Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:11

Anoniem schreef:
Klopt, ikzelf ook. En daar komt ook zeker een advertentie, maar ik vind het best "eng" om zo maar te zeggen... En fb zal gelijk overlopen met reacties, was bokt als eerste stap voor mij gevoel wat beter :)

Waar zet jij hem op Fb dan? Heb mijn pony in meerdere groepen staan maar niet echt veel reactie gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:02

Op de 'marktplaats voor de paardensport [plaats]' en 'bijrijders gezocht stichtse vecht'. Beide volle groepen, ben gewend daar gelijk wel reacties te krijgen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:11

Mijn ervaring met boktmarkt en facebook:

- boktmarkt: mijn eerste bijrijder gevonden! Erg fijn contact, het is ook altijd fijn als je al een beetje kan stalken door berichtjes te lezen :')

Maar toen ik weer opzoek was naar een nieuwe bijrijder, kreeg ik nauwelijks reactie op de boktmarkt. Veelal jonge mensen, terwijl ik om redenen opzoek was naar een 18+er. Dat stond ook duidelijk in de advertentie.

Op de facebook ''bijrijders en verzorgers aangeboden/gezocht Noord-brabant'' en ''bijrijders en verzorgers aangeboden/gezocht (algemeen)'' Kreeg ik reacties van mensen die toch een flink eind uit de buurt woonden. Daar is opzich niks mis mee natuurlijk, maar niet echt gevonden wat ik zocht.

De gouden tip kwam van mijn moeder die de advertentie in het plaatselijke 'facebook verkoophoekje' heeft gezet. Veel reacties van mijn doelgroep (18+, bij voorkeur eigen vervoer)!

Dus je kan het eventueel in een niet-zo-voor-de-hand-liggende groep ook nog proberen :) Mijn ideale persoon zou namelijk zijn: middelbare leeftijd, overdag tijd omdat bijvoorbeeld kinderen naar school zijn, beschikt over eigen vervoer, zelfstandig en verantwoordelijk.

Zo waren er best een aantal mensen die reageerden: die lang hebben paardgereden, maar door verschillende redenen hiermee gestopt zijn en dit nu toch weer op wilden pakken. En dat was precies wat ik ze kon bieden :)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:19

Bedankt Aight en Dreamer. Helaas hier geen fb meer. Ga in ieder geval wat proberen op mp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:29

Mijn advertentie op bokt is ook in één dag al ruim 400 keer bekeken maar nog geen reactie. Van de week zet ik 'm op Facebook ook.

Leeftijd maakt mij niet uit, maar ik hoop dat mensen eerlijk zijn tegenover zichzelf, staat een niet zo typische advertentie foto tussen, maar eentje die wel duidelijk maakt hoe [naam] kan zijn.

schrikt dat af denken jullie? Het is voor mij wel heel belangrijk dat iemand dat wel aankan en uit kan zitten namelijk...
Gaat om deze foto
Afbeelding

miramii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:34

@Dreamer ik had je advertentie langs zien komen, zelf denk ik dat het wel duidelijk maakt wat er verwacht wordt. Je geeft trouwens aan dat leeftijd niet uit maakt, maar ik zou voor de zekerheid wel even nachecken hoe het zit als een minderjarige van jouw paard valt o.i.d.
Gewoon als tip, ik weet het zelf niet namelijk.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:47

Meerderjarig of minderjarig. Je bent voor de wet altijd aansprakelijk voor de gedragingen van je paard.. TENZIJ aangetoond kan worden dat het paard zo deed door toedoen van de ruiter (als in teisteren zoals trappen slaan enz)

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:58

Ik merk dat ik vooral Engelse Ruiters' krijg terwijl ik echt op zoek ben naar Western ruiter
Vooral nieuw is de opmerking goh is ze echt Western gereden dus Engels rijden kan niet zeker .
Word er soms beetje moedeloos van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:00

Inderdaad wat S_en_Z zegt.
En verder heb ik ook zo'n bijrijder verzekering voor ernstige ongevallen, meer- of minderjarig maakt niet uit :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:02

Bijrijder verzekering? Bestaat dat? Vertel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:03

Is alleen voor blijvend letsel dacht ik, is maar +/- €40 per jaar, dus er maar gewoon bijgedaan. Hoe het precies werkt en wat het dekt zal ik even aan m'n vader moeten vragen als je wilt?

Kon ik trouwens kiezen toen ik [naam] verzekerde, zoiets kan niet los dacht ik...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:59

Gentlegiant schreef:
Hier lijkt een goede bijrijder/verzorger niet te bestaan

Mensen reageren niet of komen maar 1x opdagen
Ik heb niet veel eisen maar gewoon redelijke eisen
Netjes en met respect en verantwoord omgaan met spullen en paarden
Als ze willen rijden een bijdrage van 50€ hier zit 2x per week les bij inbegrepen
De paarden kunnen veel z2 en zzzwaar
Mogelijkheid om op concours te gaan
Manege ruiters zijn welkom mits ze wel n basis hebben en bereid zijn om te leren

Vraag me echt af hoe dat komt
Anke jij liked m'n advertenties wel eens zijn die zo raar? Of?
Verder heb ik niet echt eisen

hier ben ik het voor het grootste deel mee eens.
het ligt niet aan jou, dit ligt echt aan de verzorgers bijrijders die jij treft. al is het natuurlijk niet zo dat iedereen zo is :) ik heb mijn verzorgpony ook via bokt en doe dit nu ongeveer een half jaar. ben nog steeds blij met hem en kom ook iedere week, 2x.
je hebt normale eisen, maar vooral goede eisen.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:05

Anoniem schreef:
Mijn advertentie op bokt is ook in één dag al ruim 400 keer bekeken maar nog geen reactie. Van de week zet ik 'm op Facebook ook.

Leeftijd maakt mij niet uit, maar ik hoop dat mensen eerlijk zijn tegenover zichzelf, staat een niet zo typische advertentie foto tussen, maar eentje die wel duidelijk maakt hoe ET kan zijn.

schrikt dat af denken jullie? Het is voor mij wel heel belangrijk dat iemand dat wel aankan en uit kan zitten namelijk...
Gaat om deze foto
[ Afbeelding ]

persoonlijk vind ik dat je deze foto moet laten staan. dit is omdat je dan wel een beetje kan inschatten hoe het ook kan zijn tijdens het rijden, wat je kunt verwachten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:21

Je kunt natuurlijk wel bij de ontmoeting mensen zo afschrikken dat ze niet nog een keer durven te komen :D Dat het niet klikt met jou als persoon, of dat de paarden of wat er verwacht ordt toch niet echt is wat men zoekt na even een nachtje er over slapen.
Daar kunnen wij niet over oordelen...
Maar aan wat je volgens je advertentie te bieden hebt is niets mis!

Veel mensen durven niet te zeggen dat er geen klik is of niet is wat ze zoeken. Die vinden het makkelijker om gewoon niets meer van zich te laten horen... :')

Dreamer, over die foto: dat schrikt wel af ja...
kun je dat niet beter in de advertentie omschrijven en dan bij het zelf voorrijden en kennismaken meer laten zien en vertellen over hoe en wanneer je paard zo (fel) kan reageren en hoe jij daar zelf mee om gaat?

Zou met zo'n paard ook liever eerst een ander paard kiezen voor een eerste indruk van de rijervaring van je potentiele bijrijdster... juist diegenen die zichzelf overschatten komen toch proberen terwijl de wat voorzichtigere/minder roekeloze ruiter zich tien keer bedenkt maar wellicht veel meer ervaring en feeling had gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:25

Dat vind ik het lastige, ze kan echt uit het niks zo doen (naja zij zal wel wat zien, maar 9 vd 10 keer zie ik het niet). Enorm sensibiel beest, en als het d'r wat te moeilijk wordt probeert ze er zo onderuit te komen...

Wat ik vind met het er alleen in zetten zonder foto, dan denken een hoop misschien 'oh zal best meevallen' en met deze foto is het wel gelijk duidelijk. Ze zal je er nooit bewust afgooien, maar kan wel heel gemeen draaien/springen (jong paard ook nog). En omdat ik niet perse iemand van 18+ zoek heb ik gekozen deze foto erbij te doen, maar met het laatste wat je zegt heb je ook wel een heel goed punt.

Nu op bokt laat ik 'm staan, misschien dag ik 'm er op fb maar niet bij zet dan?

EDIT: Uiteraard springt ze niet de hele tijd zo achterlijk rond, maar zelfs voor mij komt het soms nog onverwachts...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:46

Iemand die wordt afgeschrikt door de foto, is waarschijnlijk niet geschikt, dus prima zo toch? :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:53

een foto is een momentopname zonder context. Filmpje is veel duidelijker. Kijken bij voorrijden nog meer. Ik ben zelf een voorzichtige ruiter. Zeker met vreemde paarden stap ik er niet zo maar op en als er staat niet geschikt voor beginners vraag ik waarom niet... Maar dat wil niet zeggen dat ik niet om kan gaan met schrikken en opzij of onder je uit schieten. Of dat ik door heb wanneer er spanning opgebouwd wordt en dat op tijd wat af kan laten vloeien. Beetje Sensibel is niet erg, maar ik klim niet op een rodeopaard...

Als je een paard hebt waar je zelf al je handen vol aan hebt, dan zou ik me toch eerst goed achter de oren krabben hoe verantwoord het is om daar een bijrijder voor te zoeken... In ieder geval een wildvreemde zo op je paard zetten lijkt me niet verstandig...

Voor zulke paarden vraagt men meestal (via via) stalgenoten of andere bekenden waarvan men verwacht dat die voldoende ervaring hebben doordat men weet hoe de ander rijd of wat voor paarden diegene daarvoor al gereden heeft. Via internet reageert voor het grootste deel de manege ontgroeide recreatieruiter of beginnende wedstrijdruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:25

Zeker, maar wat ik al zei vliegt ze niet continu zo door de bak, integendeel, het zijn kleinen momentjes. Ze is pas 6 en gewoon wat schrikkerig. Als ik ermee heb leren omgaan moet een ander dat toch ook kunnen? :) Het is echt geen rodeo paard, maar er zit wel behoorlijk wat pit in

Maar wat ik ook graag wil, is gewoon een meisje de kans geven die ik vroegen ook gekregen heb. Om meer te leren dan op gemiddelde manege en ervaring op te doen. Ik ben niet naar iemand opzoek die mijn paard hogerop gaat trainen of dit eruit rijd. Dat zoek ik zelf wel uit, ik wil gewoon iemand die bereid is te leren en die ik op deze manier ervaring bij kan brengen :)
Het enige wat ik vraag is iemand die niet bang is voor zulke sprongen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:42

Zo nou dat ging easy :') .
Heb na een tijdje mee te hebben gelezen besloten een leuk meisje of jongetje te zoeken die Noortje bij wilt rijden.
Nou heb ik zonder een advertentie te plaatsen al een leuk meisje gevonden :) .
Noor houd van springen, buitenritjes en hard dus ik zocht ook iemand die dat ook leuk vind.
Nu een heel lief meisje waarvan grote zus op stal staat met haar ponys.

Beter had ik het niet kunnen treffen,

En dat voor een shetlander die soms een bokje wilt geven, zomer exceem heeft, en in een moeilijk gebied staat :') .

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 01:52

Dreamer, wat je vertelt is geen extreem gedrag. Door zo'n foto lijkt het erger dan het is. Dat is wat ik bedoel. Van een foto kan een voorzichtig iemand niet inschatten of ze het gedrag wel of niet kunnen handelen. Daar gaat het om. Dan kun je er beter bij zeggen dat ze af en toe schieterig kan zijn en dan wegspringen of een sprintje trekken...

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 13:04

Denk dat t juist goed is dat t echt onzekere mensen afschrikt want dat is icm spiegelende merries vaak toch wel echt wachten op problemen.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:01

Of je krijgt mensen zoals mijn buurmeisje :') "Ik leer hem dat wel af, gewoon slaan" (toen ik zei dat ik het niet zo zag zitten dat ze zichzelf elke weer opdrong om mee te gaan rijden en pony best vervelend bij der was... )

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:13

Vandaag een leuke meid op kennismakingsgesprek gehad. Ze gaat nog even overleggen. Ze wil ook graag lid worden vd club hier in het dorp. Komen dan 35,- bij per maand voor het lidmaatschap.
Ben benieuwd...

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:30

Liannetje86 schreef:
Of je krijgt mensen zoals mijn buurmeisje :') "Ik leer hem dat wel af, gewoon slaan" (toen ik zei dat ik het niet zo zag zitten dat ze zichzelf elke weer opdrong om mee te gaan rijden en pony best vervelend bij der was... )

:') Ben helemaal verbaasd. wat een uitspraak!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:37

KMF schreef:
Liannetje86 schreef:

:') Ben helemaal verbaasd. wat een uitspraak!

Ik heb een instructrice gehad waarbij ik mn paard zn hoofd om moest trekken en zijn kont de hoefslag af moest rammen met een zweep om m travers aan te leren. Paard was zo gefrustreerd dst ie met 4 benen ging bokken en dan moest ik m nog harder slaan want wat fscht ie wel niet?? Ik heb hrt die ene les gedaan maar je snapt dat ik daarna nooit meer bij haar heb gelest.

(Was toen 15 en MOEST luisteren naar haar van mn ouders.. :') )

Denk dat dat soort mensen (mensen die dat zeggen) nooit fijne instructie hebben gehad :n