Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:30

ik ben ook op zoek! als iemand iets weet in de buurt van Arnhem/huissen laat maar weten :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:36

M_D_H schreef:
M_D_H schreef:
10 jarig meisje:
hoi, ik las net je advertentie en het lijkt mij heel leuk om je paard te gaan rijden. (tot dus ver niks aan de hand)
ik wil je paard graag uitbrengen op dressuur en springwedstrijden :D
omdat ik al 1,5 jaar rij, weet ik dat ik je paard heel goed zal rijden en dat we heel ver zullen komen op wedstrijden. omdat ik dus al zo lang rij en al zo goed rij ga ik dan ook niet voor je paard betalen, want ik maak hem beter dan dat hij nu is.
Groetjes B.

euhm ja...
tuurlijk :') _O-

serieus :)
dus heb haar vriendelijk verteld dat wij echt op zoek zijn naar iemand die iets ouder is, iets meer ervaring heeft en die er wel voor wilt betalen :)
en dat wij bovendien niet op zoek zijn naar een trainer, want daarom rij ik hem nu :+

ik gok dat het meisje gewoon erg enthousiast is...
haar antwoord op mijn mail was nu:
vind het apart dat je percee iemand wilt om er voor te betalen, je paard zou zoveel kansen krijgen bij mij die hij nu misloopt, eigenlijk zou jij mij moeten betalen.
Gr B...

nou ja...
mijn dag is in ieder geval weer gemaakt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:00

RGBrink schreef:
Nou mijn regelmatige bezoeken aan MP / boktmarkt levert tot op heden niets op.. er staan minstens 10-15 paarden die een bijrijder zoeken en dus 0,0 aan bijrijders die zich aanbieden.. zelfs de 12-14 jarige 'pennymeisjes' ontbreken.. Nu moet ik zeggen dat bij de meeste advertentie ook 'grof' geld gevraagd wordt (tussen de 75 en 125 euro p/m) en ik vraag niets.. echter nog geen enkele reactie de afgelopen twee weken.. ik hoop écht dat ik wat vind :=

Hmmja, ik denk ook dat het echt niet makkelijk gaat worden, iedereen lijkt wel een verzorger/bijrijder te zoeken :=
Ik heb een aantal mensen aangesproken maar heb tot nu toe nog maar 2 reacties gehad (en bij gebrek aan rijbewijs was de afstand toch wat ver), ben eigenlijk wel benieuwd of ik van de anderen ooit nog wat ga horen :+

Hoe is die ervaring bij jullie? Als je zelf op een advertentie reageert, krijg je dan ook gewoon reactie? Of hoor je soms ook gewoon niks?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:08

M_D_H schreef:
serieus :)
dus heb haar vriendelijk verteld dat wij echt op zoek zijn naar iemand die iets ouder is, iets meer ervaring heeft en die er wel voor wilt betalen :)
en dat wij bovendien niet op zoek zijn naar een trainer, want daarom rij ik hem nu :+

ik gok dat het meisje gewoon erg enthousiast is...
haar antwoord op mijn mail was nu:
vind het apart dat je percee iemand wilt om er voor te betalen, je paard zou zoveel kansen krijgen bij mij die hij nu misloopt, eigenlijk zou jij mij moeten betalen.
Gr B...

nou ja...
mijn dag is in ieder geval weer gemaakt :D[/quote]

Maar als meisjes van 10 die MAAR 1.5jaar rijden denken dat ze goed kunnen rijden na 1.5jaar... wat denken ze dan over de profs die daar al jaren dag in en dag uit mee bezig zijn? Dat ze uit de oertijd komen? Wat denken ze over hen dan? dat ze aan dit niveau zijn gekomen zomaar? of weten ze wel dat dit alleen kan door veel te oefenen, jaren ervaring ( en geld :p )

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:11

Ach, tegenwoordig denkt iedereen dat die top kan rijden als die eens op een "wilde" manègepony is blijven zitten ... Zo kom ik ook steeds een advertentie tegen van een meisje in mijn buurt, daar staat letterlijk "Ik zoek: Stoute/ hevige/ onbeleerde paarden", staat dan een foto bij van haar (neem ik aan) op een steigerende welsh volgens mij, en ze zoekt dus paarden waar de eigenaar niet meer op durft omdat ze te stout zijn en ze wil die dan temmen (daar komt het op neer), in de laatste advertentie vroeg ze daar zelfs een kleine vergoeding voor ...

Misschien moet ik haar maar eens laten komen voor mijn 2 varkens, zijn ze meteen weer doorgereden :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:25

Ik zou dat 10 jarige meisje laten komen en gewoon eens n uurtje laten rijden. En dan flink wat dingen vragen, als ze zo goed is dan moet correct nageeflijk rijden toch wel het minste zijn wat ze kan, toch?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:30

Vjestagirl schreef:
Ik zou dat 10 jarige meisje laten komen en gewoon eens n uurtje laten rijden. En dan flink wat dingen vragen, als ze zo goed is dan moet correct nageeflijk rijden toch wel het minste zijn wat ze kan, toch?

ik denk dat ik dat maar even niet doe :Y)
de pony waar het hier om gaat is niet van mij, maar die heb ik wel in training...
een schat van een dier, zou geen stap verkeerd doen...
maar is nogal een tank waardoor consequentie wel gevraagd wordt...
blijf je hem duidelijk maken dat hij niet door je heen mag rennen, dat hij netjes mee moet blijven lopen zonder je ergens heen te sleuren...
is hij hartstikke braaf :)
maar ik denk dat een 10 jarig meisje gewoon nog niet consequent hier voor is :)
zou haar wel willen testen op een van de andere (waaronder mijn eigen)...
maar dat zou wel een hele gemene actie van mijn kant zijn wanneer ik dat zou doen :o
het is hier op stal gister wel geopperd hoor, vond het ergens ook wel een leuk idee :+
maar ik zou het haar niet aan doen om op 1 van de paarden hier te stappen :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:34

[***] schreef:
Ach, tegenwoordig denkt iedereen dat die top kan rijden als die eens op een "wilde" manègepony is blijven zitten ... Zo kom ik ook steeds een advertentie tegen van een meisje in mijn buurt, daar staat letterlijk "Ik zoek: Stoute/ hevige/ onbeleerde paarden", staat dan een foto bij van haar (neem ik aan) op een steigerende welsh volgens mij, en ze zoekt dus paarden waar de eigenaar niet meer op durft omdat ze te stout zijn en ze wil die dan temmen (daar komt het op neer), in de laatste advertentie vroeg ze daar zelfs een kleine vergoeding voor ...

Misschien moet ik haar maar eens laten komen voor mijn 2 varkens, zijn ze meteen weer doorgereden :Y)

absoluut... alleen vergeten ze daarbij dat een wilde manege pony wel minstens 3 uur op een dag mee loopt en geselcteerd worden op hun braafheidsfactor, dus dat die nooit zo wild zouden zijn als een privepaard zeg maar :') _O-
dat soort mensjes zou ik ook altijd graag op mijn eigen beestje zetten...
en dan kijken hoe lang ze blijven zitten :+
maar dan voel ik me wederom weer zo banketstaaf en dan besluit ik om dat toch maar weer niet te doen (het kind zou der nek maar breken, dan zou je je eeuwig schuldig voelen :oo)

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:14

Hier ook...

De eigenaresse van het paard die ik nu een aantal jaar berijd, was onwijs blij dat ze eindelijk een verzorgster had!
Er is wel veel vraag naar paarden om te verzorgen, maar inderdaad alleen maar meisjes niet nog niet de leeftijd hebben bereikt van 14 jaar.

Ik moet wel zeggen dat ik onwijs blij ben en geluk heb met het paard dat ik nu rij ( en de eigenaresse! ) iets beters kon ik mij niet wensen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:21

Ik sta trouwens wel open voor 'kleinere' mensjes, van mij mag iemand met de leeftijd van 12 ofzo best reageren .. ik zie [***] nog wel kinderpony spelen .. misschien eerder dat dan echte werkpony :') En als ze dan al wat met paarden bezig geweest zijn op de manège enzo hebben ze toch een zekere basis en wie weet hoe snel ze wat zelfstandig kunnen werken (zelfstandig zal bij mij zijn: bezig met de ene pony terwijl ik in de buurt ben met de andere pony, en [***] reageert op mijn stem op afstand dus ik kan altijd wat bijsturen :Y) ). Maarja, dan niet van die 12-jarige mensjes met 2 jaar ervaring die alleen willen dressuur & springen en je pony's temmen :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:29

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om advertenties te plaatsen in dit topic. Dit kan op de markt van Bokt. Vandaar ook dat ik een deel van de berichten heb moeten verwijderen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:11

Het blijft lastig, onderwerp bijrijder. Zeker omdat je niet alleen met je paard te maken hebt maar ook met de match tussen eigenaar en bijrijder.

Ik spreek even vanuit mijn ervaringen als bijrijder, die hoofdzakelijk positief zijn al zit het de laatste tijd een beetje tegen.

Tot nu toe veel eigenaren tegengekomen die mij prima de ruimte konden geven om mijn ding te doen. Ik ben wel meteen duidelijk over wat ik zoek en dat werkte altijd prima. Merk wel dat nu ik mijn eisen naar boven begin aan te passen, het lastiger wordt.

Inmiddels geen zin meer om alleen in de bak te rijden, maar wil ook de ruimte om wedstrijden te rijden, zeker aangezien ik een flink bedrag betaalde voor mijn laatste bijrijdpaard. Kortom: duidelijke afspraken maken in het begin voorkomt een hoop ellende. Bijrijders willen nu eenmaal ook wat terug als ze mee moeten betalen. Daar staat bovendien tegenover dat ik superbetrouwbaar ben, fanatiek (ligt eraan wat je wilt voor je paard hoe prettig je dat vindt:P) en paardvriendelijk. Maar hoe dan ook zullen beide partijen concessies moeten doen en dat gaat niet altijd even makkelijk ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:29

Het valt me op dat er weinig bijrijders op MP staan.
Een oud stalgenoot die verhuisd is heeft voor mijn gevoel het plan om mijn bijrijdster in te pikken. Mijn pony wordt vreselijk zwart gemaakt en ik denk wel eens dat het haar misschien ook wel gaat lukken. Zij maalt er namelijk niet om om haar paard kreupel het bos in te sturen en er flinke ritten mee te (laten) maken.
Ik ben een voorzichtige miep, die rekening houdt met een oude peesblessure. Als mijn pony namelijk nog een keer een peesblessure in zijn slechte been krijgt dan is de kans zeer groot dat ik hem moet laten afmaken.

Ik zou wel balen hoor, want ik heb echt 2 super bijrijders en dat vind je ook niet zomaar weer. Toch kijk ik wel eens rond op MP om te zien wie of wat zich aanbiedt.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:40

Roos, dat klinktniet zo heel erg sociaal van je oude stalgenoot! Pfff, peesblessures zijn wel altijd lastig :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:51

Hier komt zaterdag een meisje kijken, ben echt benieuwd, vind het best spannend :+
Ze heeft wel geluk, ik heb net vandaag besloten dat ik voorlopig een tijdje door de pensioneigenaresse laat mesten, moet dat dus niet meer gebeuren _O- Kost me wel een flink stuk stalgeld meer, maar ik moet wel, mijn nek & rug hebben echt een probleem (heb verder ook onderliggende gezondheidsproblemen en het breidt zich fijn uit :\ ) en als ik nog geld wil hebben om mijn pony's te houden moet ik kunnen blijven werken :+ Moet nu eigenlijk echt dringend naar de dokter, maar nog geen idee wanneer ik dat moet gaan doen 8)7

Anyway, ben benieuwd naar zaterdag! :Y)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:57

naar van je rug, ben eigenlijk wel benieuwd waar je paard staat (pure nieuwschierigheid) omdat ik dat neit tegen gekomen ben als het mij niet aan gaat gewoon zeggen!! hopen lijk gaat het zaterdag goed meot wel mijn zusje is dan jarig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:00

Haha, dan moet het wel goed gaan :Y)
Ze staan in Belgisch Limburg, vlakbij de Nederlandse grens ;)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:06

Okey overheen gelezen sorry :o

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:10

Ik wil toch nog een keer het balletje opgooien:

Wat is er mis met kinderen onder de 16 want als ze verder wel aan de eisen voldoen maar niet aan de leeftijd ik vraag me dit af omdat ik hier vaak tegen aan loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:15

Voor mij in principe niks, al kijk ik ook wel naar 18+, niet omdat die zoveel beter zouden zijn, maar omdat die hopelijk een rijbewijs hebben en dus zelf voor hun vervoer kunnen zorgen :+ Maar die enkele waar ik nu contact mee gehad had (van 18+) hadden ook geen rijbewijs dus dan kom je ook niet verder :P

Ik denk wel als het voor mij de bedoeling zou zijn dat de verzorger alleen met de paarden aan de slag zou gaan (dus dat ik meer vrije tijd zou nodig hebben of weet ik het) dat ik dan wel die voorkeur zou hebben. Gewoon omdat er dan 'niemand' in de buurt is om te helpen en dan ligt dat bij een 10-16 jarige toch moeilijker voor mijn gevoel .. Maar hier komt nu ook een meisje van 12, is voor mij geen enkel probleem omdat ik toch altijd in de buurt ga zijn (in het begin gewoon erbij en later met de andere pony aan de slag) dus dan ligt dat anders vind ik :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:17

nee maar ik zie heel vaak 16+ enz staan omdat ze vinden dat de kinderen onder die leeftijd geen ervaring en verantwoordelijkheid gevoel hebben. Terwijl Ik wil niet opscheppen maar ik ken genoeg kinderene omgaan met de spullen van anderen als of het hun eigen zijn (in de goede zin) en als je dan een constante nee hebt is dat niet fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:21

Neen, snap ik wel :j
Maar ik begrijp het ook wel als het erom gaat dat die persoon alles alleen zou doen met je paard (jij er dus helemaal niet bent). Maar als je er zelf ook bij bent enzo zie ik er geen problemen in :)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:23

Heb zelf geen paard of verzorgpaard helaas maar zo op deze manier krijgen wij geen kans want we moeten maar wachten en tegen die tijd heb ik geen ervaring en 185 dat gaat niet samen en daar kan ik me heel boos over maken want als je er nu tijd in steekt heb je daar toch later profijt van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:30

Ja, maar je bent wel met de eigendom van iemand anders bezig, een levend dier waar heel vaak een heel emotionele band mee is ... Ik zou het niet willen dat iemand met [***] bezig is en ik daar niet bij ben bv., is misschien ook heel stom, maar dat is mijn gevoel ...

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:33

En daarnaast: iki wil een bijrijder zodat ik zelf niet elke dag naar mijn paard hoef te gaan. Ik wil er niet bij zijn, maar verwacht dat de bijrijder zelfstandig is. En natuurlijk steek ik er tijd in, maar door de leeftijd zijn vriendjes en uitgaan vaak ook belangrijk en willen jongere meiden weleens weg blijven.