Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
femkepien schreef:Hoihoi!Ik ben even op zoek naar meningen, als alles is afgesproken met een bijrijder ( kennis making en rijden allemaal goed verlopen) en deze betaald heeft ( halve maand) en ze is de week daarna alleen gaan rijden ( met moeder) en zegt savonds dat het haar niet bevalt. Nou tuurlijk kan gebeuren, graag de maand afmaken aangezien ik andere mensen voor haar heb afgezegd en nu dus opnieuw moet gaan zoeken. Nu staan ze erop dat ik geld terug geef omdat ze niet kan op de afgesproken dagen, heb gezegd dat op ze op een andere dag mag komen maar dat willen ze niet. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Vind het erg lastig en iedereen in mijn omgeving zegt dat ik niks moet terug geven dat ik ze genoeg andere oplossingen heb gegeven...
joyce B schreef:over dat geld terug: dat zou ik ook niet doen. Heb je opzegtermijn afgesproken?
Ik zou ook zeggen: deze maand afmaken en zo niet ook geen geld terug. Dan hadden ze beter een paar x proefrijden of een gratis proefmaand kunnen bedingen. Maar ik snap ook dat je dat juist niet doen om die 1 dagsvliegen die even gratis willen rijden te weren.
Klokjes schreef:En mag en dan ook gereden worden Nine? Of is het alleen puur de verzorging voor 3 dagen?
Ik heb nu een jonge meid die 2 dagen in de week mijn corvee dienst overneemt op de doe het zelf wei. Wat inhoud 4 paarden hooi voeren in slowfeeders, water bijvullen, 1 paard extra voeren en voor 4 paarden uitmesten. Hier krijgt ze 50 euro voor, laatst 60 vanwege het super slechte weer en de blubber.
Omdat ik nu weer wat beter kan lopen doe ik nu 1 dag zelf en doet zij ook nog 1 dag.