Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:36

Nette advertentie denk dat je vast wel snel reacties gaat krijgen.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:38

Haha dat hoop ik wel ja. Ik had eerst een andere advertentie maar daar had ik in 3 maanden maar 2 reacties op gehad.. Hier in de buurt is denk ik gewoon niet zo veel aanbod. Hopen dat ik nu wel iets vind :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:15

Ik heb pas 1 reactie gehad en die zegt steeds af, en nu reageert ze zelfs helemaal niet meer voor een nieuwe afspraak dus dat is wel jammer.

Als iemand nog tips heeft voor mijn advertentie?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:18

Alleen één typfout: financiel > financieel
voor de rest vind ik hem prima, alleen misschien opdelen in twee alinea's?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:23

Oeps even aangepast. Heb nog wat toegevoegd en hem in 2alineas verdeelt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 20:13

Ik ben ook weer een beetje op zoek. Twijfel of ik het huidige paard wil blijven doen. Wil ik nog handiger worden (is probleempaard), of wil ik de wedstrijdsport in. Moeilijk!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:37

FristiLover schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/393214/bijr ... -heiloo-nh

Ik heb ook weer eens een advertentie geplaatst! Hebben jullie nog tips? Dingen die ik vergeten ben erbij te zetten?

Ik krijg twijfels wanneer ik lees dat je verzorgpony's hebt gehad, zonder uitleg waarom je daar bent gestopt.

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:54

Nu je het zegt, het komt inderdaad wel een beetje gek over zo. Ik ga kijken of ik daar nog iets kan aanpassen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:22

Roosje01 schreef:
Ik heb pas 1 reactie gehad en die zegt steeds af, en nu reageert ze zelfs helemaal niet meer voor een nieuwe afspraak dus dat is wel jammer.

Je zoekt een pony om te rijden, maar je lengte is 1,77 en gewicht 80kg. Dan heb je al een fjord of haflinger of Tinker nodig denk ik? Een gewone D pony of tengere E pony wordt hem al niet...

Misschien moet je ook paard toevoegen aan je advertentie. De mensen met koudbloedjes zullen toch wel reageren, maar wellicht krijg je zo meer reacties en zit er nog iets tussen wat goed past ook al is het geen "pony"

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:40

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:55

joyce B schreef:
Roosje01 schreef:

Je zoekt een pony om te rijden, maar je lengte is 1,77 en gewicht 80kg. Dan heb je al een fjord of haflinger of Tinker nodig denk ik? Een gewone D pony of tengere E pony wordt hem al niet...

Misschien moet je ook paard toevoegen aan je advertentie. De mensen met koudbloedjes zullen toch wel reageren, maar wellicht krijg je zo meer reacties en zit er nog iets tussen wat goed past ook al is het geen "pony"

Ik heb altijd op grote pony's gereden en wil graag 10kg afvallen die ik afgelopen jaar helaas aangekomen ben. Ik ben geen paarden mens vind ze zo groot :o. Pony van de foto is ook 1.49m

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:55

Gaat er om dat veel mensen met een pony je te groot en/of te zwaar zullen vinden. Open staan voor een klein paard vergroot je kansen. Afvallen kun je altijd proberen, maar voor je lengte lijk je me in verhouding.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:03

Ik zou niet zo met die lengte en gewicht zitten.
Mits ze goed in balans beweegt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 04:16

Ik vind mezelf niet echt heel lang met 1.77m. Heb altijd pony's gereden en dat zag er niet raar uit ofzo. Ben wel aangekomen sinds ik niet meer paardrijd dus dat moet er gewoon weer af.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:52

Gaat er ook niet om dat het niet zou kunnen, maar het verklaart misschien wel waarom je weinig reacties krijgt. Ik zie vaak dat mensen voor hun pony een gewicht aan houden van 60-65 kg.

Ik ben 1,63 en maatje 38 maar ik zit ook al aan dat gewicht (na meerdere zwangerschappen met flink aankomen helaas nog niet weer langere tijd onder de 60kg kunnen komen)

Mensen onderschatten vaak het gewicht wat een volwassen persoon met normaal postuur al heeft, terwijl al je die persoon op het paard ziet het best meevalt. Misschien dan beter je lengte en gewicht weg laten uit de advertentie en alleen foto plaatsen waar de verhouding goed op te zien is, eventueel met maat pony er bij?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:00

Zou wel kunnen ja dat, dat de rede is maar als ik 60kg zou wegen zou ik wel erg mager zijn. Een beetje grote een stevige pony kan best wel wat dragen. Maar idd tis maar net wat de eigenaar wil. Baal dat het met de haflinger niet wil dat zou echt perfect zijn voor mij.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:12

Roosje01 schreef:
Zou wel kunnen ja dat, dat de rede is maar als ik 60kg zou wegen zou ik wel erg mager zijn. Een beetje grote een stevige pony kan best wel wat dragen. Maar idd tis maar net wat de eigenaar wil. Baal dat het met de haflinger niet wil dat zou echt perfect zijn voor mij.

Tja, ik zou ook niet reageren voor een pony want ik vind je toch echt wel te groot en zwaar voor de meeste (warmbloed) pony's (en andere types heb ik niet). Niet in de laatste plaats omdat je niet in het zadel zal passen in de meeste gevallen en dat gewoon heel oncomfortabel is voor het paard. Dan moet je dus inderdaad net geluk hebben dat iemand een wat grotere of bredere pony heeft, net in je omgeving, die op zoek is...Je verkleint gewoon erg de kans dat je iets vindt, maar aan de andere kant als dat echt is wat je wilt, is dat het wachten misschien wel gewoon waard?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:14

Hier heeft eentje gereageerd van 1.58 en 95 kg.
Wil het toch een kans geven en kennis met haar maken.
Heb eentje wat een gewichtdrager is. De ander totaal niet.
Moet wel zeggen dat 95 kg echt de max is.
Springen is dan not done. Moet wel eerlijk blijven naar het dier toe.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:29

0000 schreef:
Roosje01 schreef:

Tja, ik zou ook niet reageren voor een pony want ik vind je toch echt wel te groot en zwaar voor de meeste (warmbloed) pony's (en andere types heb ik niet). Niet in de laatste plaats omdat je niet in het zadel zal passen in de meeste gevallen en dat gewoon heel oncomfortabel is voor het paard. Dan moet je dus inderdaad net geluk hebben dat iemand een wat grotere of bredere pony heeft, net in je omgeving, die op zoek is...Je verkleint gewoon erg de kans dat je iets vindt, maar aan de andere kant als dat echt is wat je wilt, is dat het wachten misschien wel gewoon waard?

Ik heb altijd op een 17,5 inch zadel gereden en daar pas ik perfect in 18 inch word al aan de grote kant voor mij. Iedereen doet net of ik schokkend lang ben terwijl ik gewoon een gemiddelde lengte heb. Maar ik heb geen haast wil gewoon een leuk paardje misschien eerst maar wat afvallen en dan nog eens proberen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:31

In combinatie met die lengte had ik het niet gedaan.

Maar ik vind wel dat je naar het geheel moet kijken (bovenstaande is wel een heel duidelijke kwestie). Toevallig vandaar nog iemand die niet verwacht had dat ik zo 'zwaar' zou zijn (1.70m en 70kilo). Het zegt niet zoveel. Ik zou dus foto's plaatsen en niet zozeer je gewicht.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:36

Zal is kijken of ik nog wat foto's heb om erbij te plaatsen. En eventueel aan te passen voor een klein paard 1.60m is denk ook wel te doen. Dat is niet heel groot.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:39

Maar lang niet alle pony's passen nog een 17,5'' zadel hoor. Mijn ponypaard van 1.58 bv heeft echt een niet te lange 17'' nodig. En dat is geen smalle.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:54

Ik zou het geen probleem vinden als je in balans zou zitten. Ik heb een stevige haflinger met 18 inch zadel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:28

Het gaat er ook niet om dat het niet kan, de vrag was waarom ze maar zo weinig reacties krijgt!

Ik denk dat wanneer je/ze lengte en gewicht er uit laat en bijvoorbeeld aangeeft in de advertentie dat je zoekt naar een grote (of stevige) pony of klein paard, dat je meer reacties krijgt. Je kunt dan zelf selecteren dat dat tengere pony'tje hem niet wordt, maar die Fjord, haflinger, Quarter, Welsh Cob of tinker wel bijvoorbeeld. En zelf niet te snel bang zijn voor het woord paard ;) De hoogte went en karakter moet gewoon klikken.

Bij kennismaken zien de mensen je lengte en postuur wel en als je niet te stevig bent vragen ze waarschijnlijk niet eens naar gewicht...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:40

Maar ikk denk dat ze juist weinig reacties krijgt omdat het in veel gevallen gewoon niet kan. En dan ga ik er ook even vanuit dat mensen met een (klein) paard lang niet allemaal de moeite nemen om te reageren omdat je nou eenmaal zeer specifiek om een pony vraagt.
Bedenk dat mensen die een verzorger zoeken voor een pony lang niet allemaal een grote pony hebben, daarvan vallen er dus al veel af. Als je zelf dan de paarden al afhoudt, blijft er minder over en dus automatisch minder reacties.