Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:52

Haha ik zei het eigenlijk al 15 maanden

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:54

Ik deed Sally alweer 7 maanden, tijd gaat zo hard! Helaas is ze er nu niet meer.. :( Ik mis haar nog steeds.

Afbeelding

Maar toch ga ik vandaag voor het eerst echt aan de slag bij mijn nieuwe verzorgpaarden Dravo, Dalia en Quejira ;) Hoop heel erg dat ik net zo'n goede band krijg met hun als ik had met Sally. Als ik wat goede foto's heb zal ik ze ook eens posten

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:20

mij is het helaas nog steeds niet gelukt om een verzorgpaard te vinden, dus als iemand nog een verzorger rondom Rijnsburg nodig heeft...... :9

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:48

AylaB jammer dat je nog niets gevonden hebt. Maar komt vast wel iets op je pad.

maliejane jammer dat je haar niet meer verzorgt.

Ik durf het bijna niet te zeggen hoe lang ik ze al verzorg. Ik verzorg ze al veel langer dan me eigen paard. De ene zo'n 12 jaar en de andere al meer als 15 jaar. Rijden heeft een tijd op een laag pitje gestaan maar nu weer volop aan het rijden en eentje is met pensioen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:14

Hier waarschijnlijk een leuk paardje gevonden :) de tinker waar ik ben gaan kijken vond ik geweldig, maar door een plotselinge roosterwijziging kan ik de dagen waarop de eigenaar me wou hebben niet meer. Kreeg ook nog een sms'je van de eigenaar van mijn eerste verzorgpaardje, maar helaas is dat echt te ver. Ik ga er binnenkort wel weer langs, ik ben zo benieuwd hoe het nu met haar en het veulentje gaat! Wat ik nu heb gevonden is een 20-jarige merrie op een kleine privéstal. Ik ga volgende week woensdag kijken en ik hoop echt dat dit wat is! :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:32

Ik zit nu 3-4 maanden bij Chanel! Rijden doen we niet zoveel omdat de bak vaak heel nat is en ze is in december kreupel geweest.. En helaas lijkt dat nu weer het geval. Wel jammer dat ik nu zo weinig kan rijden omdat ik ook ben gestopt op de manege, maarja dat is het risico. Ook is ze me flink aan het uittesten, maar ik krijg er steeds meer handigheidjes voor :) Verder ben ik superblij met mijn plekje en ik kan altijd de eigenaar een berichtje sturen als ik een vraag heb, heel fijn!
Afbeelding

Guusje, klinkt leuk! Veel plezier!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:56

Wat leuk zo al die foto's!

Niemand hoeft zich zelf te verdedigen.
Als je grenzen aangeeft, moet dat gewoon kunnen.
Door te communiceren weet je wat je wel en niet van elkaar kunt verwachten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:17

Vandaag wezen kijken bij een paard maar denk dat het toch niks is voor mij. Ga er nog een nachtje over slapen. Donderdag heb ik een afspraak ergens anders. Is wel ver, maar t is voor 1 keer in de week dus zeker te doen :j

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:34

Reusje_xx schreef:
Ik zit nu 3-4 maanden bij Chanel! Rijden doen we niet zoveel omdat de bak vaak heel nat is en ze is in december kreupel geweest.. En helaas lijkt dat nu weer het geval. Wel jammer dat ik nu zo weinig kan rijden omdat ik ook ben gestopt op de manege, maarja dat is het risico. Ook is ze me flink aan het uittesten, maar ik krijg er steeds meer handigheidjes voor :) Verder ben ik superblij met mijn plekje en ik kan altijd de eigenaar een berichtje sturen als ik een vraag heb, heel fijn!
[ [url=m/CPrtL8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is dus ook mijn probleem ik wilde altijd verder gaan met lucky dus stoppen op de manege maar ik stelde dat best lang uit omdat ze al oud is en de manege toch wel echt heel erg leuk en gezellig is alleen jammer genoeg gaat onze manege sluiten volgend jaar en moet ik er wel vanaf baal er wel echt van hoor rij daar toch al wel weer zo'n 10 jaar

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:46

Dan kruip ik ook maar weer onder mijn meeleessteen vandaan :P Ik verzorg Romy alweer 20 maanden, de tijd vliegt :) 2 maanden nadat ik met haar begon ben ik gestopt op de manege en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Ook niet nu ik niet meer op Romy kan rijden, ik doe fietsen of wandelen net zo graag! :)

Edit: Naast Romy deed ik tot oktober nog Silver, maar helaas bleek dat niet helemaal te werken. Ik en de eigenaresse zaten niet helemaal op 1 lijn en dat leverde bij mij steeds meer stress op, dus besloten om te stoppen. Gelukkig staat Silver op dezelfde stal als Romy dus ik kan haar altijd nog een aaitje of knuffeltje geven :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:06

lienieminie schreef:
Reusje_xx schreef:
[ [url=m/CPrtL8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is dus ook mijn probleem ik wilde altijd verder gaan met lucky dus stoppen op de manege maar ik stelde dat best lang uit omdat ze al oud is en de manege toch wel echt heel erg leuk en gezellig is alleen jammer genoeg gaat onze manege sluiten volgend jaar en moet ik er wel vanaf baal er wel echt van hoor rij daar toch al wel weer zo'n 10 jaar

Heb ik ook heel lang over getwijfeld. Ik kon helaas niet beide doen (financieel), dus ik moest wel kiezen. En dat was heel lastig, ook omdat ik dan een oaar hele goede vriendinnen minder vaak ging zien. Uiteindelijk toch voor Chanel gekozen. Jammer dat je manege gaat sluiten! 10 jaar is inderdaad lang..

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:50

Ik verzorg emma ondertussen precies een jaar! *\%/* Nog steeds super blij met haar!

BrittSl03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:21

Ik ga vanmiddag weer naar mijn verzorgpaardje <3 Donderdag ga ik waarschijnlijk rijden, eindelijk!

Ik heb nog een vraagje,
Hoe vaak gaan julluie naar jullie verzorgpaard? En als je op de middelbare zit, hoe doen jullie dat dan met huiswerk?

Ik zelf kan komen waarneer ik wil. Maar ik moet dan wel een appje sturen en zij appt dan of het uitkomt. Op de dagen dat ik niet ga, werk ik mijn huiswerk helemaal vooruit. Als ik die dag nog dingen opkrijg of moet leren doe ik dat nog in de avond meestal na het eten.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!! :))

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:36

Toen ik op de middelbare zat deed ik mijn verzorgpaard 3-4 keer per week. Dit deed ik dan direct na school zodat ik s'avonds nog 1 of 2 uurtjes hw kon maken. Verder werkte ik zover ik kon vooruit en als ik extra tijd nodig had ging ik in de pauze ergens zitten waar het rustig was en daar nog hw doen ;)

Dit hield ik vol tot klas 3, toen ging mijn hw eronder leiden en ben ik toch gestopt (minder dagen was niet mogelijk..)

Nu doe ik mijn verzorgpaarden 1 a 2 keer in de week en in vakanties meer. Door bijbaan en stage zijn meer dagen niet meer te doen ;)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:52

Ik ga meestal 4x per week, maar wil 5x gaan proberen. Met school red ik het prima, is een kwestie van goed leren plannen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 11:54

Ik maakte nooit huiswerk op de middelbare dus had toen tijd zat := maar nu 2x per week. Zou wel vaker kunnen maar 2 is ook prima.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:06

Tot dit jaar ging ik meestal 3/4 keer per week. Maar nu zit ik in mijn examenjaar én heb ik werk. Werk gelijk vanuit school tot 's avonds 9 uur dus als ik 3 keer per week moet werken kan ik ongeveer 2 keer naar verzorgpony toe.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:39

Ik had mijn eigen pony, uiteindelijk 2, ging elke dag. Gewoon goed plannen, huiswerk van tevoren maken enzo inderdaad (en in mijn geval sociale leven op zeggen :+ )

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:49

Ik ga nu ook 4x per week

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:57

hoi iedereen, het lijkt mij heel leuk om een bijrijd paardje te hebben omgeving alkmaar.
weet iemand toevallig wat?
voor meer informatie graag een pb'tje
dankjewel alvast

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:44

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:49

Persoonlijk zou ik afknappen op zo'n titel. 3 jaar manege ervaring is niet veel, een particulier paard is anders dan een manege paard.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:53

Ik lees overal 'Ik moet", "Ik wil" etc. Daar zou ik al op afknappen.

Daarnaast denk ik dat met jouw leeftijd en jouw ervaring, je niet eisen kan stellen zoals dat je ermee naar het bos wilt etc. Dat zal met de tijd misschien wel komen, maar ik denk dat 9 van de 10 mensen dat gewoon niet aandurven.

Oh, en je zegt constant dat je zelfstandig bent etc, maar op een stal wilt waar er meerdere mensen zijn omdat je soms hulp nodig hebt? Wat is het nu :+

Waarom pas vanaf t voorjaar? Omdat het dan droog is en je er makkelijker komt dan nu in de winter met de regen? Of omdat dan de vakantie bijna door de deur staat?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:55

Ik zo ook nie reageren op zon advertentie vol eisen ik wil dit ik wil dat. Dan kun je beter een manege paard leasen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:15

Ja ik zou ook niet reageren inderdaad door hoe het opgesteld is. Vooral wat jij wil en niet wat je te bieden hebt. Dat komt vaak wel anders over. Het gaat namelijk wel om het paard en denk dat de meeste mensen toch eerder zouden reageren als je zegt wat je te bieden hebt. Komt ook al heel anders over.

Daarnaast heb ik echt de kriebels van als mensen heel veel ik, ik, ik, ik gebruiken. Dat kun je veel beter opstellen. Alleen al door "ik" zoveel te zien haken veel mensen al af zonder het te lezen. Het is dat het hier in het topic staat dat ik het gelezen heb maar anders had ik direct weg geklikt.

Verder ook de titel zou ik anders maken. Ik begrijp dat je het goed bedoelt maar denk dat ook veel mensen dat niet zo serieus op pakken. 3 jaar ervaring is leuk maar je bent nog erg jong en blaast met je titel al hoog van de toren en dat wil je eigenlijk niet. Beetje bescheiden blijven is niets mis mee.