Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:51

Op zich ziet je advertentie er netjes uit. Alleen het zinnetje:

Citaat:
Omgang met veulens kan ook, echter geen dingen als zadelmak maken omdat ik dit gewoon niet beheers

Staat mij tegen. Betekend dit dat omdat je het niet kan je het ook niet wilt leren? Sta je open voor les/betalen van een bijdrage?

Ook mis ik nog in welke omgeving je wat zoekt. Verder vind ik het een duidelijke advertentie en hoop ik dat je snel wat vind!

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 15:08

maliejane schreef:
Op zich ziet je advertentie er netjes uit. Alleen het zinnetje:

Citaat:
Omgang met veulens kan ook, echter geen dingen als zadelmak maken omdat ik dit gewoon niet beheers

Staat mij tegen. Betekend dit dat omdat je het niet kan je het ook niet wilt leren? Sta je open voor les/betalen van een bijdrage?

Ook mis ik nog in welke omgeving je wat zoekt. Verder vind ik het een duidelijke advertentie en hoop ik dat je snel wat vind!

Goeie zal m ff bijwerken. Thanks :D :o

AylaB

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:43

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:45

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:47

Wat een leuke advertentie. Zou wel een duidelijkere titel doen, in de trant van dat je een verzorgpaard zoekt.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:58

De 'p.s. een oud paardje is ook niet erg' zou ik weglaten of ergens anders wat genuanceerder in de advertentie plaatsen :)

Verder is het een goede advertentie!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:59

Als ik jou was zou ik de advertentie wat korter houden, zonder al te veel details. Sommige stukjes zijn wat warrig.
Bijvoorbeeld dit stukje:
ik rij op een manege aan het strand, daarom doen we ook elke zomer buitenritten over het strand, wat ik echt super leuk vind.
ik ben dit jaar ook voor het eerst op pony kamp geweest, daar krijg je voor een week je eigen paard(we reden nooit in de bak altijd door het bos)
dus ik ben gewend buitenritten te maken.
ik ben 2x in de week op de manege 1x voor mezelf en 1x tijdens mijn moeders les dan ga ik altijd paarden poetsen.
op mijn manege rijd ik dressuur, maar ik vind springen en recreatief rijden ook heel erg leuk.

Ik zou hiervan maken:
Ik heb ervaring met buitenritten en dressuur, maar vind springen en recreatief rijden ook leuk.

Zo houd je het overzichtelijk en duidelijk. Ik moest je stukje een paar keer lezen voordat ik het helemaal begreep :o

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:39

Maaike, wil je aub niet een advertentie voorkauwen?
Dan krijgen "we" als eigenaar een heel ander beeld als iemand die advertentie zo schrijft.
Het is belangrijk dat er veel in zit over hoe de schrijfster is.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:01

Ik vind de advertentie juist goed, en zou en zeker niet zo verbeteren als jij schrijft Maaike. Je krijgt nu juist een goed beeld van het geheel, dat vind ik fijn. Tussen de regels lees je ook een hoop (positief) en met de 'verbeterde' niet..

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:49

Ik ben het met sneeuwpop eens, met een tip is niets mis maar een advertentie is iets persoonlijks. Een advertentie zegt veel over een persoon, maar dan moet deze wel zelf geschreven zijn, een advertentie moet opvallen en standaard zinnetjes gaan niet helpen. Anders zijn alle advertenties straks hetzelfde en hebben eigenaren er helemaal niets meer aan. Daarbij ben ik het ook eens met Marocje, "ervaring" hebben met iets is heel algemeen, als je iets één keertje iets gedaan hebt heb je er ook ervaring mee. jij verteld duidelijk wat voor ervaring je hebt, dat vind ik juist iets heel positiefs.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:09

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:54

shaddiefan schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/395147/stal ... ijrijdster

Heb m nog even bijgewerkt. Dit is verder toch goed lijkt me? Wel echt heel vervelend dat er in de omgeving nogsteeds geen benadering is geweest.

Ik vind jou echt heerlijk spontaan overkomen! Superleuk. Als ik één puntje zou willen noemen is het dat ik me persoonlijk bij een wedstrijdniveau, altijd direct afvraag of je dat ook daadwerkelijk (met winst) gestart hebt. Zo niet, zou ik ervoor kiezen om het weg te laten. In de praktijk blijkt het vaak lastig voor mensen die nooit gestart zijn om hun eigen niveau goed in te schatten langs de maat die de KNHS hanteert. Het gebeurt best regelmatig dat iemand die ooit weleens een pasje wijken heeft geleerd, dit dan omschrijft als 'ik rijd op L niveau' en dat zorgt in de meeste gevallen dan voor een teleurstelling uiteindelijk. Ik zou dan kiezen voor een iets neutralere omschrijving (wat helemaal niet hoeft te betekenen dat je perse dat niveau niet hebt hoor, maar dan zet je jezelf wel wat minder vast).

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:01

Hoihoi! Dankjewel voor je reactie. De L2 komt voor nadat mijn instructie dit gezegt heeft. Ik was L1 klaar voor de wedstrijden maar door langdurige blessure van het paard is het er nooit van het gekomen. Wijken en schouerbinnewaarts beheers is goed en ik kan mezelf daar ook op verbeteren. Dus ik heb in goed overleg gehandeld haha. Maar toch bedankt!!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:04

Dan zou ik het er niet inzetten.
Je kan bijv wel schrijven hoe jij denkt over het nageeflijk rijden, zodat een eigenaar kan zien dat je daarin op een gelijke lijn zit van een eigenaar die het leest. Ook mensen die hun paard aan de teugel zagen, denken dat ze het correct doen. Toch zal de omschrijving van dev hulpen niet hetzelfde zijn als bij iemand die het op een "betere" manier doet ;-)
Belangrijk is wel dat je niet gaat tegenvallen in het echt, al zal elke eigenaar rekening houden dat je er voor het eerst op zit.
Bescheiden blijven en toch jezelf positief "boven de rest" neerzetten is lastig ;-)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:18

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:31

Er zitten hier een daar wat schrijffoutjes, maar voor de rest een duidelijke advertentie!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:44

Oh zal hem nog even nalopen. Heb hem op mobiel gemaakt omdat de spatiebalk van laptop stuk is.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:50

Dan zou ik het er persoonlijk ook niet zo inzetten, of in ieder geval verder toelichten dat je geen wedstrijden hebt gereden op dit niveau, maar dat je instructrice in heeft geschat dat je op dit niveau rijd. Over het algemeen vind ik het een hele goede advertentie, je komt ook erg enthousiast over, dus ik denk dat het wel goed gaat komen!

Ik ben overigens ook nog bij het andere paard wezen kijken zondag. Ook een erg leuk paard en het klikte goed, met zowel paard als eigenaresse, dus dat is zeker positief. Het is alleen wel erg veel werk, wat ik op zich geen probleem vind, maar ik moet het wel kunnen combineren met school. Wanneer ik iedere keer anderhalf a twee uur bezig ben met klusjes, en dan ook nog iets met het paard zelf doen, ik weet niet of het haalbaar is als ik ongeveer drie uur per keer bezig ben op stal. In het weekend zal het geen probleem zijn maar doordeweeks zou ik nog even aan moeten kijken. Er is geen hele goede verlichting, dus in de avond gaan zou ook niet ideaal zijn.
Maandag ben ik ook nog een keer naar de haflinger geweest, de bak was bevroren dus we zijn naar het bos geweest. Was erg leuk, morgen ga ik weer.

Nog even over het "voorkauwen" van advertenties, ik zat net gewoon even op de bokt markt te kijken, kom ik een advertentie tegen waar bepaalde stukken van mijn advertentie in verwerkt zitten, letterlijk gekopieerd. Tja, ik heb er geen problemen mee, maar even als tip voor iedereen hier: een advertentie hoort van jou te zijn, het kan heel lastig zijn om een verzorgpaard te vinden en het is belangrijk om op te vallen, dat doe je niet door andermans woorden te gebruiken. Jouw persoonlijkheid en ervaring hoort naar voren te komen in jouw advertentie, en niet die van een ander. Een eigenaar moet uit jouw advertentie op kunnen maken of het zou kunnen matchen, wanneer je je advertentie dus niet gewoon zelf verzint kan het bij een ontmoeting tegenvallen, omdat de eigenaar dan misschien wel iets anders verwacht.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:53

Nette advertentie @Roosje01!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:01

Dank je

Balen zeg dat je advertentie gewoon over gekopierd word.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:05

Het is niet helemaal overgenomen, maar grote stukken zijn gewoon gekopieerd. Zoals ik al zei heb ik er geen problemen mee, je hebt er alleen jezelf mee. Vind het persoonlijk wel een beetje vreemd, ik kijk ook altijd wel een beetje naar andere advertenties zodat ik weet wat ik In mijn advertentie zou kunnen zetten, gewoon een beetje inspiratie, maar letterlijk kopiëren? Nee, dat is nog nooit in mij opgekomen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:11

Zegt ook genoeg over die personen die dat doen. Kijken voor ideen oke maar letterlijk delen overnemen nee kan dat nie begrijpen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:13

precies...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:50

Stom ook, de genaar verwacht dan heel iemand anders.
Iemand die "kinderlijk is/ praat", zal geen volwassen advertentie zetten, tenzij deze dus is gecopieerd. In dat geval zal de verzorgster in het echt al tegen vallen.
En als eigenaren er achter komen, zullen ze twijfelen aan je eerlijkheid. Vertrouwen weg, is dus ook geen verzorgpony...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:00

Wat apart joh!