Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:45

Wat apart zeg, roosje!

Ik wil best betalen in een paard, ik betaal nu ook een bijdrage. Maar geen hele hoge, en waarom niet? Omdat ik geen enkel zeggenschap over het paard heb. Hij kan hij wijze van morgen verkocht worden en daar sta je dan met je hoge bijdrage.

Ik zie soms 150 euro voor 3x in de week voorbij komen (en dan ook nog klusjes doen), dat vind ik echt van de zotten.

Ik betaal nu 50 euro per maand, mest 1 a 2 stallen en soms de paddock uit (per keer). Daarvoor krijg ik veel vrijheid en een lief paard terug voor 2x in de week. De shet verzorg ik er ook bij. Dat vind ik een prima deal :)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 14-02-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:46

Zij had gereageerd op mij en leek echt perfect voor beide kanten. Maar ben niet eens 1 keer wezen kijken en dan dit baal dr wel van dat het zo moet gaan. Als je het niet ziet zitte waarom wil je eerst wel afspreken dan? Waarom niet gewoon gelijk eerlijk zijn.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:54

Klinkt inderdaad als een prima deal. Dat je niet veel wil betalen snap ik best, ik zou ook nooit 100 euro betalen voor een paard waar ik niets over te zeggen heb. Ik doel ook meer op bijdrages van 30/40 euro, veel meiden willen dat al niet betalen, dat is de instelling waar ik het over heb. Je maakt gebruik van een ander zijn paard, daar mag je best wat voor teruggeven, en dan bedoel ik niet een keer per maand een stalletje uitmesten.

Toen ik een hele tijd geleden ook op zoek was (toen ik twaalf was geloof ik), heb ik ook zo'n goede deal aangeboden gekregen. Voor 50 euro mocht ik drie dagen in de week gaan, dan mocht ik eigenlijk alles doen, naar het strand/bos, wedstrijdjes, lessen etc. En hoefde ik geen klusjes te doen. Er was een grote buitenbak om in te rijden en het bos+strand was om de hoek. Helaas was het echt niet haalbaar, wij hebben gewoon geen 50 euro per maand over, en zelf twintig euro meebetalen zat er ook niet in. Daarbij kreeg ik iets anders aangeboden waar ik veel begeleiding zou krijgen (mijn vorige verzorgpaarden) en dat sprak mij toch meer aan, omdat ik nog niet heel veel ervaring had buiten de manege.

Desiree_2001

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:56

@roosje01: precies, ik snap dat echt niet. Van die mensen die reageren op jouw advertentie en dan vervolgens opeens niets meer laten horen, reageer dan gewoon niet. Vroeger ook heel vaak gehad dat iemand erg enthousiast reageerde en vroeg of ik een keer wilde komen kijken, om er dan vervolgens mee te komen dat ze me tóch te jong vonden. In principe geen probleem, maar reageer dan eerst ook niet op mijn advertentie want dan maak je iemand voor niets blij...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:57

Ik mag voor 35,- p.m elke dag komen en doen en laten wat ik wil, das pas een deal!
Eerst was het een dag rijden per week en verder vanaf de grond werken, hij vond het zo goed gaan dat hij nu bijna tot eigen paard is omgedoopt.

<3

Maar he, realistisch blijven, 50,- is een prima deal!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:58

ik heb vandaag een valentijnskaart gekregen van de eigenaar van Marron <3 met een foto van Marron erbij. eerst wouden ze hem met een hoef op de kaart zetten, maar dat lukte niet. daarom tekende ze er een :D ik vind het zo lief! ik ben nog steeds heel blij dat ik Marron mag verzorgen :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:00

Jeika schreef:
ik heb vandaag een valentijnskaart gekregen van de eigenaar van Marron <3 met een foto van Marron erbij. eerst wouden ze hem met een hoef op de kaart zetten, maar dat lukte niet. daarom tekende ze er een :D ik vind het zo lief! ik ben nog steeds heel blij dat ik Marron mag verzorgen :j

Wat leuk! Ik had voor kerst ook een cadeau gekregen; Raymond werd geschoren :+

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:16

Dat zou ik ook wel een leuk cadeau vinden :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:17

Desiree_2001 schreef:
Dat zou ik ook wel een leuk cadeau vinden :')

:') :')

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:55

Ik betaal €85 per maand voor 3x in de week. Elke keer dat ik er ben mest ik de stal uit en 1x per week de wei/paddock.
Ik vind dit persoonlijk niet zo'n goede verhouding, maar de mogelijkheden en afstand zijn ideaal, dus toen heb ik er toch voor gekozen om dat te doen.
Nu wordt ze verkocht, en heb ik een gratis plekje gevonden, waar ik zo vaak heen mag als ik wil. Wel elke keer even de paddock uitmesten, maar dat maakt niet zo veel uit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:03

Haha ik betaal een paard volledig, en dat ie verkocht gaat worden is zelfs zeker. Stel jullie niet zo aan :D

Ik vind dat serieus geen excuus, sorry. :o Tenminste, het kan natuurlijk zo voor je voelen en ik snap dat ook wel, het is een beetje 'zonde'. Maar het maakt wat je met het paard mag/hebt in de tijd dat ie er is, niet minder. Dus echt 'geldig' vind ik dat niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:34

Tja, ik ben ook maar scholier en binnenkort student :D Heb ten eerste ook het geld niet om heel veel te betalen, ten tweede zien eigenaren het als een soort garantie toch? Verzorgpaard hoort imo een wisselwerking te hebben, of iets in die geest (jij biedt paard aan vanwege bijv. tijdgebrek, ik kan mijn hobby uitoefenen). En persoonlijk wil niet heel veel geld neerleggen voor een paard waar ik geen zeggenschap over heb. Ik kan niet bepalen hoe hij gestald staat, wanneer de dierenarts komt, wat voor tuig enzovoorts. Ik wil best betalen, maar geen enorm hoog bedrag.

Het maximale wat ik voor 2x per week over heb is 50 euro, zeker met wat ik nu doe. Voor 3-4x in de week iets van 80 euro.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:47

Zo grappig. Van de ene kant wil men voor een klein bedrag een paar dagen per week meegenieten van het "eigen" paard gevoel. Echter een stal of paddock mesten is dan not done voor velen omdat ze betalen.
Ehm..een eigenaar betaalt meer en mest vaak ook meer/vaker.
Oh ja maar die heeft voor de knol gekozen dus dat is anders? Bijrijder/verzorger kiest er net zo voor. Anders ga je het tenslotte niet doen.
Ben blij als iemand het wil delen in ruil voor klusjes of een relatief laag bedrag.
En als je niks wil betalen, eis dan niet dat je gratis mag rijden. Shetjes zijn leuk en leerzaam en vaak gratis om te verzorgen. Probeer niet om voor een dubbeltje eerste rang te willen zitten.
Heb dat gezeur erom nooit begrepen.

Ik selecteer ook. Verzorgers laat ik in het begin nooit rijden.
Zo vertrekt 99% binnen de kortste keer en weet ik gelijk wie wel en wie niet serieus is.
Scheelt een hoop tijd en energie stoppen in personen die alleen maar ik-gericht zijn.
Matcht hier niet. Gaat om de paardjes en dat deze goed verzorgd zijn.
Iemand die hier matcht krijgt veel mogelijkheden en vrijheid.
Echter ben ik heeeel selectief geworden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:57

Eskegirl. Denk dat weinig eigenaren er problemen mee hebben als jij op eigen kosten de DA een keer (extra) wil laten komen. Vind dat altijd zo'n smoes over heb geen zeggenschap dus wil ik niet (veel) betalen. Ook mbt tuigage. Ga je gang laat maar voor 2500,-/3000,- een zadel op maat maken. Geen punt hoor. Graag zelfs. En stalling. Weet je een betere/luxere? Wil jij daar extra voor betalen. Wellicht ook geen probleem voor een eigenaar als het welzijn van het paardje erop vooruitgaat.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:01

Bij mijn laatst vertrokken verzorgster lukte het haar niet om een wond te koelen. Dat verliep moeizaam. Dus stopte ze ermee. Vraag ik...en wat als het jouw eigen paard was? Kreeg als antwoord dat het dan anders was. Dan ging ze door tot het lukte. En bedankt. Mijn paard kon dus met zwelling blijven staan met haar als verzorgster...
Ik neem geen verzorgsters die niet betrokken genoeg zijn. Mijn paardjes zijn mijn alles. Hoef geen verzuurde verzorgster die zich blind staart op het hebben van een eigen paard. Dromen is prima. Echter moet het verzorgpaard niet minder goede zorg daarom krijgen. Dat is mijn visie!
Laatst bijgewerkt door Anke op 14-02-16 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:04

Nou idd anke.

Ik ben er zelfs mee gestopt. Paarden en pony's hebben hier allemaal vakantie.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:06

Ik zit ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik ben bereid om een bijdrage te betalen, paarden zijn inderdaad niet gratis voor de eigenaar, maar ik gebruik het paard wel. Maar ik vind de grote onzekerheid lastig die verzorgpaarden meebrengen.

Ik heb jaren een kudde shetjes verzorgd, waarvan er ook steeds nieuwe kwamen en weer werden verkocht in de loop der jaren. Mijn vorige adres was geweldig, eigenaresse en ik waren blij met elkaar. Helaas ging het paard verhuizen en werd het te ver voor mij. Nu verzorg ik dus een shet en een fries, betaal een bijdrage en krijg vrijheid. De eigenaar heeft in sommige opvattingen andere ideëen dan ik; ze worden verder goed verzorgd maar ik heb hier geen invloed op. Dat gecombineerd zijn redenen dat ik geen hoge bijdrages wil betalen voor onzekerheid en geen inspraak hebben.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:06

De meesten vragen:
Mag je ook rijden of moet je daar voor betalen.

Dus mijn reactie is tegenwoordig. Rijden kost geld en verzorgen is gratis.
Dat scheelt een hele hoop tijd!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:08

Ik snap niet zo goed wat een bedrag of de hoogte ervan daarmee te maken heeft.
Zelfs als je op een gratis plek niet het juiste gevoel hebt, kun je er beter mee stoppen.
Denk als het van beide kanten goed voelt, dat je dan vanzelf wel inspraak hebt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:10

Met een eigen paard heb je ook risico's. Paard kan ineens dood liggen of zijn been breken....
Neem je er een verzorgster bij, neem je er nog risico's bij, want die "leerfouten" kunnen extreem zijn.
Laatste x was alleen het hoofdstel stuk, gelukkig de pony nog heel.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:12

Dat is voor mij misschien een beetje een economische gedachte :P.

Voor fulltime lease met een rijpaard zou ik meer overhebben dan een verzorgpaard, zegmaar. Betalen voor wat je krijgt. Maar dit ligt allemaal een beetje complex in de paardenwereld. Met redenen waarom mensen hun paard aanbieden enzovoorts. (Het iemand gunnen of tijdgebrek of juist geldgebrek).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:20

Dat laatste snap ik ook nooit goed. Afhankelijk waarom een bijrijdpaard beschikbaar gesteld wordt, is afhankelijk of iemand wel wil betalen en hoeveel.
Snap dat echt niet. Wat maakt de reden uit. Je kiest ervoor of niet. Ongeacht waarom een eigenaar het paard beschikbaar stelt.
Waarom niet willen betalen als de eigenaar weinig tijd heeft en wel als de eigenaar tijd en geld genoeg heeft, maar jou een kans/mogelijkheid wil bieden...? Dat is toch raar. Blijft precies hetzelfde paard en mogelijkheden. Juist als de eigenaar weinig tijd heeft, heb je kans op meer vrijheden. Is dan toch alleen maar fijner?
Wat maakt de reden uit? Je zoekt een bijrijdpaard en daar ga je toch voor kijken. Niet waarom een eigenaar mogelijk een bijrijder wil.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:39

Ben het eens met Anke en sneeuwpop, maar kan sommige dingen van Eskegirl ook wel begrijpen. Het hangt van zoveel dingen af. Als eerst vind ik de klik dus belangrijk. Tussen eigenaar, verzorgers en paard. Daarna wat de verwachtingen zijn en of die overeen komen. Wil iemand zelfstandig aan de slag, maar longeert ie of het niet meer is dan aan een lijn rondslingeren, dan zal daar eerst aandacht aan geschonken moeten worden.
Wil jij iemand die zelfstandig aan de slag kan, wil je hier geen tijd en energie instoppen, en zal je ook eerder verder zoeken.

In mijn geval: ik heb nu twee verzorgers die veel begeleiding nodig hebben. Dat beseffen ze, en willen graag leren. Maar ik merk nu ook dat het mij meer kost, dan in gedacht had. Ik ga ervan uit dat ik dit straks terug krijg, maar het is wel een gok: straks zeggen ze wanneer ze zelfstandig aan dr slag kunnen, dat ze een ander paard doen of zelfs gaan kopen: dan ga in toch wel balen van mijn inspanningen.

Ook twijfel ik eraan om een bijdrage te vragen voor mijn begeleiding. Dat ze helpen, is alleen maar fijn natuurlijk, maar ik besteed ook veel tijd aan het uitleggen of echt longeerlessen geven. Als dit na 1 keer duidelijk was: prima! Maar dat gaat hem niet worden helaas, er is zoveel te leren..

Maar ze doen het graag, en ik gun het ze ook.

(Hiervoor juist iemand gehad die dacht dat ze het allemaal wist, en dat is nog veel lastiger! Zeker icm haar onzekerheid, moeilijk om aan te geven dat jij het anders wil.)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:27

De onzekerheid waar de verzorgers/bijrijders het steeds over hebben, heeft een eigenaar net zo hard.

Afgelopen 2,5 jaar is er eentje bij geweest die is gebleven. Alle anderen zijn tijdverspilling geweest. En dan baal je als een stekker. Zoveel uren erin gestopt en dan zijn ze foetsjie.
Denk daar dus ook vaak over na. Hetgeen je zegt.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:29

Anke schreef:
De onzekerheid waar de verzorgers/bijrijders het steeds over hebben, heeft een eigenaar net zo hard.

Afgelopen 2,5 jaar is er eentje bij geweest die is gebleven. Alle anderen zijn tijdverspilling geweest. En dan baal je als een stekker. Zoveel uren erin gestopt en dan zijn ze foetsjie.
Denk daar dus ook vaak over na. Hetgeen je zegt.

Dat is zeker een zaak van de andere kant :j. Hoewel ik bij mijn huidige en vorige adres geen begeleiding nodig heb gehad, dus geen 'last' ben geweest.