Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
karuna schreef:Dat je dus iemand betaald om je te helpen bij de verzorging van je paarden. Dat verzorgmeisjes dus geld verdienen bij het uitoefenen van hun hobby.
Amable er is meer op de wereld met paarden dan rijden alleen. Als ik dadelijk paardloos ben ga ik echt op zoek naar een verorgpaard voor een of twee dagen in de week. Zodat ik kan blijven tutten maar niet meer iedere dag. Heerlijk toch om te doen of is dat een uitstervend iets? Is rijden zo heilig dat al het andere dat ook bij paarden houden hoort te min of beneden stand? Als iemand alleen wil rijden gaat hij of zij maar naar een manege.
karuna schreef:Dan is iemand die een shetlander of een veulen doet kennelijk stom bezig om dat gratis te doen omdat het leuk is?
Anke schreef:Dan klinkt het meer als een bijbaantje.
Ik vind dat een aparte beredenatie.
Vroeger had ik een verzorgpony en deed er alles voor.
Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om de eigenaar te vragen om me te betalen. Ík wilde een verzorgpony. Was dolblij dat ik haar mocht verzorgen en die verantwoordelijkheid kreeg!
Hier ook...verzorgers zoeken een verzorgpony. Alles rondom verzorging hoort erbij. Sommigen gaan ook graag ermee wandelen.
Rijden is niet voor iedereen weggelegd. Denkend aan gebrek aan ervaring/rijkunsten/leeftijd of hoogte vd pony/paard.
Snap dat stukje "eruit halen" niet zo.
Brainless schreef:@Karuma
Als ik iemand zoek die alleen komt verzorgen/voeren op dagen dat ikzelf niet kan; ja dan betaal ik degene daarvoor.
Een stalmedewerker die graag met paarden werkt en het leuk vindt de stallen te doen, krijgt ook gewoon salaris.