Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:30

Ik vind ponys makkelijker. Ookal hebben ze een moeilijker karakter, omdat ze kleiner zijn, kan je gewoon meer ofzo :+

Heb zelf veel meer met paarden. Maar dan wel de dominantere types :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:16

Ben een beetje een mix xD ik hou heel erg van het karakter van een eigenzinnige arabier, maar het postuur van een paard vind ik zo geweldig xD ben altijd helemaal onder de indruk van ze en trots als ik naast zo'n groot mooi paard mag lopen :P daarnaast voel ik me met mijn 1.78m toch al snel wat groot voor een pony (ben maar 63kg dus qua gewicht is het nooit echt een probleem geweest)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:39

Het is nogal lastig om een bijrijdpaard te vinden voor mijn vriend. Hij heeft 3 jaar ervaring en kan gewoon echt prima rijden. Enige is dat hij momenteel lest op de manege en dat vaak niet wordt geprefereerd door eigenaren... Advertentie staat in mijn onderschrift, iemand nog tips?

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:42

Niet persé een tip, maar wat mij opvalt: in de titel zeg je dat hij een 100% braaf bijrijdpaard zoekt, maar in de advertentie staat dat hij ook mee kan komen met een pittige gevorderden groep. Als hij echt best goed kan rijden, zou ik dat '100% braaf bijrijdpaard' eruit halen, want dat schrikt misschien ook al een groep eigenaren af. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:43

Quanneh schreef:
Niet persé een tip, maar wat mij opvalt: in de titel zeg je dat hij een 100% braaf bijrijdpaard zoekt, maar in de advertentie staat dat hij ook mee kan komen met een pittige gevorderden groep. Als hij echt best goed kan rijden, zou ik dat '100% braaf bijrijdpaard' eruit halen, want dat schrikt misschien ook al een groep eigenaren af. :)

Ah dat is een goede inderdaad! Dankjewel

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:44

leeneliefje schreef:
Het is nogal lastig om een bijrijdpaard te vinden voor mijn vriend. Hij heeft 3 jaar ervaring en kan gewoon echt prima rijden. Enige is dat hij momenteel lest op de manege en dat vaak niet wordt geprefereerd door eigenaren... Advertentie staat in mijn onderschrift, iemand nog tips?

Leuk dat je vriend ook een bijrijdpaard zoekt. Dat manegeervaring is toch vaak een ding. Hoop dat iemand door doorheen wil kijken.

Mijn vriend werd al een bijrijdpaard aangeboden :P Eigenaren van mijn bijrijdpaard hebben er nog 2, twee pittige waar ik nooit op zou stappen. Dus nu moet hij maar flink gaan lessen en wie weet mag hij daar in de toekomst op.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:46

Ja Selina, bij m'n vorige bijrijdpaard is me dat ook aangeboden maargoed ik heb nu een andere dus 't aanbod geldt niet meer.. Ik zie dat je in Ede woont, best in de buurt! Waar rij je ergens?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:50

leeneliefje schreef:
Ja Selina, bij m'n vorige bijrijdpaard is me dat ook aangeboden maargoed ik heb nu een andere dus 't aanbod geldt niet meer.. Ik zie dat je in Ede woont, best in de buurt! Waar rij je ergens?

Ja, je moet soms ook geluk hebben. In Hoenderloo, beetje uit de richting :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:56

Selina schreef:
leeneliefje schreef:

Ja, je moet soms ook geluk hebben. In Hoenderloo, beetje uit de richting :P

Oh nee daar ben ik niet bekend, rijd zelf chill in Arnhem, vlakbij :D

Ja idd! Voor mezelf hebben ik altijd binnen no time een paard te rijden, maargoed, heb jaren ervaring
en mijn vriendje dus nog niet. Als je in de buurt nog iets hoort? Let me know wil je? :))

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:58

ambertjeluna, hoezo heb je
je paardje dan zo ver weg staan? niet dat het erg is hoor, het is een leuke foto op je advertentie!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:01

leeneliefje schreef:

Ja idd! Voor mezelf hebben ik altijd binnen no time een paard te rijden, maargoed, heb jaren ervaring
en mijn vriendje dus nog niet. Als je in de buurt nog iets hoort? Let me know wil je? :))

Ja, ik kan ook altijd snel iets vinden wat ik zelf apart vind aangezien ik een angstige ruiter ben. Dus dan zou het voor je vriend ook moeten lukken. Misschien komt het omdat veel eigenaren een te klein paard hebben? Neem aan dat hij geen 1.60 is ofzo.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:27

Selina schreef:
leeneliefje schreef:

Ja, ik kan ook altijd snel iets vinden wat ik zelf apart vind aangezien ik een angstige ruiter ben. Dus dan zou het voor je vriend ook moeten lukken. Misschien komt het omdat veel eigenaren een te klein paard hebben? Neem aan dat hij geen 1.60 is ofzo.

Hij is een colombiaan dus niet zo groot, weegt misschien 5 kg meer dan ik. dus dat moet ook 't probleem niet zijn. Misschien omdat het een man is? Ik heb geen idee

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:15

Meeste eigenaren zijn vrouwelijk. Misschien worden hun vriendjes jaloers als er een mannelijke bijrijder komt <<)

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:06

Ik heb besloten er een verzorgpaard bij te zoeken. Ik heb het heel erg naar mijn zin op stal en ik leer echt ontzettend veel, maar ik mis de vrijheid die ik voorheen wel altijd heb gehad. Ik ga niet stoppen met dit paard, ik denk namelijk niet dat ik ooit nog zo'n kans krijg, maar omdat ik nog genoeg tijd over heb ga ik toch maar weer op zoek.
Het heeft geen haast, ik wacht gewoon totdat er weer wat leuks op mijn pad komt :) .
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 08-02-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie uit bericht verwijderd.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:01

Ik heb dus een advertentie geplaatst, wat vinden jullie?

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:38

soesje321 schreef:
Ik heb dus een advertentie geplaatst, wat vinden jullie?

Prima! Misschien kun je nog wat over je lengte en gewicht zeggen?

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:17

Het is gaat weer goed hier :')
ik snap echt niet wat het is. Vroeger was het voor mij erg moeilijk om een verzorgpaard te vinden, maar net zoals vorige keer is het heel snel gegaan, terwijl ik eerst vlakbij de polder woonde en er zo veel paarden in de buurt stonden en ik nu in een "grote" stad woon, vlakbij de randstad.
Ik heb nu contact met iemand en ga daar binnenkort waarschijnlijk kijken, naar wat ik tot nu toe gehoord hebt past het wel bij me dus ik ben benieuwd :)
Net nog een reactie gekregen op mijn advertentie en dat klonk ook wel als een erg leuke uitdaging (jong en temperamentvol paard maar wel erg leergierig), dus dat wacht ik nog even verder af, gewoon even kijken wat me meer trekt. Het is allebei erg vlakbij dus dat is ook wel een groot pluspunt voor mij.

Ik hoop dat het wat wordt!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:38

Leuk!

Ik kreeg pb voor 2 shetjes maar ik verzorg al 1 dag in de week een mini en heb liever iets groters voor erbij.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:58

Ja inderdaad,
sommige mensen vinden het vreemd als ik zeg dat ik wel de mogelijkheid wil hebben om zo nu en dan te rijden, die denken dan snel dat ik enkel geef om het rijden. Maar ik ben gewoon eerlijk in wat ik zoek, ik ben er liever meteen eerlijk over dan dat ik na een paar weken moet stoppen omdat ik het niet naar mijn zin heb, dan moet ik maar wat langer zoeken. Ik vind grondwerk ontzettend leuk, maar niet alleen maar, daar haal ik (meestal) gewoon niet genoeg uitdaging uit en dat is nu eenmaal iets wat ik nodig heb, anders verlies ik mijn motivatie.
Gelukkig zijn beide paarden wel een leuke uitdaging, ik ga zaterdag waarschijnlijk kijken bij het paard waar ik vandaag een reactie over heb gehad. Over het andere paard heb ik nog niets gehoord na gisteravond dus dat kijk ik nog even aan, al verwacht ik wel nog wat te horen want we hebben tot nu toe erg leuk contact gehad.

Ik hoop voor je dat je snel wat leuks vindt, je advertentie ziet er in ieder geval prima uit dus ik denk dat dat wel gaat lukken! :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:41

Gelijk heb je hoor. Je stopt er ook genoeg tijd en misschien geld in dus het moet het waard zijn.

Ik heb besloten om huidige lease paard voorlopig wel te blijven doen. :)
Laatst bijgewerkt door Geryon op 11-02-16 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:48

Leuk!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:48

Desiree_2001 schreef:
Leuk!

Haha nét aangepast. :D het is waarschijnlijk geen optie.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 03:38

Ja ik ben liever ook eerlijk. Gaat me niet om het rijden maar is idd fijn om dat af en toe wel te kunnen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:08

Ik heb tot nu toe echt een hoop reacties gehad, wat ik niet vetwacht had aangezien ik een angstige ruiter ben. Het probleem is steeds dat de paarden veel te ver weg staan :( ik moet alles gewoon op de fiets of met de bus doen en ik red het allemaal niet als ik én laat uit ben (moet nog drie kwartier naar huis fietsen) , én ruim een uur in de bus zit naar het paardje.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:18

*komt onder der meelees modus*

Ik heb een verzorgpaard bijna 2 jaar en via haar nog eentje die ik nu 1 jaar doe.
Ik begon met mijn eerste verzorgpaard door een advertentie te plaatsen dat ik vooral wou verzorgen en grondwerk wou leren. Ik had angst opgelopen voor paardrijden door vallen en onzekerheid, dus als ze wouden dat ik ging rijden moeten ze tijd in mij steken om erover heen te komen.

Na anderhalf jaar begon het toch te kriebelen. Ik begon zekerder te worden van mezelf van het grondwerken en de omgang met de paarden. 8 jaar ervaring toen, maar kende vrij weinig. Je ziet zoveel mensen rond je rijden, plezier hebben en iets proberen te bereiken. Verzorgpaard vind ik te klein (1.50 en ik ben 1.78) en de ander te hevig voor een angstige ruiter. Dus toch maar besloten wat extra's te zoeken. Nu een privé stal gevonden met sportpaarden, waar ik help en rijd. :)

Kan het echt niet over mijn hart krijgen te stoppen, dus
longeer ik ze beide met veel plezier, lange teugel ik met ze en verzorg ze lekker. Op verzorgpaard 2 heb ik zelfs gereden een keertje :) ben echt onwijs blij met ze en dat ik zoveel vertrouwen heb gekregen van de eigenaren met hun trouwe paardjes :j soms is het echt even zoeken, maar dan vind je het ook wel!

guusje_h schreef:
Ik heb tot nu toe echt een hoop reacties gehad, wat ik niet vetwacht had aangezien ik een angstige ruiter ben. Het probleem is steeds dat de paarden veel te ver weg staan :( ik moet alles gewoon op de fiets of met de bus doen en ik red het allemaal niet als ik én laat uit ben (moet nog drie kwartier naar huis fietsen) , én ruim een uur in de bus zit naar het paardje.

Ik ken het! Ik moet 45 reizen van school af. En nu een half uur fietsen naar verzorgpaarden. Had ook paarden aangeboden gekregen van een uur afstand.. Dat gaat niet. Deze stal is gelukkig tot half 11 Open, dus heb veel tijd na school ondanks dat ik laat uit school ben. Wil wel tijd erin steken en het reizen er heen moet leuk blijven... Mijn max was 40 minuten reistijd naar verzorgpaard
Laatst bijgewerkt door Nalonyda op 11-02-16 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt