Springen met een fjord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxxi1992

Springen met een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:11

hallo ik heb een verzorgfjordje Birenko
hij vind los springen egt heel leuk en dan wil hij ook lekker hoog.
maar als ik in de bak ga springen (als ik er dus op zit) vind hij er ineens niks meer aan.
hij loopt er overheen en als ik hem dan wat hoger maak dan loopt hij er dwars doorheen .
wat moet ik doen graag tips, hij is 4,5 jaar

Dani

Re: Springen met een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:44

Wat doe jij precies? Heb jij ooit springles gehad?

Hoe is hij met balkjes lopen onder het zadel, kan-ie dat wel goed?

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:49

ik heb wel een springles gehad en ik heb een paar keer op de manege gespronegn zelf wil ik verder in het springen en ben nu ook van de manege af, maar met balkes gaat hij erwel over maar heel vaak schuin okal hou ik hem recht

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 01:06

Dus je krijgt nu helemaal geen les meer? Volgens mij kun je het beste een instructrice zoeken die jou samen met je Fjord springles geeft. Zij kan dan ook zien wat er nu foutgaat. Dat is nogal moeilijk uitleggen vanachter de computer namelijk. Succes! :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 01:35

meid lekker les nemen .. zij zullen je beter kunnen helpen

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:53

bedankt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:01

RT--> VP

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:05

Niet teveel gaan springen op deze leeftijd. Birenko moet echt nog wat uitgroeien en uitzwaren. Veel en hoog springen op deze leeftijd is behoorlijk belastend.

Ik zou het max. 1x per 2 weken doen en dan als 6 jarige opgebouwd hebben naar een keer of 2 per week. Zo is de kans het grootst dat je er een gezond paard aan overhoud, ook op hogere leeftijd.

Tom_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:36

Hey,
als eerste moet je wel oppassen met springen met een fjord. Fjorden en haflingers hebben zo genaamde teere bennen. Ze zijn er niet egt op gebouwt je zou ook egter niet heel veer met een fjord kunnen komen met springen op oficieele betstrijden. Maar wat ik hoor van jou is dat hij het erg leuk vind op de springen als je er niet op zit. Als je er wel op zit vind hij het niks. Dat zou kunnen dat hij het niet gewend. Eerste Tip is goed voorwaards houden zo draa je de hindernis of balkes naderd. Vaak herhale herhalen herhalen. En erg goed belonen als hij het goed doet. Hij is nog jong en hij gaat en denk ik van zelf snappen.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:31

Tom_Roos schreef:
Hey,
als eerste moet je wel oppassen met springen met een fjord. Fjorden en haflingers hebben zo genaamde teere bennen. Ze zijn er niet egt op gebouwt je zou ook egter niet heel veer met een fjord kunnen komen met springen op oficieele betstrijden. Maar wat ik hoor van jou is dat hij het erg leuk vind op de springen als je er niet op zit. Als je er wel op zit vind hij het niks. Dat zou kunnen dat hij het niet gewend. Eerste Tip is goed voorwaards houden zo draa je de hindernis of balkes naderd. Vaak herhale herhalen herhalen. En erg goed belonen als hij het goed doet. Hij is nog jong en hij gaat en denk ik van zelf snappen.

Wat jij zegt slaat helemaal nergens op! Natuurlijk kan je met Fjorden en Haflingers wel springen! En dat het slecht is ook helemaal niks van waar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:29

Tom_Roos schreef:
Hey,

Haha wat jij zegt, daar moet ik echt om lachen. Ik denk dat je hier niets vanaf weet.
Als voorbeeld springt mijn fjord zo een meter hoor. En ze is rete snel en wendbaar
tijdens het springen. Hou toch op.

Ontopic: lekker oefenen met lage sprongetjes en balkjes. Als je de mogelijkheid hebt,
les nemen. :)

roxxi1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 00:33

bedankt allemaal :D