Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:16

Inderdaad. Ik ben nog jong maar kom over het algemeen redelijk volwassen over, niet alleen qua praten maar ook qua gedrag. Wanneer iemand op mijn advertentie reageert weet hij wat hij kan verwachten, omdat ik in het echt precies hetzelfde praat en me precies hetzelfde gedraag als in mijn advertentie naar voren komt. Als je een advertentie niet zelf schrijft heb je dat niet, dan kan het zijn dat je bij een ontmoeting inderdaad erg "tegenvalt".
Als je volwassen over wil komen is dat natuurlijk prima, maar dan moet dat wel vanuit jezelf komen, niet vanuit iemand anders.

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:13

Heb ik vorig jaar gehad. Meid had een hele nette advertentie. Aan de telefoon was daar niks van over. Schrok me kapot, heel opdringerig. Geen fatsoenlijke zinnen. Kort en gebiedende wijs...gauw afgekapt op een nette manier. Ze is overigens nog steeds op zoek.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:25

Precies, dat is ook vervelend voor eigenaren. Die verspillen dan weer tijd en moeite.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:00

Anke schreef:
Heb ik vorig jaar gehad. Meid had een hele nette advertentie. Aan de telefoon was daar niks van over. Schrok me kapot, heel opdringerig. Geen fatsoenlijke zinnen. Kort en gebiedende wijs...gauw afgekapt op een nette manier. Ze is overigens nog steeds op zoek.

Omg das echt asociaal. .

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:39

Had gister al gelijk reactie op me nieuwe advertentie ze vond me perfect bij haar pony passen, maar ze vraagt een bijdrage helaas. Heb wel terug gereageerd dus ben benieuwd

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:55

Ik vraag ook een bijdrage als iemand wil rijden. En anders meehelpen met de klussen/taken.
Ik moet er zelf en veel voor betalen en veel voor doen.
Wil iemand ook meedoen dan of mee betalen of mee werken. Heel simpel.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:11

Klussen vind ik geen probleem vind uitmesten zelfs leuk :') . Een meebetalen met hoefsmit etc vind ik ook niet erg als ik mag rijden. Maar een vaste maandelijkse bijdrage kan ik helaas niet bekostigen heb dat ook in me advertentie staan.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:48

Ben ik volledig met je eens @anke, ik snap niet waarom sommige mensen denken dat ze wel gratis en voor niets plezier mogen hebben van andermans paard.

Leuk dat je reactie hebt gehad @roosje01! Jammer van de bijdrage, maar misschien valt er over te praten.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:03

Kom ook even binnen vallen :=
Wat zouden jullie een goede prijs vinden??

Gaat om een haflinger. Braaf paard. Je krijgt alle vrijheid.
Eigenaar blijft beetje op de achtergrond door zwangerschap/kind.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:12

Heb je misschien iets meer info? wat zijn de faciliteiten, moeten er klusjes gedaan worden, voor hoeveel dagen etc. zo is het een beetje lastig om het in te schatten voor ons.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:13

Binnenbak en buitenbak,
Bos op 10 min
dagen ben je vrij in.

Meer info heb ik zelf ook niet ;)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:15

ongeveer €50,- denk ik, wanneer je niet te veel klusjes hoeft te doen.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:21

Ik zou denken aan €100/€150 als er geen klusjes gedaan hoeven te worden. Afhankelijk van de hoeveelheid klusjes wat van de prijs afhalen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:28

Idem wat Maaike zegt.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:24

Ik vind op de eerste plaats dat een advt. een 1e indruk is eigenlijk. :wow: Het zegt heel veel over hoe je bent en wat je iemand te bieden hebt. Op de 2e plaats ben ik het niet helemaal eens over een bijdrage. Als ik als verzorgster ook klussen in en om stal uitmesten eruit gelaten dit hoort er gewoon bij moet doen :j . Zou ik het vreemd vinden om dan een bijdrage in geld te leveren. Omdat ik vind dat ik als bijrijdster/verzorgster een dienst verleen :j . Degene die om een verzorgster vraagt heeft hulp nodig. Dus je neemt een 'last' van ze weg. Tuurlijk geniet je er zelf met volle teugen van. Maar de eigenaar blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het dier, ook in de kosten.

Dit is hoe ik erover denk hoor! :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:49

shaddiefan schreef:
Ik vind op de eerste plaats dat een advt. een 1e indruk is eigenlijk. :wow: Het zegt heel veel over hoe je bent en wat je iemand te bieden hebt. Op de 2e plaats ben ik het niet helemaal eens over een bijdrage. Als ik als verzorgster ook klussen in en om stal uitmesten eruit gelaten dit hoort er gewoon bij moet doen :j . Zou ik het vreemd vinden om dan een bijdrage in geld te leveren. Omdat ik vind dat ik als bijrijdster/verzorgster een dienst verleen :j . Degene die om een verzorgster vraagt heeft hulp nodig. Dus je neemt een 'last' van ze weg. Tuurlijk geniet je er zelf met volle teugen van. Maar de eigenaar blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het dier, ook in de kosten.

En de de verzogster is imo verantwoordelijk voor haar eigen dure hobby die dus ook veel geld kan kosten. (Als de eigenaar dat niet nodig vind, heeft die imo mazzel)
Een dienst zie ik als iemand die wordt ingehuurd, niet iemand die zijn hobby uit voert.

Maar goed, ieder zijn ding.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:51

Biebz schreef:
Kom ook even binnen vallen :=
Wat zouden jullie een goede prijs vinden??

Gaat om een haflinger. Braaf paard. Je krijgt alle vrijheid.
Eigenaar blijft beetje op de achtergrond door zwangerschap/kind.

Hangt van de omgeving af. Wat zijn de stalkosten in de buurt en is er veel vraag naar verzorgpaarden?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:48

met binnenbak, vrije keus dagen, denk al snel dat 100 euro redelijk zou zijn. Aan de andere kant is het maar net hoe hard ze je nodig heeft en hoeveel serieuze betrouwbare reacties ze krijgt of er onderhandelingsruimte is.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:37

Edit: had hem 2 x geplaatst perongeluk
Laatst bijgewerkt door soesje321 op 18-02-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:41

Moet Even mijn verhaal kwijt.
Ik ben dus laatst op bezoek geweest bij een vrouw met een haf. Waar ik alles mee mocht doen en 50 euro per maand moest betalen. Kleine stal midden ij een woonwijk. Beetje slordige stallen. Wel gezonde paarden, de haf was vroeger mishandelt geweest en is nu dus bij een vrouw. Leuke pony, braaf met poetsen enzo. Komen de twee andere verzorgers voor de Shetlanders aan. Als we klaar zijn met opzadelen gaan we naar de bak 10 minuten verderop midden in een wijk met drukke straten en naast de bak een tennis en voetbal veld. Ik ga een van de bakken binnen. Pony word lekker pittig en ik laat hem nog even goed doorstappen. De eigenares laat me gewoon helemaal alleen waar ik meestal een niet supergroot probleem mee zou hebben, maar het is de eerste keer dus haar verantwoordelijkheid zou fijn zijn. Nouja, ik laat het maar. Vervolgens gaan de Shetlanders springen in de bak ernaast (Buitenbakken). De eigenares gaat vervolgens gillend de pony's opjagen met een skippybal en zwepen enz. Ze springt op een van die shetjes en scheert Door de bak. Ik heb nooit snel van mijn stuk, maar het hafje werd helemaal zenuwachtig en sprong de heletijd opzij en draaide alle kanten op en raakt licht in paniek. Ik kalmeer haar zoveel mogelijk. Als de eigenares ook nog eens mijn paardje gillend achterna gaat rennen ben ik er klaar mee. Ik laat de pony zo rustig mogelijk (die al helemaal in paniek was geraakt) naar de ac lijn gaan. Ik spring eraf en zeg tegen de eigenares dat ze niet zo belachelijk moet doen. Mijn vader stuurt mij net een sms dat ik terug moet komen, hij wist niet dat het zo lang zou duren. De eigenares word boos en zeg dat ik me aanstel. Gelukkig waren de andere verzorgsters aardig en eentje bracht mij terug. Ik was helemaal boos op die eigenares. Zo ga je toch niet met je paardje en verzorgers om?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:42

shaddiefan schreef:

Ik vind het persoonlijk niet helemaal kloppen dat omdat je klusjes doet, de eigenaar maar geen bijdrage mag vragen. Stel je voor dat je de kans zou krijgen om een paard te rijden, het paard loopt op hoog niveau en op stal zijn alle faciliteiten aanwezig. Daarbij zijn er uitrijmogelijkheden en krijg je alle vrijheid die je wilt, dagen mag je zelf indelen, het enige wat je moet doen is zo nu en dan de stal mesten. Dan zou de eigenaar naar jouw mening dus geen bijdrage mogen vragen? Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Daarbij heeft niet iedereen echt een bijrijder nodig, sommigen vinden het ook gewoon leuk om iemand zo'n kans te geven.
Dat een bijrijder echt een dienst verleent ben ik niet met je eens, tenzij deze het paard echt naar een hoger niveau rijd. Het zal vaker een wederdienst zijn, maar vaak ook een dienst vanuit de eigenaar. Wanneer je zegt dat jij een dienst verleent klinkt het net alsof het werk is en dat vind ik niet kloppen, jij hebt er tenslotte plezier van.

Ik vind dat zoiets gewoon afhankelijk is van de situatie, het is lastig om er maar een regeltje voor te verzinnen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:08

soesje321 schreef:
Ik ben dus laatst op bezoek geweest bij een vrouw met een haf. Waar ik alles mee mocht doen en 50 euro per maand moest betalen. Kleine stal midden ij een woonwijk. Beetje slordige stallen. Wel gezonde paarden, de haf was vroeger mishandelt geweest en is nu dus bij een vrouw. Leuke pony, braaf met poetsen enzo. Komen de twee andere verzorgers voor de Shetlanders aan. Als we klaar zijn met opzadelen gaan we naar de bak 10 minuten verderop midden in een wijk met drukke straten en naast de bak een tennis en voetbal veld. Ik ga een van de bakken binnen. Pony word lekker pittig en ik laat hem nog even goed doorstappen. De eigenares laat me gewoon helemaal alleen waar ik meestal een niet supergroot probleem mee zou hebben, maar het is de eerste keer dus haar verantwoordelijkheid zou fijn zijn. Nouja, ik laat het maar. Vervolgens gaan de Shetlanders springen in de bak ernaast (Buitenbakken). De eigenares gaat vervolgens gillend de pony's opjagen met een skippybal en zwepen enz. Ze springt op een van die shetjes en scheert Door de bak. Ik heb nooit snel van mijn stuk, maar het hafje werd helemaal zenuwachtig en sprong de heletijd opzij en draaide alle kanten op en raakt licht in paniek. Ik kalmeer haar zoveel mogelijk. Als de eigenares ook nog eens mijn paardje gillend achterna gaat rennen ben ik er klaar mee. Ik laat de pony zo rustig mogelijk (die al helemaal in paniek was geraakt) naar de ac lijn gaan. Ik spring eraf en zeg tegen de eigenares dat ze niet zo belachelijk moet doen. Mijn vader stuurt mij net een sms dat ik terug moet komen, hij wist niet dat het zo lang zou duren. De eigenares word boos en zeg dat ik me aanstel. Gelukkig waren de andere verzorgsters aardig en eentje bracht mij terug. Ik was helemaal boos op die eigenares. Zo ga je toch niet met je paardje en verzorgers om?

Ben vooral erg benieuwd hoe oud de eigenaar is?
Groot gelijk dat je afgestapt bent. Toch al spannend voor het eerst op een nieuw paard en dan gaat de eigenaar zo doen. Beetje nadenken moet toch kunnen. Ben zelf ook niet zo voor het opjagen dus bij mij zouden ze ook wel aan het verkeerde adres zijn.
Blijft toch een beetje raar dat je als eigenaar een ander in gevaar brengt. Ze zou toch beter moeten weten.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:43

Tigra_ schreef:
soesje321 schreef:

Ben vooral erg benieuwd hoe oud de eigenaar is?
Groot gelijk dat je afgestapt bent. Toch al spannend voor het eerst op een nieuw paard en dan gaat de eigenaar zo doen. Beetje nadenken moet toch kunnen. Ben zelf ook niet zo voor het opjagen dus bij mij zouden ze ook wel aan het verkeerde adres zijn.
Blijft toch een beetje raar dat je als eigenaar een ander in gevaar brengt. Ze zou toch beter moeten weten.

Ze is volwassen en heeft een zoon, ik merkte niks van haar volwassenheid! Bij mij is het zeker ook het verkeerde adres en ik kom daar zeker niet terug.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:52

Ik wil graag horen wat jullie mening is.
Ik zoek voor mijn 10 jarige paardje, Z dressuur, een bijrijdster voor 2 dagen. Ik ben heel soepel in de dagen. Ze staat op een stal met een hele goede buitenbak en verlichting. Eerst was het zo dat de verzorger haar ook (liefst minimaal 3 kwartier ) los moest zetten, omdat ze anders zowat niet buiten kwam. Nu staat ze op een stal waar ze de ochtend naar buiten gaat dus dat hoeft niet meer. Van mij mag eigenlijk alles, wedstrijden, met trailer naar het bos,strand enzo.
wel moeten even de drollen en natte plekjes uit de stal geschept.
Ze staat in monster (naast Den Haag)
Wat denken jullie dat ik hier voor mag vragen?
Stalling prijs is €350,-

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:32

Dat is een dure stalling.
Wel jammer dat er alleen een buitenbak is.
Maar als je weinig eisen hebt aan de bijrijder (niveau) denk ik tussen de 100 en 150,-