ben ik nu gek of zijn forums er ook ok vragen te stellen...ook als ze eventueel dom zijn..je kunt toch beter vragen dan wat aanklooien of niet dan!
ik snap ook dat je soms boos word van bepaalde ontwetendheid en ik weet ook dat via internet of dit nu msn is of een forum heel snel misverstanden en conflicten ontstaan...maar vind wel dat men altijd elkaar respectvol moet benaderen of er moet al iets echt gruwelijks staan...
nouja alé ik vroeg om advies/hulp voor iets gewoonweg omdat ik het fijn vind ander mans inzichten en meningen te horen zo leer ik dr miss van en denk ik oja! das wel heel goed van die persoon was ik zelf niet opgekomen.
Nou begrijp me niet verkeerd heb niks tegen traditionele mensen hoor
rijd zo zelf ook op de paarden (heb wel geen eigen) maar er is nu een paard die t nogal zwaar heeft gehad en wil dr niet met 10 jaar nog meer leed geven met dingen wat voor haar jaren martel tuig was.. logisch toch?Dus denk ik ga bitloos rijden en eventueel wat meer de nh richting op mits de eigenaar dit ook prima vind. maar kwa nh heb ik in de praktijk nog geen ervaring maar ooit moet je beginnen he
ik schreef dus ook dat ik haar nog niet gezien heb en de paarden ook niet en ik nog moet kijken of het wel wat is. en of ik dr KAN helpen.ik vertel alles wat zij me zegt en zeg ook dat ik wil kijken of ze de nh/westernkant met die dieren opwil en ze dan eventueel dus een zadel moet kopen (logisch toch..dat men voor western een westernzadel nodig hebt ofja koopt) en ik dus eerst natuurlijk dr vertrouwen moet winnen (ook logisch jij wilt toch ook de persoon de persoon die als bijrijder/verzorgster aan je paard komt vertrouwen eer je zegt doe maar) en je neemt toch dingen ook sneller aan als je dr langer kent. bedoel als ik iemand naar mn paardje zou laten komen en die begin me de 2de x dat ze er is me een hele lijst van wat ze wil of graag zou willen op te noemen denk ik..joh! sorry hier heb ik geen zin in..als ik dr wat langer ken en vertrouw dr dan neem ik veel sneller iets van dr aan dan een wild vreemde waarvan ik niet eens weet hoe goed ze nu met paarden is! klinkt toch ook allemaal logisch of ben ik nu zo fout?
mijn god krijg ik me toch reacties van:
Tssss
Als je geen geld hebt moet je geen paard onder je hoede nemen.
Jaa, sorry hoor
Dus, jíj gaat iemand helpen, maar je hebt nergens geen reet verstand van? En de eigenaar heeft ook nergens de ballen verstand van?
Wat moeten we hier van denken?
Nogal logisch dat die vrouw je niet vertrouwt
Wat heeft een zadel er nou eigenlijk mee te maken?
Jij denkt compleet en totaal de verkeerde kant uit..
(nou ik ben t helemaal eens met t geen geld geen paard maar niet iedereen geeft zomaar ff heel veel geld aan een nieuw zadel uit of spaard daar voor... of honderde euro's aan bv parreli ofzo ik kan toch niet van die vrouw verwachten dat ze rijk is ik ken dr niet! zijn nog altijd haar paarden en doe alles in overleg strax maar dan moet ze me wel een beetje kennen ..dat ik geen ervaring heb met nh in de praktijk en tips vraag en andere ideen van mensen is iets heel anders dan nergens verstand van hebben :S
Dan krijg je reactie's van: ach, laat gaan. Vaag gelul van een of andere mafkees
Ze kennen me niet en ik heb dr dan ook wat van gezegt.. de eerste leest alles verkeerd :S als ze goed gelezen had wist ze dat ik vertelde wat die vrouw zegt van de paarden, verder staat er duidelijk dat over naar de western kant overstappen (ja daar heb je ander zadel voor nodig)
ik heb dan ook mn boosheid uitgesproken ben nog zo vriendelijk geweest daar ik geen conflicten wil of het nog niet erger wil maken en ik ook nu uit mn gevoel gereageert had met tranen in mn ogen om zo neergehaalt te worden (jaja ik trek het me teveel aan ik weet, ik weet ben gewoon onwijs gevoelig)
dat het me spijt en het misschien nu ook verkeerd zeg maar heb ook het nogmaals duidelijk uitgelegt
gevraagt of ze niet alleen met paarden humaan/respectvol om kunnen gaan maar ook met mensen! en dat iemand toch beter de dingen kan vragen hoe dom eventueel ook voor een ander.... dan dat ze maar wat aanklooten of nooit vragen.Ik heb t een beetje gehad met dat forum normaal zijn ze vriendelijk maar zo dien ik niet benadert te worden...ben weer eens geschokt hoe mensen met elkaar om KUNNEN gaan. ik vraag dr nooit meer wat..zo straf je het toch alleen maar af als iemand de stap zet hulp of tips te vragen!
njaaaaaaaaa moest tt kwijt pff lucht wel op
Evenals wat ze wil aankaarten.