Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:18

nine1987 schreef:
Brainless schreef:
@Karuma
Als ik iemand zoek die alleen komt verzorgen/voeren op dagen dat ikzelf niet kan; ja dan betaal ik degene daarvoor.
Een stalmedewerker die graag met paarden werkt en het leuk vindt de stallen te doen, krijgt ook gewoon salaris.

Eindelijk iemand die het begrijpt.. _/-\o_

Ik wil ook betalen voor een goede verzorgster/bijrijder.. Ik heb er nu eentje, die doet t super, maar gaat wss stoppen ivm werk/relatie etc..

Maar een nieuwe is niet te vinden, al geef je geld toe.. Mensen willen in een gespreid bedje komem..

En zelfs als ze dat betaald hebben, dan is het niet goed zat ;)

(serieus "Op marktplaats staan goedkope trailers" "Ja, pas ook echt goed achter mijn C1, zal ik dan meteen een auto met een bijpassende kleur erbij kopen dat ik je rond kan rijden?!" en dan niet snappen dat het sarcastisch is :'))

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 02:31

Ik heb vorige week een nieuwe advertentie gezet en het lijkt er op dat we gelijk een match hebben!
Een vrouw van begin 50, met eigen paarden ervaring, die ook nog redelijk in de buurt woont en die naast rijden gewoon lekker met paarden bezig wil zijn. Ze gaat meelopen, in eerste instantie vooral mijn oudje extra aandacht en beweging geven en hoop dat ze het naar haar zin zal hebben.

Het is ter aanvulling op ons verzorgmeisje die de laatste tijd minder tijd heeft en afhankelijk van vervoer van anderen. Hopelijk bouwt ons oudje zo weer wat conditie en spieren op.

Dit is de advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Nu eerst maar op gereserveerd gezet!

germie

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 08:54

Mijn advertentie op fb is volledig verziekt doordat iemand vond dat ze meer recht had dan een ander en daardoor dus niet goed gelezen had. Nou ja, vanmiddag komt er iemand voor de 2e keer rijden. En anders heb ik nog 2 die gereageerd hadden en serieus klonken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:59

Dan meteen je adv. Verwijderen en opnieuw plaatsen. Doe ik ook als er nutteloze reacties op komen.
Maar wel enorm jammer zo!

Joyce, dat klinkt fijn!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:04

Je kunt die mensen ook blokkeren, dan kunnen ze niet reageren op je advertentie.
Of je licht de beheerder van de groep in.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:46

Zou ik ook doen. Je hebt altijd betweters die het verzieken.

Jammers van de advertentie. Gewoon weer fris opnieuw beginnen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:52

Idd gewoon nieuwe plaatsen. Je kan hem ook kopieren en dan dus opnieuw plaatsen.

Ik heb het zelf ook weleens gehad hoor, maar dan juist andersom. Meisje van stal zocht een verzorgpaard, maar overschat zichzelf gigantisch. Dus daar had ik in eerste instantie netjes op gereageerd, en dat ik hoop dat ze een leuke pony vindt en de juiste begeleiding erbij. Dat snapte ze niet.. Dus verduidelijkt met wat voorbeelden, maar niet banketstaaf ofzo. Daarna per pb verder gegaan en het was haar nu wel duidelijk. Ze verwijderde de advertentie en zette eerst een nieuwe, met nog steeds veel overschatting (we waren nog aan het pb-en trouwens) en daarna wel een reeele advertentie geplaatst.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:07

Ze is door de beheerder van de groep geblokt. Wel jammer dat het zo moet lopen. Maar het schijnt dat ze overal aan het rellen geweest is. Tja, zo krijg je geen verzorgpaard hoor.

Ik heb vandaag gereden met een potentiele bijrijder. Wel nog weinig ervaring, maar het ging niet slecht. Dus hopelijk wil ze nog een keer (ik schrijf hopelijk, want de voorgangers lieten ineens niets meer horen).

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:16

Dat niets meer laten horen is zo hatelijk...

Bij ons komt er binnenkort op stal iemand te staan die heel enthousiast weg ging en ook nooit meer iets liet horen. Zeg dan gewoon eerlijk "ik zie het niet zitten"... Gezellig om haar weer tegen te komen.... :') (Vooral ook omdat ik heb gehoord hoe ze zich op haar huidige stal heeft gedragen... Worden geen vriendinnetjes dat weet ik zeker ;))

Mijn verzorgstertje (nouja die van mijn paard) is nu weer door een ander gevraagd om ook die pony bij te rijden....2x per week.... Ben benieuwd hoe dat gaat lopen :S (Snap dat andere haar vragen.. Maar baal er wel even van ;) officieel weet ik ook nog van niets... (eigenaar en verzorgster hebben allebei niets gezegd... via via gehoord.... ) dus mjah... Hoop dat het allemaal netjes doorgaat :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:27

Dat is ook l*llig...

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 22:22

Mjah weet ook niet zo goed hoe en wat :) Kreeg het ook maar via via te horen dat ze wel geluk had met 2 pony's....

Maakt mij niet uit, ook al rijdt ze nog 10 pony's bij ;) maar meer het "via via moeten horen" is gewoon jammer ;) (En zeg er zelf ook niets van...)

Ga er eigenlijk ook even vanuit dat dit tijdelijk is :) Maar hoor het vast allemaal nog :p (Ze mag wel vaker een keer rijden, hun andere pony is haar oude verzorgpony waar ze wat te groot voor is geworden) Vandaar dat ze wat anders zocht en toen bij mij uitkwam :) (en deze pony is nog vrij jong, maar niet veel groter ;))

En snap het ook wel... Ze rijdt netjes, doet het goed.. is voorzichtig met spullen.. En vindt maar eens een "klein" iemand die fatsoenlijk kan rijden... Maarja, zolang ze maar genoeg met die van mij blijft doen, vind ik het goed ;)

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:22

Iemand een bijrijdster/verzorgster nodig omg, Zetten, Hemmen, Herveld, Andelst.... Dan houd ik me aanbevolen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:57

shaddiefan schreef:
Iemand een bijrijdster/verzorgster nodig omg, Zetten, Hemmen, Herveld, Andelst.... Dan houd ik me aanbevolen!

Dit topic is niet bedoeld voor aanvragen/advertenties.
Die kun je plaatsen op Boktmarkt en ook zien of er iemand 1 zoekt bij jou in de buurt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:35

Toch is het jammer dat het allemaal niet mag. Je kunt soms via via net aan een leuke komen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:54

Helemaal mee eens.. Er is wel een koppeltopic voor menners en grooms.. Waarom dan niet voor eigenaren/bijrijders?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:25

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:25

hier bleek een leuk lijkende match, met wat persoonlijke problemen te veranderen in een nare persoonlijkheid die anderen om zich heen de grond in trapt en probeert omhoog te klimmen en vooruit te komen ten koste en door mis- en gebruik te maken van (de contacten van) anderen... Goed dat het maar een week geduurd heeft voor dat er uit kwam en voordat het echte schade aan heeft kunnen richten aan mij en mijn contacten. Iemand die hulp en een reality check zou kunnen gebruiken, maar dat zou waarschijnlijk verspilde energie zijn.

Wat heb ik hiervan geleerd? Veel strenger selecteren op wie je op je erf en in je leven binnen laat... En bij negatieve verhalen over mensen en ervaringen moeten de alarmbellen veel harder gaan rinkelen.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:01

joyce B schreef:
hier bleek een leuk lijkende match, met wat persoonlijke problemen te veranderen in een nare persoonlijkheid die anderen om zich heen de grond in trapt en probeert omhoog te klimmen en vooruit te komen ten koste en door mis- en gebruik te maken van (de contacten van) anderen... Goed dat het maar een week geduurd heeft voor dat er uit kwam en voordat het echte schade aan heeft kunnen richten aan mij en mijn contacten. Iemand die hulp en een reality check zou kunnen gebruiken, maar dat zou waarschijnlijk verspilde energie zijn.

Wat heb ik hiervan geleerd? Veel strenger selecteren op wie je op je erf en in je leven binnen laat... En bij negatieve verhalen over mensen en ervaringen moeten de alarmbellen veel harder gaan rinkelen.

Ik ben het met je eens, maar eigenlijk ook weer niet. Ikzelf ben op stal grandioos de grond in gestampt. Terwijl ik echt goed voor de pony had gezorgd. Anderen hebben tegen de eigenaar dat ik o.a. de pony sloeg en hem geen eten gaf. Vrienden van mij en eigenaren van eerdere verzorgpony's hebben hem gezegd dat ik dus wel super voor de pony had gezorgd. Zonder het er met mij over te hebben kreeg ik een appje met dat ik niet terug hoefde te komen. Ik blijf erbij dat op pensionstallen je zo minmogelijk naar anderen moet luisteren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:09

shaddiefan schreef:
joyce B schreef:

Ik ben het met je eens, maar eigenlijk ook weer niet. Ikzelf ben op stal grandioos de grond in gestampt. Terwijl ik echt goed voor de pony had gezorgd. Anderen hebben tegen de eigenaar dat ik o.a. de pony sloeg en hem geen eten gaf. Vrienden van mij en eigenaren van eerdere verzorgpony's hebben hem gezegd dat ik dus wel super voor de pony had gezorgd. Zonder het er met mij over te hebben kreeg ik een appje met dat ik niet terug hoefde te komen. Ik blijf erbij dat op pensionstallen je zo minmogelijk naar anderen moet luisteren.

Dat had ik eerlijk gezegd ook gedaan. Is een kwalijke zaak wat er gezegd werd, en ik kan er niet vanuit gaan dat jij de waarheid zou vertellen erover. Ik zou het risico niet nemen.

Neemt niet weg dat het echt &(*^/#@ is van de mensen die het verzonnen hebben!! Waarom zouden ze? Pff.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:27

Geryon schreef:
shaddiefan schreef:

Dat had ik eerlijk gezegd ook gedaan. Is een kwalijke zaak wat er gezegd werd, en ik kan er niet vanuit gaan dat jij de waarheid zou vertellen erover. Ik zou het risico niet nemen.

Neemt niet weg dat het echt &(*^/#@ is van de mensen die het verzonnen hebben!! Waarom zouden ze? Pff.[/quote]

Omdat zij graag op de pony gereden zouden hebben maar ze de kans niet kregen. Ik vind het persoonlijk erg flauw om een appje te krijgen met je hoeft niet terug te komen. Zeker als de pony er fantastisch uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:58

Ik denk dat ik van de week een advertentie ga plaatsen om een verzorgen/bijrijder te vinden, iemand nog tips behalve de standaard dingen die erin moeten?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:02

Wat jij belangrijk vindt? Dus dat diegene zelfstandig, of juist jouw begeleiding krijgt? Wat je zoekt in een verzorger/bijrijder, op welke manier je afspraken wil maken/contact wil houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:17

Even snel, zoiets een beetje duidelijk?
Hoihoi!
Ik ben opzoek naar iemand het leuk zou vinden 2 à 3 dagen mijn paard te verzorgen/rijden.
Het gaat om mijn [naam]. Een 6-jarige merrie van bijna 175 hoog.
[naam] is een koppige, sensibiele, grote merrie met een behoorlijk aanwezig eigen karakter. Je moet stevig in je schoenen staan, consequent kunnen zijn maar wel vriendelijk. Verder is ze braaf en ze zal nooit expres en stap verkeerd zetten. Een ontzettend lief paard dat graag voor je werkt zodra je haar vertrouwen gewonnen hebt :)
Ze staat gestald in de [plaats]. We hebben hier een binnen- en buitenbak, paddocks en een longeerbak. Er gaat hier geen OV naar toe dus eigen vervoer is wel een must. Ik ben opzoek naar iemand die wel door weer en wind komt en waar ik van op aan kan. Iemand die serieus met mijn paard bezig gaat maar er ook plezier in heeft uiteraard :)
Voor meer info of vragen mag een privéberichtje altijd!
Bijdrage gaat in overleg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:36

shaddiefan schreef:
joyce B schreef:

Ik begrijp jouw wel maar afhankelijk van de pensionstal zal de eigenaar de stalgenoten al langer kennen en beter dus ik kan wel goed indenken dat hij daar eerder op af gaat dan iemand die hij net kent. Stalgenoten kunnen dan toch mooi de boel in de gaten houden als je onderling goed contact hebt.
Maar om nu een appje te sturen is niet geheel netjes. Zoiets kan toch het beste tegen iemand vertellen als je voor ze staat.
Maar goed tegenwoordig gaat heel veel via de app.
Denk dat het dus vooral afhangt van het contact dat er onderling is op de pensionstal of je wel of niet "moet" luisteren. Zeker bij een kleinere stal is de sfeer denk ik belangrijker dan op een hele grote stal omdat je daar wellicht meer aansluiting vindt.
Maar heel erg jammer voor jouw dat het zo afgelopen is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:44

In ons geval vertelde de potentiele bijrijder veel negatieve verhalen over de huidige en vorige plek waar ze reed/had gestaan. Ik had haar nog niet eens nagetrokken bij anderen. Misschien beter wel kunnen doen... Dan hoor je het verhaal van twee kanten. Heb ook eens wat gehad met een pensionklant die ergens met spoed weg moest, die had ik ook beter even na kunnen trekken O:)