Zo, ik moet het echt even van mij afschrijven.
We zijn nu al zo'n anderhalf jaar op zoek naar een geschikte verzorgster/bijrijdster voor Kim.
Hebben een advertentie op Bokt en op Marktplaats.
Er waren periodes dat we bijna dagelijks reacties kregen, maar ook periodes dat er niet gereageerd werd.
Het grootste deel van de reacties heb ik vriendelijk af moeten zeggen, omdat ze te weinig ervaring hadden voor de gebruiksaanwijzing van mijn paard.

Dat lag dus niet aan die meisjes en ik vond het ook wel sneu om het ze te moeten zeggen, maar beter dat dan onnodig risico lopen.
In 2008 zijn er 4 (of 5) meisjes geweest om te kijken of het klikte met Kim.
Meisje 1 kwam rijden en Rowan vertelde me dat het klikte en dat ze nog een keer zou komen.
Ze had zelf paarden en omdat ze een zadel zocht, bood ik zelfs nog een zadel van mij aan.
Ze zou langs komen om het zadel te halen; 1ste afspraak niks, 2de nog steeds niemand te zien en nooit meer iets van zich laten horen.

Ze konden zogenaamd het adres niet vinden.
Meisje 2 ging voor mijn gevoel best lekker, maar na een uur gereden te hebben kregen we te horen dat ze het toch te ver fietsen vond.
Meisje 3 reed op zich ook netjes, maar wilde Kim's manen eraf knippen en met een stang gaan rijden...

In December 2008 kwam er een meisje van mijn leeftijd (23) en het klikte helemaal.
Tussen haar en Kim, maar ook tussen haar en Rowan en mij... alleen het rijden ging niet goed.
Maar verzorgen was ook prima, zolang Kim maar wat extra aandacht kreeg.
Na een paar maanden weg gebleven, niks van zich laten horen, maar een paar maanden later kreeg ik een mailtje met haar excuses.
Prima, vond ik een goede daad.

Ook dit jaar zijn er weer meisjes geweest.
Meisje 1 durfde niet eens uit zichzelf aan te draven en Kim nam een loopje met haar.
Meisje 2 mocht van haar moeder niet in haar eentje naar Kim...
Nog met een paar meiden mail-contact gehad, afspraak gemaakt, maar uiteindelijk toch door hun afgezegd.
En nou dachten we eindelijk 2 weken geleden de perfecte bijrijdster te hebben gevonden, laat ze niks meer van zich horen!
Het rijden ging perfect! Bij de tweede afspraak een mooie buitenrit gemaakt en ook de verzorging en alles er omheen was helemaal top... ze zei dat Kim een toppaard was en kwam erg blij over.
Ook de vrouw die met haar mee was, was helemaal enthousiast en zei dat dit helemaal geweldig was voor dat meisje.
Maar krijg nu, áls ik al mail krijg, alleen korte zinnetjes.

Nu heb ik het dus echt even helemaal gehad!
Ik wil graag op iemand aan kunnen en het állerbelangrijkste vind ik eerlijkheid.
Maar zolang dat er niet is, houd het voor mij op...
Nu rest mij nog de vraag; waarom?!
Zo, dat lucht wel een beetje op..