Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:09

:wave:

Ik kom me ook weer melden.
Momenteel in het bezit van 2 bijrijders, maar dat gaat allemaal niet naar mijn zin.

Nu aan t rondkijken naar een nieuwe. Maar paard staat op een goedkope maar ongunstige plek voor de fietsende bijrijders. Zoektocht is dus moeilijk. En intussen irriteer ik mij mateloos aan hun gedrag.

( lees, ik rij zelf minder vanwege zwangerschap, heb wel eisen natuurlijk. Maar t belangrijkste is dat hij zijn beweging houdt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:18

Ik vind de leeftijd zo lastig -O-
Ik heb zelf ook op m'n 13e de kans gekregen om een 4-jarig paard te rijden. Net 1,5 jaar manege lessen gehad, wezen proefrijden en de eigenaresse was meer dan tevreden! Dus ik weet dat er allicht meer meisjes zoals ik zijn!
Maar, ik heb wel een 6-jarig paard van bijna 1,75 en die heeft wel een consequente ruiter nodig in combinatie met haar koppige karakter, anders neemt ze het over...
De ene 14 jarige is de ander niet en er zitten zeker goede meisjes bij die kunnen rijden en verantwoordelijk zijn, maar uiteraard ook een hoop die dat alleen van zichzelf denken... Hoe hebben jullie dit besloten?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:26

Daar zit ik ook mee. Verantwoordelijkheid en rijkunsten.
Kwestie van laten proefrijden. En evt zelfs 2 of 3x om te zien dat ze hem goed rijdt en aanpakt als het nodig is. De eerste keer kijk ik een beetje aan . Daarna ga ik helpen en mogen ze zelf weer proberen. Kijken of ze handig zijn om het zelf op te lossen. Volg vooral je gevoel erin. Als je al meteen denkt dat het niks word, dan al afkappen. Niemand heeft wat aan ongelukken. En vooral jijzelf niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:28

Aan wat voor een gedrag erger je je?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:54

Ja kwa leeftijd heb ik besloten dat ik toch graag iemand van ouder dan 18 wil. Precies om de reden verantwoordelijkheid én omdat ondanks dat mn paard echt fantastisch is waar ik mee kan lezen en schrijven, het absoluut geen beginnerspaardje is.

Ik weet niet of het hier is toegestaan, maar wat vinden jullie van mijn advertentie? Zijn er nog tips om het aantrekkelijker te maken? Of de juiste doelgroep mee aan te splitsen?

http://www.bokt.nl/markt/ad/397252/erva ... oor-tinker

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:08

Gezien de maat van je pony, vraag ik me wel af hoe lang jij bent en welke lengte er dus op de pony past.
Niet dat ik dat hoef te weten, maar misschien zal dat ook bij andere een vraag zijn om wel of toch maar niet te reageren op een relatief kleine pony voor volwassenen.

Verder vind ik de advertentie heel leuk over komen en goed te begrijpen wat het in houdt.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:27

Aight: ik zou graag willen weten of er buitenrit mogelijkheden zijn. ( omdat het recreatief gericht is)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 11:32

Anke schreef:

Laksheid vnl met mijn spullen ( zadel laten vallen, uitrijdeken stuk en niks laten weten)

En met afspreken. De stal zit ongunstig. Aan een lange rechte weg.
6km beide kanten op voor je in het volgende dorp of stad komt. Dat wisten ze van te voren. Alleen hebben ze het geluk dat ik altijd mee kan en een auto heb. Dusndat ze mee kunnen rijden. Kan ik niet. Zoekt de ene niet zelf de oplossing. Fietsen kan makkelijk. Maar had ze geen zin voor en 4 verschillende excuses gehoord. Dus alles bij elkaar word ik er wel zat van.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:27

Oh wat irritant zeg!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:42

TurboTinker schreef:
Anke schreef:

Laksheid vnl met mijn spullen ( zadel laten vallen, uitrijdeken stuk en niks laten weten)

En met afspreken. De stal zit ongunstig. Aan een lange rechte weg.
6km beide kanten op voor je in het volgende dorp of stad komt. Dat wisten ze van te voren. Alleen hebben ze het geluk dat ik altijd mee kan en een auto heb. Dusndat ze mee kunnen rijden. Kan ik niet. Zoekt de ene niet zelf de oplossing. Fietsen kan makkelijk. Maar had ze geen zin voor en 4 verschillende excuses gehoord. Dus alles bij elkaar word ik er wel zat van.

Maar 6 km is toch niet zo ver?
Fiets ik dagelijks naar mijn pony.

Is er niet iemand op stal die je paard(en) voor je kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:20

6 ver? Ik fietste er 10, enkele reis :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:51

Ik fiets 12,5 km naar mijn verzorgpony, enkele reis. Wat zou ik blij zijn als het er maar 6 waren. :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 16:43

6 km? dat is niets, naar mijn vorige verzorgpaarden fietste ik 7 km door de polder en dat was makkelijk te doen, daar deed ik misschien twintig minuutjes over, iets meer als het heel slecht weer was. Veel meer dan 10 km zou ik persoonlijk niet fietsen voor een verzorgpaard, maar dat is meer omdat het te veel tijd zou gaan kosten en ik het dan niet meer zou kunnen combineren met school.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:50

Bedankt voor jullie antwoorden, dat verschilt dus nog wel qua vaste of wisselende dagen.

Pff ik kan me voorstellen dat je je aan hun gedrag irriteert TurboTinker.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 21:33

Nou, die 6km plus 2 vanaf school erbij doet de ene 1.5u over op haar tempo :')

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:06

Mensen van tegenwoordig zijn een beetje lui ;)

Ik fiets 4 keer per week 6 kilometer enkele reis, is gewoon te doen, ook met wind tegen :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:10

Ik fiets per dag 18 km,
Maar ben alsnog behoorlijk lui hoor :') .

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:38

TurboTinker schreef:

Ik KAN nieteens zo langzaam fietsen :')

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:47

guusje_h schreef:
TurboTinker schreef:

Ik KAN nieteens zo langzaam fietsen :')

Precies, als ik zo langzaam zou fietsen zou ik waarschijnlijk omvallen :')

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 02:02

Als je zo langzaam fiets word je hier op de polder gewoon naar achter geblazen :') .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:21

Ja ik verbaas me er ook over hoor :')

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:43

Lopen is sneller :j

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:47

Let wel op... leeftijd is maar een getalletje...

Ik ken mensen van 30+ zonder verantwoordelijksgevoel... die ik mijn paard niet toevertrouw etc. Ook al hebben ze jaren ervaring, ik weet dat ik er niet van op aan kan..

13 is jong.. Heb 1 meisje van 13 gehad, die deed alsof het haar pony was en ik der slaafje en kon niets zelfstandig... terwijl dat een eis was.. had een grote mond etc. Nu een meisje van (nu dan 14) en dat gaat redelijk goed :) alleen mis ik soms gewoon wat kennis... Maar dat komt wel goed :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:06

Ik heb altijd jonge meiden als bijrijders gehad. Ik gaf veel begeleiding in het rijden, maar in de omgang en de verzorging waren dat echt de beste. Die ik nu heb niet hoor. Die moet je alles 3x voor kauwen.

Nee ik heb totaal geen moeite met jonge meiden. Die kun je mooi opleiden en daarna vertrouwd je paard achter laten. Dat is nu wel anders. Maar goed. Is even zo. Ik kom vanzelf iemand tegen die mijn paard wil verzorgen. En anders nog geen vrees. Hij staat volpension. Komt geen aandacht te kort.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:49

Ik ben zelf 14, verzorg mijn verzorg/bijrijdpaard nu 1,5 jaar en van de eigenaar mag ik blijven tot het paard sterft. De eigenaar en ik lijken heel erg op elkaar qua innerlijk en zij begreep mijn depressie het best omdat zij het ook heeft gehad. Ze vertrouwt mij haar paard toe, ik mag doen wat ik wil maar ik let natuurlijk wel op, paard is al bijna 20 en heeft longproblemen maar die zijn door de conditie waar ik voor heb gezorgd bijna verholpen. Eigenaar rijd zelf bijna nooit meer ivm chronische pijn in haar schouder.

Er zijn dus wel meiden die verantwoordelijkheid hebben op jonge leeftijd. Ik snap ook dat er mensen zijn die 16+ of 18+ mensen zoeken, er zijn genoeg rare meiden. Ken ook een meisje met haar eigen paard die gestoord met haar paard omgaat, heeft nooit op een manege gereden, geeft haar paard nauwelijks te eten, mest de stal niet uit en heeft haar paard leren steigeren door hard aan de teugels te trekken. Paard is 3 keer haar eigen gewicht. Voor zulke meiden moet je uitkijken