En deel van jullie gaat ervan uit dat ik vrijwillig in deze situatie terecht ben gekomen. Nou nee dus.

Einde relatie waardoor alle zorg voor huis, dieren op mijn nek zijn gekomen. Terwijl ik fysiek niet gezond ben. En geld heel stuk is verminderd daardoor. Vorige stal waar zoon van stalhouder is doorgedraaid en ik voor mijn eigen veiligheid en die van de paarden weg moest. En er in een straal van 50 km er domweg geen volpension stal te vinden is waar ik terecht kan met de eisen die oude stelt aan zijn omgeving die betaalbaar is. Ik kan geen 250 euro per paard missen helaas.
Als ik 7 dagen per week ga, red ik het misschien een tijdje maar dat gaat ten koste van mijn gezondheid, huishouden, honden en alles. Dan bestaat leven uit paarden doen, eten slapen en klaar. Hooibakken zijn zo dat ik er voor twee dagen hooi in kan doen. Voldoende waterbakken waarmee het ze ook twee dagen redden als alles goed is. Medicatie liefst iedere dag maar om de dag zou kunnen. Alleen dat betekent geen toezicht ook, geen controle of alles ok is. En de dag na een dag niet gaan is het extra veel werk om alles weer op orde te krijgen.
Dus voor welzijn van de paarden en te voorkomen dat ik helemaal onderuit ga fysiek waardoor ik inddaad oude moet laten inslapen omdat de baas niet meer kan. Heb ik gewoon iemand nodig die me wat ontlast. Met reistijd erbij ben ik 3 uur per dag kwijt voor de zorg en dat is alle energie die ik heb.
Los daarvan eigenlijk best triest dat kennelijk het tegenwoordig normaal is om alleen dingen te doen voor geld. Niet omdat je het leuk vindt of er iemand mee helpt. Nee alleen geld is het dan tegenwoordig nog motivatie om iets te doen.

Zou je dit doen alleen voor geld is het idd een bijbaantje ipv een hobby. Ik heb vroeger ook met paard op een manege of stal volpension gestaan waar ik vrijwillig meehielp om buiten te zetten, stallen te doen te vegen. Omdat ik het leuk vond en graag hielp. En nee niet tegen vergoeding of korting op stalgeld.