Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:31

@femkepien: Ik zou niets teruggeven. Je geeft voldoende andere opties en wat je al aangeeft zijn er afspraken gemaakt, je hebt goed kennis gemaakt. Dat is dan het risico wat ze genomen hebben lijkt me.

Een paar weken geleden met mijn oude bijrijder een goed gesprek gehad, want ze wilde heel graag terugkomen. Vaste dagen afgesproken zodat het voor haar makkelijker te plannen was. Contact gehad met haar ouders over de afspraken (ze is 12). Ik ben op die dagen zelf ook steeds aanwezig geweest om te begeleiden. Uiteindelijk is ze 1 keer geweest op een maand tijd. Daarna kreeg ik een telefoontje van haar moeder dat het toch echt niet ging. Ik had dat al wel verwacht, maar vind het dan toch jammer dat ze zelf niet even belt of langskomt.

Ondertussen zijn we al zoveel maanden verder en ben ik echt niet meer in staat om zelf wat te doen vanwege de zwangerschap, op dringend advies van de verloskundige en gynaecoloog. Mijn paard en pony staan al sinds oktober stil. Ze krijgen elke dag eten en water en er wordt twee keer per week gemest door familie, maar that's it.

Nu kreeg ik via facebook een berichtje van iemand van 13 die een verzorgpaard zoekt. Ik heb even wat vragen gesteld, bv naar rijervaring. Ik kreeg hier niet echt een duidelijk antwoord op (ze kreeg les van een vriendin en vervolgens van een opa van een vriendin, maar ze wist geen naam. We wonen in een klein dorpje, dus de meeste paardenmensen zijn mij wel bekend). Ik heb gevraagd wat haar ouders ervan vonden. Die vonden het goed zei ze. Ik heb gevraagd of haar ouders me even willen bellen voor een afspraak. Dit is toch niet vreemd? Tot op heden heb ik niets gehoord, ik ben benieuwd.

Mocht het tot een afspraak komen twijfel ik of ik haar laat rijden of niet. In principe zijn mijn beesten braaf, maar ze staan al erg lang stil en zijn nauwelijks in de hand geweest. Het zal even duren voordat ze weer 'fijn' zijn en ik ben een beetje onzeker over de ervaring van dit meisje. Wat denken jullie?

femkepien

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:46

Bedankt voor jullie mening, het gaat om
45 euro.
@Alicia2u ik zou inderdaad wachten dat de ouders bellen, zeker omdat ze nog zo jong is. En als dit niet gebeurt de eerste afspraak met een van de ouders erbij, dan kun je altijd nog kijken wat je er van vind ;)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:53

@alicia2u ik denk dat het sowieso niet verkeerd is dat je contact onderhoudt met haar ouders. Je moet ook overleggen wie welke verantwoordelijkheden heeft..
Ben je niet bang dat ze te snel te veel wilt met je paarden? Gezien ze allemaal al lange tijd stil staan. Jammer dat je paarden zo ver staan, anders had ik je graag geholpen! Zijn er op stal geen ruiters die af en toe kunnen helpen?

Wat betreft de anderen die hiervoor een berichtje plaatsten, ik heb even gespiekt, maar denk dat jullie woonplaatsen niet ideaal zijn. Weinig bijrijders, veel aanbod. In Utrecht/Gelderland zijn die verhoudingen al weer heel anders.

@femkepien kan je niet 50/50 doen?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:19

Ik huur zelfstandig een weitje, dus geen andere ruiters op stal ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:25

Ik vind dat ze gewoon dan de maand moet afmaken en anders geld kwijt. Lijkt me niet meer dan logisch.
Voor haar wellicht een goede les om eerst na te denken en dan pas te kiezen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:47

femkepien schreef:
Hoihoi! :wave: Ik ben even op zoek naar meningen, als alles is afgesproken met een bijrijder ( kennis making en rijden allemaal goed verlopen) en deze betaald heeft ( halve maand) en ze is de week daarna alleen gaan rijden ( met moeder) en zegt savonds dat het haar niet bevalt. Nou tuurlijk kan gebeuren, graag de maand afmaken aangezien ik andere mensen voor haar heb afgezegd en nu dus opnieuw moet gaan zoeken. Nu staan ze erop dat ik geld terug geef omdat ze niet kan op de afgesproken dagen, heb gezegd dat op ze op een andere dag mag komen maar dat willen ze niet. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Vind het erg lastig en iedereen in mijn omgeving zegt dat ik niks moet terug geven dat ik ze genoeg andere oplossingen heb gegeven...

Jammer maar idd epch voor haar. Kennismaking is netjes verlopen, en na overleg zijn er duidelijke afspraken gemaakt. Dus ik zou ook geen geld terug geven. Idd wat anderen ook zeggen, als je bij een manege een leskaart koopt en je stopt halverwege heb je ook geen recht op restitutie. Sowieso iemand die na 1x stopt heeft het in mijn ogen ook niet echt geprobeerd. En je geeft genoeg alternaieven.

@Alicia2u Ik deed ook met meiden onder de 18 contact en toestemming van ouders nodig. Gewoon stukje zekerheid en verantwoordelijkheid. Wat betreft het rijden, zou ik dan niet de eerste keer doen, eerst eens zien hoe het gaat in de omgang, en als ze echt serieus is eens rijden.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:33

Alicia4u ik vind t überhaupt al dapper dst je t durft.. Ik durf niks jonger dan 18 de verantwoordelijkheid te geven over mijn paarden..

Maar zou ze wel zeker eerst een tijdje op de grond aan t werk willen zien, voordat rijden überhaupt ter sprake komt..

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:19

Wat een gedoe is het toch om een goede bijrijdster te vinden.
Ik ben inmiddels weer opzoek naar een bijrijdster erbij voor mijn pony, maar daar lijkt wel bijna geen animo voor te zijn.

Voor deze pony heb ik sinds eind november wel iemand maar zij komt meer niet als wel en dat werkt heel erg frustrerend. Twee weken kon niet vanuit mijn kant ivm een bevroren bak en de osteopaat die geweest was voor de pony, maar zelfs dan heb ik twijfels of ze afgezegt zou hebben. Ze is namelijk pas drie keer geweest sinds begin dit jaar. Voor mijn haflinger heb ik iemand waar ik wel heel blij mee ben dus ik hou hoop dat er nog wel zo iemand te vinden is.

Spreken jullie vaste dagen af met jullie bijrijders/verzorgsters, of verschilt dit per week?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:52

Dit kan verschillen, maar ik heb met mijn twee verzorgers (zusjes) toch goede afspraken. De 1 op woensdag, de ander in het weekend. Ik krijg elke keer ruim op tijd een sms wanneer ze kan komen (de vraag dus) en dan geef ik de dag en tijd onder voorbehoud. De ene week kan ik het vrij zeker afspreken, de andere week met een slag om de arm ivm met mijn kinderen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:29

Hier bespreken we de dagen ook per week. Dit omdat ik geen vaste planning heb, en haar schema ook per week verschilt. Lukt tot nu toe wel altijd iets te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:32

Ik meld mij hier! Ik ga waarschijnlijk binnenkort opzoek naar een bijrijder voor mijn paard.. Ik twijfel nog een beetje, maar zou d'r graag 2 dagen uit handen willen geven zodat ik iets meer tijd heb voor mezelf en studie! Ga dit topic even globaal doorbladeren :)

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:55

Ik plan met m'n bijrijder ook per week, omdat we beide een wisselend rooster hebben. Ik geef aan welke dagen ik graag zelf wil rijden en zij kiest dan één of twee dagen uit de dagen die overblijven. Meestal vullen we elkaar dan mooi aan en als dat een keertje niet lukt rijdt ze een keer in het weekend of heeft pony gewoon een rustige week :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:58

Mijn bijrijder heeft 3 vaste dagen :)
Maar komt het niet uit kan er altijd wel een keer gewisseld oid worden :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:32

Ik vind vaste dagen wel fijn. Dan kan ik er rekening mee houden.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:30

Mijn bijrijdster heeft ook vaste dagen. En als ik eens niet kan vraag ik of ze dan extra kan komen en dat kan bijna altijd wel

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:45

Ik ben zelf bijrijdster en heb vaste dagen, ik doe hem nu 4 keer per week en soms val ik in voor de eigenaar :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Ik zoek zelf ook iemand voor drie vaste dagen.. Dit ivm kind in huis..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 15:13

over dat geld terug: dat zou ik ook niet doen. Heb je opzegtermijn afgesproken?
Ik zou ook zeggen: deze maand afmaken en zo niet ook geen geld terug. Dan hadden ze beter een paar x proefrijden of een gratis proefmaand kunnen bedingen. Maar ik snap ook dat je dat juist niet doen om die 1 dagsvliegen die even gratis willen rijden te weren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:09

joyce B schreef:
over dat geld terug: dat zou ik ook niet doen. Heb je opzegtermijn afgesproken?
Ik zou ook zeggen: deze maand afmaken en zo niet ook geen geld terug. Dan hadden ze beter een paar x proefrijden of een gratis proefmaand kunnen bedingen. Maar ik snap ook dat je dat juist niet doen om die 1 dagsvliegen die even gratis willen rijden te weren.

Dat laatste maakt tegenwoordig geen verschil.. Ik wil een verzorgster 50.- pm betalen, omdst er veel bij komt kijken.. Maar zepfs daar is geen animo voor.. :p

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:51

En mag en dan ook gereden worden Nine? Of is het alleen puur de verzorging voor 3 dagen?

Ik heb nu een jonge meid die 2 dagen in de week mijn corvee dienst overneemt op de doe het zelf wei. Wat inhoud 4 paarden hooi voeren in slowfeeders, water bijvullen, 1 paard extra voeren en voor 4 paarden uitmesten. Hier krijgt ze 50 euro voor, laatst 60 vanwege het super slechte weer en de blubber.

Omdat ik nu weer wat beter kan lopen doe ik nu 1 dag zelf en doet zij ook nog 1 dag.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:37

Morgen komt er weer een meisje kennis maken.

Daarna komt de bijrijder, die in vier keer rijden goed vooruit is gegaan.
Krappe dag ivm verjaardagsfeest van mijn dochtertjes en mezelf.
Elke dag hoop ik...vandaag kan ik misschien rijden.
Veelal zijn er na de taken geen tijd meer of geen fut.
Vandaag heeft de verzorgster Roosje gelongeerd.
Afbeelding

Bijrijder komt morgenvroeg voor Wondergirl.
Die heb ik woensdag gelongeerd.
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:05

Ik ben sinds nu ook weer opzoek naar een bijrijder, die van mij loopt momenteel met een gebroken been, dus dat gaat nog wel even duren. Ik wil liever echt alleen een verantwoordelijk persoon van boven de 18 erop zetten. Ik ben zelf door de weeks niet thuis, dus mijn moeder is dan aanspreekpunt. Ik wil haar niet méér werk bezorgen met iemand die juist wat werk uit handen zou moeten nemen. Maar waar zoeken jullie ze?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:19

Klokjes schreef:
En mag en dan ook gereden worden Nine? Of is het alleen puur de verzorging voor 3 dagen?

Ik heb nu een jonge meid die 2 dagen in de week mijn corvee dienst overneemt op de doe het zelf wei. Wat inhoud 4 paarden hooi voeren in slowfeeders, water bijvullen, 1 paard extra voeren en voor 4 paarden uitmesten. Hier krijgt ze 50 euro voor, laatst 60 vanwege het super slechte weer en de blubber.

Omdat ik nu weer wat beter kan lopen doe ik nu 1 dag zelf en doet zij ook nog 1 dag.

Mag ook gereden worden.. Les is ook mogelijk.. Zelfs wedstrijden.. We hebben een trailer..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:19

wauw, mooie kans zo met geld toe. Mits het klikt met het paard natuurlijk :P

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:29

Ik kom me hier helaas ook maar melden ;(
Twee bijrijders gehad, de eerste melde enkele dagen van te voren dat ze een paar maanden voor stage weg ging en de tweede bleek bang te zijn al moest ik dat via via horen nadat ik merkte dat er niets gedaan werd.

Nu een kleine week weer op zoek, 1 afspraak gemaakt allemaal leuk en aardig, nieuwe afspraak gemaakt om te rijden krijg ik een uur erna een berichtje dat ze het toch niet kan betalen of het niet gratis kan.
Verder alleen berichtjes van meiden rond de 12 en dat is met mijn draakje echt geen optie. -O-