Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chrisje_83 schreef:Daarnaast is het denk ik ook zo, dat je met een dergelijk bedrag serieuzere mensen treft die er echt voor willen gaan.
Urielle schreef:chrisje_83 schreef:Daarnaast is het denk ik ook zo, dat je met een dergelijk bedrag serieuzere mensen treft die er echt voor willen gaan.
Ik redeneer precies het tegenovergestelde.
Als ik zou betalen voor een paard, moeten ze niet zeuren als ik niet kom of die dag geen zin heb om te rijden oid want ik betaal ervoor.
Als ik niet betaal, vind ik het een win-winsituatie aan twee kanten: ik heb een paard om te rijden, zij hebben een paard wat getraind en verzorgd wordt. Dan voelt het een beetje scheef om niet te komen of niet te rijden oid.
Ik zit in de luxe positie dat ik betaald word voor het rijden van paarden, bij mij zelf op stal, en dat zorgt juist dat ik me extra schuldig voel: mensen moeten wel waar voor hun geld krijgen. Dus de paarden van klanten gaan ook voor mijn eigen paarden. Ik heb vandaag uit tijdsgebrek dus ook mijn eigen paard losgezet in de bak onder het mesten en de paarden van de klanten wel gereden.
Ik denk ook dat je wanneer je kosten rekent zeker de fijnere ruiters niet krijgt, die zijn al lang weggekaapt door de stallen die wel gratis paarden bieden
aliealie schreef:Ik zou willen dat ik sowieso een verzorgster/bijrijdster kon vinden. Ze hoeft geeneens iets te betalen, maar dat blijkt al heel moeilijk !!
Miss_Malfoy schreef:aliealie schreef:Ik zou willen dat ik sowieso een verzorgster/bijrijdster kon vinden. Ze hoeft geeneens iets te betalen, maar dat blijkt al heel moeilijk !!
Kijk eens rond op manege's. Juist de meiden die al verzorgen (en door die ervaring aantrekkelijk zijn) hebben het al te druk.
Maar als je een goede manegeruiter vind en die in het begin begeleid heb je ook een prima verzorger!
Bovendien stellen die minder eisen, iemand die al Z gestart heeft gaat niet jou recreatiepaard rechtrichten.