Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chayensanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:26

Jullie wonen allemaal zo ver weg!!
Anders hadden jullie er een goede verzorger bij...
(Al zeg ik het zelf) ;)

jillie1994

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 01:49

Ik heb al een paar gevonden en op een paar gereageerd. Ik hoop dat ik bij een paar mag langskomen en zien met welk paard ik de beste klik heb! Niet gedacht dat er zoveel in mijn buurt waren die een bijrijdster/verzorgster vroegen! Ik duim haha. :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:16

De eisen die ik stel?
Gezellig samen met mij en de fjorden buitenritjes maken
Af en toe de paarden binnen of buiten zetten
Bij noodsituaties in kunnen springen voor mij (zoals afgelopen vrijdag toen ik met een sterfgeval zat)
Ik ga zelf elke dag, dus zoveel vraag ik niet, vind ik. Mesten doe ik zelf, is leuk als iemand dat eens over neemt, maar geen eis.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:09

mmh, ze is van de aardbodem vertrokken geloof ik. totaal geen reactie op sms en heb haar ook nog gebeld, maar ze nam niet op :?
heb ik weer

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:56

gewoon bij jezelf denken "Next"

Er komt vanzelf iemand op je pad.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:56

gisteren een 13 jarige geweest. rijtechnisch niet super,maar wel lief en luisterde ook naar tips.
het enige nadeel voor haar is dat ze toch niet naast de deur woont.
maar ik geloof dat ze een moeder heeft die wel wil meewerken aan haar dochters verzorgpony dus wie weet.
die ander is nog steeds van de aardbodem verdwenen.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:35

Nou ik ben ook weer opzoek naar een verzorgpaard.

Bij mijn vorige eigenaar ben ik totaal uitgebuit. ik was er 2 jaar en sinds de zomervakantie reed ik al niet meer. hun kwamen telkens op onhandige tijden wanneer ik op school zat en dus kon ik alleen op zaterdag. Veder moest ik wel helpen met 100(of meer) hooibalen sjouwen en waterhalen en poepscheppen. hun paarden staan onder een viadukt dus het is `s winters gewoon koud. ik zat daar 3 uur niks (leuks) te doen en kwam gewoon bevroren thuis! Ook verkochte ze om de haverklap weer een paard en ik kon nooit afscheid nemen! Ik heb vanmorgen gebelt dat ik niet meer kom, wel gewoon netjes afgehandeld.

Dus nu wil ik graag een verzorgpaard, waar ik uitdaging in heb, en ik vind het leuk om dingen erbij te leren!
Weten jullie nog iemand?

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:44

@lois ijslanders in krimpen?

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 08:17

kvika schreef:

Zoekt u nog iemand? Want dat lijkt me super leuk!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:09

hoe erg is t om achter eigenaar langs (half) op zoek te gaan naar een ander paard? :+
er zijn een HOOP frustraties rond huidig paard (wil best uitleg geven maar dan via pb)

horse51

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:10

Ja, het is moeilijk om een berijder te vinden .

Liefss' Inge

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:12

Kimmikky schreef:
hoe erg is t om achter eigenaar langs (half) op zoek te gaan naar een ander paard? :+
er zijn een HOOP frustraties rond huidig paard (wil best uitleg geven maar dan via pb)

Waarom niet? Jouw leven, dus dat moet jij weten.
Mocht je wat gevonden hebben dan zou ik wel netjes jouw andere paardje opzeggen...

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:23

loisbr96 schreef:
kvika schreef:

Zoekt u nog iemand? Want dat lijkt me super leuk!

nee, en ik woon ook niet in krimpen.
maar bij fra bakari's zou je het eens kunnen vragen?
ik doe maar een gok, heb geen idee hoor.
heb er vroeger gestaan met mijn oude merrie.
op de tiendweg.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:22

Bedankt voor het idee maar het is jammer genoeg te ver.

kvika schreef:
nee, en ik woon ook niet in krimpen.
maar bij fra bakari's zou je het eens kunnen vragen?
ik doe maar een gok, heb geen idee hoor.
heb er vroeger gestaan met mijn oude merrie.
op de tiendweg.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:26

_Lot schreef:
Kimmikky schreef:

Waarom niet? Jouw leven, dus dat moet jij weten.
Mocht je wat gevonden hebben dan zou ik wel netjes jouw andere paardje opzeggen...

Aan de andere kant is het als eigenaar wel fijn om te weten dat je weer op zoek moet. Zou het laten afhangen van de relatie met de eigenaar en in hoeverre de eigenaar afhankelijk van jou is. De kans bestaat dan natuurlijk ook dat je er meteen uitgegooid wordt, dus ik zou er wel goed over nadenken. Maar als je bijvoorbeeld een eigenaar hebt die om een of andere reden niet zelf voor het paard kan zorgen, dan lijkt het mij wel netjes om het te laten weten.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:11

Volgens mij woont iedereen gewoon op precies de verkeerde plek..
Ik hoor zoveel leuke aanbiedingen maar nooit dichtbij genoeg.. :')
Ben zelf een half jaar geleden gestopt met mijn verzorgpony's en sindsdien ben ik weer semi hard aan het zoeken.. (met tussenpauzes..)
Maar er is hier in de omgeving gewoon echt NIKS te vinden.. :n

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 16:21

Ik denk dat het moeilijk is om een goede bijrijder te vinden, omdat je een bijrijder wilt met een hart voor paarden. Op de manege zag ik veel ruiters die een hart hebben voor paardrijden en niet voor het paard zelf! Hoe vaak rukken ze niet 5 minuten van te voren paard uit de stal, borstel erover en rijden maar. En gooien hem pompend, zwetend weer op stal. En wat houden we van het paard.

Ik denk dat je snel ziet of het een goede bijrijdster is. Je ziet vrij snel of iemand hem beloont, knuffelt en tut met het beestje & vaak komt dat uit je hart, omdat je met het paard bezig wilt zijn en niet omdat dat moet. En dat hart voor paarden heb je heel je leven lang, dus als je 13 bent, heb je ook al dat 'verantwoordelijkheidsgevoel'. Alleen hebben die meer hulp nodig, omdat ze vaak minder ervaring met paarden hebben en zelf nog niet inzien wat er moet gebeuren. En het op de manege anders aan toe gaat dan bij een verzorgpony. Maar als jij in het begin tijd maakt en ze alles uitlegt en helpt, kan het een goede verzorgster worden.

En de prijs is je eigen keus. Sommige mensen zouden best een bijrijdpaard willen, maar kunnen niet elke maand een vast bedrag betalen. Dan loop je die wel mis. En over dat penny's niet betalen, vind ik niet juist. Sommige personen die een paard leasen op een manege en gooien hem ook pompend en zwetend op stal & daar betalen ze voor. Die kunnen ook reageren op jouw advertentie. Maar die keus is natuurlijk je eigen recht.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:44

ik moet toegeven, met manegepaarden ben ik niet zo voorzichtig (sorry paardjes :(:) ) als met een eigen paard, ik durf bij een hoop manegepaarden bijna niet de box in en ik borstel alleen goed als ik een wedstrijd heb, terwijl ik met m'n verzorg / bijrijdpaarden echt dik een uur aan t poetsen was / ben, uur naverzorgen, en lekker tutten en knuffelen, gewoon omdat ik met hun een band op kan / kon bouwen en ik niet bang hoefde te zijn dat ze sneaky zouden bijten of trappen of wat dan ook.

hoop dat ik nou niet iedereen op m'n nek heb maar vind t gemiddelde manegepaard gewoon eng :+

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:55

Ik kan het niet beter zeggen, shirley!

Shirley_ schreef:
Ik denk dat het moeilijk is om een goede bijrijder te vinden, omdat je een bijrijder wilt met een hart voor paarden. Op de manege zag ik veel ruiters die een hart hebben voor paardrijden en niet voor het paard zelf! Hoe vaak rukken ze niet 5 minuten van te voren paard uit de stal, borstel erover en rijden maar. En gooien hem pompend, zwetend weer op stal. En wat houden we van het paard.

Ik denk dat je snel ziet of het een goede bijrijdster is. Je ziet vrij snel of iemand hem beloont, knuffelt en tut met het beestje & vaak komt dat uit je hart, omdat je met het paard bezig wilt zijn en niet omdat dat moet. En dat hart voor paarden heb je heel je leven lang, dus als je 13 bent, heb je ook al dat 'verantwoordelijkheidsgevoel'. Alleen hebben die meer hulp nodig, omdat ze vaak minder ervaring met paarden hebben en zelf nog niet inzien wat er moet gebeuren. En het op de manege anders aan toe gaat dan bij een verzorgpony. Maar als jij in het begin tijd maakt en ze alles uitlegt en helpt, kan het een goede verzorgster worden.

En de prijs is je eigen keus. Sommige mensen zouden best een bijrijdpaard willen, maar kunnen niet elke maand een vast bedrag betalen. Dan loop je die wel mis. En over dat penny's niet betalen, vind ik niet juist. Sommige personen die een paard leasen op een manege en gooien hem ook pompend en zwetend op stal & daar betalen ze voor. Die kunnen ook reageren op jouw advertentie. Maar die keus is natuurlijk je eigen recht.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:13

Haha, bij ons zijn juist niet genoeg verzorgpaarden te vinden! :+

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:52

shirley, je hebt gelijk.

lois, jammer dat het te ver is.
als je zoals ik alles met de auto doet vergeet je al snel wat 10 of 15 km is.
ik weet verder ook geen mensen meer daar in de buurt.

@ de rest, is er eigenlijk niet zoiets als "de" site voor verzorgers en verzorgpaarden?
mp of andere site die ik tot nu toe bezocht heb waren niet echt geweldig.
zou toch een gat in de markt zijn bijna?

gr

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:26

Een speciale site ervoor?
Ja, lijkt me wel handig.. _O-
Maar hoe breng je dat onder bekendheid.. :')

AGarciaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:43

xAlice schreef:
Een speciale site ervoor?
Ja, lijkt me wel handig.. _O-
Maar hoe breng je dat onder bekendheid.. :')

Op maneges e.d. flyers ophangenn??
Nee zijn de maneges niet blij mee, meisjes nemen dan verzorgpony en stoppen bij de manege..
Bij supermarkten en ruitersportzaken flyers ophangen! dat er een nieuwe site is speciaal voor verzorgsters en eigenaars :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:02

Nou, wie gaat hem maken? :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:09

Penny? :D
Zou er ooit iemand reageren op die advertenties in de Penny?