Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:04

Ik zou inderdaad je advertentie wat bijwerken. Vertel wat jij te bieden hebt, en waar je een beetje naar opzoek bent in de zin van afstand, dagen in de week, bijdrage, etc.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:17

Ik denk: erg veel praatjes voor iemand van nog geen 12. Op die leeftijd denk je vaak dat je de wereld aan kan en al heel veel weet en kunt. Maar als het op paarden aan komt begin je pas. En ik zou echt niet een 12 jarige alleen, zonder begeleiding naar bos en strand laten rijden als ik zelf dat al gevaarlijk vind.

Wel goed dat je een bijdrage wilt betalen en klusjes wilt doen maar ik zou iets bescheidener zijn in wat je wenst. Ik zou je zo niet eens een berichtje sturen om kennis te maken en proef te rijden omdt ik al weet dat ik je niet zonder begeleiding alleen op pad laat gaan met mijn dieren. Eerst maar eens bewijzen wat je kan en hoe serieus en betrouwbaar je bent en hoe goed je de pony onder controle hebt en hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel je hebt en dan kijken we wel verder.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:27

Celiien schreef:
Ik lees overal 'Ik moet", "Ik wil" etc. Daar zou ik al op afknappen.

Daarnaast denk ik dat met jouw leeftijd en jouw ervaring, je niet eisen kan stellen zoals dat je ermee naar het bos wilt etc. Dat zal met de tijd misschien wel komen, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen dat gewoon niet aandurven.

Oh, en je zegt constant dat je zelfstandig bent etc, maar op een stal wilt waar er meerdere mensen zijn omdat je soms hulp nodig hebt? Wat is het nu :+

Waarom pas vanaf t voorjaar? Omdat het dan droog is en je er makkelijker komt dan nu in de winter met de regen? Of omdat dan de vakantie bijna door de deur staat?

wat is dit gemeen zeg... al jullie reacties trouwens...
ik zou op je afknappen, ik zou dit ik zou dit, nee, ik zal nooit regeren op dat kind, zoveel eisen!
de moed zakt me in de jodphurs...
nee, niet omdat de vakantie dan voor de deur staat, maar omdat het dan lichter is, en niet om 5 uur al donker is, want ik heb tot 15:15 school, en ik mag niet in het donker naar huis, en in het weekend heb ik een verzorgpony...
dat van die stal met meerdere mensen wilt mijn moeder graag, vandaar.
als jullie het nou is van een andere kant zien, hoeven jullie niet meteen zo te doen.
ik word er echt gewoon verdrietig van.
mijn advertentie is nu veranderd, dus hou maar weer op, genoeg is genoeg.
waarom mijn titel? omdat ik overal een nee, je bent te jong te horen krijg,
en ik wil het ook gewoon proberen...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:28

Selina schreef:
Persoonlijk zou ik afknappen op zo'n titel. 3 jaar manege ervaring is niet veel, een particulier paard is anders dan een manege paard.

je moet toch ergens beginnen?
ik ken meiden van 6 die hebben een EIGEN pony, of paard...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:31

Tigra_ schreef:
Ja ik zou ook niet reageren inderdaad door hoe het opgesteld is. Vooral wat jij wil en niet wat je te bieden hebt. Dat komt vaak wel anders over. Het gaat namelijk wel om het paard en denk dat de meeste mensen toch eerder zouden reageren als je zegt wat je te bieden hebt. Komt ook al heel anders over.

Daarnaast heb ik echt de kriebels van als mensen heel veel ik, ik, ik, ik gebruiken. Dat kun je veel beter opstellen. Alleen al door "ik" zoveel te zien haken veel mensen al af zonder het te lezen. Het is dat het hier in het topic staat dat ik het gelezen heb maar anders had ik direct weg geklikt.

Verder ook de titel zou ik anders maken. Ik begrijp dat je het goed bedoelt maar denk dat ook veel mensen dat niet zo serieus op pakken. 3 jaar ervaring is leuk maar je bent nog erg jong en blaast met je titel al hoog van de toren en dat wil je eigenlijk niet. Beetje bescheiden blijven is niets mis mee.

ik haak even erop in, want je kent me niet...
ik bel altijd gewoon netjes op, spreek mijn voor en achternaam, zeg altijd u, en dergelijke.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:35

sardientje schreef:
Tigra_ schreef:
Ja ik zou ook niet reageren inderdaad door hoe het opgesteld is. Vooral wat jij wil en niet wat je te bieden hebt. Dat komt vaak wel anders over. Het gaat namelijk wel om het paard en denk dat de meeste mensen toch eerder zouden reageren als je zegt wat je te bieden hebt. Komt ook al heel anders over.

Daarnaast heb ik echt de kriebels van als mensen heel veel ik, ik, ik, ik gebruiken. Dat kun je veel beter opstellen. Alleen al door "ik" zoveel te zien haken veel mensen al af zonder het te lezen. Het is dat het hier in het topic staat dat ik het gelezen heb maar anders had ik direct weg geklikt.

Verder ook de titel zou ik anders maken. Ik begrijp dat je het goed bedoelt maar denk dat ook veel mensen dat niet zo serieus op pakken. 3 jaar ervaring is leuk maar je bent nog erg jong en blaast met je titel al hoog van de toren en dat wil je eigenlijk niet. Beetje bescheiden blijven is niets mis mee.

ik haak even erop in, want je kent me niet...
ik bel altijd gewoon netjes op, spreek mijn voor en achternaam, zeg altijd u, en dergelijke.

Dat heeft toch niks met bescheidenheid te make of...?

Selina

Van mij was het in ieder geval goed bedoeld zodat je reacties krijgt op je advertentie. Er wordt hier vaker naar advertenties gekeken voor tips. Het is prima dat je manege ervaring hebt, had ik ook, maar het is meer de toon. Er valt nog zoveel te leren en ik krijg dan het gevoel dat je alles al weet. Je zal het vast niet zo bedoelen maar soms is het handiger om je nederiger op te stellen.
Laatst bijgewerkt door Selina op 02-02-16 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sardientje

trouwens celiien, voortaan even beter lezen: er stond:
buiten rijden hoeft niet persee, maar ik wil het wel heel graag...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:37

Inderdaad, op jouw leeftijd, is bescheiden zijn over je kunnen beter, omdat je anders niet zo serieus genomen wordt. Gelukkig had ik op die leeftijd geen verzorgpony's nodig ivm eigen pony's. :P

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:38

Selina schreef:
Van mij was het in ieder geval goed bedoeld zodat je reacties krijgt op je advertentie. Er wordt hier vaker naar advertenties gekeken voor tips. Het is prima dat je manege ervaring hebt, had ik ook, maar het is meer de toon. Er valt nog zoveel te leren en ik krijg dan het gevoel dat je alles al weet. Je zal het vast niet zo bedoelen maar soms is het handiger om je nederiger op te stellen.

kan er dan iemand helpen ofzo?
jullie geven alleen maar commentaar, maar even helpen, ho maar.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:39

Geryon schreef:
Inderdaad, op jouw leeftijd, is bescheiden zijn over je kunnen beter, omdat je anders niet zo serieus genomen wordt. Gelukkig had ik op die leeftijd geen verzorgpony's nodig ivm eigen pony's. :P

wat bedoel je met je kunnen beter....?
sorry, sommige grotemensen taal snap ik niet helemaal... :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:41

sardientje schreef:
Selina schreef:

kan er dan iemand helpen ofzo?
jullie geven alleen maar commentaar, maar even helpen, ho maar.

Nou mede door de houding die je nu aanneemt zou ik je niet rond m'n paard willen hebben... := Je krijgt antwoord op je vraag maar omdat het niet voorgekauwd wordt ben je boos. Niet de manier om iets te bereiken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:42

Je kunnen (als znw, niet als ww), hetgeen wat je kan. Geen idee of het correct nederlands is trouwens hoor. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:45

En nu zou ik je al helemaal niet meer willen.
We proberen alleen te helpen, en ja er stond wel degelijk wat ik zei. Maar als je dat niet wil aannemen, terwijl we alleen willen helpen, Tjah je graaft je eigen graf hoor :wave:

Enneh, je wilt niet in t donker. Dus eigenlijk wil je tot september/oktober? Want dan wordt t savonds weer vroeg donker.. Dus een halfhartige een pony ff rijden? Makkelijk.
Sommige mensen hebben inderdaad op hun 6e een pony. Maar 9 / 10 x hebben ze daar veel begeleiding bij, van ofwel ouders of (manege)instructrie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:49

Bijvoorbeeld:

Hoi, ik ben Sarien, ik ben bijna 12 en ik ben op zoek naar een bijrijdpaard.

Ik zou het leuk vinden als ik een paard kan vinden waar ik zelfstandig mee aan de slag kan, als het goed gaat lijkt het me ook leuk om buiten te rijden. Daarnaast vind ik tutten, wandelen en longeren ook leuk. Vanwege mijn leeftijd kan ik niet in het donker komen dus ik zoek graag iets vanaf het voorjaar voor doordeweeks. Ik kan een bijdrage van 50 euro per maand betalen en ben ook bereid klusjes te doen. Graag maximaal 10km fietsen van Alkmaar, het liefst in Bergen.

Ondanks mijn leeftijd kan ik me goed redden bij uw paard. Ik heb nu een verzorgpony voor in het weekend maar wil graag de overstap maken van de manege naar een bijrijdpaard. Met mijn 1.60m pas ik nog op grotere pony's.

Groetjes, Sarien

---

Of je doet zo'n lijstje.
- Sarien
- 11, bijna 12
- 1,60m en 55kg
- 3 jaar ervaring

Zoekt
- Grotere pony of paard
- Max 10km fietsen van Alkmaar
- Doordeweeks vanaf het voorjaar
- Max bijdrage van 50 euro
- Klusjes geen probleem

Wat vind ik leuk
- Rijden
- Buitenritten
- Wandelen
- Longeren
- Tutten

---

Net wat je wil.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:50

@sardientje
Je hebt de vele ik vormen al uit je advertentie gehaald dat is al een heel goed begin.
Misschien kan je er in vermelden dat je bereid bent om te leren/lessen te nemen.
Zijn je ouders er eventueel bij betrokken om je te kunnen helpen?
Aangezien je leeftijd zal een paarden eigenaar het niet fijn vinden de verantwoordelijkheid uit handen te geven aan z'n jong iemand zonder dat er een ouder bij is.

Over het buiten rijden zal ik volledig uit de advertentie halen wanneer blijkt dat je de pony goed onder controle te hebben ect zal dit wanneer de pony verkeersmak is misschien wel van toepassing zijn onder begeleiding van een ouder.
Niemand die een 12 jarig meisje alleen op pad zal gaan sturen.

Hoop dat je er wat tot zover wat aan hebt.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:34

Jullie kunnen allemaal goede tips geven voor een advertentie, maar zo is het niet meer de advertentie van sardientje .
Hoe je een advertentie maakt, zegt veel over die persoon. Kans dat het gaat klikken met een eigenaar, terwijl de advertentie bijna door een ander geschreven is, is heel klein.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:41

sneeuwpop schreef:
Jullie kunnen allemaal goede tips geven voor een advertentie, maar zo is het niet meer de advertentie van sardientje .
Hoe je een advertentie maakt, zegt veel over die persoon. Kans dat het gaat klikken met een eigenaar, terwijl de advertentie bijna door een ander geschreven is, is heel klein.

Ben ik niet helemaal met je eens ;) Zeker als je wat jonger bent is het soms lastig om in te schatten hoe je tekst op iemand over komt. Met tips kan je ze helpen bewust te worden van wat er in hun advertentie staat dat niet werkt. Zij moet er dan zelf iets van maken wat bij haar past natuurlijk en het dus niet letterlijk kopieren, maar het kan haar zeker helpen met het verbeteren van haar advertentie en daardoor meer kans geven dat iemand reageerd ;)

Sardientje, heel veel succes met een paardje vinden!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:45

Ik vind dat ze wel erg fel reageerd terwijl juist de iedereen hier haar tips probeert te geven.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:47

Elke puber van rond de 12 zou in de verdediging schieten als ze de tips als aanval zien ;) De tips in dit forum zijn altijd erg recht voor zijn raap en direct. De eerste keer dat ik hier kwam schrok ik er ook van en zag ik het ook als een aanval. Dus heel eerlijk? Ik begrijp haar wel en denk niet dat ze het zo bedoelde. Maar dat is wat ik DENK, ik ken haar niet dus kan het niet met zekerheid zeggen.

Sowieso is typen niet altijd de beste manier van communicatie omdat veel verkeerd uitgelegd wordt :o

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:28

Typen is idd anders. Maar eerlijk vond ik het aanvallende wel meevallen. Maar blijkbaar ziet ze het wel zo.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:31

sardientje schreef:
Celiien schreef:
Ik lees overal 'Ik moet", "Ik wil" etc. Daar zou ik al op afknappen.

Daarnaast denk ik dat met jouw leeftijd en jouw ervaring, je niet eisen kan stellen zoals dat je ermee naar het bos wilt etc. Dat zal met de tijd misschien wel komen, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen dat gewoon niet aandurven.

Oh, en je zegt constant dat je zelfstandig bent etc, maar op een stal wilt waar er meerdere mensen zijn omdat je soms hulp nodig hebt? Wat is het nu :+

Waarom pas vanaf t voorjaar? Omdat het dan droog is en je er makkelijker komt dan nu in de winter met de regen? Of omdat dan de vakantie bijna door de deur staat?

wat is dit gemeen zeg... al jullie reacties trouwens...
ik zou op je afknappen, ik zou dit ik zou dit, nee, ik zal nooit regeren op dat kind, zoveel eisen!
de moed zakt me in de jodphurs...
nee, niet omdat de vakantie dan voor de deur staat, maar omdat het dan lichter is, en niet om 5 uur al donker is, want ik heb tot 15:15 school, en ik mag niet in het donker naar huis, en in het weekend heb ik een verzorgpony...
dat van die stal met meerdere mensen wilt mijn moeder graag, vandaar.
als jullie het nou is van een andere kant zien, hoeven jullie niet meteen zo te doen.
ik word er echt gewoon verdrietig van.
mijn advertentie is nu veranderd, dus hou maar weer op, genoeg is genoeg.
waarom mijn titel? omdat ik overal een nee, je bent te jong te horen krijg,
en ik wil het ook gewoon proberen...

Ik snap dat het niet leuk over komt maar ook ik zal niet reageren en nu ik lees dat je pas wil als het lichter word haak ik zeker af, ik zoek iemand voor het hele seizoen. Regen, wind, sneeuw, ijzel, licht of donker? Pony moet verzorgd...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:50

Afbeelding
dit is Marron! hij is heel erg lief en ik ben heel blij dat ik hem mag verzorgen :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:16

Als iedereen een foto van hun verzorgpaarden gaat sturen, dan moet ik dat ook wel hè :o :D
Een 22 jarige fjord en een 6 jarige new forest, beide bijna een jaar :D

Afbeelding

Afbeelding

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:24

Ik doe ook mee :D Dit is Erion, verzorg hem nu een maand *\o/*
Afbeelding