Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:56

Er zijn inderdaad nog wel jonge meiden te vinden die genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Het is alleen soms nogal moeilijk om de juiste persoon te vinden.

Bijrijdster hier zou vandaag de pony doen, maar ze kwam alleen haar spullen halen. Ze stopt ivm met haar gezondheid maar ook omdat ik twee keer tegen haar gezegd heb dat nadat zij gereden heeft het zadel beschadigd was. Gewoon heel normaal, want kan gebeuren toch? Maar volgens haar kan dat niet omdat ze zo netjes met de spullen omgaat.

Nu waren wij er zelf ook al over uit dat we beter met haar konden stoppen maar dit vond ik toch wel een beetje vervelend..

TurboTinker

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:11

Ja dat is de vervelende manier. Maar nu ben je daar vanaf iig. Als ze ook nog eens liegen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:17

Dat liegen is echt heel vervelend.
Zo vertelkde er 1 dat ze de shetlander waar ze mee was gaan lopen, niet kon houden bij het water (strandje).
Maar zag wel der bikinibroekje door der rijbroek heen schijnen...
Ja tuurlijk, daaaar kan ik dus niet tegen. Toevallig ken ik mijn eigen shetlander en zal ze ook echt niet vanzelf het water in gaan....

Weet ook niet wat ze tegen der moeder gezegd had, want die was ook niet echt vriendelijk meer....
Graag gedaan hoor, bah
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 28-02-16 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:18

LadyAngel schreef:
Er zijn inderdaad nog wel jonge meiden te vinden die genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Het is alleen soms nogal moeilijk om de juiste persoon te vinden.

Bijrijdster hier zou vandaag de pony doen, maar ze kwam alleen haar spullen halen. Ze stopt ivm met haar gezondheid maar ook omdat ik twee keer tegen haar gezegd heb dat nadat zij gereden heeft het zadel beschadigd was. Gewoon heel normaal, want kan gebeuren toch? Maar volgens haar kan dat niet omdat ze zo netjes met de spullen omgaat.

Nu waren wij er zelf ook al over uit dat we beter met haar konden stoppen maar dit vond ik toch wel een beetje vervelend..

Beter zo denk ik. Het lijkt me eigenlijk logisch dat je voorzichtig met iemand anders spullen omgaat!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:23

Ja dat lijkt mij ook, en zelfs dan kan het toch gewoon gebeuren. Ik ben echt de moeilijkste niet maar als ik het al niet meer mag melden?

Dat is ook vervelend zeg sneeuwpop, daar wordt je uiteindelijk toch ook wel wantrouwend van.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:29

Dat liegen, wat erg zeg. zou voor mij einde verhaal zijn!

Laatst was ik aan het longeren, gooit iemand samen met haar vriendin, haar verzorgpony los in de longeerkraal ernaast (mag al niet maargoed). Pony, arabier, keihard aan het rennen. Gaan die meiden erbij staan lachen en doen. Zag er eentje ook nog rennen. Ik zou woest zijn als mijn verzorger zo onverantwoord en onserieus bezig gaat met mijn paard.. en wat was ik geirriteerd, kon niks meer met mijn paard die er onwijs gespannen van werd.

Ben blij met de meid die mijn pony least zeg! En het belangrijkste, hij is er zelf ook heel blij mee <3

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:36

Geryon schreef:
Dat liegen, wat erg zeg. zou voor mij einde verhaal zijn!

Laatst was ik aan het longeren, gooit iemand samen met haar vriendin, haar verzorgpony los in de longeerkraal ernaast (mag al niet maargoed). Pony, arabier, keihard aan het rennen. Gaan die meiden erbij staan lachen en doen. Zag er eentje ook nog rennen. Ik zou woest zijn als mijn verzorger zo onverantwoord en onserieus bezig gaat met mijn paard.. en wat was ik geirriteerd, kon niks meer met mijn paard die er onwijs gespannen van werd.

Ben blij met de meid die mijn pony least zeg! En het belangrijkste, hij is er zelf ook heel blij mee <3

Iets soortgelijks meegemaakt.

Verzorgster van een andere pony had op mijn verzorgpaard gereden. Hoorde het van iemand anders. Ik navragen aan die verzorgster, zegt ze: ja mocht van de eigenaar. Ik navragen aan de eigenaar, kende het meisje nauwelijks. Later zegt die verzorgster dat het van een meisje met blond haar en blauwe ogen mocht ( precies hoe ik eruit zie ). Uiteindelijk is ze weggestuurd van stal, wie weet op welke paarden ze nog meer heeft gezeten..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:30

Mijn vorige bijrijder is eens het zadel op de staldeur vergeten. Dus mijn paard had de zitting kapot gevreten. Ik heb gezegd dat ze maar haar WA verzekering aan moest spreken. Die heeft inderdaad een nieuwe zitting betaald. Tja, zadel was nog als nieuw. Dus bij een beschadigd zadel kan de bijrijder gewoon haar eigen WA verzekering aanspreken.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:41

Hier ook al zo'n geval.. Men wat moeilijk om leuke goed rijdende bijrijders te vinden. Wij hebben een 4jarige net zadelmakke e pony staan. Meisje durft er niet op, maar krijg nu alleen maar 13jarige manege meisjes die wel eens een jonge pony hebben geborsteld, zucht

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:53

germie schreef:
Mijn vorige bijrijder is eens het zadel op de staldeur vergeten. Dus mijn paard had de zitting kapot gevreten. Ik heb gezegd dat ze maar haar WA verzekering aan moest spreken. Die heeft inderdaad een nieuwe zitting betaald. Tja, zadel was nog als nieuw. Dus bij een beschadigd zadel kan de bijrijder gewoon haar eigen WA verzekering aanspreken.

Dat is helemaal erg zeg!
Hier gaat het alleen om krassen dus niet echt nodig om te vernieuwen. Al blijft het wel zonde..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:23

Bij mij liet ze het zadel vallen. Hele bovenrand beschadigd en een hoek van de lepel kapot. Repareren kan wel. Dan zetten ze er een lap over. En dat is geen gezicht. Heb het maar laten zitten. Maar kon wel janken.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:34

echt mooi als mensen denken dat ze kunnen paardrijden als ze 2 jaar op de manege hebben gereden. Dat is hetzelfde als dat mensen denken dat ze kunnen snowboarden na 5 lessen in snowworld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:39

Ik heb zelf maar 1,5 jaar manege lessen gehad toen ik mijn 4-jarige bijrijdpaard vond. Ik wil niet arrogant over komen, maar de eigenaresse heeft toen voor mij gekozen (ik was ook nog is 13/14 jaar) ipv iemand 20+ die al 10 jaar reed.
Dus ja, na 2 jaar manege lessen zijn er dus echt wel mensen die prima kunnen rijden, want ik zal echt niet de enige zijn ;)
Maar verder on-topic :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:41

Het moet er wel een beetje inzitten hoor. De ene manege ruiter is de andere niet.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:43

Ik bedoel het oppervlakkig, er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen hoor! :) sommige hebben talent en pakken het snel op :)

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:44

Zijn er nog mensen met positief nieuws over hun bijrijders? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:44

En precies dat maakt het zo lastig iemand te vinden :')

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:48

Idd moet er ook inzitten, sommige ruiters zullen nooit een goed ruiter gevoel krijgen of überhaupt een onafhankelijke zit. Terwijl de talentjes binnen een afzienbare tijd alles goed aanvoelen en alles correct uitvoeren.
Dan heb je nog alles wat er tussen die twee uitersten zit.

In mijn lesklanten bestand, heb ik vanalles zitten, van ruiters die het ontzettend leuk vinden om te rijden, maar nooit een hoogvlieger zal worden. Tot ruiters die echt gevoel er voor hebben.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:50

Haha ik ben heel positief over de vorige 3. Maar helaas heb ik die elke x achter moeten laten door verhuizingen. Helaas.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:50

Anoniem schreef:
Ik heb zelf maar 1,5 jaar manege lessen gehad toen ik mijn 4-jarige bijrijdpaard vond. Ik wil niet arrogant over komen, maar de eigenaresse heeft toen voor mij gekozen (ik was ook nog is 13/14 jaar) ipv iemand 20+ die al 10 jaar reed.
Dus ja, na 2 jaar manege lessen zijn er dus echt wel mensen die prima kunnen rijden, want ik zal echt niet de enige zijn ;)
Maar verder on-topic :P

Misschien was die van 20+ gewoon op andere vlakken een "no go" ???
Kweet niet hoor, maar er zijn meer redenen om iemand juist wel of niet te kiezen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:51

elszoekt17 schreef:
Zijn er nog mensen met positief nieuws over hun bijrijders? :)

Ja hoor ben super positief over mijn bijrijder. Ben er super blij mee. Komt elke dinsdag doet de stal en rijd of longeerd hem. Ze vindt hem super leuk en hij haar. Afgelopen 2 weken kon ze niet rijden en dan voel ik me daar banketstaaf onder, maar ze hebben lol saampjes. Vriendje hoeft niet super veel maar doet wel braaf zijn ding met af en toe apenstreken.
Ik ben er super mee geholpen. Hoef daardoor niet op mijn drukke dinsdag naar stal. Het voelt super vertrouwd.

(Nu ken ik haar al heel lang en had ik dit ook al lang in mijn hoofd. Is wel nog manegeruiter en dat vindt ze zelf ook maar het gaat goed saampjes. Ervaring komt wel. Ze is super lief voor hem en ze neemt steeds lekkers voor hem mee enzo).

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:52

De bijrijders die ik nu heb, ben ik zeer tevreden over.
Diegene die ik gehad heb, waarvan een aantal nog niet letterlijk een mes in mijn rug gestoken hebben, mis ik als kiespijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:53

Was een vriendin van mij (puur toeval dat we zonder het van elkaar te weten bij hetzelfde paard gingen kijken :D ), ik heb verder niet gevraagd waarom ik en zij niet, maar als ik zo belabberd zou rijden omdat ik "maar 1,5 jaar manege lessen gehad heb" zou ze mij niet gekozen hebben :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:54

Het hangt idd van zoveel factoren af. En ik zet niet zomaar iedereen op mijn paard. Dat heb ik nu dus wel een beetje en daar heb ik nu dus spijt van omdat het meer irritaties oplevert dan plezier. Daarom kijk ik ook verder en bied ik mijn paard aan.
Maar de meeste reacties gaan over geld of over dingen ondernemen en dat zit er helaas niet in. Recreatief dressuur is het hier.. en helaas geen buitenrij mogelijkheden. En dat is wel wat vele willen.
En dat kan ik ook wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:55

Bij mij zal het ook recreatief dressuur worden en af en toe een sprongetje, maar daar zal het inderdaad ook bij blijven.. Meer kan simpelweg niet