Wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharintje1

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:01

Ik ben al 2 jaar opzoek nara een verzorgpaard.
Nu zie ik op marktplaats een advertentie.
Maar diegene wil iemand die veel ervaring heeft. Wat kan ik verstaan onder "Veel"?
Ik rij nu 4 jaar

Jasmijn159

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:02

Hoe oud ben je? Hoe vaak rijd je? Wat voor paarden/pony's rijd je?

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:03

Jaar zegt niets vind ik, iemand kan pakweg 10 jaar op een manege rijden, 1 maal in de week, maar iemand die 10 jaar een verzorg/eigen paard dagelijks rijd heeft veel meer ervaring. Leg eens uit wat je ervaring precies is en wat je gedaan hebt in de paardenwereld, bied eens aan om te komen proefrijden.

Succes!

Ps. Dit hoort bij verzorgpaarden.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:04

Ik ben 12
Ik rij 2x in de week, maar ik ben 4x in de week op de manege
Ik rij op een manege dus verschillende soorten pony'sen paarden van pittig tot helemaal mak

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:31

Ik vrees dat dat toch niet valt onder 'veel ervaring' helaas..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:32

Maar een manege paard is altijd anders dan een paard van een particulier. Daarbij willen ze vaak dat je op een bepaalde manier rijd. een verzorg paard is ook weer anders dan een bijrijdpaard he ;)

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:07

Je kan gewoon een mailtje sturen en eerlijk vertelen wat voor rijervaring je hebt.
Niet geschoten is sowieso mis ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:08

Ik denk dat je dan nog iets ouder moet zijn.. Vooral als ze veel ervaring vragen, op je 12e kun je nog niet zo veel aan..

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:20

Stuur gewoon een mail met daarin:
- Een beetje over jezelf (naam, leeftijd, school enzo)
- Zeggen waarom zijn advertentie jou aansprak
- Je historie met paarden (hoe vaak je rijd, waar, wat voor een paarden, ervaring met verzorging, longeren en alles wat relevant voor de eigenaar van het paard kan zijn volgens jou)
- Vragen wat hij van jou verwacht
- Zeggen wat jij te bieden hebt en verwacht (kun je bijvoorbeeld maar 1x per week of wil je vaker rijden en echt wedstrijdambities)

Meestal geef je met zo'n mail al genoeg informatie. Hieruit kan de eigenaar gauw opmaken of jij eventueel geschikt zou zijn en of er een afspraak kan volgen.

Het belangrijkste is: wees eerlijk!
Je hebt er niks aan om te zeggen dat je 5x per week kan komen in de hoop dat hij je dan kiest terwijl je stiekem al weet dat je dat nooit gaat halen.

Verder vrees ik ook dat bij deze advertentie ze wellicht echt een meer ervaren persoon zoeken maar je kunt het altijd proberen.
Maar ook voor eventuele volgende advertenties kun je het bovenstaande in gedachten houden.

Succes ermee en ik hoop dat je gauw een leuk verzorgpaardje vind die bij je past!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:29

Ik ga met blondies mee! :)
Wees niet teleurgesteld als ze je te jong vinden. Mensen zoeken toch vaak een wat ouder persoon ivm verantwoordelijkheid enzo!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:12

Gewoon kontakt opnemen en eerlijk vertellen wat je kunt en zou willen. De beslissing is dan bij de eigenaar of je mag verzorgen.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:24

Leeftijd zegt zeker ook niet alles.
Als 12 jarige kun je soms veel beter rijden dan een 18 jarige.
Reageer en schrijf erbij dat je weet dat je jong bent maar dat je heel graag wilt en graag een keertje zou langskomen om te kijken of het klikt.
"niet geschoten is altijd mis"

lancelot13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:12

Stuur de mensen een een mailtje met daarin wie je bent en wat je kan. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Wat je ook nog kan doen als het niet lukt, om zelf een advertentie op bokt of marktplaats te plaatsen. Dat je op zoek bent naar een leuke en betrouwbare paard/pony, die je mag verzorgen en rijden. Beknopte gegevens erbij zetten en vragen of ze je willen mailen als ze interesse hebben. Advertentie plaatsen is gratis (op marktplaats, op bokt weet ik niet).

majotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 18:31

je zou eigelijk aan je instucteur meoten vragenhoever je bent met rijden misschien heeft hij/zij wel een advies

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:10

Hoe is dit afgelopen? heb je gereageerd en hoe is daarop gereageerd door de eigenaar??