gewoon de stal in (inloopstal)
maar ik kan het indd gaan proberen.
Danje wel

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:21

Ik zou het gewoon met wat lekkers proberen.
en geen zweep mee nemen.
Als je pony op je "boos" op de afrend moet je even groot maken, en even je stem verheffen.
Duidelijk maken dat jij de baas bent.

Mijn paard heeft ook voernijd, maar hij krijgt ook niks als stal genoten zijn vriendtjes uit het land komen halen.

Succes!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:46

Stem verheffen zoals Kirsten zegt is niet eens nodig, het gaat om de lichaamstaal dus inderdaad wel groot maken en de pony recht in de ogen aankijken.
Het helpt ook om als je het land in gaat eerst alle andere pony's/paarden aandacht te geven, je pony zal dan vanzelf ook aandacht willen en dus naar je toe komen of het accepteren als je naar haar toe komt om haar aandacht te geven.

fente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:14

laat niet zien dat je bang bent!

Yv0tjuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:09

Als eerste moet je paard door hebben dat het leuk is om uit de wei gehaald te worden, dus niet met de zweep er naar toe gaan want dan linkt ze het met iets minder leuks. Neem inderdaad gewoon wat lekkers mee en beloon der als ze vriendelijk op je af komt.

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 16:41

Bedankt voor de tips.
Ik wou vandaag de andere pony rijden en
die stond heel dicht bij die ander die zo boos doet, dus ik was bang dat als ik de pony wou pakken dat ze alsnog boos doet.
Dus toen had ik wat voer in de stal gelegt (inloopstal)
en eerst haar erin gelaten en de onderste deur dicht gedaan.
Nu lukte het wel om die andere pony te pakken. En de bozere pony stond mooi in de stal dus kon ik rustig de ander pony poetsen knippen en rijden. Nu ga ik het voortaan mooi met voer doen dan weet ik zeker dat ik iniedergeval geed trap op bok krijg Hartstikke bedankt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:51

Dit lijkt me eerder het geval van een paard die totaal geen respect voor je heeft. Misschien moet je eerst daar wat aan doen, en juist helemaal niet met voedsel aan de gang. Je paard respecteert je niet, als je dan met voedsel aan komt heb jij dus voedsel wat hij/zij als leider boven jou dus wilt, (zo voelt zij zich) dan zal ze niet rustig naast je gaan staan en er om bedelen, maar het echt van je afpakken.

Als je een pony staat die jij wilt pakken en zij staat er toevallig naast, jammer dan. Jaag haar desnoods weg, maar ga niet lievig haar eerst proberen weg te lokken. (ik zeg niet dat je haar meteen moet slaan ofzo. Ga naar het paardje toe, pak hem, en als zij boos gaat doen, en in jou persoonlijke ruimte komt, ga maar in jou persoonlijke ruimte zwaaien met je halstertouw!) Een leider staat en gaat ook gewoon waar hij wilt, die vraagt ook niet of dat paardje heel even opzij wilt, want hij wil bij het paardje achter hem.

ps. heb je het al met de eigenaren besproken?