Zo wordt je de perfecte verzorger!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Zo wordt je de perfecte verzorger!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 22:32

Verzorger troubles, ik zie het steeds vaker op voorbijkomen. Op stal, maar ook op bokt.
Meiden die geen leuk paardje kunnen vinden, eigenaars die geen leuke verzorger kunnen vinden.
Verzorgers die boos op de eigenaar zijn, maar andersom net zo goed.
Zelf heb ik drie verzorgpaarden, bij drie verschillende eigenaren. Het begon met eentje en is toen een beetje uit de klauwen gelopen. :o
Aangezien ik het zo vaak mis heb zien gaan bij anderen, en zelf ook wel eens een miscommunicatie heb gehad, leek het me leuk om nou eens op te schrijven hoe je (volgens mij) een goede verzorgster word.
Mijn eerste vzpaard doe ik nog steeds, al meer dan een jaar nu dus ik denk dat ik nu wel door heb hoe het moet. :D

Veel plezier met lezen, ik hoop dat ik iemand er mee kan helpen! Heb je toevoegingen, kom maar op. :)

Wanneer moet ik wel, en wanneer niet, een verzorgpaard gaan zoeken?
Zelf vind ik dat ervaring geen rol moet spelen. Want al weet je nog zoveel van paarden, daar heb je niks aan als je steeds overhoop ligt met de eigenaar omdat jullie allebei vinden dat het anders moet.
Wat dus vooral belangrijk is, is hoe je je opstelt naar de eigenaar toe. Je moet verantwoordelijkheidsgevoel hebben, eerlijk en leergierig zijn, en probeer je in te leven in de eigenaar. Hij/zij vertrouwt wel z'n paard aan jou toe!
Verantwoordelijkheidsgevoel houd ook in, jammer dat het regent, pak die fiets en gaan. Vriendin mee die stoer zonder cap wil? Helaas, van de eigenaar mag dat niet. Sterker nog, ze mag niet eens op het paard rijden, dus het gebeurt ook niet, klaar. Mijn ervaring, ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!

Hoe benader ik de eigenaar?

Dat kun je doen via bijvoorbeeld een advertentie, of je gaat gewoon rondvragen. Zorg in allebei de gevallen dat je eerlijk bent over je kunnen. Anders levert het voor beide partijen enkel frustratie op.
Wees beleefd en duidelijk, je zult veel serieuzer genomen worden. Spreek een proeftijd af, en maak eventueel een contract. Duidelijk voor beide partijen. Er kan bijvoorbeeld in staan of vriendinnetjes meemogen, of je naar buiten mag, wat je voor snoep mag geven, wat het nummer van de dierenarts is enzovoorts.

Nog een tip. Begin onderaan. Dus ook al wil je liever rijden, neem genoegen met een shet. Wanneer je goed je best doet, kom je vanzelf een beetje in het wereldje. Je zult zien dat je dan uiteindelijk een leuk paardje aangeboden krijgt, of tegenkomt, waar je wel mee kunt rijden.

Enkele basisregels voor het verzorgen.

Met deze regels houd je het prettig voor zowel jezelf, het paard als de eigenaar.

-Overleg! Niets stiekem doen. Schrijf wat je doet in een schriftje, zo merk je het ook eerder wanneer het dier bijvoorbeeld ziek is. Ook voorkomt het dat jullie op dezelfde dag intensief gaan rijden. Vraag toestemming voordat je een kunstje leert, of bitloos wilt proberen.
-Wees altijd eerlijk, zelfs als het niet nodig lijkt, of als je bang bent dat de eigenaar boos word.
-Verantwoordelijkheidsgevoel. Het is een levend dier, daar sjoemel je niet mee.
-Leergierig zijn. Vaak kan je van een eigenaar veel leren, ook over hoe je het paard bijvoorbeeld het beste rijd. Neem dat advies aan, ook al is het anders dan je gewend bent. Een beetje aanpassen hoort er bij.

En geloof me, eigenaars zijn echt, echt heel begaan met hun dieren. Het doet ze pijn wanneer jij een dier niet de aandacht geeft die het verdient. Want hoe verschrikkelijk ze af en toe ook lijken, het zijn ook maar mensen. Probeer dat altijd in je achterhoofd te houden.

Sucses in ieder geval! ;)

HuppeltjeZ

Re: Zo wordt je de perfecte verzorger!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:08

Leuk en handig! :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:46

Leuk! Maar ik mis wel een puntje en dat is ik het ook belangrijk vindt dat de verzorger grenzen durft te stellen. Soms wil/kun je bepaalde dingen niet doen, bijvoorbeeld 's ochtends om 6 uur een medicijn toedienen, maar durf je het niet te zeggen. Dat gaat dan wel 1x goed maar uiteindelijk gaat het mis want je voelt je ontevreden, de eigenaar snapt het niet meer (want je zei toch dat het geen probleem was?) en wordt ook ontevreden.. En voor je het door hebt lopen de dingen uit de hand..

Dit heb ik overigens niet persoonlijk meegemaakt maar wel om me heen gezien!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:01

Heel leuk geschreven!!!

Ik heb nog een aanvullig op "Hoe benader ik de eigenaar?"
Als je een reactie stuurt op een advertentie van een eigenaar, zorg dan dat je mailtje in leesbaar nederlands id en vrij van MSN-taal. Zelf heb ik als paardeneigenaar een advertentie op marktplaats gezet nog niet zo lang geleden. Ik heb ontzettend veel reactie's gehad maar een groot aantal mensen lijkt tegenwoordig geen fatsoenlijk nederlands te kunnen schrijven. Het was zelfs zo erg dat ik het in m'n advertentie erbij gescheven heb of dat reacties alsjeblieft leesbaar geschreven konden worden. Voor mij een grote ergenis en afknapper nummer 1!! Het komt niet bijzonder gemotiveerd. Nog zo'n ergenis is een reactie krijgen waar amper informatie in staat. Leuk dat je m'n paarden wil verzorgen, MAAR WIE BEN JE?? Zo'n mail is een eerste indruk en de eerste indruk is de belangrijkste. Ik zal een aantal punten noemen en tip geven zodat je een fijne mail schrijven kan.

De meeste mensen die een verzorgpaard zoeken zullen reageren op advertentie's op Marktplaats. Je hebt in het reactiegedeelte niet zo veel ruimte om een uitgebreid verhaal te schrijven dus houd het kort en bondig. Je wil bij een eigenaar een goede indruk van jezelf achter laten. Vertel hoe je heet, hoe oud je en hoe lang je bent. Vertel wat over je leven tussen de paarden tot nu toe. Heb je eerder een verzorgpaard gehad (en misschien clubles of priveles?)? Heb je alleen op de manege gereden (welke manege?)? Een eigenaar vertelt vaak in een advertentie waar zijn/haar interesse naar uit gaat. Denk bijvoorbeeld aan recreatie, dressuur, springen, western, naturel horsemanship enz. Leg uit dat jou dat ook aanspreekt en waarom dat je dat aanspreekt. Misschien heb je nog geen of weinig ervaring met dit onderwerp, geef dan aan dat je er graag meer over wil weten en leren. Schrijf in het kort wat je motivatie is om en verzorgpaard te zoeken en waarom jij denkt een goede verzorgster te zijn (zonder te overdrijven natuurlijk). Nogmaals houd het kort en bondig en lees alles nog een keer goed door voordat je op verzenden drukt. Wil je zeker weten dat je geen rare fouten gemaakt hebt, kopieer je erhaaltje even naar Word, die plukt ze er zo voor je uit. Onzeker over wat je neer gezet hebt? Vraag b.v. je moeder wat ze van je verhaal vindt. Misschien kan ze nog een aanvulling geven of je vertellen dat er dingen zijn die je er beter uit kan laten.

Voorbeeld advertentie:

Voor mijn lieve trekpaard merrie zoek ik een leuke rustige meid die er een uitdaging in ziet dressuurmatig met mijn paard aan de slag te gaan. Ik rij zelf fannatiek dressuur met haar en wil over een paar maanden met haar gaat starten. In verband met mijn werk heb ik hier zelf op maandag en dinsdag niet zo veel tijd voor. Naast het rijden moet er ook dagelijks gemest en gevoerd worden. Bij voorkeur zoek ik iemand die ervaring heeft met koudbloedpaarden.

Voorbeeld reactie:

Beste Knolleke Paardjes,

Na het lezen van uw advertentie is mijn interesse gewekt. Ik vind het erg leuk dat u met een trekpaard dressuur rijdt. Ik heb trekpaarden altijd al iets bijzonders gevonden en zie er een grote uitdaging in zo'n paard helpen klaar te maken voor het werk tussen de witte hekjes.

Nu zal ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Shabrakje Voerbakje, 16 jaar oud en 1,85m lang. Ik heb toen ik 11 was leren rijden op Manege De Hoefschoen van mevrouw Paardenstaartje. Op mijn 12de ben ik een haflinger bij mij in het dorp gaan verzorgen waar ik 2 keer in de week mee naar de ponyclub ging voor les. Helaas is Saffie (de haflinger) een paar maanden geleden aan koliek overleden. Ik mis een paard om me heen, daarom ben ik weer op zoek naar een verzorgpaard.

Ik heb een groot hart voor koudboedpaarden. Met Saffie heb ik in de lessen altijd dressuurmatig gereden, iets waar mijn instructeur (meneer Oxer) op de club zeer over te spreken was. Gezien mijn ervaring met het dressuurmatig rijden van een koudbloed denk ik dat ik een goede verzorgster voor uw paard kan zijn. Verder wil ik graag leren en neem graag les als dat wenselijk is. Bijkomende taken wat de verzorging betreft neem ik ook graag op me.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Shabrakje Voerbakje

Ik hoop dat er mensen zijn die hier wat aan hebben ;)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:39

heel handig dit :D

(die namen in die advertentie _O-)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:43

Hé wat een goede toevoegingen. Eigenlijk zouden we het in de wiki moeten zetten!
Zeker ook leuk om het vanuit de eigenaar te zien, zoals bij Suzanne_18 dus. :j

Die van die regels voor jezelf opstellen, daar ontbreekt het bij mij nog al eens aan. Ik kan zo moeilijk nee zeggen. :o

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:54

ik ook hoor ;)
dat blijft lastig..

ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je eerlijk bent.. dan kom je al een heel eind :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:58

Ja inderdaad, dat is het belangrijkste. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:29

Ik sluit me er helemaal bij aan :j Het scheelt al heel erg als je een goede email stuurt. Want wat ik nu in mijn mailbox heb ontvangen dat kan je niet serieus nemen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 19:33

Leuk geschreven! :D

Ik ben zelf al 4 jaar bij dezelfde mensen, en dat zijn ook mijn eerste echte niet-manege verzorgpaarden. Er is nog nooit onenigheid geweest of andere gekkigheid, en ik ga er altijd met héél veel plezier heen! :D Daarbij heb ik bij hun in 4 jaar tijd meer geleerd dan 9 jaar manege, en dat is alleen nog maar het werk op de grond zeg maar. Rijden ga ik dit jaar mee beginnen met een van de fokmerries. :)

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:18

Ik ga een briefje ophangen bij 3 pony's. Is dit een goed briefje denken jullie? Hij is wel een beetje lang :o

Hallo,
Ik fiets hier vaak langs en heb ook al een briefje opgehangen hier omdat ik uw pony’s graag zou willen verzorgen. Ik weet niet zeker of u dat briefje gelezen heeft, daarom heb ik deze opgehangen. De pony’s lijken me erg lief en het lijkt me leuk om een goede band met ze op te bouwen. Ik zal wat informatie over mezelf geven:
Ik heet dus Laura, ik ben 12 jaar oud en 1.59 m lang ongeveer. Ik rijd nu 6 jaar paard en heb al 3 verzorgpony’s gehad, helaas zijn die overleden. Ik rijd op de Larense Manege, daar rij ik ook onderlinge dressuurwedstrijden. Ik kan dressuur en springen, maar het leukste vind ik buitenritten. Ik ben eerlijk en rustig en doe niets raars met uw pony’s. Ik let goed op hun gezondheid en ben voorzichtig met de spullen. Ik ben zelf in het bezit van borstels, halsters, beenbeschermers, een dekje en een longeerlijn. Ik kan heel veel dingen doen zoals rijden (op de Haflinger), longeren, wandelen, poetsen, wassen, spelen, grondwerk en nog veel meer.
Ik hoef natuurlijk niet persé te rijden op de Haflinger maar ik zou het wel héél erg leuk vinden! Maar ik doe het natuurlijk alleen als u het er mee eens bent.
Eventueel kan ik ook een schriftje neerleggen/ophangen waarin ik elke keer als ik kom schrijf wat ik gedaan heb die dag. Zo weet u ook wat er met uw pony’s gebeurt.
Ik kan ongeveer 4 of 5 keer in de week komen.
Mijn gegevens zijn:
E-mailadres: **************
Huistelefoon: **********
Mobiele telefoon: **********
U kunt eventueel ook hier een briefje ophangen met het antwoord, ik fiets hier bijna elke dag langs.
Ik zou graag wat van u horen!
Zou u het alstublieft ook willen melden als het niet mag? Dan hoef ik het ook niet meer te proberen.

Met vriendelijke groet,
Laura Derks.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:25

@LauraPhoebe: Goed briefje, veel informatie! :D Zoals het hoort dus :P

Wat we nu al hebben:

Wanneer moet ik wel, en wanneer niet, een verzorgpaard gaan zoeken?
Zelf vind ik dat ervaring geen rol moet spelen. Want al weet je nog zoveel van paarden, daar heb je niks aan als je steeds overhoop ligt met de eigenaar omdat jullie allebei vinden dat het anders moet.
Wat dus vooral belangrijk is, is hoe je je opstelt naar de eigenaar toe. Je moet verantwoordelijkheidsgevoel hebben, eerlijk en leergierig zijn, en probeer je in te leven in de eigenaar. Hij/zij vertrouwt wel z'n paard aan jou toe!
Verantwoordelijkheidsgevoel houd ook in, jammer dat het regent, pak die fiets en gaan. Vriendin mee die stoer zonder cap wil? Helaas, van de eigenaar mag dat niet. Sterker nog, ze mag niet eens op het paard rijden, dus het gebeurt ook niet, klaar. Mijn ervaring, ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!

Hoe benader ik de eigenaar?

Dat kun je doen via bijvoorbeeld een advertentie, of je gaat gewoon rondvragen. Zorg in allebei de gevallen dat je eerlijk bent over je kunnen. Anders levert het voor beide partijen enkel frustratie op.
Wees beleefd en duidelijk, je zult veel serieuzer genomen worden.(Schrijf ten alle tijden een mail/reactie in begaafd Nerlands, dus niet in MSN-taal, want dat zou de eigenaar kunnen afschrikken en het zou ook kunnen dat je dus ook niet serieus word genomen.) Spreek een proeftijd af, en maak eventueel een contract. Duidelijk voor beide partijen. Er kan bijvoorbeeld in staan of vriendinnetjes meemogen, of je naar buiten mag, wat je voor snoep mag geven, wat het nummer van de dierenarts is enzovoorts.

Nog een tip. Begin onderaan. Dus ook al wil je liever rijden, neem genoegen met een shet. Wanneer je goed je best doet, kom je vanzelf een beetje in het wereldje. Je zult zien dat je dan uiteindelijk een leuk paardje aangeboden krijgt, of tegenkomt, waar je wel mee kunt rijden.

Enkele basisregels voor het verzorgen.

Met deze regels houd je het prettig voor zowel jezelf, het paard als de eigenaar.

-Durf je grenzen stellen en nee zeggen (als het nodig is).
-Overleg! Niets stiekem doen. Schrijf wat je doet in een schriftje, zo merk je het ook eerder wanneer het dier bijvoorbeeld ziek is. Ook voorkomt het dat jullie op dezelfde dag intensief gaan rijden. Vraag toestemming voordat je een kunstje leert, of bitloos wilt proberen.
-Wees altijd eerlijk, zelfs als het niet nodig lijkt, of als je bang bent dat de eigenaar boos word.
-Verantwoordelijkheidsgevoel. Het is een levend dier, daar sjoemel je niet mee.
-Leergierig zijn. Vaak kan je van een eigenaar veel leren, ook over hoe je het paard bijvoorbeeld het beste rijd. Neem dat advies aan, ook al is het anders dan je gewend bent. Een beetje aanpassen hoort er bij.

En geloof me, eigenaars zijn echt, echt heel begaan met hun dieren. Het doet ze pijn wanneer jij een dier niet de aandacht geeft die het verdient. Want hoe verschrikkelijk ze af en toe ook lijken, het zijn ook maar mensen. Probeer dat altijd in je achterhoofd te houden.

jij_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:56

AliceTwingo schreef:
heel handig dit :D

(die namen in die advertentie _O-)

Inderdaad, geweldig! :D

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:27

LauraPhoebe schreef:
Ik ga een briefje ophangen bij 3 pony's. Is dit een goed briefje denken jullie? Hij is wel een beetje lang :o

Hallo,
Ik fiets hier vaak langs en heb ook al een briefje opgehangen hier omdat ik uw pony’s graag zou willen verzorgen. Ik weet niet zeker of u dat briefje gelezen heeft, daarom heb ik deze opgehangen. De pony’s lijken me erg lief en het lijkt me leuk om een goede band met ze op te bouwen. Ik zal wat informatie over mezelf geven:
Ik heet dus Laura, ik ben 12 jaar oud en 1.59 m lang ongeveer. Ik rijd nu 6 jaar paard en heb al 3 verzorgpony’s gehad, helaas zijn die overleden. Ik rijd op de Larense Manege, daar rij ik ook onderlinge dressuurwedstrijden. Ik kan dressuur en springen, maar het leukste vind ik buitenritten. Ik ben eerlijk en rustig en doe niets raars met uw pony’s. Ik let goed op hun gezondheid en ben voorzichtig met de spullen. Ik ben zelf in het bezit van borstels, halsters, beenbeschermers, een dekje en een longeerlijn. Ik kan heel veel dingen doen zoals rijden (op de Haflinger), longeren, wandelen, poetsen, wassen, spelen, grondwerk en nog veel meer.
Ik hoef natuurlijk niet persé te rijden op de Haflinger maar ik zou het wel héél erg leuk vinden! Maar ik doe het natuurlijk alleen als u het er mee eens bent.
Eventueel kan ik ook een schriftje neerleggen/ophangen waarin ik elke keer als ik kom schrijf wat ik gedaan heb die dag. Zo weet u ook wat er met uw pony’s gebeurt.
Ik kan ongeveer 4 of 5 keer in de week komen.
Mijn gegevens zijn:
E-mailadres: **************
Huistelefoon: **********
Mobiele telefoon: **********
U kunt eventueel ook hier een briefje ophangen met het antwoord, ik fiets hier bijna elke dag langs.
Ik zou graag wat van u horen!
Zou u het alstublieft ook willen melden als het niet mag? Dan hoef ik het ook niet meer te proberen.

Met vriendelijke groet,
Laura Derks.

Als ik nog even wat tips mag geven:

* Laat het lijstje met spullen die je al hebt eruit. Dat je beenbeschermers hebt, interesseert een eigenaar over het algemeen niet zo heel erg, bijvoorbeeld, en ook poetsspullen zijn over het algemeen al aanwezig. Zo niet, kunnen jullie het daar over hebben als je daadwerkelijk contact hebt
* Het stukje over een boekje neerleggen zou ik er ook niet inzetten, dat is nu nog helemaal niet van toepassing, kijk eerst maar eens of de eigenaar van de pony's daadwerkelijk een verzorgster zoekt én of jij bevalt. Dan pas zijn zulk soort dingen van belang.
* Dit stukje: "Ik kan heel veel dingen doen zoals rijden (op de Haflinger), longeren, wandelen, poetsen, wassen, spelen, grondwerk en nog veel meer.
Ik hoef natuurlijk niet persé te rijden op de Haflinger maar ik zou het wel héél erg leuk vinden! Maar ik doe het natuurlijk alleen als u het er mee eens bent." zou ik veranderen in: "Het lijkt me leuk veel verschillende dingen te doen, als wandelen, poetsen, longeren, grondwerk en eventueel ook rijden. Daarnaast ben ik natuurlijk niet vies van alle klusjes die bij het verzorgen van paarden horen." Of iets dergelijks. :) Dat klinkt wat volwassener dan: ik wil graag rijden op de haflinger, maar het hoeft niet, maar het lijkt me wel leuk, maar als u het niet goed vindt hoeft het niet. ;)
* Daarnaast het stuk over een briefje terug hangen, lijkt me geen goed plan. Ook die kan er af waaien, dan weet je alsnog niet of ze gereageerd hebben en blijf je in de weer met briefjes. Als je op dit briefje geen mailtje of telefoontje krijgt, zou ik me er gewoon bij neerleggen dat deze mensen geen interesse hebben. :)

Succes!

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:43

dankje! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:27

Och, daar hebben we Ciska weer. Ik kan echt lachen op jouw stukken tekst hier op bokt :). Al is deze heel serieus, leerzaam en sterk is hij zeker! Ik wil nog ff toevoegen dat je wanneer je ergens mee zit ook echt naar de eigenaar toe moet gaan, paard snottert al vier weken en eigenaar lijkt er niks aan te doen ? Infomeer VRIENDELIJK waarom niet en dat jij het eigenlijk wel nodig vindt. En daarnaast heel duidelijk zijn over hoe vaak je wilt komen. Meeste eigenaren van rijpaarden nemen geen genoegen met een keer in de week, al is het altijd het proberen waard. Voor een eigenaar kan het erg vervelend zijn als alles bevalt als jij komt proefrijden ed en hij/zij denkt er een leuke verzorger voor drie keer in de week bij te hebben maar na een maand blijkt dat je eigenlijk maar eens per week tijd hebt.

Die tip van het nummer van de dierenarts vind ik wel heel goed, ik had er eigenlijk nooit bij na gedacht, maar eigenlijk is het heel dom. Ik zeg wel dat ik altijd mn telefoon mee neem als ik op buitenrit ga (alleen met paard de heide op) maar stel nou dat mijn paard een keer valt/gebeten wordt oid, dan moet ik maar hopen dat de eigenaar de telefoon bij zich heeft. Dus ik ga zo snel mogelijk zorgen dat ik aan dat nummer kom!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:10

Denk ook aan dingen over jou die belangrijk zijn om te melden. Zorg dat er een lijstje met belangrijke nummers is van jou en eventuele medicijnen die je gebruikt of kwaaltjes die van belang zijn voor de eigenaar om te weten in geval van nood (denk aan asma of suikerziekte bijvoorbeeld). Mocht er in het ergste geval iets gebeuren, dan kan er beter op jou situatie ingespeeld worden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 09:47

Nog een puntje, soms klikt het niet, tussen jou en de eigenaar of tussen jou en het paard/pony. Probeer daar realistisch in te zijn en dan te zeggen, sorry dit werkt niet voor mij (en dan vermoedelijk toch ook al niet voor de eigenaar) en stop ermee! Doorrommelen terwijl je er ongelukkig van wordt werkt niet! En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn erg leuk maar niet allemaal en als jij toevallig de pech heb dat je een eigenaar treft die gewoon een **kel is dan is dat niet jouw schuld en betekent het ook niet dat jij een slechte verzorger/bijrijder bent maar wel dat je ermee moet kappen en op zoek moet gaan naar een betere..

Als dit een paar keer achter elkaar gebeurt moet je je natuurlijk wel achter de oren krabben en wellicht toegeven dat het misschien ook wel eens aan jouw zou kunnen liggen.. :o

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:12

Even tips uit de mond van een eigenaar. :)
- Probeer zoveel mogelijk dingen te vragen, ga niet als je net dat paard verzorgd al metteen zonder toestemming springen. Ga niet metteen wandelen of buiten rijden. Ookal weet je al wel bijna zeker dat het mag, vraág het!
- Als je reageert op een advertentie, praat dan normaal ABN, en niet msn taal. Als ik een berichtje krijg wat zonder hoofdletters getypt is, allemaal punten, spelfouten, en een verhaal van 'Ik zit al in de gevorderde en kan poetsen,longeren,poep opruimen,stal mesten en rijden, maar dat hoeft niet persee als u dit niet wil' dan heb ik al gauw de neiging om hem opzij te schuiven. Ik wil een volwassen, verzorgster met dicipline, en die door weer en wind zal komen, voorzichtig met je spullen is en het belangrijkste, voorzichtig met je paard.
Het komt altijd goed over als je een appel ofzo iets mee neemt voor het paard als je voor het eerst komt. Stel wat vraagjes over het paard zelf , hoelang je haar al heb enzo. Vertel ook wat over wat je voor paarden allemaal hebt gereden..

Zo, nu weten jullie ongeveer hoe een eigenaar erover denkt. :P

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:30

Citaat:

maar wat nou als dat andersom is ???

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:44

o0gwen0o schreef:
Citaat:

maar wat nou als dat andersom is ???

Hoe bedoel je? Dat een verzorger een dier niet voldoende aandacht geeft?
Tja dan zou het imo heel simpel zijn hoor, jouw paard dus jij bepaald, dan vliegt die verzorger eruit.

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 11:55

Citaat:
Hoe bedoel je? Dat een verzorger een dier niet voldoende aandacht geeft?
Tja dan zou het imo heel simpel zijn hoor, jouw paard dus jij bepaald, dan vliegt die verzorger eruit.

neej dat de eigenaar er niet voldoende aandacht aan besteed maar de verzorgster wel??

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:03

Naja daar heb je een verzorger voor, als je niet voldoende zin/tijd hebt. Zolang je maar wel je verantwoordelijkheid neemt voor de rest.

o0gwen0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:05

ook de stal niet uitmesten rijden wanneer je zin heb ( 1 keer in de 3 weken ofzo) niet buiten zetten , ookal woon je er bij???? ik weet niet meer wat ik moet doen namelijk

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:16

Phew dat klinkt lastig. Stuur anders een pb met wat meer details. ;)