Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:53

Ik denk niet dat iemand snel een bijdrage zal betalen als ze niet mogen rijden.
Wat leuk trouwens, hoe komt ze aan de appaloosakleur?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:54

Ik vind een bijdrage voor alleen verzorgen zonder rijden niet aantrekkelijk. Denk anderen ook. Als de stal haar voor jou moet longeren moet je daar waarschijnlijk zelfs flink voor bijbetalen. Zou pas een bijdrage vragen wanneer er ook gereden mag en kan worden.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:11

Ghostattack schreef:
http://bokt.nl/markt/ad/393228/verzorge ... etuwe-tiel

Iemand iets aan te merken op mijn advertentie?

Deze omgeving is helaas niet zoveel vraag naar verzorgpaarden heb ik het idee. Ik heb nu een reactie van een 14 jarig meisje dat 16km verderop woont, maar dat schiet ook niet op natuurlijk. Ik ben enorm flexibel in van alles, dus in overleg is er echt veel mogelijk.. Ligt het aan de tijd van het jaar? :P

Ik vind dat je best veel vraagt. Je zoekt iemand met (ruime) ervaring want het is een zenuwpees. Maar de ruiter moet ook klein zijn. Dan over een tijd, want een zadel heb je nu niet, mogen ze misschien lessen op eigen kosten. Ze zijn hierin afhankelijk of jij een zadelmaker laat komen en een zadel aanschaft. En je vermeld niet wat 'klein genoeg' is, hoe groot is de pony?
Dan staat je paard ook nog eens afgelegen, iets wat ook zeker niet meewerkt zeker niet in de winter.

Ik vind je ook onduidelijk over de bijdrage. Er is een bijdrage voor wat poetsen en longeren (???) en (eventuele) lessen zijn op eigen kosten. Later in je advertentie vermeld je dat de bijdrage dan hoger wordt ivm lessen? Betaal jij dan of hoe moet je dat zien?

Ik snap vooral de bijdrage niet, je hebt een heel eisenpakket maar de verzorger mag eigenlijk vrij weinig. Ik zou in ieder geval niet hebben gereageerd op deze advertentie.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:13

De bijdrage was bedoeld zodat ik zeker weet dat iemand ook daadwerkelijk komt en zuinig omgaat met mijn spullen. Er mag wel gereden worden, maar nu kan dat nog niet omdat ik geen zadel heb. Lijkt me logisch toch?

Ik ben echt flexibel met alles, in overleg kan alles om het zo maar te zeggen. En als het allemaal goed zit wil ik die bijdrage best schrappen, maar ik wil niet dat allerlei jonge meiden gaan reageren om te verzorgen, omdat het echt een pittig ding is.

Hoe ze aan de kleur komt.. Geen idee :')

@ilaan, tegelijk gepost. Ten eerste, zadelmaker komt gewoon hoor. Dus dat zadel komt er gewoon. Pony staat niet afgelegen, alles behalve. Alleen komt er geen OV daar toevallig. Met de fiets sta je met 15 a 20 min in de stad.

Edit: bijdrage heb ik er maar uitgehaald want dat wordt blijkbaar niet opgevat zoals ik het bedoelde. Er staat in de advertentie welke lengte en gewicht ik hanteer, dat stond er eerst niet in nee. Maar waar lezen jullie dat ik een heel eisenpakket heb? Ik probeer het juist zo neutraal mogelijk te houden.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 09-02-16 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:18

Stille meelezer haakt even in.. Ik denk inderdaad niet dat het punt de tijd van het jaar is. Wel dat hetgeen dat je 'aanbiedt' totaal niet interessant is. Een verzorgster/eventuele ruiter die klein genoeg is, ervaren genoeg is én eigen vervoer heeft of waarvan d'r ouders d'r wellicht brengen en halen én die dan gek genoeg zijn om daarvoor te betalen... Ik denk dat het 'probleem' vooral bij dat laatste ligt.. Denk dat de tijd van 't jaar wel het minste probleem is..

Edit; zie nu dat je hebt gereageerd. Dan nog blijf ik wel van mening dat iemand vinden die betaald voor het longeren van een paard.. Een fijne verzorgster is normaal al bijna niet te vinden.. Laat staan een betalende verzorgster..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:23

Nogmaals. De bijdrage was meer bedoeld zodat niet jonge meiden zonder ervaring oid gaan reageren omdat ze zo'n leuk kleurtje heeft. Maar blijkbaar komt dat verkeerd over, dus heb het eruit gehaald.

Ik heb helemaal geen eisenpakket, alleen zeg ik gewoon eerlijk waar het op staat met de pony. Ik ben verantwoordelijk voor het beestje en wil dus niet dat er iets gebeurd :)

Hoe kan ik anders erin zetten wat betreft de stalling? Want iedereen denkt hier nu dat ze afgelegen staat, maar dat is dus niet zo.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:24

Ghostattack schreef:
De bijdrage was bedoeld zodat ik zeker weet dat iemand ook daadwerkelijk komt en zuinig omgaat met mijn spullen. Er mag wel gereden worden, maar nu kan dat nog niet omdat ik geen zadel heb. Lijkt me logisch toch?

Ik ben echt flexibel met alles, in overleg kan alles om het zo maar te zeggen. En als het allemaal goed zit wil ik die bijdrage best schrappen, maar ik wil niet dat allerlei jonge meiden gaan reageren om te verzorgen, omdat het echt een pittig ding is.

Hoe ze aan de kleur komt.. Geen idee :')

@ilaan, tegelijk gepost. Ten eerste, zadelmaker komt gewoon hoor. Dus dat zadel komt er gewoon. Pony staat niet afgelegen, alles behalve. Alleen komt er geen OV daar toevallig. Met de fiets sta je met 15 a 20 min in de stad.

Edit: bijdrage heb ik er maar uitgehaald want dat wordt blijkbaar niet opgevat zoals ik het bedoelde. Er staat in de advertentie welke lengte en gewicht ik hanteer, dat stond er eerst niet in nee. Maar waar lezen jullie dat ik een heel eisenpakket heb? Ik probeer het juist zo neutraal mogelijk te houden.

Maar als je de advertentie ziet weet je niet dat je binnenkort een nieuw zadel hebt voor je pony. Dat weet jij en is voor jou logisch, als ik de advertentie lees haal ik dat er niet uit. Hetzelfde geldt voor de bijdrage.
Je zoekt mensen die klein zijn (dus jonger), dan is zo'n afstand op de fiets best wat. Zeker na schooltijd nog, door het schemer weer terug zullen veel ouders niet kunnen waarderen.

Waar ik die eisen lees? In je advertentie? :+ :D
Heb het idee dat je je wat aangevallen voelt maar dit is wat ik zie aan je advertentie. Ik vertel alleen waarom ik een paar jaar geleden zou hebben doorgeklikt bij deze advertentie toen ik nog verzorg- en bijrijdpaarden zocht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:31

Maar even concreet, wat vind jij eisen? Behalve dat pony maar 1.40m is en een ruiter dus maar max 1.65m en 55kg kan zijn :+

Ik heb 6 jaar geleden ook meerdere keren per week naar deze stal gefietst, dus ging er vanuit dat dat wel te doen was voor de meesten :P Openbaar vervoer is in ieder geval geen optie, volgens mij stopt er niet eens een bus in de buurt :')

Ik zoek trouwens niet per definitie een klein iemand, al ben je 3 meter dan mag je nog komen maar dan kun je niet rijden :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:35

Ghostattack schreef:
Maar even concreet, wat vind jij eisen? Behalve dat pony maar 1.40m is en een ruiter dus maar max 1.65m en 55kg kan zijn :+

Ik heb 6 jaar geleden ook meerdere keren per week naar deze stal gefietst, dus ging er vanuit dat dat wel te doen was voor de meesten :P Openbaar vervoer is in ieder geval geen optie, volgens mij stopt er niet eens een bus in de buurt :')

Ik zoek trouwens niet per definitie een klein iemand, al ben je 3 meter dan mag je nog komen maar dan kun je niet rijden :D

Dat heeft Gast3289 heel mooi voor je op een rijtje gezet :+

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:37

Het is voor jou misschien logisch, maar er word hier aangegeven dat het onduidelijk overkomt. "kan later wel een optie zijn mits je klein genoeg bent en bereid bent af en toe te lessen" geeft ook wel heel veel mogelijkheid dat er toch niet gereden kan worden, plus de afhankelijkheid van wanneer een student een zadelpasser laat komen en een zadel koopt, klinkt dat alsof je tot sint juttemus kunt wachten voordat je erop mag omdat veel studenten niet veel geld hebben (ik zeg niet dat dat bij jou zo is, maar dat is de algemene gedachtegang), als dat uberhoud aan de orde komt ;). Voor verzorgers die ook willen rijden waarschijnlijk te veel onzekerheid.
Wat ik zelf tegenstrijdig vind is "af en toe uit de brand kan helpen" en "Het is geen pony die zomaar 2-3 dagen stil kan staan". Bij het eerste denk ik 1x in de 2 weken eens helpen. Bij het tweede is het minimaal 2x in de week, maar komt bij mij over als het liefst elke dag.
Veel mensen willen ook graag een band opbouwen, het komt nu over dat zodra jij klaar bent met studeren, de taak van de verzorger er ook op zit.
En daarbij, met jouw eisen is je vijver om in te vissen is erg klein.

Edit: een eind fietsen voor je eigen paard is voor vele anders dan voor een paard van een ander.
Laatst bijgewerkt door Klokjes op 09-02-16 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:38

Ik snap het ook wel. Als ik het lees vat ik het zo op: je zoekt iemand die op dagen dat jij geen tijd hebt ivm school je pony in beweging kan houden, dat zullen sowieso doordeweekse dagen zijn. Je pony kan niet zomaar dagen stilstaan dus het is belangrijk voor jou dat ze in beweging blijft. Je moet veel ervaring hebben want het is een pittige pony. Voor het in beweging houden (wat jij/pony nodig heeft) op de momenten dat het jou uitkomt, moet je wel betalen.

Het is imo heel simpel, de mensen die ervaren genoeg zijn, fatsoenlijk kunnen longeren (want dat kan dus al helemaal niemand die van de manege afkomt bv, doen ze daar immers niet) gaan dus echt niet betalen om dat te doen. Ik denk dat je blij mag zijn als je iemand kunt vinden die gewoon tegen betaling (waarbij jij dus betaalt), dan eventueel zelfs op afroep als bv je trein vertraging heeft, je pony netjes longeert. Iemand die dat gratis wil doen, daar moet je al flink geluk mee hebben. Iemand die ervoor gaat betalen, ik zie het niet gebeuren. Zeg nooit nooit natuurlijk maar ik zie het niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:45

Ik zit nu op mobiel dus reageren gaat wat lastiger. Het 'probleem' is dus dat ik zelf niet weet hoeveel tijd ik ga hebben, daarom zoek ik iemand die mij doordeweeks uit de brand kan helpen. Het zou inderdaad gaan om zo'n 2 keer per week. Staat er inderdaad niet helemaal logisch of duidelijk.

Wel krom dat er gelijk vanuit gegaan wordt dat er geen zadel gaat komen omdat ik een student ben, ligt niet aan jullie hoor maar de algemene gedachtegang. Ik heb de pony gekocht om wedstrijden mee te gaan rijden, gaat beetje moeilijk zonder zadel haha. Ik kan het morgen pas aanpassen, maar dat zadel komt er dus binnen nu en een maand afhankelijk van de levertijd :P

Edit: klokjes, ik heb dit stuk jaren gefietst voor mijn bijrijdpaard/verzorgpaard. Dit is namelijk ook pas mijn eerste eigen paard :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 01:15

Even een vraagje. Wanneer besluiten jullie om een verzorger/bijrijder te laten komen om kennis te maken? Vragen jullie eerst uitgebreid naar ervaring etc? Of laat je iemand vrij snel langs komen?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 01:43

Ghostattack schreef:
Even een vraagje. Wanneer besluiten jullie om een verzorger/bijrijder te laten komen om kennis te maken? Vragen jullie eerst uitgebreid naar ervaring etc? Of laat je iemand vrij snel langs komen?

Dat ligt eraan. Veel ruiters uit de buurt ken ik wel, de ruiters van de manege kende ik slechter (nu ik er sta met mijn paard ken ik ze natuurlijk). Dan vraag ik wat meer door en laat ze eens komen.
Ik merk bij het poetsen al of het wat wordt. Heb ook wel eens gehad dat ik iemand niet heb laten rijden omdat de omgang met het paard me al niet aanstond.
Verhalen op een scherm zijn leuk maar zeggen vrij weinig. Het is ook een beetje op gevoel merk ik vaak. Heb nu een meisje van 15 van de manege maar rijden dat ze kan, dat gaat echt heel leuk.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:15

Ik laat mensen altijd redelijk snel komen, wat ze schrijven komt zelden overeen met de werkelijkheid, zowel positief als negatief. Mijn huidige bijrijdster is bijvoorbeeld vreselijk bescheiden, maar bij de kennismaking bleek ze een prima amazone :)

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:12

Hoi allemaal. :) ik zoek ook een bijrijder voor mijn paard. Dit omdat ik momenteel bijna ben afgestudeerd en aan het werk moet. Ik vind het nog best lastig zoeken. Het is een pittig paardje die je rustig en met geduld moet behandelen. Er is iemand langs geweest en het leek te klikken. Ik hoop dat het wat wordt! Zoek wel ook echt voor doordeweeks. Rijden mag zeker alleen wel eerst elke week les :+

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:39

Met lessen is ook zeker niets mis! (of je moet het bij de verkeerde doen :'))

Hier nu met 40 graden koorts in bed... Gelukkig lieve stalgenootjes die alles voor me doen... (want het is carnaval en ook al ben je dan heel de dag vrij, een kwartier wandelen of alleen even een dekentje omwisselen, kan dan niet... Maarja, ik denk daar ook te makkelijk in, mijn pony, dus mijn verantwoordelijkheid, kan ze niet, dan regel ik wel wat anders...)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:14

Wat betreft de tijdsinvestering herken ik ook wel dingen, ik fietste ook gerust een half uur naar verzorgponys, en kwam er 2-3x per week toen ik jonger was. Later zelfs paardjes waar ik met OV naar toe ging en best wat reistijd had. Maar veel mensen hebben het er gewoon niet voor over merk ik nu zelf ook als eigenaar. Willen teveel andere dingen ook kunnen doen. Denk dat daar beetje t verschil zit tussen echt je passie of maar een hobby.
Waar mijn paard nu staat ben ik ook minimaal half uur onderweg (fiets, of 20min bus en 15min lopen), en dat 6-7 dagen per week. Wordt door diverse stalgenoten ook voor gek verklaard :+

Hier iok nog wel twijfels gehad of ik er weer iemand bij ga zoeken... Ben er nu weer 6-7 dagen zelf. Had 2 fijne volwassen meiden waarvan 1 dus ook gestopt is wegens tijdgebrek/andere prioriteiten.
Weer een verzorgster die hem gewoon extra aandacht geeft en wat grondwerk en vrijheidsdressuur doet en wandelt zou ideaal zijn, maar is lastig te vinden. Meestel willen perse ook rijden. En liefst nog in het bos ook.En hij is niet de makkelijkste (leiding nodig maar geen harde hand) waardoor ik daar zelf in begin veel bij moet zijn en het me dus meer tijd kost ipv minder ;)

Dus voorlopig laat ik t maar zo, tenzij ik toevallig iemand tegen kom met wie het heel goed klikt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:36

Mag ik me hier ook melden?

Helaas ben ik weer op zoek naar een nieuwe bijrijder. Had een super iemand, maar ja door lichamelijke klachten mag ze niet veel meer rijden en hebben we samen besloten dat het eerlijker is iemand anders te zoeken.

Zo makkelijk blijkt dat helaas niet te zijn. Gaat om een jonge IJslander, poetsende penny-meisjes is dus geen optie. Wil wel graag iemand die ook kan rijden, zelfstandig met een jong paard om kan gaan én les wil nemen met haar. Dit omdat haar gangen in de ontwikkeling zijn en ze het natuurlijk wel goed "aangeleerd" moet krijgen. Nu heeft ze verschrikkelijk veel aanleg hiervoor dus dat komt wel goed. Op het lessen na vraag ik géén kosten, hoeven geen klusjes gedaan te worden, ze staat aan ruiterpad en alle voorzieningen zijn verder aanwezig. Maar ja......

Lees hier dus veel herkenbare dingen over de zoektocht....

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:09

Ik heb nooit anders geweten dan minimaal 6km te fietsen voor een verzorgpaard. Zo ver is dat toch ook niet? Ik ging 3-4 keer per week naar mijn verzorgpaard (op dezelfde stal als waar mijn paard nu staat), door weer en wind 8-) Dichterbij ga je het hier ook niet vinden, want dan zit je nog niet eens buiten Tiel.

Ik heb mijn advertentie wat aangepast, heb er ook in gezet dat ik begeleiding geef waar nodig in het begin.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:01

Amable schreef:
Ik laat mensen altijd redelijk snel komen, wat ze schrijven komt zelden overeen met de werkelijkheid, zowel positief als negatief. Mijn huidige bijrijdster is bijvoorbeeld vreselijk bescheiden, maar bij de kennismaking bleek ze een prima amazone :)

Yep mee eens.

Rijden laat ik pas de tweede keer.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:14

Ik wil ook altijd eerst kennismaken, als dat wat is dan laat ik ze voor een 2e keer komen en dan wil ik ze zien rijden, maar vaak komt er geen 2e keer laat staan een 3e keer :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:00

Ik neem ze de eerste x gewoon mee op buitenrit.
Dat is nl mijn "eis" dat ze dat kunnen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:39

Zijn heel wat buitenritten. Nee daar begin ik niet aan. Veel willen gratis (proef)rijden.
Eerste indruk en kijken of het kan matchen.
Zo ja dan tweede afspraak en proef rijden.