Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:32

Misschien kwam diegene wel net uit school/uit werk ofzo :+ ? Ik ben helemaal voor strenge selectie, maar op basis van de kleding gaat wel ver :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:37

Misschien had ze inderdaad wel een afspraak/werk en geen tijd meer om zich om te kleden. Dan beter wel komen in ongepaste kleding dan afzeggen lijkt mij? :D
Heb je gevraagd waarom ze deze kleding aan had?
Laatst bijgewerkt door Suliko op 02-03-16 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:38

Hihi.

Ik kan me je reactie voorstellen.
Een paar paardenschoenen aantrekkennen even een oude jas en t ziet er heel anders uit :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:56

Ze kwam net van huis en moest daarna ook nergens heen! Sorry maar vind dit geen kennismaken. Bleef zelfs op een afstand naar de pony's kijken..

Moet je ergens heen nerm dan idd oude schoenen en jas mee. Handen kan je hier zo wassen.

Dame is 38 jaar en gaf aan in de mail dat ze eigen paarden had gehad maar dat ze al even niet gereden had. Nu zei ze dat ze 15 jaar was toen ze voor het laasts op en paard had gezeten hihi Rijden verleer je nooit maar het is niet opstappen en wegrijden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:15

Dan is het inderdaad een beetje apart. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:57

Apart maar vooral ongelukkig gepland. Soms heb je niet de mogelijkheid je snel even om te kleden maar plan dan een andere tijd.

Klokjes gesprek heb ik gehad. Maar helaas het werkt even. Het gat hier om een volwassen vrouw met een zoontje en een partner die en dag in de week werkt. Zoontje zit op school maar heeft wel begeleiding extra nodig. Ze komt als zoontje vrij is dan komt ie mee. Wordt hij rustig vaN. Of komt als zoontje op school zit. Woont op 8 km van stal. Flink Dichterbij dan ik dus. En ja het koude natte weer werkt niet mee maar ook voor mij is het nat en koud. En blubber ook nog. Dat hoort er helaas bij.

Maar net een sms gehad pas. Kon vanmorgen vroeg al niet bleek en is voorlopig afwezig door omstandigheden. Hapje staat nu te weken en ik ga er zo heen. Weg rust helaas geen rustdag voor me en de komende tijd. Sta er dus weer alleen voor. Met mogelijk een knieoperatie in het vooruitzicht met lange revalidatie. Erg lelijk woord. -O-

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:17

Dat is idd balen karuna, misschien een advertentie plaatsen voor hulp desnoods tegen vergoeding? Of een ander paard + baasje erbij die kan helpen in de verzorging. Misschien zelfs plek aanbieden in ruil voor verzorging. Ik probeer een beetje met je mee te denken. Ik heb erg veel steun gehad aan mijn weidegenootjes toen ik mijn voet verbrijzelde, omdat het zo lang duurt heb ik een bekende van wei (haar verzorgpaard stond voorheen op ons plekje) gevraagd om mijn corvee te doen tegen vergoeding. Werkt prima.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:15

Hier komt geen bijrijder meer ..
Dacht er een gevonden te hebben, klikte van 2 kanten... Dacht ik...
Totdat ik een appje kreeg dat het niet meer doorging vanwege drukte School, nou goed... is begrijpelijk...
Alleen lees je dan dat ze ineens een verzorgpaard heeft, vind het allemaal prima hoor. En gun het dgene ook. Maar zeg het dan gewoon eerlijk als je het niets vindt.... Eerlijkheid duurt het langst, en ik had echt wel begrepen ook!
Vertrouwen is ook weer weg, bah! :(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:29

Jammer dit soort verhalen.
Dan raakt t vertrouwen gauw kwijt idd!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:39

Helaas zijn dit soort verhalen geen uitzonderingen en regelmatig krijg je ook nog een trap na van degene.

Zo ben ik onlangs ook een bijrijder kwijt geraakt, ik dacht dat we vrienden waren. Maar heb helaas een wrange nasmaak gekregen en ze is mijn vader ook nog geld verschuldigd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:43

TurboTinker schreef:
Jammer dit soort verhalen.
Dan raakt t vertrouwen gauw kwijt idd!

Nogal ja, vind het gewoon erg jammer dat het niet eerlijk gegaan is.
En inderdaad, nu besloten dus niemand meer voor mijn paardje te laten komen, dan staat ze maar 2x per week stil.. Ja; jammer dan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:18

Er zijn ergere dingen idd.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:20

TurboTinker schreef:

Geen idee hoe je dit bedoeld, maar dat weet ik zelf zeker ook wel hoor.
Maar het gaat mij gewoon de manier erop. Punt! :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:26

Mijn bijrijder gaat binnenkort ook stoppen met mijn paardje, gaat anders te veel tijd kosten. Natural Horsemanship is wel iets waar mensen zich vaak helemaal in moeten verdiepen, dus ik heb nagedacht of ik een nieuwe ging zoeken of niet. Besloten om niet te zoeken, als er wat op ons pad komt sta ik er voor open mits de persoon ook echt wil verdiepen in NH (Parelli) of er al ervaring mee heeft.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:32

Oh, geloof er niks van dat TurboTinker het banketstaaf bedoelt hoor, meer dat je gelijk hebt dat het inderdaad 'jammer dan' is.

Ben je er nog op ingegaan trouwens? Ik heb nu ook twee meiden waar ik nog veel energie in steek, maar ze beweren het echt leuk te vinden. Als ik straks te horen zou krijgen dat het niet te doen is bijvoorbeeld, en later ergens lees dat ze een ander plekje hebben, zouden ze dat toch wel te horen krijgen. Ga geen ruzie zoeken uiteraard, maar zou dan wel zeggen dat ik het erg jammer vind dat het zo loopt, en het niet zo netjes vind dat mij een andere reden wordt opgegeven.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:37

Marocje schreef:
Oh, geloof er niks van dat TurboTinker het banketstaaf bedoelt hoor, meer dat je gelijk hebt dat het inderdaad 'jammer dan' is.

Ben je er nog op ingegaan trouwens? Ik heb nu ook twee meiden waar ik nog veel energie in steek, maar ze beweren het echt leuk te vinden. Als ik straks te horen zou krijgen dat het niet te doen is bijvoorbeeld, en later ergens lees dat ze een ander plekje hebben, zouden ze dat toch wel te horen krijgen. Ga geen ruzie zoeken uiteraard, maar zou dan wel zeggen dat ik het erg jammer vind dat het zo loopt, en het niet zo netjes vind dat mij een andere reden wordt opgegeven.

Oh nee, geloof ik ook wel hoor.
Mijn reactie was ook niet negatief bedoeld oid. Maar vroeg het me gewoon af!

Heb er via een PB veel succes gewenst, e dat ik het erg jammer vond, en gevraagd of het iets met mij of mijn paard te maken heeft.
Natuurlijk geen reactie, maargoed, dat verwacht ik ook niet meer.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:41

Volgens mij bedoelde TT dat hij dan 2 dagen per week stil stond, met 'er zijn ergere dingen'

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:42

Celiien schreef:
Volgens mij bedoelde TT dat hij dan 2 dagen per week stil stond, met 'er zijn ergere dingen'

Ja precies, zo lees ik het ook

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:11

Bah rot verhalen weer hier. Ach 2 dagen per week stil kan prima toch.

Hier vandaag kennis gemaakt. Ze was samen met een van haar dochters. Ze hebben hem gepoetst en kennis gemaakt. Tot nu toe lijkt het wel wat te worden. Ze zou nog thuis overleggen qua dagen dus ben benieuwd. Morgen komt ze misschien nog bij mijn springles kijken. Mijn paard leek het wel prima te vinden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:35

Stamper schreef:
TurboTinker schreef:

Geen idee hoe je dit bedoeld, maar dat weet ik zelf zeker ook wel hoor.
Maar het gaat mij gewoon de manier erop. Punt! :)

Ik ben het totaal met je eens. Als het niet of niet normaal kan. Dan zet ik de mijne die 2 dagen ook wel stil. Er zijn ergere dingen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:36

Ik zie de rest van de reacties. Yes. Precies wat ik bedoelde. :*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:08

Klokjes vergoeding waar moet ik dat vandaan halen? En er is geen plek voor een pony erbij. Niet kwa plek en ivm de flinke allergie van oude man ook heel lastig om goed voor elkaar te krijgen. Andere paard mag geen granen te eten krijgen om jatten te voorkomen. Volpension is hier niet te krijgen betaalbaar los van de hoge eisen die oude man stelt aan zijn woonomgeving. Heb in een straal van 50 km om mijn woonplaats gekeken zelfs. Ben allang blij dat deze maar op 15 km zit.

Ik worstel zo door en hoop in ieder geval een dag rust te krijgen. Dat is alvast iets.

Als het alleen om rijbeweging gaat maar verder wordt eten en drinken stal verzorgd zou ik ook zo klaar zijn. Dan heb ik een verzorger niet eens nodig,

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:28

Tja, het is heel zuur, maar zoals vaker gezegd het moet een win/win situatie zijn. En wat is er in dit geval dan voor de verzorger/ster te winnen? Ik snap heel goed dat je het graag een dag uit handen wil geven, maar ik snap ook heel goed dat mensen hier niet voor in de rij staan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:49

Nu ga ik oets heel stoms vragen waarschijnlijk.. Maarreh... Klokjes vergoeding? Wat is dat? :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:01

Klokjes is een van de bokkers die hier had gereageerd over een vergoeding betalen ;) Ik snapte m eerst ook niet :+