Wat is een redelijke vergoeding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emese

Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 17:55

Hallo,

Ik wil een vergoeding vragen voor het verzorgen van mijn pony Bink.
Wat is een redelijke vergoeding? Ze komt ongeveer 2a3 keer in de week.
Ze mag rijden, poetsen, longeren en mesten hoort er ook bij. Door de buiten-, binnenbak
kan ze altijd rijden. Bink is al wel wat ouder en heeft niet op hoog niveau gelopen,
dus ze kan niet te veel van hem vragen. Het is recreatief rijden.

Bedankt.

melissa_b

Re: Wat is een redelijke vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:01

Als ik jouw was, zou ik niets vragen. Je moet blij zijn dat ze jouw paard die recreatief word bereden(niets mis mee) 2a3 keer in de week wilt verzorgen. Want uiteindelijk 'leert' ze niets van jouw paard en bespaart het jouw tijd. Je moet natuurlijk zelf beslissen. Maar ik laat mijn toekomstige bijrijdster ook niet betalen, behalve voor de privélessen die ze moet nemen, maar daar leert ze zelf ook van..
Succes!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:01

Waarom wil je precies een vergoeding? Ik zou ook even kijken of het wel een goed idee is om een vergoeding te vragen.. Aangezien er ook gemest wordt enzo, en hoe zit het met jouw, kan jij hem aanhouden als zij niet meer wil komen? Denk dat het daar ook vanaf hangt..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:04

Ik zou er ook niets voor vragen. Eigenlijk betaalt ze ook al door het uitmesten. Voor beiden al een win-win situatie, toch?

emese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:05

Ik wil wat vergoeding in de kosten, omdat ik toch best veel geld kwijt ben aan de stalling, kuren en hoefsmit. Door een vergoeding ik het iets ruimer. Nu is het elke maand 300 ruim, vandaar. Ik kan hem evengoed houden, als zij niets betaald.
Alvast bedankt voor de reacties! Meer is welkom!

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:21

40,-/50,- vind ik het max. omdat ze toch de mogelijkheid heeft om te kunnen rijden in binnenbak en buitenbak, maar dan moet je wel uitmesten, en evt buitenritten? kweet niet of dat mag.
maar dan vind ik dat toch wel het max. bedrag.

emese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:24

buitenrit kan wel, omgeving hier is ok, maar wel alleen stappen, ivm leeftijd van Bink.

Iris82
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:30

Mag ze in de bak wel draven / galloperen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:32

als ze alleen mag stappen zou ik niets vragen; dan heeft ze meer aan rijlessen. Als ze wel mag draven en galoperen enz. zou ik gewoon een bedrag rond de 25euro vragen.

emese

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:36

In de bak mag ze alles, alleen niet buiten ivm zijn ijzers.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:41

Ik vroeg voor mijn paard 30 euro per maand.
msten hoorde er ook bij en voor het rest mocht ze zelf weten wat ze deed.
ze mocht hem dan 2 x in de week rijden.
als ik een keer niet kon mocht ze hem ook doen maar hoefde ze niet meer te betalen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:42

emese schreef:
Ik wil wat vergoeding in de kosten, omdat ik toch best veel geld kwijt ben aan de stalling, kuren en hoefsmit. Door een vergoeding ik het iets ruimer. Nu is het elke maand 300 ruim, vandaar. Ik kan hem evengoed houden, als zij niets betaald.
Alvast bedankt voor de reacties! Meer is welkom!

Sorry maar als mijn dochter hiervoor een bijdrage zou moeten geven zou ik het niet doen
Wij hebben ook een meiske die op onze pony rijdt en daar vragen we helemaal niets voor, je weet als je paarden hebt dat je de kosten hebt, juist blij zijn dat iemand de tijd wil vrijmaken om jouw paardje te willen verzorgen..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:44

een vergoeding vragen om te mesten...?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:46

Ik vind dat je best wat vergoeding kan vragen hoor...sommige zeggen wel van : ze neemt jou tijd uit handen...maarja je geeft haar ook plezier door op jou paard te rijden,op een manegepaard moet je toch ook betalen?? ik denk ook rond de 40 of 50 euro per maand.

Naomi_Azzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:49

Maar op een manegepaard hoef je niet uit te mesten en krijg je nog les ook...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:50

ik vraag niets aan mijn verzorgster.
ben allang blij dat ze mijn paarden verzorgt en uitmest etc...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:52

ik zou er niks voor vragen. zij is blij dat ze je paardje kan verzorgen, jij blij dat je zelf meer tijd hebt voor iets anders en niet elke keer zelf hoeft te mesten toch? ;)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:53

Naomi_Azzet schreef:

en dat is per les ong 10 euro??? hier mag ze meer keer in de week rijden. Ik hou zelf niet van verzorgers,maar als het anders zou zijn en ik had er 1 had ik ook vergoeding gevraagd hoor...en zo'n probleem is dat mesten toch ook niet??misschien denk alleen ik dat maar het hoort er toch gewoon bij en het is toch ook niet zo erg?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:55

Het mesten hoort er inderdaad bij, en daarom vind ik niet dat je een vergoeding mag vragen.. Kijk, als je nou zou zeggen van: je mag rijden en dergelijk, de rest is mijn zorg, dan zou ik wel vergoeding vragen.. Als ze echt alleen kwam om te rijden. Maar omdat ze de rest ook doet vind ik het niet echt eerlijk om daar iets voor te vragen..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:02

Hier komen geregeld meiden op de paarden rijden, maar ik vraag daar niets voor (en dan mesten ze nog niet eens uit). Ik ben al lang blij dat mijn paarden dan beweging krijgen.

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:58

Ik zou geen vergoeding vragen maar zoals al eerder gezegd is maak je door het laten uitmesten een win-win situatie dat is toch fijn? En je kinderen worden wel afgeschrikt als ze moeten betalen terwijl ze het gewoon voor de lol willen doen..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:26

TAO-->VP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:05

Naomi_Azzet schreef:

nee, maar dan moet je nog niet vragen wat je onder je kont krijgt voor afgestompt manegepaard (no offence en zonder alles over één kam te scheren, maar dit is mijn ervaring met de meeste maneges). Als je gaat omrekenen ben je vaak meer kwijt aan het rijden van zo'n manegeknol.
Buiten dat betaald je vaak behoorlijk wat en les?? Het niveau van lesgeven is vaak genoeg (niet altijd, ik zeg het zelf maar alvast) om te huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:06

Pluttersput schreef:
Het mesten hoort er inderdaad bij, en daarom vind ik niet dat je een vergoeding mag vragen.. Kijk, als je nou zou zeggen van: je mag rijden en dergelijk, de rest is mijn zorg, dan zou ik wel vergoeding vragen.. Als ze echt alleen kwam om te rijden. Maar omdat ze de rest ook doet vind ik het niet echt eerlijk om daar iets voor te vragen..

Die 10 minuten dat het kost om een stalletje te mesten of het uur per keer dat ze op een fijn paard kan rijden? Staat nou niet echt in verhouding, vind je niet ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 12:22

Punt is dat het mij vooral erom ging of de TS nog de mogelijkheid had om het paard fatsoenlijk aandacht te geven als dat meisje kwam. Persoonlijk vind ik 2 tot 3 keer in de week rijden, poetsen, stal mesten als nodig en dergelijk, best goed in verhouding staan eerlijk gezegd. Als je paard toch fijn gereden wordt, en er wordt leuk met hem getut, dan staat alles toch in verhouding? Dan is het imo echt een win win situatie..