Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:41

Serendip90 schreef:
xLions schreef:

Maar niet iedereen is zo he. :)
Je hebt ook zat mensen die hun afspraken wél nakomen.
Jij hebt waarschijnlijk gewoon slechte ervaringen gehad, maar dat wil nog niet zeggen dat dat overal zo is.
Of zie ik dat totaal verkeerd ?

Nee, zeker niet iedereen is zo hoor :d gelukkig niet!

Maar er loopt wat rond :') Heb echt de raarste dingen meegemaakt toen (en niet eens met mijn eigen paard allemaal, maar eigenlijk vooral een stalgenoot waarvan het leek of die gewoon rare mensen aantrok :p)

We hadden daar ook een meisje en die deed altijd alles keurig, hielp mee en dat was echt super :p (maarja die kreeg toen haar eigen paard)

Maar moet eerlijk zeggen dat ik nu hij op volpension sta, rustiger ben, nu heb ik niet het gevoel dat ik dingen moet controleren

Aha.
Ik ben namelijk ook bijrijder en probeer waar nodig altijd alles te doen wat gedaan moet worden/mij gevraagd is.
Er kan natuurlijk altijd wat tussenkomen, maar dan meld ik het meteen zodra ik weet dat het mij gewoon niet gaat lukken.

Fijn.
Ik denk dan dat dat toch wel de beste oplossing voor je is. :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:45

Dat was dus in het begin ook mijn probleem, omdat ik zo gewend was als verzorgster alles automatisch uit mezelf te doen. (waren de stallen nog niet gedaan, dan deed je dat even, lagen er drollen in de stal haalde je die eruit, bij het gaan even de poetsplaats/stalgang vegen etc.) Water controleren, voeren, waren ze op vakantie dan deed je gewoon "alles"...

Maar dat was dus niet voor iedereen zelfsprekend :p

Dat viel tegen :( :p

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:49

Serendip90 schreef:
Dat was dus in het begin ook mijn probleem, omdat ik zo gewend was als verzorgster alles automatisch uit mezelf te doen. (waren de stallen nog niet gedaan, dan deed je dat even, lagen er drollen in de stal haalde je die eruit, bij het gaan even de poetsplaats/stalgang vegen etc.) Water controleren, voeren, waren ze op vakantie dan deed je gewoon "alles"...

Dat kan ik wel begrijpen ja. :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:52

Ik heb een vriendin, en haar paard rijd ik afentoe wat bij, omdat zij problemen heeft met haar rug en het druk heeft met school.
Maar nu begin ik ook rug en spierproblemen te krijgen. :+

En ik wil altijd heel graag meehelpen daar op stal,
maar omdat ik op dit moment niet zo heel veel kan, staat het een beetje raar. Haha.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:53

Sassii schreef:
Ik heb een vriendin, en haar paard rijd ik afentoe wat bij, omdat zij problemen heeft met haar rug en het druk heeft met school.
Maar nu begin ik ook rug en spierproblemen te krijgen. :+

En ik wil altijd heel graag meehelpen daar op stal,
maar omdat ik op dit moment niet zo heel veel kan, staat het een beetje raar. Haha.

Misschien eens langs de fysio ?
Rijd je al langer paard ?
Anders zou het kunnen komen omdat je gewoon nog een beetje moet wennen enzo.

Sassii

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:55

Ik loop al bij de fysio en binnenkort krijg ik ook allemaal onderzoeken.
Nee, ik rijd al wel lang, dus daar kan het niet aan liggen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:55

Serendip90 schreef:

Klopt dat is echt wel wennen dat geloof ik. Zo lopen er hier ook 2 niet voor mijn paard maar tussen die 2 merk echt groot verschil. De ene is heel bewust van alles, ruimt alles netjes op, paard loopt niet lekker ach geen probleem maak ik de boel wel schoon. De andere is veel meer gewoon rijden en weer naar huis. En in het begin veel vanzelfsprekende dingen "vergeten". Bak open laten, niet aanvegen end. Iedereen vergeet weleens wat maar tussen die 2 merk je echt verschil de ene heeft dus weleens een eigen paard gehad dus je merkt wel dat die veel meer bewust bezig is met een paard merkt ze dat er iets niet klopt, hoofdstel zit niet lekker dat meldt ze, wondje dat zegt ze dat is wel fijn de andere heeft dat inzicht minder denk ik. Bedoel ik niet negatief maar sommige hebben dat inzicht niet in zich of hebben ervaring niet dat er meer bij komt kijken dan alleen een rondje rijden en weg wezen.
Ook checkt ze alles dubbel of de wei wel dicht is of alles opgeruimd is end.

Verder over het andere nog, ik zou zelf niet afhankelijk willen zijn van een verzorger als het gaat om de belangrijke verzorging als ik niet dagelijks kan dan zou ik zeker voor volpension kiezen dan weet je gewoon dat het gebeurt ik zou echt onrustig zijn als ik twijfel of mijn paard wel eten krijgt of iets, krijgt ze wel niet veel maar ik houdt daar zelf liever de hand op dan het toch aan een "vreemde" over te laten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:56

Sassii schreef:
Ik loop al bij de fysio en binnenkort krijg ik ook allemaal onderzoeken.
Nee, ik rijd al wel lang, dus daar kan het niet aan liggen.

Dat is dan raar.
Ik zou de onderzoeken even afwachten dan!
Ben je gevallen ? Of heb je andere 'rare' dingen gedaan.

Ik heb pas onder mijn bijrijdpaard gelegen en heb daar na ongeveer 5 weken nu nog last van. :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:59

Nee, ik heb niks raars gedaan..
Mijn vader had ook al hele erge last van zijn rug op mijn leeftijd, Dus misschien is het iets erfelijks ofzo..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:00

Sassii schreef:
Nee, ik heb niks raars gedaan..
Mijn vader had ook al hele erge last van zijn rug op mijn leeftijd, Dus misschien is het iets erfelijks ofzo..

Dat zou natuurlijk kunnen. :)
Ik ben benieuwd wat het is & ik wens je veel sterkte.

Maar laten we weer on-topic gaan. :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:24

Serendip90 schreef:
In Eindhoven iig genoeg stallen in de buurt... Ik twijfel nog steeds wat ik moet gaan doen :$ Aan de ene kant mis ik het met paarden bezig zijn heel erg... Aan de andere kant, vind maar eens een leuk beestje waar je ook nog iets mee kan/mag en van iemand met wie je op 1 lijn zit :s (vooral het laatste :$)

Positief blijven ;) Ze zijn er echt hoor! Ik was er op een gegeven moment niet mee bezig en toen kwam ze op mn pad. Naja...ik reageerde op een ander paard van eigenaar..maar met het paard klikte het niet zo. Met mijn mupke wel <3 En ik heb een onwijs goede klik met de eigenaars van de paarden. In het begin was het erg aftasten, maar ik heb het heel erg getroffen!
Gaat jou ook nog gebeuren hoor :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:06

Nicky84 schreef:
Serendip90 schreef:
In Eindhoven iig genoeg stallen in de buurt... Ik twijfel nog steeds wat ik moet gaan doen :$ Aan de ene kant mis ik het met paarden bezig zijn heel erg... Aan de andere kant, vind maar eens een leuk beestje waar je ook nog iets mee kan/mag en van iemand met wie je op 1 lijn zit :s (vooral het laatste :$)

Positief blijven ;) Ze zijn er echt hoor! Ik was er op een gegeven moment niet mee bezig en toen kwam ze op mn pad. Naja...ik reageerde op een ander paard van eigenaar..maar met het paard klikte het niet zo. Met mijn mupke wel <3 En ik heb een onwijs goede klik met de eigenaars van de paarden. In het begin was het erg aftasten, maar ik heb het heel erg getroffen!
Gaat jou ook nog gebeuren hoor :)

Ze zijn er ook wel, maar ik zit ook nog met het feit dat ik nog een eigen paardje heb, dus al geen bijdrage wil gaan betalen en in de weekenden al naar mijn eigen paardje ga :) (haha lang verhaal, komt er op neer dat mijn mams en zusje het paardje in brabant willen houden en ik het eigenlijk ook wel fijn vind voor het beestje, zandgrond dus een stuk droger en bossen....) Maarja dan zit je op een mooie avond soms echt zo van "hmmm.... anders was ik nu gaan rijden" :p Dus het is echt een luxeprobleem bij mij (A) Nu maar extra veel genieten van de weekenden... Want ik ben zelf heel "moeilijk" om te kijken wat goed is voor mijn paard... Maar hier zijn vooral mensen die heel de winter hun paard op stal hebben, paar uurtjes in de paddock misschien... en mjah.. dat schiet niet op. + Ben een recreatieruitertje, liefst het bos in... en hier heb je nauwelijks bos :( :D Dus het is meer een luxe-probleem en ook niet echt actief op zoek.... Kom ik iets tegen, is het leuk, en anders jammer :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:33

In Drenthe is meer vraag naar bijrijders als aanbod heb ik gemerkt.
Paar dagen geleden een advertentie geplaatst op zoek naar een bijrijdpaard en nu al 4 reacties.
Succes.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:38

Ik ben best verwend eigenlijk, ik moet nu gewoon kiezen.
Tussen de ene waar ik nu een jaartje ben & een nieuwe stal waar ik minstens met 3 paarden aan de slag mag, daar vandaag ook nog een aanbod gekregen voor een eventuele 4e. :p

Oh, en ik maar roepen dat er totaal niets te vinden is. :')

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:50

Zonnebloem18 je mag ook bij mij komen hoor ;)
Maareh succes met het maken van je keuze :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:10

Dankjewel. (:
Ik heb er ook een topic van geopend, dus als je me wil helpen / wil volgen tijdens mijn keuze kun je het even lezen.

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:29

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:34

Heb zelf al een advertentie geplaatst, ook daar weinig reacties op helaas!

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:47

Jammer te ver. :\

Lisa9108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:20

Hallo allemaal,

ik ben geheel nieuw op dit forum en heb mij expres vandaag aangemeld omdat ik besloten heb weer eens wat te gaan ondernemen! Ik lees hier van alles over dat er bijrijders gezocht worden, en niet gevonden, hoe komt het dan toch dat ik maar blijf zoeken naar een bijrijdpaard?
Snap trouwens heel erg goed dat sommige paardeneigenaren ontmoedigd raken, na het doorspitten van heel wat advertenties en het doorlezen van nóg meer onbenullige reacties van 12-jarige meisjes (mOguh we astUblief je paardjuh verzOrgenn?!1!!!?!) kan ik mij voorstellen dat de moed er bij menig een in de schoenen zakt. Nu ja, het is wederzijds, ben al weer een hele poos op zoek naar iets waar ik weer lekker aan de slag kan. Heb zelf twee jaar lang een paard verzorgd alsof het mijn eigen was (eigenaar had er weinig verstand van, wel hart voor het beestje maar ook hart voor z'n centen dus dat kwam deels op mij aan) en kwam toen helaas op een dag tot de ontdekking dat ik vervangen was door een ander verzorgmeisje. Ik heb altijd veel met paarden gehad (rijles gegeven op de manege, zelf rijles gevolgd en veel recreatief gereden - al met al zo'n 12 jaar ervaring), maar door deze tegenslag zit ik nu inmiddels toch alweer zo'n 2 jaar stil. De paardenkriebels blijven echter kriebelen en na een zomer lang wikken en wegen heb ik toch besloten maar weer eens op zoek te gaan! Blijkt moeilijker dan gezegd helaas... Nou goed, lang verhaal kort, ik ga vanaf nu ook lekker mee lezen :)

Eyesore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:29

Ik meld me hier ook even om mee te lezen! Want ik ben nu ook opzoek naar een verzorger voor mijn huidige verzorgpaard, omdat ik een ander paard heb gevonden.. Ik had niet verwacht dat het zo moeilijk was. Als vrager naar een verzorgpaard denk je van nou die krijgen vast veel reacties, maar nu ik zelf opzoek ben naar een verzorger (voor toch echt een héél leuk paard) loopt het echt niet storm helaas!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:40

voor het mooie zou ik nu echt een bijrijder moeten hebben/vinden.
ik denk voorlopig niet te kunnen rijden maar als ik er aan denk wat voor een verhalen hier voorbij zijn gekomen...pfffff.
zelf heb ik ook niet al te beste ervaringen met het houden aan de afspraken.....

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:51

Ik heb toen ik gestopt was met mijn oude verzorgpaard, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe verzorgster. Was binnen 5 min gepiept. Wat je allemaal kan met facebook etc. :D Vond de eigenaresse wel fijn volgens mij, en op die manier kon ik mezelf nog een beetje het gevoel geven dat ik ook nog iets voor de eigenaresse betekende.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:27

Ik meld mij ook weer eens, zit ergens mee.

Als het goed is weten jullie dat ik op een stal help, maar dat dat op dit moment heel erg saai is. Ik durf er nu ook niet meer naartoe omdat ik 2 weken niet ben geweest en blijkbaar zitten ze daar niet mee, want ik hoor niks. Nu ben ik vanmiddag mee geweest met een vrienden naar haar verzorgpony. Een mooie pony waar ze 3x in de week op mag rijden voor 70 euro in de maand. Nu staan daar een aantal shetlanders die (bijna) geen aandacht krijgen van de boer. Nu doet mijn vriendin dat, maar daar heeft ze ook niet altijd tijd voor. Nu heb ik al een keer gebeld of hun een verzorgpony voor me hadden, maar dat hadden ze niet, maar toch staan er shetlanders die wel wat meer aandacht kunnen hebben. Raar of niet?

Ik heb er over nagedacht wat ik nu moet doen, nog een keertje bellen, weer een advertentie plaatsen op marktplaats? (en wat moet daar dan allemaal in staan?) Of gewoon contact opnemen met de stal en er gewoon weer met goed moed heen gaan? Ik lag hier nu al 2x keer wakker om, omdat ik echt verder wil in de paarden, meer dan 1x in de week rijden. Ps: ik woon in friesland, sneek, dus als je iets weet ook goed :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:29

Ik vind het een beetje dubbel, als je iets niet aanstaat kun je dat toch beter bespreekbaar maken? Zo weten hun niet waar ze aan toe zijn, en jij komt je afspraken niet na. Ik zou een keer langs gaan en dan alles uitleggen, en dan kun je eventueel altijd nog beslissen wat je dan gaat doen..