Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anata

Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 21:40

Hallo!
Wat vinden jullie een normaal bedrag om te vragen aan iemand die je paard 3x per week mag rijden/verzorgen?
Groetjes!

Fayenna1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:17

7,50? zo iets ik betaal 15 eur per maand

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:13

Ik ben zelf niet zo van de bijdrages ;) Ik vind dat je elkaar een dienst bewijst. Maar er kan natuurlijk altijd een reden voor zijn.
Ik vind dat het te maken heeft met de faceliteiten. Als er bijvoorbeeld een binnenbak is, kun je best wat vragen. Als ik daar van uit ga, dan zou ik zeker niet meer dan 50 euro vragen. Dat is echt de max vind ik zelf. Sowieso vind ik dat de max, om welk paard het ook gaat of welke faceliteiten er ook zijn.
Ook ligt het aan het paard, of er mogelijkheid is tot les, eventueel wedstrijden. Moet ze veel klusjes doen e.d.
Succes ermee :D

Somebitch

Re: Wat is een normaal bedrag om te vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 08:20

Ligt er echt helemaal aan wat de verzorgster mag doen en de faciliteiten. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:22

Ik vraag zelf geen geld, maar ik wil wel dat ze op eigen kosten les nemen. Ik zou niet meer dan 50 euro vragen. Moet ze ook mesten enzo of alleen rijden? Wat kan ze met je pony? Dat speelt mee met het bepalen van het bedrag

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:30

wat doet ze allemaal?
mesten borsteren rijden ect.?
dan kunnen we makkelijker een bedrag zeggen
maar naar mijn mening het is haar tijd die ze in JOU pony/paard steekt dus waarom zou ze ervoor moeten betalen?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:32

Ik betaal ook niet voor mijn vz pony..
Maar als er iets moet komen, bijv. grotere singel, zweep, dekjes, borstels.. Of als ik les wil, moet ik dat zelf betalen. Maar de spullen blijven dan wel van mij..
Zadel, hoofdstel, voer ed hoef ik natuurlijk niet zelf te betalen.
Ik kan in de winter vrijwel niet rijden, dan doe ik de stallen wanneer de eigenaar niet kan. Dat vind ik meer dan logisch omdat ik ook gratis op haar paard mag rijden..

Anata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:33

Anata schreef:
Hallo!
Wat vinden jullie een normaal bedrag om te vragen aan iemand die je paard 3x per week mag rijden/verzorgen?
Groetjes!

Het is een vraag van mijzelf, wat een redelijke prijs is. want ik wil een pony gaan verzorgen, en ik vroeg me wat een redelijke prijs is!
Ik ga dan rijden. Meestal niet naar buiten. en mesten

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:05

haai!
Ik zou zeggen ls je hem 3x pw rijdt, 25 euro per maand?
groetjess!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:32

Anata schreef:
Anata schreef:
Hallo!
Groetjes!

Het is een vraag van mijzelf, wat een redelijke prijs is. want ik wil een pony gaan verzorgen, en ik vroeg me wat een redelijke prijs is!

Hmm ik vind niet dat je altijd voor een vz paard hoeft te betalen..
Vooral omdat je ook de stallen doet..
Ze mag blij zijn dat je haar paard voor haar rijd.. ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:18

Anata schreef:

Maar wat mag je allemaal doen dan?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:37

Dat weet ze dan niet ;)
Ze wil graag doen wat ze net zei, dus rijden en mesten..

Maar, ik vind dan dat de eigenaar van het paard/pony er dan niks voor kan vragen.. Maar als je bijv. een nieuw dekje nodig bent, dan kan je die wel weer zelf aanschaffen.. ;)

Edit; want bij mijn vz paardje is alleen het zadel van hunzelf.. En er hangt nog een oud hoofdstel..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 07:57

Nou in dat geval niet meer dan 25.- euro. Eigenlijk vind ik niet dat je daarvoor geld moet geven/vragen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:47

0 euro. Jij helpt de eigenaar en zorgt dat het paard beweging krijgt wanneer de eigenaar niet wil/kan.

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:15

ik betaalde 50 euro per maand maar ik mocht er alles mee doen ik was de enigste die er op reed ik meste poetste enz. moch haar ook de sport horseball leren mee doen aan wedstrijden enz. dus dat was redelijk weinig aangezien zij voor entingen hoefsmid en de rest zorgde dus vind dat je uiterlijk rond de 25 euro mag zitten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:28

voor mijn verzorgfjord betaal ik 100 euro per maand plus gedeelde kosten voor va en hoefsmid. Ik mag komen wanneer ik wil, doen met hem wat ik wil en nu blijkt dus dat de eigenaar al meer als 3 weken niet is geweest. komt enkel om haar geld te halen

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:13

mmm...
kijk vind dat bijdrage gedoe dus egt onzin.
als de eigenaar niet kan rijden , moete hun jou betale dat is dan nog redelijker
niet dat ik dat zou willen ;)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:07

Saffire, ik vind je reactie nogal kortzichtig.
Vindt je dan ook dat je geld toe moet krijgen als je op de manege paard gaat rijden? Daar betaal je toch ook voor?
In het geval van een bijrijpaard heb je meer vrijheid en fijne, confortabele spullen tot je beschikking. Een eigenaar investeerd een hoop geld in een goed zadel en daar mag jij gebruik van maken. Daarnaast is een goed paard een kostbaar bezit, wat jij op jou dagen volledig tot je beschikking hebt. Een beetje bijrijder gaat gemiddeld 3 keer in de week rijden op haar bijrijpaard. 1 les op de manege kost al gauw 15,- euro. Als je 3 keer in de week lest kost je dat 45,- euro. Doe dat een maand lang en dan ben je 180,- euro kwijt. Als een eigenaar een bijdrage vraagt van 100,- euro vind ik dat niet meer dan redelijk. Je hebt voor jou dagen min of meer je eigen paard zonder de risico's van een eigen paard voor veel minder geld dan rondjes hobbelen op de manege. Je bent de manege ontgroeit, maar nog niet toe aan een eigen paard. Beiden kosten veel geld, dus waarom zou een bijrijpaard dan gratis zijn? En waarom zou een eigenaar een bijrijder moeten betalen? In de veel gevallen zijn ze geen meerwaarde voor de rijtechnische ontwikkeling van je paard. Meestal is het andersom en is de rijtechnische ontwikkeling van het paard een bijdrage voor de bijrijder. Ik zou enkel en alleen betalen voor een bijrijder die mijn paard sneller en beter naar een hoger nivo kan tillen dan dat ik dat zelf kan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:02

Moderatoropmerking:
Zouden een aantal mensen hier ook de knop op hun toetsenbord die speciaal bedoeld is om hoofdletters te kunnen typen willen gebruiken? Maakt de boel een stuk prettiger leesbaar!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:38

Suzanne_18 schreef:
Saffire, ik vind je reactie nogal kortzichtig.
Vindt je dan ook dat je geld toe moet krijgen als je op de manege paard gaat rijden? Daar betaal je toch ook voor?
In het geval van een bijrijpaard heb je meer vrijheid en fijne, confortabele spullen tot je beschikking. Een eigenaar investeerd een hoop geld in een goed zadel en daar mag jij gebruik van maken. Daarnaast is een goed paard een kostbaar bezit, wat jij op jou dagen volledig tot je beschikking hebt. Een beetje bijrijder gaat gemiddeld 3 keer in de week rijden op haar bijrijpaard. 1 les op de manege kost al gauw 15,- euro. Als je 3 keer in de week lest kost je dat 45,- euro. Doe dat een maand lang en dan ben je 180,- euro kwijt. Als een eigenaar een bijdrage vraagt van 100,- euro vind ik dat niet meer dan redelijk. Je hebt voor jou dagen min of meer je eigen paard zonder de risico's van een eigen paard voor veel minder geld dan rondjes hobbelen op de manege. Je bent de manege ontgroeit, maar nog niet toe aan een eigen paard. Beiden kosten veel geld, dus waarom zou een bijrijpaard dan gratis zijn? En waarom zou een eigenaar een bijrijder moeten betalen? In de veel gevallen zijn ze geen meerwaarde voor de rijtechnische ontwikkeling van je paard. Meestal is het andersom en is de rijtechnische ontwikkeling van het paard een bijdrage voor de bijrijder. Ik zou enkel en alleen betalen voor een bijrijder die mijn paard sneller en beter naar een hoger nivo kan tillen dan dat ik dat zelf kan.

Hier ben ik het gedeeltelijk met je eens..
Maar, de eigenaar heeft een paard, heeft er geen tijd voor. Waarom dan niet verkopen? De eigenaar wil persee het paard houden.. Jij verzorgt die voor haar.. Ze hoeft er verder geen werk aan te hebben..
Ik kan op een manege rijden waar ik super les heb, en voor moet betalen. Op een verzorgpony krijg je niet standaard les.. Tenzij je privé les oid gaat volgen. Ik vind dan dus wel dat je dat zelf moet betalen..

Edit; over de kwaliteit van het zadel gesproken.. De eerste verzorgpony die ik had, had ook niet echt een zadel om over naar huis te schrijven.. Maar idd, meestal is de kwaliteit van het tuig wel beter :j

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:40

Op een manege betaal je natuurlijk om te rijden.
Daar is het een manege voor.

Maar ik vind het eigenlijk raar dat ze geld vrage voor een verzorgpaard.
Zoals ik al zei ze moeten blij zijn dat iemand het paard dan wil rijden.

En dan is er ook nog dat de meeste geen eigen paard kunne betalen, en daarom ook een verzorgpaard gaan zoeken.
En dan willen ze dat je daar voor gaat betale , kan je net zo goed zelf een paard kopen vind ik dan weer .

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 08:51

Ligt eraan. Als je 50 euro per maand moet betalen of 100 daar kun je echt niet zomaar een eigen paard voor houden hoor. Of je moet ze thuis hebben staan, hooi van eigen land voeren. Dan lukt het mss wel. Maar de meeste mensen hebben deze luxe niet en zijn dat bedrag wat ik net noemde al kwijt voor alleen stalling. Dus ik kan me wel in het antwoord van Suzanne_18 vinden.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:46

Als een eigenaar een bijrijder zoekt wil dat toch niet automatisch zeggen dat ze geen tijd meer heeft om haar paard te verzorgen? In mijn eigen geval zoek ik iemand die voor mij de donderdag en vrijdag over wil nemen i.v.m. mijn werk. Op die dagen zou ik best zelf voor m'n paarden kunnen zorgen. Het enige is dat ik dan erg krap in m'n tijd zit en m'n paarden voor m'n gevoel op zo'n moment te kort doe en daarom een verzorgster zoek. Moet ik dan m'n paarden maar verkopen? Want dat is wat een aantal mensen hier eigenlijk zegt... Grappig eigenlijk, want als dat echt zou gebeuren zou er geen paard meer overblijven om te verzorgen voor jullie.

Ikzelf vraag dan geen bijdrage omdat er dagelijks 2 stallen gemest en er gevoert moet worden. Daar tegenover staat dat er gereden mag worden. Maar ik zoek dan ook een verzorgster en geen bijrijder. Een bijrijder heeft eigenlijk alleen maar de lusten, hoeft niet te mesten, vegen voeren etc.

Er wordt hier boven door iemand geschreven dat wij als paardeneigenaren maar dankbaar moeten zijn dat er mensen zijn die onze paarden willen rijden. Persoonlijk zie ik dat anders. Een eigenaar schenkt jou het vertrouwen dat je goed voor haar paard zal zorgen. Dat is een grote gunst waar je best dankbaar voor en trots op mag zijn.

En dan nog een puntje over een betalend bijrijder. Deze willen vaak buiten rijden. Allemaal best, leuk een aardig, maar hebben jullie enig idee wat een goed rondom beslag kost? Daar ben je al gauw 90,- euro voor kwijt. Moet een eigenaar dat dan maar betalen omdat jij buitenritjes rijden wilt? Net zo goed als er wel eens iets stuk gaat door jou toedoen. Zo kan ik nog wel een aantal redenen bedenken waarom een bijdrage in de kosten niet meer dan terecht is. Ook dat soort zaken zitten meegerekend in een bijdrage.

Bekijk het ook eens op deze manier: Moet een paardeneigenaar jou hobby maar sponseren omdat jij paard wilt rijden? Want dat is wel het geval als je niets hoeft te betalen. Op de manege betaal je er toch ook voor als je een buitenrit wilt maken of een uurtje vrij wilt rijden? Je maakt er in zo'n geval toch ook geen punt van als je na je ritje af moet rekenen?

Aan menig reactie's is maar weer te lezen dan veel mensen geen enkel benul hebben van wat een paard kost. Persoonlijk vind ik 100,- euro in de maand een schijntje als het terug gaat rekenen. Zeg dat je 13 keer in de maand lekker ritjes mag maken en je je tijd naar eigen wens in kan vullen op jou dagen, dat komt neer op 7,69 euro per dag. Daar kan je op de manege geen buitenrit voor rijden en een uurtje vrijrijden wordt voor die prijs ook lastig. Al met al is het goedkoper dan de manege en een eigen paard. Waarom maken een aantal van jullie zo'n punt van een bijdrage in de kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:49

Ik zou alleen voor een paard willen betalen als ik enkel de lusten krijg en dus niet de lasten. Ook zou ik in dat geval graag willen leren van zo'n paard. Boven de 50 euro per maand zou ik niet zitten, omdat je op een gemiddelde stal hier in de buurt tussen de 100 en 150 euro per maand komt.

Ik heb op dit moment verzorgpaarden waar ik nog niet op kan rijden, maar dit mag wel van het voorjaar. Hier betaal ik niks voor en krijg alle vrijheid. Mag ook buitenritten gaan maken.
Ik besef me heel goed dat ik het hier super getroffen heb dat ik niks hoef te betalen :)

Een bijdrage vind ik best logisch overigens. Als je alleen hoeft te rijden op het paard en netjes voor de spullen moet zijn, is dat niet meer dan logisch. Een paard is nou eenmaal een duur grapje.
Maar als ik ook klusjes moet doen zoals de stallen mesten, vind ik de prijs die je daarvoor krijgt wel het rijden. In dat geval vind ik dus dat je in ruil voor het rijden de stallen mest en je dus niks extra's hoeft te betalen.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:25

Suzanne_18 schreef:
Als een eigenaar een bijrijder zoekt wil dat toch niet automatisch zeggen dat ze geen tijd meer heeft om haar paard te verzorgen? In mijn eigen geval zoek ik iemand die voor mij de donderdag en vrijdag over wil nemen i.v.m. mijn werk. Op die dagen zou ik best zelf voor m'n paarden kunnen zorgen. Het enige is dat ik dan erg krap in m'n tijd zit en m'n paarden voor m'n gevoel op zo'n moment te kort doe en daarom een verzorgster zoek. Moet ik dan m'n paarden maar verkopen? Want dat is wat een aantal mensen hier eigenlijk zegt... Grappig eigenlijk, want als dat echt zou gebeuren zou er geen paard meer overblijven om te verzorgen voor jullie.

Ikzelf vraag dan geen bijdrage omdat er dagelijks 2 stallen gemest en er gevoert moet worden. Daar tegenover staat dat er gereden mag worden. Maar ik zoek dan ook een verzorgster en geen bijrijder. Een bijrijder heeft eigenlijk alleen maar de lusten, hoeft niet te mesten, vegen voeren etc.

Er wordt hier boven door iemand geschreven dat wij als paardeneigenaren maar dankbaar moeten zijn dat er mensen zijn die onze paarden willen rijden. Persoonlijk zie ik dat anders. Een eigenaar schenkt jou het vertrouwen dat je goed voor haar paard zal zorgen. Dat is een grote gunst waar je best dankbaar voor en trots op mag zijn.

En dan nog een puntje over een betalend bijrijder. Deze willen vaak buiten rijden. Allemaal best, leuk een aardig, maar hebben jullie enig idee wat een goed rondom beslag kost? Daar ben je al gauw 90,- euro voor kwijt. Moet een eigenaar dat dan maar betalen omdat jij buitenritjes rijden wilt? Net zo goed als er wel eens iets stuk gaat door jou toedoen. Zo kan ik nog wel een aantal redenen bedenken waarom een bijdrage in de kosten niet meer dan terecht is. Ook dat soort zaken zitten meegerekend in een bijdrage.

Bekijk het ook eens op deze manier: Moet een paardeneigenaar jou hobby maar sponseren omdat jij paard wilt rijden? Want dat is wel het geval als je niets hoeft te betalen. Op de manege betaal je er toch ook voor als je een buitenrit wilt maken of een uurtje vrij wilt rijden? Je maakt er in zo'n geval toch ook geen punt van als je na je ritje af moet rekenen?

Aan menig reactie's is maar weer te lezen dan veel mensen geen enkel benul hebben van wat een paard kost. Persoonlijk vind ik 100,- euro in de maand een schijntje als het terug gaat rekenen. Zeg dat je 13 keer in de maand lekker ritjes mag maken en je je tijd naar eigen wens in kan vullen op jou dagen, dat komt neer op 7,69 euro per dag. Daar kan je op de manege geen buitenrit voor rijden en een uurtje vrijrijden wordt voor die prijs ook lastig. Al met al is het goedkoper dan de manege en een eigen paard. Waarom maken een aantal van jullie zo'n punt van een bijdrage in de kosten?

Kijk, en als de verzorgster dát wil, dan vind ik wel dat je het zelf moet betalen..
En dan nog.. Ik rijd ook buiten met mijn vz paard, en die hoeft niet rondom beslagen te worden.. ;)
Ik vind dus wel dat je spullen zelf moet betalen, zadel en hoofdstel niet meegerekend, ja, als er eens een beugelriem knapt of iets, dan kan dat best zelf betaald worden..
Borstels, dekjes ed ook..
Maar toch vind ik dat je er verder niet voor hoeft te betalen.
Een bijrijder is heel wat anders idd.