mijn verzorgponietje (mijn grote trots)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjaloves

mijn verzorgponietje (mijn grote trots)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:59

Hallo, Ik ben nu een maand bezig om mijn verzorgponietje (merrie 5 jaar) mak te krijgen en in te rijden.
Ze is van een boer waar mijn eigen paard stond. Helaas heb ik die moeten verkopen van het missen van de klik. En toen heb ik een tijd een tinkermerrie verzorgd maar die werd plotseling verkocht en toen mocht ik deze merrie verzorgen en er mee gaan rommelen. Ik heb al wel eerder een pony zadelmak gekregen en met het inrijden krijg ik priveles van mijn instructrice dus ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt, maar we hebben alle tijd eerst maar wennen aan elkaar en vertrouwen krijgen in elkaar dan komt de rest vanzelf. Ze is een valkmerrie van 1,26 hoog en ze krijgt volgend jaar een veulen van een welsh cob hengst. Toen ik begon kon ze nog helemaal niks ze was erg schrikkerig en ze kan nu al netjes gelongeerd worden op commando stappen draven en halt houden. Aan de hand is ze ook al super verkeersmak wel blijft ze kijken naar wapperend plastic maar meer doet ze ook niet. Ze heeft nog geen ene keer geprobeerd te trappen of te bijten er zit totaal niks verkeerds in haar. Ook accepteerd ze het zadel nu rustig zonder stress en kunnen we er mee longeren.
Al met al ben ik super trots op haar.

Elles

Re: mijn verzorgponietje (mijn grote trots)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:17

Verplaatst van WPC naar VP. VP is speciaal voor alles wat met je verzorgpaard/pony te maken heeft, ongeacht het ras. Kijk ook even in de regels van dit forum, dan weet je wat de bedoeling is ;)

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:40

Echt leuk voor je :D

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:05

Ik heb even in je profiel gespiekt, maar pas je nog wel op de pony?
Wel leuk voor je, Welshjes zijn echt leuk!