Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:49

:wave:

Zo, ik moet het echt even van mij afschrijven.
We zijn nu al zo'n anderhalf jaar op zoek naar een geschikte verzorgster/bijrijdster voor Kim.
Hebben een advertentie op Bokt en op Marktplaats.
Er waren periodes dat we bijna dagelijks reacties kregen, maar ook periodes dat er niet gereageerd werd.
Het grootste deel van de reacties heb ik vriendelijk af moeten zeggen, omdat ze te weinig ervaring hadden voor de gebruiksaanwijzing van mijn paard. :list:
Dat lag dus niet aan die meisjes en ik vond het ook wel sneu om het ze te moeten zeggen, maar beter dat dan onnodig risico lopen.
In 2008 zijn er 4 (of 5) meisjes geweest om te kijken of het klikte met Kim.

Meisje 1 kwam rijden en Rowan vertelde me dat het klikte en dat ze nog een keer zou komen.
Ze had zelf paarden en omdat ze een zadel zocht, bood ik zelfs nog een zadel van mij aan.
Ze zou langs komen om het zadel te halen; 1ste afspraak niks, 2de nog steeds niemand te zien en nooit meer iets van zich laten horen. :n
Ze konden zogenaamd het adres niet vinden.

Meisje 2 ging voor mijn gevoel best lekker, maar na een uur gereden te hebben kregen we te horen dat ze het toch te ver fietsen vond.

Meisje 3 reed op zich ook netjes, maar wilde Kim's manen eraf knippen en met een stang gaan rijden... 8)7

In December 2008 kwam er een meisje van mijn leeftijd (23) en het klikte helemaal.
Tussen haar en Kim, maar ook tussen haar en Rowan en mij... alleen het rijden ging niet goed.
Maar verzorgen was ook prima, zolang Kim maar wat extra aandacht kreeg.
Na een paar maanden weg gebleven, niks van zich laten horen, maar een paar maanden later kreeg ik een mailtje met haar excuses.
Prima, vond ik een goede daad. :j Maar ook nu weer officieël verzorgsterloos.

Ook dit jaar zijn er weer meisjes geweest.

Meisje 1 durfde niet eens uit zichzelf aan te draven en Kim nam een loopje met haar.

Meisje 2 mocht van haar moeder niet in haar eentje naar Kim...

Nog met een paar meiden mail-contact gehad, afspraak gemaakt, maar uiteindelijk toch door hun afgezegd.

En nou dachten we eindelijk 2 weken geleden de perfecte bijrijdster te hebben gevonden, laat ze niks meer van zich horen!
Het rijden ging perfect! Bij de tweede afspraak een mooie buitenrit gemaakt en ook de verzorging en alles er omheen was helemaal top... ze zei dat Kim een toppaard was en kwam erg blij over.
Ook de vrouw die met haar mee was, was helemaal enthousiast en zei dat dit helemaal geweldig was voor dat meisje.
Maar krijg nu, áls ik al mail krijg, alleen korte zinnetjes. :?

Nu heb ik het dus echt even helemaal gehad!
Ik wil graag op iemand aan kunnen en het állerbelangrijkste vind ik eerlijkheid.
Maar zolang dat er niet is, houd het voor mij op...

Nu rest mij nog de vraag; waarom?!

Zo, dat lucht wel een beetje op.. :j

Ikkuh_Rolien

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:55

Zo dat is een lang verhaal! ;)
Dat heb ik dus met verzorgpaarden.. Dan staat er een advertentie en dan reageer ik maar krijg niks te horen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:57

Ohh, ik reageer áltijd, ook als diegene niet geschikt is voor Kimmie.
Dat zeg ik gewoon eerlijk. :))
Maar het is inderdaad wel een beetje met elkaar te vergelijken.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:58

Balen zeg!
Hoop dat je een geschikt iemand vind!

Een aantal jaar geleden heb ik ook 2 keer iemand moeten zoeken voor mijn toenmalige verzorgpaard.
De eerste keer was voor erbij en de laatste keer om het over te nemen.
Wilde iemand vanaf 16 jaar, paard kon redelijk moeilijk zijn (en sterk).
Eerste keer kreeg ik alleen reacties van meisjes van 12/13 (ook om gek van te worden).
Een keer iemand zelf een bericht gestuurd en erbij gezet dat het paard niet echt veel bereden kon worden.
Vroeg ze of ze in de M1 verder kon..
Ik gezegt dat het dus niet kon, ging ze zitten zeiken via mail..
Daarna heeft een vriendin van mij het een tijdje gedaan maar liet haar in de steek voor een 'beter' paard.

Daarna moest ik ermee stoppen, maar wilde een goed iemand voor haar hebben.
Mijn nichtje (was toen net 14) ging weleens mee.
En die kan echt verschrikkelijk goed met paarden omgaan.
Heb haar toen gevraagt, die heeft haar gedaan t/m Juli toen is ze jammer genoeg afgemaakt.

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:58

Ja.. Ik heb Kim wel eens zien staan :) Kom er vaak langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:01

Lieszje: Ja, ik had ook heel veel reacties van te jonge meisjes, terwijl het in mijn advertentie heel duidelijk staat aangegeven.
Wel erg sneu dat je verzorgpaard uiteindelijk moest worden afgemaakt. :(:)

Ikkuh_Rolien: Oké :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:02

KoudbloedKim schreef:
Lieszje: Ja, ik had ook heel veel reacties van te jonge meisjes, terwijl het in mijn advertentie heel duidelijk staat aangegeven.
Wel erg sneu dat je verzorgpaard uiteindelijk moest worden afgemaakt. :(:)

Ikkuh_Rolien: Oké :)

Snap ook niet waarom ze dan nog reageren :x
Zo'n leeftijd staat er niet voor niks bij^^

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:08

Wat vervelend zeg!!
Elke keer weer denk je te slagen en elke keer weer een teleurstelling.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het gehad hebt.
Het komt Kim ook niet ten goede denk ik.
Klinkt misschien gek maar kan het zijn dat ze Kim misschien een beetje groot en eng vinden.
Het is natuurlijk best een appart paard en na je eigen zeggen niet de makkelijkste.
Is een bijrijdster echt nodig Tineke?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:13

Deden ze bij mij ook.

Ik heb ook bijrijdsters bij de vleet gehad.
1) kwam spontaan niet meer toen mijn paard van stal veranderde (2 km verder)
2) Zei dat ze kwam maar kwam niet. Toen ik haar daarmee confronteerde zei ze dat ze altijd erg vroeg of erg laat kwam en dat ze daarom nooit iemand zag. Dat ze ook niets in de kast had aangeraakt kon ze niet verklaren. Week later kreeg ik n mailtje dat haar vriend ontslagen was en dat ze dus meer in het huishouden moest gaan doen. Deed ook vanalles wat van mij niet mocht.
3) wezen proefrijden, afgesproken dat ze vaker zou komen, nooit meer wat van gehoord.
4) is er nu na 1,5 jaar nogsteeds en is een topmeid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:14

Blensink: Ja, elke keer weer die teleurstelling...
Het kan heel goed dat ze Kim groot en eng vinden. :j
Het staat wel duidelijk in de advertentie, maar als je ernaast staat is het toch wel anders.
Maar geef dat dan aan, ik zeg áltijd voor een afspraak dat ik eerlijkheid het belangrijkste vind en dat ze gewoon eerlijk moeten zijn, ook als de klik er niet is.
Op het moment zit ik zonder werk en kan ik iets vaker heen, maar ik zit nog steeds met mijn gezondheid en Rowan loopt stage tot 6 uur en kan dat ook niet volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:16

Vjestagirl: Pff, dat tweede... ik kan absoluut niet tegen oneerlijkheid of onrechtvaardigheid. :n
Het eerste en derde komt mij ook bekend voor...
Ik vind het echt fijn dat jij wel een goede bijrijdster hebt gevonden! :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:22

Die tweede kan k echt wel schieten ja. Ging buiten rijden met m'n paard, terwijl Vjesta dat gewoon echt niet kan, de kans dat je in volle gallop terug naar de stal vliegt is groot. Liet haar buiten aan de hand grazen, en dat wil k niet hebben, want je weet nooit wat er daar voor troep ligt. Toen k daar wat van zei moest k niet zo zeuren. Als ze had gereden door de weeks was ik het hele weekeind weer bezig m'n paard weer voor elkaar te rijden.

En idd, ik had alle spullen echt compleet in de knoop weggehangen na t weekeind, met het idee 'dan zie ik of ze geweest is'. Nee ze was wel geweest, maar ze had het allemaal weer zo terug gehangen als dat ik het achtergelaten had en ja, ze reed nu ook met de beugels op mijn maat (3 gaten langer dan de hare). Kamde ook de staart en de kuif uit, terwijl ik wil dat ze daar vanaf blijven...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:26

Lijkt me echt enorm moeilijk en inderdaad wat je zegt als ze dan ook nog eens oneerlijk zijn :( .
Als ze Kim te groot en evt eng vinden zullen ze dat misschien uit schaamte niet durven toe te geven.
Geen idee hoor ben aan het zoeken naar mogelijkheden.
Er moet toch wel een leuke en eerlijke bijrijdster te vinden zijn.
Is er geen manege in de buurt waar je misschien een advertentie kunt hangen.
Ik wil niet onbeschoft zijn maar vraag je ook deelname in evt kosten.
Dit kan misschien ook een rede zijn om niet door te gaan met Kim.
Met oog op evt wedstrijden rijden en vooruit komen, misschien.
Ik vind het persoonlijk wel heel normaal hoor!
Gelukkig heb je Rowan en nu even meer tijd.
Ik hoop zo dat je een net zo leuke en lieve bijrijdster vind voor Kim.
Dat hebben jullie wel verdient.

Vjestagirl gelukkig heb je tenslotte een goede/leuke bijrijdster gevonden.
Wat een verhalen |(

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:29

jeetje, dat schiet niet op, dan weet ik wat me te wachten staat. Heb zelf nu een advertentie geplaatst ( andere regio hoor ) en hoop toch op normale reacties en niet al te jonge meiden of jongens.
Ik heb me paardje nu 7,5 jaar en heb pas 2 bijrijders gehad, eentje die altijd netjes op tijd kwam en echt op kon bouwen , door omstandigheden hebben wij onze wegen beeindigd, de tweede volgde er niet lang daarna haar op, eerste periode ging super, daarna deed ze mijn merrie niet meer en ben ik er ook mee gestopt, nu 2 jaar haar zelf gedaan te hebben, zoek ik een nieuwe, omdat ik er nu 2 heb staan en allebei even veel aandacht wil geven, wat nu helaas niet gaat.

Maar terug te komen op jouw verhaal, kan me voorstellen dat het erg lastig is als ze je laten zitten en dus niet kan bouwen op zo'n meid. Ik heb alleen geen idee waarom ze dit doen. Heb zelf ooit een verzorgpaard van een particulier gehad en dat is mijn huidige merrie geworden.
Aan je paard kan het niet liggen denk ik, die heeft zo te zien een zeer hoog knuffel gehalte en je advertentie lijkt mij ook niks mis mee.
Succes met het zoeken naar een geschikte, blijvende verzorger-ster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:36

Vjestagirl: Ik ben er zelf de eerste keren zowiezo altijd bij.
Als het rijden in de bak goed gaat, mag diegene naar buiten met begeleiding van mij.
Omdat ik weet dat Kim bij mij zal blijven...
Kim is ook een paard die je moet leren kennen en waar je gewoon niet na een paar keer kennis te hebben gemaakt in je eentje mee naar buiten kan. :n

Dat laatste heb ik weleens in mijn appartementje gedaan haha :D
Ik had steeds het idee dat er een begeleider (van begeleid wonen) in kwam als ik weg was.. bleek inderdaad zo zijn.

Blensink: Ik probeer ze daar meestal al wat op voor te bereiden via de mail.
Zeg vaak:"Als het klikt is dat super, maar als het niet klikt wil ik ook dat je dat eerlijk zegt, want dat kan natuurlijk.
Ik vertel ook vaak dat Kim en ik pas na anderhalf jaar een echte band begonnen te vormen en dat het dus helemaal niet raar zou zijn.
De enige manege in de buurt is de manege waar Kim op staat en er is nog één op een half uur fietsen.
Maar (ik bedoel het echt niet neerbuigend) manege ruiters zijn vaak niet ervaren genoeg voor sterke Kim.
Sinds kort vraag ik 17,50 euro, dat mogen ze aan mij betalen maar ook uitgeven aan lessen op de manege.
Rowan en ik hebben daarvoor gekozen in de hoop dat diegene dan blijft komen omdat die ervoor betaald heeft...
Ik denk dat ze van Kim meer zullen leren dan van een manege pony, maar ik denk ook dat er mensen zijn die nog steeds die vooroordelen over trekpaarden hebben. :j

Freya: Het ligt ook heel erg aan het paard dat je aanbiedt.
Als je een paard hebt dat door iedereen te rijden is, vind je denk ik sneller een geschikte bijrijdster.
Ik heb in mijn advertentie de meeste voordelen, maar ook de meeste nadelen van Kim gezet, om zo een realistisch mogelijk beeld te scheppen. :j
Kim heeft trucjes, bedoeld het niet gemeen, maar kan op onervaren mensen boos overkomen.
Zo hapt ze soms naar je mouw, echt alleen haar lippen, om te spelen.
Ze heeft me nog nooit gebeten en doet dit echt uit humor...
Maar ik kan ook begrijpen dat sommige mensen denken dat ze wil bijten en daar bang van worden.
Bedankt voor je reactie. :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:39

Jeetje Tineke, balen dat je nog steeds niemand gevonden hebt.
En Kim is juist zo´n leuk paard! ... als je van het type houdt dan he ;-) , maar je zou toch zeggen dat er zat mensen zouden zijn die rijden op een trekpaard tof vinden.

Wat heb ik dan eigenlijk geboft! 1x rondgevraagd en direct raak!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:40

ik heb ook erg veel last gehad met bijrijders
dan eindelijk de perfecte gevonden maar die heeft onlangs haar eigen paardje gekocht (echt een topmeid, ben mee naar haar paard gaan kijken om te kopen)

nu twijfel ik erg hard om iemand te zoeken

ik hoop dat je iemand leuk vind, Kim is echt een topper

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:40

Ik ben zelf ook bijrijder en snap dat echt niet hoor. Je mag blij zijn als mensen hun je spullen toevertrouwen en al helemaal hun paard!

Maar goed, ik heb dit jaar een bijrijdster gezocht voor één van mijn bijrijdpaarden (zoveel heb ik er inmiddels over te zeggen na ongeveer 5 jaar trouwe dienst) nadat ik ook hele slechte ervaring had met een ander meisje. Door dat meisje heeft het arme paard vermoedelijk (ik durf het voor 90% te garanderen) schimmel gekregen. Steeds als ik op stal kwam hing er ook een hoofdstel met aangekoekt vreten op me te wachten, ik kon alles achter haar reet naverzorgen en schoonmaken.
Ze heeft één keer zo bont gemaakt dat het paard meerdere dagen achtereen met zweetdeken op stal heeft gestaan (toen ook die schimmel-bom, rara). Terwijl als ze het eventjes netjes vraagt aan de eigenaresse van de paarden of de eigenaresse van stal, zijn die ook niet te beroerd om even een dekentje om te wisselen.
Rijden kon ze ook al niet :n. Ze gebruikte mijn borstels, heb ze toen vrij vaak moeten wassen met die schimmel en heb ze toen maar apart gezet, iedere keer als ik ze schoongemaakt had lag er na 2 weken weer een dik pak stof en haren op de bodem van mn poetskist, is het zo'n grote moeite om die borstels na het poetsen eventjes langs elkaar te raffelen?

Ik heb ook vrijwel in het begin dat ze begon een briefje opgehangen over het hoe en wat, wat betreft de omgang met het tuig en de borstels, werd compleet in de wind geslagen.
Ook heeft ze meer dan eens stage gelopen op stal en reed ze het paard iedere dag, dat kon ik op den duur zien aan dr flanken :\. Maar nooit iets zeggen wanneer ze stage liep, zodat ik wel eens 2 uur later dan zij op hetzelfde paard zat, omdat ik geen idee had dat het dier al gelopen had. Niet dat ze daar niet tegen kan, maar communicatie kan nooit kwaad toch?

Heb me gruwelijk geërgerd aan dat kind, maar ja, het zijn mijn paarden niet, en de eigenaresse zag er zo het kwaad niet van in (nee natuurlijk niet, ik maakte het iedere keer weer in orde)!

Tot op een gegeven moment. Het was al de tweede keer dat ze voor langere tijd niet kwam en dan totaal onbereikbaar was (mobiel gestolen, mama heeft mijn nummer en ik heb nu een nieuw nummer, enz.).
Ik werd GEK, BOOS!! :oo
Kennelijk had ze de staleigenaresse (tevens instructrice) wel gemaild dat ze niet kwam lessen voor (nog) onbepaalde tijd. Ik had al door dat ze niet meer kwam, want ik had kort na haar les, en normaal ontliepen we elkaar nooit.
Dus ik maar even navraag gedaan bij de staleigenaresse: 'Ja die kwam voorlopig niet'.
Pak hem beet een maand of 2 later mailt ze alleen weer naar de staleigenaresse dat ze weer kwam lessen. Staleigenaresse was nog zo vriendelijk door te geven dat ze eerst met mij of met de eigenaresse van de paarden contact op moest nemen, en dat deed ze, en hoe!
Ze smste naar de eigenaresse van de paarden: 'Donderdag kom ik weer op Donna rijden'
Huh, hoezo? Was ze ermee gestopt dan? Wij wisten eigenlijk van niks als we niks gevraagd hadden. Ze vroeg daarnaast ook helemaal niet of het goed was ofzo.

Dus ik kom donderdag aan op stal, expres vroeger gegaan en mevrouw zat mooi op paard. Ik loop de bak in en zeg dat ik haar even moet spreken. Ze rijdt doodleuk verder, dus ik zeg NU.
Nog steeds verder rijden, dus ik roep maar door de bak dat het niet meer de bedoeling was dat ze nog op Donna reed. Lekker l*llig voor dr, maar dan moet ze die oren maar eens gebruiken.

Komt ze naar het midden van de bak en rijdt voltes om me heen. Dus ik maar weer duidelijk gemaakt dat ik wilde dat ze er NU af kwam en de sleutel inleverde van het kastje.
Mevrouw wilde ijskoud boos worden?
Want ik had aangegeven dat ik haar meerdere keren had geprobeerd te bereiken en de eigenaresse ook, ze bleef stug volhouden dat ze geen oproepen van ons had gemist, bladibladiebla.
Zegt ze: 'Als je me de volgende keer belt, zal ik het je laten zien.'
Ik zeg: 'Nee dat hoeft niet, want ik bel je toch niet meer!'

En eindelijk, diepe zucht, het kwartje viel!! :D

Dik verhaal geworden zie ik, maar het is nu inmiddels dik een half jaar geleden en ik merk dat ik me er nog steeds kwaad om kan maken.

Ik heb na dit meisje een advertentie geplaatst op Marktplaats, 3 mensen laten komen, daarvan eentje aangehouden en die doet het gewoon super goed. Is hardstikke lief voor het paard, blij met het paard, zuinig op de spullen! Ik erger me niet als ik naar haar rijden kijk en goh, het is gewoon een hele opluchting.

Het kan dus echt wel! Ik ben zelf immers eigenlijk ook een bijrijder :o.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 18-12-09 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:41

Ja ik heb het helaas ook meegemaakt.
1: jonge vrouw, leek in het begin erg leuk, wilde wel wedstrijdjes dressuur rijden later en aangezien mijn paardje nog doorgereden moest worden zou ze me daar dan bij helpen tot ze wedstrijden kon gaan rijden. Na 3 keer was het ineens ja ik merk te weinig vooruitgang dus doe het toch maar niet... Terwijl ik wel degelijk vooruitgang merkte en zij claimde ervaring te hebben met jonge paarden... :?
2: meisje van 16, leek ook erg leuk in het begin, tot ze ineens met het verhaal kwam dat ze 2 eigen paarden zou krijgen waardoor ze mijn paardje niet meer kon doen. (achteraf bleek dat veel van haar verhalen niet klopten en ben ik er ook achter gekomen dat ze zonder dat we het hadden afgesproken gewoon buiten ging crossen met mijn paard... :n )
3: Was een super mevrouw! daar had ik het echt mee getroffen. Ze heeft mijn paard bijna een jaar gedaan, is gestopt in de zomer toen ik ben overgestapt naar western rijden.
4: Ook een super vrouw! Ze rijdt langer dan ik western en lest ook geregeld met mijn paard. Wisselt binnen rijden met buitenrijden af en je ziet gewoon de klik er vanaf springen :D

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:46

@Delaja: Na 3 keer geen vooruitgang?
Gun dat dier ook een beetje tijd zeg! Sjonge jonge :n.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:48

Zo he.
Dacht al dat ik de enige was!
Sluit me er helemaal bij aan die frustraties.
Heb ook een advertentie op zowel bokt als marktplaats. Omdat ik volgend jaar ook een jaar wegga kan m'n moeder wel wat hulp met rijden enz. gebruiken en nu voor mij met examens ook wel erg fijn.

Óf het zijn penny's
Óf het is te ver fietsen/scooter
Óf ze kunnen niet goed genoeg rijden
Óf ze kunnen maar 1 dag etc.

Pff -O-

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:50

Ik moet zeggen dat ik de beweging van het paard ook nog steeds wel aanvul hoor MelanieB.
Maar heb nu voor tenminste 3 dagen in de week het paard aan het lopen en ik heb er geen omkijken naar. Heel fijn! :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:54

Nou ik wist het wel hoor, als ik in de buurt woonde en zelf genoeg tijd over had had ik het héél graag gedaan met je gave trekpaard :+:

@Sorriso,

Ik rijd Bon ook nog wel, maarja heb nog een paard en die heeft ook beweging nodig, daarnaast heb ik toetsen, werkstukken, tentamens en straks ook nog examens... word me teveel.
Paard word verkocht dus dat scheelt dan wel weer maar dan nog.
Als ze maar minimaal 4 dagen loopt is het goed, ik rij d'r zo'n 3 dagen nu en merk dat dat toch wat weinig is want ze is best fel steeds want is gewoon te weinig voor d'r.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:55

ik ken het probleem ook, heb een meisje van 19 die wedstrijden mocht rijden, privelessen mocht volgen en eigenlijk met 2 dieren heel erg veel mocht. enige wat ik terugvroeg, was af en toe verzorgen en eens per week een uurtje helpen. ze is dus nu al een maand niet meer geweest, terwijl ze daarvoor altijd heel fanatiek kwam.
erg irritant, want ik hield er wel rekening mee dat mijn paarden extra aandacht zouden krijgen
en voor dat meisje een superkans om een goed doorgereden wedstrijdpaard te mogen rijden, en alle facilliteiten bij de hand te hebben gratis.

Heb nu een meisje wat wel braaf werkelijk ELK weekend in weer en wind komt, en superblij is als ze eens in de zoveel tijd een uurtje mag rijden ( rijdt nog maar een jaar paard, dus wil niet dat ze er elke keer opgaat)
helaas net te jong voor volledige verantwoordelijkheid van 4 paarden ( meiske is 13) maar over een jaartje/2jaar, als ze het volhoudt, heb ik hopelijik een superverzorgster en zij 4 dieren waar ze alles mee mag :j

maar het blijft een crime om iemand te vinden :=

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:00

Sorriso schreef:
Ik moet zeggen dat ik de beweging van het paard ook nog steeds wel aanvul hoor MelanieB.
Maar heb nu voor tenminste 3 dagen in de week het paard aan het lopen en ik heb er geen omkijken naar. Heel fijn! :j

zelfs met bijrijder ga ik dagelijks hoor, ik ben echt zuinig op mijn paarden en spullen dus hou alles graag in de gaten :D
de eerste maanden mogen ze bv alleen rijden als ik er bij ben en om mijn jong dier komt simpelweg niemand :')