Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:35

Gehehe, ik heb jammer genoeg al een foto geplaatst :+

@sardientje, jammer dat je ons gemeen vindt, we reageren alleen wat harder omdat je jezelf afsluit.

Ikzelf ga ook niet in het donker, maar haal dit doordeweeks wel en ik doe een middelbare school. Misschien even uitvogelen hoe je wel het hele jaar kan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:43

maliejane schreef:
sneeuwpop schreef:
Jullie kunnen allemaal goede tips geven voor een advertentie, maar zo is het niet meer de advertentie van sardientje .
Hoe je een advertentie maakt, zegt veel over die persoon. Kans dat het gaat klikken met een eigenaar, terwijl de advertentie bijna door een ander geschreven is, is heel klein.

Ben ik niet helemaal met je eens ;) Zeker als je wat jonger bent is het soms lastig om in te schatten hoe je tekst op iemand over komt. Met tips kan je ze helpen bewust te worden van wat er in hun advertentie staat dat niet werkt. Zij moet er dan zelf iets van maken wat bij haar past natuurlijk en het dus niet letterlijk kopieren, maar het kan haar zeker helpen met het verbeteren van haar advertentie en daardoor meer kans geven dat iemand reageerd ;)

Sardientje, heel veel succes met een paardje vinden!

En je hebt het nog steeds over een 12 jarige he, waarbij er nu hele mooie voorbeelden zijn gemaakt.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:46

Ik snap dat het niet leuk over komt maar ook ik zal niet reageren en nu ik lees dat je pas wil als het lichter word haak ik zeker af, ik zoek iemand voor het hele seizoen. Regen, wind, sneeuw, ijzel, licht of donker? Pony moet verzorgd...[/quote]
ik ben 11, natuurlijk laat mijn moeder me niet in het donker naar huis

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:50

ik heb mijn advertentie bewerkt,
maar nou krijg ik heel bokt op mijn kop omdat ik alleen maar een bijrijd paard zoek.
jullie (de meeste) hebben het allemaal over ze, maar ze is ook actief op bokt.
ze (ik) reageert wel fel, terwijl we haar alleen maar proberen te helpen.
misschien is mijn houding niet goed, maar die van jullie ook anders niet.
verbeter de wereld, begin bij jezelf...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:56

sardientje schreef:
Ik snap dat het niet leuk over komt maar ook ik zal niet reageren en nu ik lees dat je pas wil als het lichter word haak ik zeker af, ik zoek iemand voor het hele seizoen. Regen, wind, sneeuw, ijzel, licht of donker? Pony moet verzorgd...

ik ben 11, natuurlijk laat mijn moeder me niet in het donker naar huis[/quote]

Gelukkig laat je moeder niet in het donker naar huis, zou ik zelf ook niet eens goedvinden als iemand zo jong in het donker zou moeten fietsen. Maar, jij maakt daar nu het probleem van de eigenaar van als het ware door aan te geven dat je dus die periode niet komt. Probeer dus een andere oplossing te bedenken, vanuit school naar het paard en daarna pas huiswerk, of zorg dat je opgehaald kan worden. Want ik denk dat je zelf heel goed begrijpt dat bijna niemand interesse heeft in iemand die alleen in de zomermaanden wil komen. Dat heeft niets met jou persoonlijk te maken, maar dat paard staat er nou eenmaal het hele jaar door. En vaak is het in de winter al lastiger om ze in beweging te houden door het mindere weer, slechtere bodem etc dus vaak wordt het dan juist extra gewaardeerd als je wel kunt komen. Probeer te begrijpen dat niemand je aanvalt op het feit dat je niet in het donker wilt fietsen, maar dat je misschien wel beter kunt proberen de oplossing meer bij jezelf te zoeken. Geeft je uiteindelijk veel meer kans dat je iets vindt!

Je laatste bericht begrijp ik overigens niet zo goed.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:09

Ik snap alleen niet waarom jij alles aanvalled opvat. Jij plaatst je advertentie voor tips, er worden (goede) tips gegeven en dan begin je je opeens op allerlei manieren te verdedigen.

Ik snap heus wel dat je niet alleen door het donker gaat, iedereen wel. Ik ben 17 en ik mag ook niet alleen door het donker fietsen (van zowel mijn moeder als de eigenaresse :')). Dan ga ik of 's middags heen of 's avonds met de auto.

Die laatste zin 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' heeft helemaal niks met deze discussie te maken, iedereen probeert je gewoon te helpen, maar als je dat niet wilt, vraag dan geen tips ;)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:13

sardientje schreef:
ik heb mijn advertentie bewerkt,
maar nou krijg ik heel bokt op mijn kop omdat ik alleen maar een bijrijd paard zoek.
jullie (de meeste) hebben het allemaal over ze, maar ze is ook actief op bokt.
ze (ik) reageert wel fel, terwijl we haar alleen maar proberen te helpen.
misschien is mijn houding niet goed, maar die van jullie ook anders niet.
verbeter de wereld, begin bij jezelf...

Ik kan hier echt niks van maken

Maar als jij geen tips van volwassenen wilt omdat je, je dan aangevallen voelt kun je misschien beter hulp vragen in het jeugd gedeelte dan hier. Ipv ons aanvallen terwijl iedereen hier je probeert te helpen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:44

Ben het wel met sneeuwpop eens. Staat er straks een super leuke, mooi opgestelde en bescheiden advertentie.
Denk je dito verzorgster erbij te vinden, krijg je het tegenovergestelde.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:42

wacht even hoor...
volgensmij heb ik nooit om tips gevraagd...?
ben ik nu gek, of klopt dit niet.
vanaf het voirjaar, mede omdat ik nog een leskaart van 10 lessen af heb te maken...
ik verdedig niet, waar gaat dit uberhaupt over?
ik vroeg of iemand misschien een bijrijd paard voor me wist...
niet of iedereen een mooie manier wist om overal iets stoms op te zeggen heeft.
en oja, jullie zijn helemaal niet zo aardig,al willen jullie alleen maar 'tips' geven.
ik denk dat julle me eerst maar eens zouden moeten ontmoeten, dan pas oordelen...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:43

Misschien moet je je houding even veranderen. Weet al dat ik de volgende keer de moeite bespaar :+

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:47

wat oik wel een eetje flauw is dat omdat ik 11 ben nergens op in mag haken, dat ik degene ben die fel is, dat ik niks te zeggen heb, en dat ik overal maar in mee moet gaan.
maar zo ben ik gewoon helemaal niet...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 16:58

sardientje schreef:
wacht even hoor...
volgensmij heb ik nooit om tips gevraagd...?
ben ik nu gek, of klopt dit niet.
vanaf het voirjaar, mede omdat ik nog een leskaart van 10 lessen af heb te maken...
ik verdedig niet, waar gaat dit uberhaupt over?
ik vroeg of iemand misschien een bijrijd paard voor me wist...
niet of iedereen een mooie manier wist om overal iets stoms op te zeggen heeft.
en oja, jullie zijn helemaal niet zo aardig,al willen jullie alleen maar 'tips' geven.
ik denk dat julle me eerst maar eens zouden moeten ontmoeten, dan pas oordelen...

Dit is een topic om het te hebben over het vinden van een verzorgpony en oproepjes zijn hier eigenlijk niet toegestaan. En hier worden vaker advertentie geplaatst zodat mensen tips kunnen geven omdat een oproepje dus eigenlijk niet toegestaan is gaat iedereen er vanuit dat het je bedoeling was dat mensen je zouden helpen.

Goed bedoelende tips. Als je daar verder niets mee wil doen ook prima natuurlijk.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:02

sardientje schreef:
wat oik wel een eetje flauw is dat omdat ik 11 ben nergens op in mag haken, dat ik degene ben die fel is, dat ik niks te zeggen heb, en dat ik overal maar in mee moet gaan.
maar zo ben ik gewoon helemaal niet...

Dan hoef je nog niet zo uit je slof te schieten. Je kan ook gewoon reageren dat doen wij ook op jou, alleen volgens jou doen wij dat niet. Dit topic is inderdaad niet om te adverteren, maar om elkaar te helpen en blijkbaar wil jij geen hulp. Dus dan zit je hier helaas verkeerd.
Hierdoor raken we ook offtopic.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:03

met al jullie tips heb ik wel gewoon wat grdaan hoor, kijk maar bij mijn advertenties.
ik heb wat van selina hebruikt, en nog wat van meetdere bokkers.
maat natuurlijk zit er ook mijn eigen inzet in.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:11

Sardientje, je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat we je niet kennen blabla, maar zoals je nu reageert, kom je behoorlijk over zoals in je eerste advertentie.
Nu komt dit misschien wat hard over, maar zie het als tip en niet steeds als aanval. Neem dingen aan en doe er wat mee, of misschien is het beter om naar de jeugdkant van bokt te gaan.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:14

maar ik zie het niet als aanvallen, waarom drnken jullie dat de hele tijd?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:29

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:50

het kan natuurlijk zo zijn dat ik het verkeerd interpreteer, maar op mij kom je ook erg aanvallend over. Ik lees hier enkel goedbedoelde tips dus ik zie geen rede om in de verdediging te schieten.

eigenlijk vind ik, zoals eerder al is gezegd, dat een advertentie iets persoonlijks is en dat je dit dus gewoon zelf hoort te maken maar ik heb in ieder geval een paar tips voor je:
Ten eerste, overschat jezelf niet. je rijd een paar jaar op de manege en daar is niets mis mij maar besef wel dat een paar jaar manege ervaring niet heel veel is. Dat zegt natuurlijk niets over hoe je rijd, daar kan ik niet over oordelen, maar het is beter om bescheiden te blijven.

Edit; ik zie dat je dit al aangepast hebt maar wat mij nu wel opvalt is dat er nu verder niet in je advertentie staat hoeveel ervaring je hebt. Het is wel erg belangrijk dat je dit erbij verteld omdat mensen wel graag willen weten wat ze kunnen verwachten.

Het pas kunnen komen vanaf het voorjaar geeft mij ook een verkeerd beeld maar ik lees dat je hier wel een goede rede voor hebt, maar waar je volgens mij wel even over na moet blijven denken, en nu hoef je je niet te verdedigen want het is gewoon een vraag, hoe ga je het doen ná het voorjaar, als het weer eerder donker wordt? dan zal je toch door het donker moeten, ik denk dat hierdoor toch een hoop mensen afknappen omdat ze denken dat je enkel in het voorjaar en in de zomer zal komen.

Verder vind ik het heel goed dat je ook klusjes wilt doen en dat je ook beseft dat je nog niet alles weet, vroeg of laat krijg je je kans echt wel en mensen hebben liever iemand die beseft dat hij nog niet alles weet dan iemand die denkt dat hij de hele wereld aankan. Ik weet dat het met jouw leeftijd moeilijk kan zijn om een verzorgpaard te vinden en ik weet ook dat het erg frustrerend kan zijn als mensen er vanuit gaan dat je het niet aankan omdat je nog jong bent maar geef vooral niet op want er komt echt wel iemand die je een kans wil geven, zolang je er maar voor open staat om te leren.
In ieder geval veel succes, ik hoop voor je dat je snel een leuk verzorgpaardje vindt. :)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:53

Tips kunnen al snel worden opgevangen door commentaar aangezien het via internet is en niet in het echt

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:05

als het weer winter word ben ik alweer wst ouder, en ik heb dsn andere roosters ivm middelbare school

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:08

lienieminie schreef:
Tips kunnen al snel worden opgevangen door commentaar aangezien het via internet is en niet in het echt

Inderdaad, het is via internet niet zo moeilijk om iets verkeerd op te vatten

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:13

sardientje schreef:
als het weer winter word ben ik alweer wst ouder, en ik heb dsn andere roosters ivm middelbare school

Oke, misschien is dat ook iets om te vermelden in je advertentie, dat je nu nog niet alleen door het donker mag fietsen van je moeder, maar dit na de zomer niet meer nodig is omdat je dan een ander rooster hebt en je dit in ieder geval wel zal mogen van je moeder.
Dat zou voor mij, als ik een eigenaar was geweest dan, in ieder geval al een groot verschil maken en ik zou dan ook zeker overwegen je een berichtje te sturen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:18

sardientje schreef:
maar ik zie het niet als aanvallen, waarom drnken jullie dat de hele tijd?

Misschien omdat je de reacties gemeen noemde???

Maar ook dit is weer een voorbeeld, dat je soms niet weet hoe je over komt. Dat zal irl ook gebeuren. Hou daar rekening mee ;)

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:31

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:32

Vind het een prima advertentie hoor :)