kunnen we je misschien klonen?
(serieus bedoeld)
woonplaats is ook perfect, ligt vlakbij sprookjesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:een open houding en geen bijdehandje.
voor de rest verwacht ik alleen:
- dat ze trouw komt of netjes afmeld
- de paarden eerlijk en fair behandelt
- niet bang is om aan te pakken
de rest wordt allemaal geregeld.
- ze krijgt les
- op den duur mag ze alleen met de paarden bezig
- leert grondwerken en rijden op een andere manier (wat dus dr houding etc ten goede komt)
andere kant:
- unfair behandelen => je vliegt eruit
- grote bek => je vliegt eruit
- achter mn rug om zeggen dat de paarden sielug zijn => je vliegt eruit
- denken dat je mij kan vertellen wat ik moet doen met mn paarden => je vliegt eruit (overleg is natuurlijk altijd mogelijk, maar verwacht niet dat je hier de dienst kan gaan uitmaken)
ken je plek en wees eerlijk.
ben geen boze boeman die onmogelijke dingen verwacht, maar ben wel eerlijk.
sallandval schreef:minikatje schreef:een open houding en geen bijdehandje.
voor de rest verwacht ik alleen:
- dat ze trouw komt of netjes afmeld
- de paarden eerlijk en fair behandelt
- niet bang is om aan te pakken
de rest wordt allemaal geregeld.
- ze krijgt les
- op den duur mag ze alleen met de paarden bezig
- leert grondwerken en rijden op een andere manier (wat dus dr houding etc ten goede komt)
andere kant:
- unfair behandelen => je vliegt eruit
- grote bek => je vliegt eruit
- achter mn rug om zeggen dat de paarden sielug zijn => je vliegt eruit
- denken dat je mij kan vertellen wat ik moet doen met mn paarden => je vliegt eruit (overleg is natuurlijk altijd mogelijk, maar verwacht niet dat je hier de dienst kan gaan uitmaken)
ken je plek en wees eerlijk.
ben geen boze boeman die onmogelijke dingen verwacht, maar ben wel eerlijk.
Hoor je eigenlijk wel wat je zegt?
je verwacht oa: trouw komen of 'netjes' afmelden en 'aanpakken'. Als iemand iets anders doet dan wat je zegt 'vliegt' diegene 'eruit'. De persoon mag niet 'de dienst willen uitmaken' en moet 'zijn plek kennen'.
Zijn plek kennen? Sorry maar uit die woorden haal ik echt eerder een instelling die uitstraalt dat je het over een bediende hebt dan over een klant die een dienst komt afnemen hoor
xsenny schreef:Wieldop schreef:Ik begin me af te vragen wat de eigenaren verwachten van een bijrijdster. Dat houdt dus in wat voor taken de bijrijdster moet verrichten als zij komt, welke vaardigheden zij moeten bezitten, in hoeverre zij dingen zelf mag bepalen en wat zij kan verwachten om te betalen. Hoe zien jullie de ideale bijrijdster?
als mijn bijrijder zegt dat ze bv 2 keer per week komt
en zich vervolgens 3 maanden niet laat zien .
zonder het even te melden .
dat vindt ik dus zeer vervelend sterker nog kan ik laaiend om worden !
maar blijkbaar heb ik elke keer de verkeerde .
het is wel jammer want daardoor ben ik het vertrouwen inmiddels kwijt .
en durf ik er ook niet meer aan te beginnen .
mick75 schreef:Nee, ik ben niet uniek. Alle bijrijders op onze stal zijn zo en er zijn er die nog veel meer doen. De jonge bijrijdertjes lopen het vuur uit de sloffen, soms bijna letterlijk. Je wil niet weten wat die aan werk verzetten! Om een paar uurtjes per week te mogen rijden...
Ik denk alleen dat bepaalde soorten stallen bepaalde soorten mensen aantrekken. Onze stal trekt mensen aan die de handen uit de mouwen willen steken, zowel onder de eigenaars als onder de bijrijders. Niemand die trouwens onderscheid maakt tussen eigenaar of bijrijder, jong of oud, iedereen wordt in dezelfde mate betrokken bij het reilen en zeilen van de stal en dat nodigt ook meer uit om zelf de handen uit de mouwen te steken. Ook als je geen eigenaar bent. Iemand die de kantjes ervanaf loopt houdt het bij ons niet lang vol, al is het maar omdat dan de paarden gewoon tekort komen. De werkers blijven. Je hoeft geen topruiter te zijn voor de meeste paarden die bij ons staan, maar je moet wel wat willen doen.
Ik kan me prima voorstellen dat op een luxe stal, waar alles gedaan wordt, een ander slag mensen komt bijrijden en kan me ook prima voorstellen dat daar geld voor gevraagd wordt. Dat zijn alleen stallen waar IK het niet vol hou, ondanks dat ik ervoor zou betalen! Ik ben een werker en voel me schuldig als ik alleen maar hoef op te zadelen en te rijden, ook als ik ervoor betaal. En ik wil de mogelijkheid hebben iets zelf aan te passen als iets me niet aan staat. Hier kan ik een hamer en spijkers pakken om een reparatie te doen als de stalhouder geen tijd heeft en ik die nodig acht. Hier kan ik zelf de bak onderhouden zoals ik dat graag zie. Ik kan de dingen doen zoals Ik ze wil, ookal ben ik bijrijder.
Ik rij niet voor niets ook op een manege waar we zelf moeten poetsen en zadelen en mesten, dat geeft me stukken meer voldoening dan een paard gezadeld en al uit de stal trekken en erop ploffen.
Het moet alleen wel van 2 kanten komen. Ik ben liever paardloos dan dat ik betaal en er alleen maar op hoef te gaan zitten. De bijkomende dingen, die geven mij de voldoening die ik zoek in de paarden. Het rijden is een leuk extra. (maar niet een extra dat ik graag zou missen!)
max66 schreef:een paard hoeft niet heel veel meer te kosten dan 200 euro in de maand hoor. Laat het driehonderd zijn, dan nog. Ik zou dan liever 300 betalen en dan een eigen paard hebben, dan dat ik 200 betaal voor het paard van een ander.
Ik vind dat de kosten van het paard van de eigenaar echt voor rekening en verantwoordelijkheid van de eigenaar zijn! Dat er dan een kleine bijdrage gevraagd wordt,oke...
sallandval schreef:Maar als je dan écht slim bent neem je een of twee bijrijders en heb je geen kosten maar levert je paard je juist een extraatje op.
mick75 schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat wanneer je 200 Euro per maand aan bijdrage vraagt van een bijrijder, dat deze dan feitelijk medeeigenaar is. En dus ook beslissingsrecht heeft. Je kan een paard al zelf houden voor maar ietsjes meer en dan maar in wat minder luxe, en dan heb je het hele paard voor jezelf.
Zou dus maar goed nadenken voordat je zulke bedragen gaat vragen aan een bijrijder, dat kan nog best eens heel lastig uitpakken als ze eens iets anders wil dan jij!
mick75 schreef:Ik vind eerlijk gezegd dat wanneer je 200 Euro per maand aan bijdrage vraagt van een bijrijder, dat deze dan feitelijk medeeigenaar is. En dus ook beslissingsrecht heeft. Je kan een paard al zelf houden voor maar ietsjes meer en dan maar in wat minder luxe, en dan heb je het hele paard voor jezelf.
Zou dus maar goed nadenken voordat je zulke bedragen gaat vragen aan een bijrijder, dat kan nog best eens heel lastig uitpakken als ze eens iets anders wil dan jij!