Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SophieXAnni schreef:Ik vind dat een bijdrage best gevraagd mag worden, als het maar geen hele hoge is. 50,- voor 2 keer in de week vind ik wel redelijk.
ik zelf betaal geen bijdrage en rijd gemiddeld 3 keer per week, maar neem wel les. Ik neem 2 keer per maand les, 1 les van een half uur kost 20 euro. Ben er 40 euro per maand aan kwijt en dat vind ik het zeker waard! Maar dat verschilt ook per persoon hoeveel geld ze over hebben per maand.
sneeuwpop schreef:SophieXAnni schreef:Ik vind dat een bijdrage best gevraagd mag worden, als het maar geen hele hoge is. 50,- voor 2 keer in de week vind ik wel redelijk.
ik zelf betaal geen bijdrage en rijd gemiddeld 3 keer per week, maar neem wel les. Ik neem 2 keer per maand les, 1 les van een half uur kost 20 euro. Ben er 40 euro per maand aan kwijt en dat vind ik het zeker waard! Maar dat verschilt ook per persoon hoeveel geld ze over hebben per maand.
En waar haal jij die 50,- vandaan?
Is dat gedacht vanuit je eigen budget, of denk jij dat een paard weinig kost, of dat jij de eigenaar een dienst doet?
Ik vind het namelijk best een rare gedachtegang om een bedrag eraan te hangen, zonder verdere info.
Een brave pony die op de wei staat of een Z paard op een luxe stal is nogal een verschil.
Selina schreef:Bij mij is het dat ikzelf 'maar' 50 euro per maand ervoor over heb. (Lessen niet meegerekend, dan is het 100 euro)
Als iemand dan een Z2 KWPN'er aanbiedt voor 100, is dat geheel terecht, maar teveel voor mij.
sneeuwpop schreef:Sennaxpaddie, niet kunnen betalen is niet het probleem van een ander.
Ik zie en hoor het wel vaker, ondertussen gaan ze/wel op vakantie en lopen regelmatig met nieuwe kleding. Niet allemaal natuurlijk, maar paardrijdennis ook geen recht en geen eerste levensbehoefte.
Paardeneigenaren moeten ook een hoop laten om dat paard te kunnen betalen. De meeste die ik ken, hebben echt geen hoog inkomen.
Rienn schreef:Ik heb 17 jaar lang een eigenpaard en 10 jaar lang zelfs 2 paarden gehad met zo nu en dan een verzorgster, geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan dacht om geld te vragen omdat dat dan voor mij minder kosten met zich mee zou brengen. Zij hebben niet gekozen voor een eigenpaard en de kosten die er aanhangen, waarom moeten zij daar dan voor opdraaien?
Mijn ene paard heb ik een paar jaar geleden verkocht en de andere heb ik in moeten laten slapen eind nov. Nu wil ik geen eigenpaard meer, maar een paard voor iemand verzorgen zie ik ook niet zitten, puur omdat er altijd een bijdragen wordt gevraagd en ik dat weiger te betalen. Niet omdat ik het niet kan, maar ik dat raar vind... Ik ben niet de beroerdste om een keer iets voor het paard te kopen of een keer de hoefsmid te betalen, maar een vast bedrag elke maand, nope.
Even voor de duidelijkheid, dit gaat om 2/3 dagen per week, wanneer het een soort van lease afspraak is, is dit natuurlijk een ander verhaal.
Rienn schreef:Ik vind het raar, bijzonder of hoe je het wilt noemen, waarom moeten zij helpen om jouw hobby te bekostigen? Bedoel, zo kan ik de vraag natuurlijk ook stellen. Ik zou dan meer vragen of die gene een keer een zak voer of wortels/appels of iets dergelijks zou willen kopen.
Misschien ligt het ook aan de bedragen die ik wel eens voorbij zie komen en wat voor klap werk er dan nog verricht moet worden. Stalletje mesten en voer klaar zetten is niet zo veel werk, maar wat er soms wordt omschreven klinkt als een dagtaak.
Iedereen heeft hier een andere mening over en ziet het anders. Dat kan en mag en daarom zal er altijd een welles/nietes discussie zijn.
gerpiegorp schreef:Ik zou het knap vinden als je een bijrijder vindt die zoveel betaalt dat jij er winst op maakt. Maar nee, een bijrijder "bekostigt" niet iemand anders zijn hobby, de eigenaar heeft toch nog veel meer uitgaven en daarbij geeft de eigenaar het paard juist een paar dagen uit handen...