Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:30

baroeg schreef:
dat is wel heel vervelend dan ja. ook bij mijn huidige verzorg merrie kom ik eens in de zoveel tijd in het weekend langs samen met het 2e meisje wat erbij is gekomen omdat ik wegga, en dan poetsen we al het tuig. als er tijd over is gaan we soms met de barebackpad een paar rondjes aan de longe, maar lang niet altijd. Helaas zijn er inderdaad veel ruiters die alleen willen rijden en verder niks. Ik vind dat die op een manege thuishoren waar de boel daar ook op ingesteld is.

Ik zoek/heb juist een bijrijder die (alleen) komt om te rijden.
Klusjes doe ikzelf wel. :j

baroeg

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:32

Dat is dan mooi meegenomen voor de bijrijder, maar vind nogsteeds dat je als bijrijder bereidt moet zijn om ze wel te doen. als het niet hoeft is dat fijn :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:43

Als ik een verzorgster zou zoeken kan ze sowieso niet rijden.(ik zoek momenteel niet, ben ik ook niet van plan)
heb een geweldig lief veulentje, en zoek er nu nog een.
Maar op een mini veulen kan je natuurlijk niet rijden ;).

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 22:56

TurboTinker schreef:
Het moet er wel een beetje inzitten hoor. De ene manege ruiter is de andere niet.

En de ene manege de andere niet...

Heel bot gezegd... van een bepaalde manege wil ik geen ruiters :) Zijn er weinig die vriendelijk rijden omdat ze vooral leren meppen, schoppen en rukken...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:01

Zojuist weer eentje. Wilde twee keer per week komen rijden. Moest puur ontspanning zijn, want ze werkte veel.
Dus geef aan prima. Je kunt mee betalen of mee helpen met klussen in ruil voor te rijden.
Ehm..ja ze werkte elke dag tot vijf..liet nog wat weten.
Nou dan weet ik het ook alweer, zoek gratis rijden plek zonder klussen.
Prima als er een eigenaar is die ze gratis laat rijden en ze niks hoeven te doen.
Echter niet hier. Of mee helpen of mee betalen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:02

Mee eens! Voor niks gaat de zon op.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:03

Anke, jij bent er dan wel altijd bij met de klusjes of laat je ze echt gewoon doen en controleer je alleen? Als je het laatste doet, gaat dat bij jou wel altijd goed?

(Ik wil echt per se alleen volpension, zodat ik weet dat dat iig doorgaat, dat ik me daar niet druk over hoef te maken als ik een keer wat minder tijd heb...)

Hier is het echt alleen verzorgen en rijden en de leuke dingen :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:15

Ik zoek iemand om mijn paard beweging/aandacht te geven, dus ik laat ze niet betalen.
Heb zelf ook altijd gratis (en ook wel betaald) paarden gereden.
Als ik iemand laat komen om te voeren/mesten als ik weg ben, dan betaal ik daar gewoon voor.

Behalve mijn vriendin :D , maar dat gaat dan over en weer met elkaar helpen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:20

Zoveel mensen zoveel wensen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:26

In het begin begeleid ik hen. Zowel met verzorgen als met rijden.
Uiteindelijk kunnen ze het dan zelfstandig.

Als ik mijn hobby met iemand deel moet me dat ontlasten. Dus een win-factor. Of op financieel vlak of op doevlak. Ben geen sponsor en ook geen stalknecht.
Anders zie ik niet in waarom ik iemand deze plek/kans moet gunnen.
Ben in het verleden genoeg kaalgeplukt. Mes hoort van twee kanten te snijden.
Profiteurs die zelf niks te bieden hebben, mogen mijn huis overslaan.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:39

Zo is het hier ook. Paard hebben kost een hoop. Ik zelf kan het af zonder bijrijder. Zowel financieel als qua tijd. Ik bied iemand de kans om te groeien. En dat kost mij mn paard en mn tijd. Dat kan niet voor niks.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:43

Tuurlijk kan dat voor niks; maar of je dat wilt is een tweede.

Ik heb een jong bijrijdstertje die ik volledig moet helpen (alleen zadelen niet..) maar wel het uit de groep halen en (lopend) naar de lesjuffrouw brengen.
Daar haal ik haar (en soms lest mijn dochter tegelijk) weer op.

Kost mij theoretisch alleen maar tijd en geld, maar ik (persoonlijk) vind het ontzettend leuk om dat te doen.
Zij krijgt de kans om te verzorgen/rijden en ik vind het ontzettend leuk om haar te zien groeien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:29

Dat klinkt dan meer alsof jij daar ook jouw hobby aan hebt. Prima toch.
Vind het bij kleine kinderen ook anders dan de over het paard getilde pubers.
Bij mij staat of valt alles met hun houding (waarden en normen).
Goede personen geef ik graag eens kans.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 10:58

Dat klopt absoluut hoor.
Mensen waarmee ik en klik heb, ben ik ook bereid wat extra's voor te doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:40

Anke schreef:
In het begin begeleid ik hen. Zowel met verzorgen als met rijden.
Uiteindelijk kunnen ze het dan zelfstandig.

Als ik mijn hobby met iemand deel moet me dat ontlasten. Dus een win-factor. Of op financieel vlak of op doevlak. Ben geen sponsor en ook geen stalknecht.
Anders zie ik niet in waarom ik iemand deze plek/kans moet gunnen.
Ben in het verleden genoeg kaalgeplukt. Mes hoort van twee kanten te snijden.
Profiteurs die zelf niks te bieden hebben, mogen mijn huis overslaan.

Ik ben t hier helemaal mee eens.. Heb je heel mooi verwoord.. :j

Maar men is tegenwoordig echt liever lui dan moe helaas..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:49

Dat telt wel..en ze nemen geen tijd. Moet allemaal snelsnel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:57

Aargh zo dat moest er even uit. Verzorgsters zucht zo af en toe wordt je er moedeloos van. Diegene die hier langer geleden zo enthausiast begon. Daar is de preciesheid wel wat vanaf zullen we maar zeggen. -O- komt zo af en toe niet zonder melden of meldt dat pas na 5 of zo waardoor het voor mij te laat is om nog te gaan. Ben behoorlijk afhankelijk van haar maar baal er wel flink van. -O-

Wat nu moet als er geen gras is is hooi en water bijvullen oude medicatie geven en het liefst stal even rechttrekken als het nodig is. Niet veel zou je zeggen. De rest doe ik wel. Maar van drie dagen is het nu twee dagen dat ze af en toe komt. Hooi geven wordt vaak overgeslagen want er zat nog genoeg in voor een halve dag. Waardoor het de dag erop echt helemaal leeg is en ze geen idee hoelang zonder hebben gestaan. En ik zou het ook wel eens fijn vinden iets leuks te doen met ze omdat zij de dag ervoor alles goed heeft gevuld.

Maar het ellendigste is nu, oude is aangestoken door een zieke pony van de buren die het dier in afzondering pal naas die van mij had gezet. Dat is al niet zo snugger. Resultaat een behoorlijk ellendige oude man. Heeft nu ventipulmin en sputulisin nodig en moet getemperaruurd worden omdat hij verhoging heeft en alleen zijn temperatuur aangeeft of hij longontsteking kweekt of niet.

Omdat hij zich ellendig voelt kost hooi eten hem veel moeite gras en zijn hapje dat ik flink verhoogd heb daarvoor gaan wel ok. Gras is beschikbaar maar daar moeten ze even opgezet worden. Door draadje aanhaken. Heining open en gaan met de banaan. Terug is halstertouw pakken en ze teruglopen. Juist om zo min mogelijk werk te geven.

Ik heb zondag zijn extra hap voor maandag klaar gezet. De medicatie afgemeten en op de bak gezet zodat die alleen erin gegooid hoeft te worden en hap gegeven kan worden. Niet aangemaakte hap ook neergezet zodat ze die mee kon nemen en morgen kon geven. Opgeschreven wat hij moet hebben, en er neergezet bij twijfel bellen of sms even.

Kom ik vandaag. Hap en medicatie niet gegeven. Geen gras, geen temperatuur gemeten, hooibak leeg ;( maar wel neerzetten dat hij zo zielig hoest. Zucht. Hoe gemakkelijk moet je het iemand maken.

Ik heb die rustdagen zo hard nodig maar zal nu morgen vroeg ook maar zelf gaan zodat ik zeker weet dat hij medicatie en gras heeft in ieder geval. Tenzij ze morgen wel opeens weer geeft en hij dubbel krijgt. Niet echt heel fijn omdat het geen rust geeft op deze manier.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:01

Phoe. Die nalatigheid is vreselijk! Die had er bij mij al uitgelegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:05

Tsja maar het is dit of helemaal niks. Dat is het ellendige ervan. -O- ook stalhouder doet niet altijd wat afgesproken is. Maar de paarden zijn zoveel opgeknapt door de manier hoe ze nu staan dat verkassen geen optie is. Ook al is dit voor mij zo te zwaar zonder hulp. Dierenarts is echt heel tevreden hoe oude er nu aan toe is. Zowel geestelijk als lichamelijk echt verandert van een hij redt het met moeite misschien nog een maand of wat naar geen idee wanneer zijn kwalen hem gaan inhalen, maar hij is mooi stabiel nu en veel is onder controle.

Advertentie zetten helpt geen biet, krijg gewoon geen reactie want rijden kan niet. Oude is te oud jonge te jong.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:06

Ja precies. Das klote maar als ze ju al de afspraken niet nakomt.. dan heb je er zelf niks aan

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:28

Vooral met dingen als medicatie etc. vind ik afspraken heilig....

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:34

Net gebeld door de moeder van het meisje wat vorige week contact zocht. Ik dacht eigenlijk al dat ik nooit meer iets zou horen. Blijkt een hele betrokken vrouw te zijn die haar dochter echt steunt in haar hobby en die helpt verantwoordelijkheid daarvoor te nemen. Zondag hebben we een afspraak. Ik ben benieuwd.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:40

Nou liever geen verzorgster dan een slechte!

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:33

Heb je al eens duidelijk met haar gepraat, dat ze het zo super goed deed in het begin en dat je merkt dat het nu wat minder gaat, of het niet te veel is voor haar, misschien helpt het als ze 1 dagje minder gaat, maar de andere 2 dagen echt komt, dat je daarop wilt vertrouwen. Dat het de bedoeling is dat het hooi altijd bijgevuld word, ook als het nog half vol is, gewoon altijd. Probeer er een positief gesprek van te maken, wie weet wat er in haar leven speelt waardoor ze nu wat lakser is, mogelijk dat het met een combi gesprek, langer licht, minder koud en minder regen (voorjaar!!!) weer beter gaat. Of misschien heeft ze een paardenvriendin met wie ze de verzorgdagen kan delen.
En dat je het zo fijn vind dat er medicijnen zijn voor de oude om te zorgen dat hij zich beter voelt en dat jullie er samen voor zorgen dat hij lekkerder in zijn vel zit door de medicatie aan hem te geven.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:25

Verzorgers die hun afspraken niet nakomen kunnen direct vertrekken! Kost meer moeite dan dat je er wat asn hebt.

Net iemand geweest die kennis kwam maken... Kwam ze in super nette kleding, incl. een spierwit blousje en hakken, pffff. Eerste keer gaan we niet rijden maar verwacht wel dat ze even kennis maken met de pony's en mee gaan wandelen om te voelen of pony bij diegene past. Op naar de volgende..