Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:41

LisaaSophie schreef:
Ik wil graag horen wat jullie mening is.
Ik zoek voor mijn 10 jarige paardje, Z dressuur, een bijrijdster voor 2 dagen. Ik ben heel soepel in de dagen. Ze staat op een stal met een hele goede buitenbak en verlichting. Eerst was het zo dat de verzorger haar ook (liefst minimaal 3 kwartier ) los moest zetten, omdat ze anders zowat niet buiten kwam. Nu staat ze op een stal waar ze de ochtend naar buiten gaat dus dat hoeft niet meer. Van mij mag eigenlijk alles, wedstrijden, met trailer naar het bos,strand enzo.
wel moeten even de drollen en natte plekjes uit de stal geschept.
Ze staat in monster (naast Den Haag)
Wat denken jullie dat ik hier voor mag vragen?
Stalling prijs is €350,-

Ik zou denken aan ongeveer 100 euro. Vanwege de vrijheid die je geeft en het niveau van het paard kan je denk ik meer vragen dan de gemiddelde paard eigenaar. Zeker omdat je met een goede verlichting ook gewoon s'avonds kan komen. Als je dan als richtlijn neemt dat je 8 dagen per maand de verzorger laat komen en dan de stalprijs naar ratio verrekend komt dat op ongeveer 100 euro uit. Als je ook wilt dat je verzorg(st)er gaat lessen dan zou ik het bedrag iets lager houden.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:13

sneeuwpop schreef:
Dat is een dure stalling.
Wel jammer dat er alleen een buitenbak is.
Maar als je weinig eisen hebt aan de bijrijder (niveau) denk ik tussen de 100 en 150,-

Helaas is het hier in de buurt een normale prijs als je wilt dat je paard goed voer krijgt (onbeperkt hooi) en veel naar buiten komt.

Bedankt voor jullie reacties!

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:50

Zonder lessen 125,-/150,-
Als er ook gelest moet worden. Ca. 100,-

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:53

Ik vind 100 tot 150 toch wel erg duur hoor! Ik ben vijftien en zou nooit aan zoveel geld per maand kunnen komen. Ik zoek een pony of paard, of ik nou mag rijden of niet. Eventueel rond de 15 euro maar meer kan en mag ik niet bieden (ivm. ouders). Komt het dan niet over alsof ik niets wil betalen of hebberig ben? Want dat ben ik totaal niet, ik ben van hard werken en alles eraan willen doen! Ik vraag me echt af wat ik moet doen, mijn advertentie staat er nog niet zo lang op maar de advertentie is al wel 150+ keer bekeken. Nul reacties. Doe ik iets fout ofzo?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:10

Ik zou geen 100 euro betalen voor 2 dagen in de week. Nu is het daar een dure omgeving misschien dat het meewerkt. Maar persoonlijk zou ik er 50 euro voor over hebben. Er is wel veel vrijheid maar denk dat het elders ook wel te vinden is. Maar wat ik al zei de omgeving is anders dus kijk ik er sowieso anders tegenaan. En ik heb zelf niet meer ambitie dan recreatief.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:24

Er zijn ook volwassen bijrijders....

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:33

als je mag doen alsof het paard van jou is en je hebt daar alle vrijheid in , vind ik dat je daar best 100 euro voor mag betalen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:48

Ik zou denken aan €100, als het niveau van de bijrijder niet veel uit maakt. Het is een mooie kans voor veel bijrijders!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:50

LisaaSophie schreef:
Ik zoek voor mijn 10 jarige paardje, Z dressuur, een bijrijdster voor 2 dagen. Ik ben heel soepel in de dagen. Ze staat op een stal met een hele goede buitenbak en verlichting. Eerst was het zo dat de verzorger haar ook (liefst minimaal 3 kwartier ) los moest zetten, omdat ze anders zowat niet buiten kwam. Nu staat ze op een stal waar ze de ochtend naar buiten gaat dus dat hoeft niet meer. Van mij mag eigenlijk alles, wedstrijden, met trailer naar het bos,strand enzo.
Stalling prijs is €350,-

Dat ligt eraan of je een bijrijder op niveau wil. Als je geen problemen hebt met een B-ruiter lijkt 100€ me een prima bedrag. Als je wel eisen gaat stellen aan het niveau van de ruiter zou ik voor maximaal €75 gaan.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:12

brendy29 schreef:
Ik vind 100 tot 150 toch wel erg duur hoor! Ik ben vijftien en zou nooit aan zoveel geld per maand kunnen komen. Ik zoek een pony of paard, of ik nou mag rijden of niet. Eventueel rond de 15 euro maar meer kan en mag ik niet bieden (ivm. ouders). Komt het dan niet over alsof ik niets wil betalen of hebberig ben? Want dat ben ik totaal niet, ik ben van hard werken en alles eraan willen doen! Ik vraag me echt af wat ik moet doen, mijn advertentie staat er nog niet zo lang op maar de advertentie is al wel 150+ keer bekeken. Nul reacties. Doe ik iets fout ofzo?

Ikzelf zou het ook niet kunnen betalen, maar voor een Z-paard en veel vrijheid is het wel reeël om zo'n bedrag te vragen vind ik.

Ik heb even gekeken naar je advertentie, omdat je aangeeft zoveel kijkers maar geen reacties te hebben. En ik heb nog wel enkele tips. Ik hoop dat je er wat mee kan:

- Leg eventueel uit waarom je nu een verzorgpaard zoekt. Wil je een band? Wil je meer leren? etc.
- "Les te nemen indien nodig" klinkt ook meer alsof je het niet wilt, maar wel zou doen als het een voorwaarde is. Misschien iets anders formuleren?
- In je reactie in dit forum zeg je dat rijden geen must is. Misschien handig om dat er ook bij te zetten?
- Wil je een bijdrage betalen? Je geeft al aan dat je niet veel geld te besteden hebt, maar iets in de zin van kleine bijdrage bespreekbaar/les op eigen kosten mogelijk etc. kan ook al veel schelen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt! In ieder geval veel succes in je zoektocht

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:02

Tomaatje schreef:
LisaaSophie schreef:
Stalling prijs is €350,-

Dat ligt eraan of je een bijrijder op niveau wil. Als je geen problemen hebt met een B-ruiter lijkt 100€ me een prima bedrag. Als je wel eisen gaat stellen aan het niveau van de ruiter zou ik voor maximaal €75 gaan.

Nee niveau hoeft niet heel hoog te zijn. Als het maar iemand is met een beetje verstand en gewoon de basis goed onder de knie heeft, dit omdat ze met echte beginners een loopje neemt. Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee!

Sledder1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:23

soesje321 schreef:
Moet Even mijn verhaal kwijt.
Ik ben dus laatst op bezoek geweest bij een vrouw met een haf. Waar ik alles mee mocht doen en 50 euro per maand moest betalen. Kleine stal midden ij een woonwijk. Beetje slordige stallen. Wel gezonde paarden, de haf was vroeger mishandelt geweest en is nu dus bij een vrouw. Leuke pony, braaf met poetsen enzo. Komen de twee andere verzorgers voor de Shetlanders aan. Als we klaar zijn met opzadelen gaan we naar de bak 10 minuten verderop midden in een wijk met drukke straten en naast de bak een tennis en voetbal veld. Ik ga een van de bakken binnen. Pony word lekker pittig en ik laat hem nog even goed doorstappen. De eigenares laat me gewoon helemaal alleen waar ik meestal een niet supergroot probleem mee zou hebben, maar het is de eerste keer dus haar verantwoordelijkheid zou fijn zijn. Nouja, ik laat het maar. Vervolgens gaan de Shetlanders springen in de bak ernaast (Buitenbakken). De eigenares gaat vervolgens gillend de pony's opjagen met een skippybal en zwepen enz. Ze springt op een van die shetjes en scheert Door de bak. Ik heb nooit snel van mijn stuk, maar het hafje werd helemaal zenuwachtig en sprong de heletijd opzij en draaide alle kanten op en raakt licht in paniek. Ik kalmeer haar zoveel mogelijk. Als de eigenares ook nog eens mijn paardje gillend achterna gaat rennen ben ik er klaar mee. Ik laat de pony zo rustig mogelijk (die al helemaal in paniek was geraakt) naar de ac lijn gaan. Ik spring eraf en zeg tegen de eigenares dat ze niet zo belachelijk moet doen. Mijn vader stuurt mij net een sms dat ik terug moet komen, hij wist niet dat het zo lang zou duren. De eigenares word boos en zeg dat ik me aanstel. Gelukkig waren de andere verzorgsters aardig en eentje bracht mij terug. Ik was helemaal boos op die eigenares. Zo ga je toch niet met je paardje en verzorgers om?

Laat me rade dit was samantha?? Met een klein jongetje en die staat kepplerstraat??? Als zo is kijk uit voor deze mevr.. Laat meisjes rijden op paarden net zadelmak stuurt jonge meisje ermee de straat op alles!! Ik heb een keer een kinderpony over genomen van haar.. Die bleek achteraf levensgevaarlijk te zijn.. Ze staat erom bekend

Bam16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:25

Hopeloos geval

Sledder1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:26

bambina schreef:
Hopeloos geval
echt he mens is levengevaarlijk.. Snap wel dat dr zoon onder jeugdzorg staat.. Ze kan niet eens dr zelf verzorgen en elke keer jonge meisjes die ze erop laat

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:57

Sledder1982 schreef:
soesje321 schreef:
Moet Even mijn verhaal kwijt.
Ik ben dus laatst op bezoek geweest bij een vrouw met een haf. Waar ik alles mee mocht doen en 50 euro per maand moest betalen. Kleine stal midden ij een woonwijk. Beetje slordige stallen. Wel gezonde paarden, de haf was vroeger mishandelt geweest en is nu dus bij een vrouw. Leuke pony, braaf met poetsen enzo. Komen de twee andere verzorgers voor de Shetlanders aan. Als we klaar zijn met opzadelen gaan we naar de bak 10 minuten verderop midden in een wijk met drukke straten en naast de bak een tennis en voetbal veld. Ik ga een van de bakken binnen. Pony word lekker pittig en ik laat hem nog even goed doorstappen. De eigenares laat me gewoon helemaal alleen waar ik meestal een niet supergroot probleem mee zou hebben, maar het is de eerste keer dus haar verantwoordelijkheid zou fijn zijn. Nouja, ik laat het maar. Vervolgens gaan de Shetlanders springen in de bak ernaast (Buitenbakken). De eigenares gaat vervolgens gillend de pony's opjagen met een skippybal en zwepen enz. Ze springt op een van die shetjes en scheert Door de bak. Ik heb nooit snel van mijn stuk, maar het hafje werd helemaal zenuwachtig en sprong de heletijd opzij en draaide alle kanten op en raakt licht in paniek. Ik kalmeer haar zoveel mogelijk. Als de eigenares ook nog eens mijn paardje gillend achterna gaat rennen ben ik er klaar mee. Ik laat de pony zo rustig mogelijk (die al helemaal in paniek was geraakt) naar de ac lijn gaan. Ik spring eraf en zeg tegen de eigenares dat ze niet zo belachelijk moet doen. Mijn vader stuurt mij net een sms dat ik terug moet komen, hij wist niet dat het zo lang zou duren. De eigenares word boos en zeg dat ik me aanstel. Gelukkig waren de andere verzorgsters aardig en eentje bracht mij terug. Ik was helemaal boos op die eigenares. Zo ga je toch niet met je paardje en verzorgers om?

Laat me rade dit was samantha?? Met een klein jongetje en die staat kepplerstraat??? Als zo is kijk uit voor deze mevr.. Laat meisjes rijden op paarden net zadelmak stuurt jonge meisje ermee de straat op alles!! Ik heb een keer een kinderpony over genomen van haar.. Die bleek achteraf levensgevaarlijk te zijn.. Ze staat erom bekend

Poeh dat is schrikken! Ik wist niet dat het zo erg was! Zo triest hoe ze dat doet!

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:32

wat een apart verhaal zeg! helaas is niet iedereen even betrouwbaar, daar moet je echt mee oppassen.

LisaaSophie schreef:
Stalling prijs is €350,-

Ik zou denken tussen de €75,- en de €100,-. Vanwege het niveau van het paard en de vrijheid die je krijgt lijk dat mij een redelijk bedrag, meer zou ik persoonlijk niet vragen voor twee dagen per week.

Xnanjax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 03:19

Hoihoi,

Ikzelf heb mijn eerste verzorgponytje (shetje) gevonden op facebook. (Daar komen best vaak atvertenties langs!) Ik verzorg hem nu nog steets alleen niet zo vaak meer. Eigenlijk wou ik al sinds ik 7 was een eigen pony maar dat is hellaas niet mogellijk. Een tijdje daarna vond ik een atvertentie op marktplaats hele leuke fries van 7 die ik mocht rijden al stond hij best ver weg, ik hield echt van hem hij kon/kan geweldig springen voor een fries en was best slank gebouwd echt prachtig! Hellaas werd hij al snel weer verkocht waar ik kapot van was. Toen heb ik een tijdje alleen het shetje verzorgt omdat ik voorderest geen andere pony kon vinden in de buurt. Laatst ben ik begonnen met het paard (tinker) van een meisje uit mijn klas te rijden, we rijden nu vaak samen buiten alleen is het wel ong. Een uurtje fietsen ik fiets dus na school met haar mee. Hellaas kan ik er dus ivm walgelijk rooster maar een of twee keer per week heen. Dus ik weer opzoek naar een pony die ik de andere dagen kan rijden/verzorgen.... Belt oppeens een vriendin van mijn moeder gisteren of ik haar 2 (Z dressuur) ponys wil rijden wegens een burnout. Er zijn dus vele manieren om verzorgponys te vinden maar meestal kom je ze per toeval tegen hoeveel je ook zoekt je moet gewoon geduld hebben ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:52

Heb net gereageerd op een advertentie dus ben benieuwd.

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:47

maliejane schreef:
brendy29 schreef:

Ikzelf zou het ook niet kunnen betalen, maar voor een Z-paard en veel vrijheid is het wel reeël om zo'n bedrag te vragen vind ik.

Ik heb even gekeken naar je advertentie, omdat je aangeeft zoveel kijkers maar geen reacties te hebben. En ik heb nog wel enkele tips. Ik hoop dat je er wat mee kan:

- Leg eventueel uit waarom je nu een verzorgpaard zoekt. Wil je een band? Wil je meer leren? etc.
- "Les te nemen indien nodig" klinkt ook meer alsof je het niet wilt, maar wel zou doen als het een voorwaarde is. Misschien iets anders formuleren?
- In je reactie in dit forum zeg je dat rijden geen must is. Misschien handig om dat er ook bij te zetten?
- Wil je een bijdrage betalen? Je geeft al aan dat je niet veel geld te besteden hebt, maar iets in de zin van kleine bijdrage bespreekbaar/les op eigen kosten mogelijk etc. kan ook al veel schelen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt! In ieder geval veel succes in je zoektocht

Dankje! Daar kan ik wat mee, ik zal het gelijk even aanpassen :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:25

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:03

Ik raad vooral aan om eens foto's en een filmpje te gaan maken op bijv een manegepaard.
Met je vertrouwen terug krijgen, denk ik dat het iig al verstandig is om weer even de manege op te zoeken.

Als eigenaar lees ik eigenlijk niet wat je me kan bieden.
Wat als jij je vertrouwen terug hebt?
Waarom zou ik je moeten kiezen uit al die andere verzorgsters?
Ik mis een beetje reclame in je advertentie

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:09

sneeuwpop schreef:
Ik raad vooral aan om eens foto's en een filmpje te gaan maken op bijv een manegepaard.
Met je vertrouwen terug krijgen, denk ik dat het iig al verstandig is om weer even de manege op te zoeken.

Als eigenaar lees ik eigenlijk niet wat je me kan bieden.
Wat als jij je vertrouwen terug hebt?
Waarom zou ik je moeten kiezen uit al die andere verzorgsters?
Ik mis een beetje reclame in je advertentie

Bedankt! Ik rijd nog op de manege, dat staat ook in de advertentie. Hoe zou ik het best die reclame erin kunnen brengen? Ik weet niet zo goed op welke manier ik dat er in krijg.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:23

Ik zou het even opsplitsen in alinea's, dat leest wat prettiger. En er zitten nog wat type foutjes in, dus even nalezen?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:27

Ik vind het een gigantische lap tekst, ik ben snel afgehaakt. Probeer niet te veel te vertellen, gewoon wat hoofdpunten en misschien nog iets extra's. Als een eigenaar interesse heeft komen al die andere dingen nog wel aan de orde ;)
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 23-02-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:28

Heb gister ook top kans gehad eigenaren van verzorg pony's lessen soms op de manege. En gister mocht ik mee rijden op een grote jonge pony van de manege. Kreeg wel ff kleine rodeo me 2e rondje door de bak maar hij bokte gelukkig niet gemeen. Verder wel heerlijk gereden maar nu wel onwijze spierpijn :')