Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:36

Hier lijkt een goede bijrijder/verzorger niet te bestaan

Mensen reageren niet of komen maar 1x opdagen
Ik heb niet veel eisen maar gewoon redelijke eisen
Netjes en met respect en verantwoord omgaan met spullen en paarden
Als ze willen rijden een bijdrage van 50€ hier zit 2x per week les bij inbegrepen
De paarden kunnen veel z2 en zzzwaar
Mogelijkheid om op concours te gaan
Manege ruiters zijn welkom mits ze wel n basis hebben en bereid zijn om te leren

Vraag me echt af hoe dat komt
Anke jij liked m'n advertenties wel eens zijn die zo raar? Of?
Verder heb ik niet echt eisen

Geryon

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:50

Ik dacht even je advertentie te gaan bekijken maar je hebt er geen op bokt. Zou ik wel doen. Gewoon overal wat neerzetten.

Overigens zou ik geen onzekere bijrijder aannemen, puur omdat dat geen optie is bij mijn mongool van een paard. :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:47

Haha hier ook niet Geryon. Mijn paard heeft leiding nodig en is dan echt Braaf en werkwillig, maar anders trekt ie z'n eigen plan. Gelukkig gaat mijn bijrijdster goed met hem, en die mogen nu ook lekker samen naar het bos toe.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:53

Hier een paard ook daar komt ook niet zomaar iemand op een gevorderde ruiter met wat lef prima
Maar iemand met angst zal zich niet prettig voelen op dat paard
Maar op shadow weer des te meer die voelt dat exact aan
M'n vriend die nog nooit n paard geaaid had klom d'r zo op zonder zadel maar die 2 zijn ook echt vriendjes geworden in n korte tijd
Binnenkort gaat hij leren rijden ben benieuwd

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:24

Ik meld me hier ook als het mag :P

Ik heb gisteren op Facebook en de boktmarkt een advertentie geplaatst dat ik opzoek ben naar een verzorger voor mijn pony. Vanwege aankomende stages op mijn studie wil ik goed voorbereid zijn, wie weet is het uiteindelijk niet nodig maar ik ben liever goed voorbereid dan dat ik heel kort dag toch iemand moet zoeken. Ik zit alleen wel in een omgeving waar volgens mij niemand op zoek is naar een verzorgpaard :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:40

Gentlegiant schreef:
Hier lijkt een goede bijrijder/verzorger niet te bestaan

Vraag me echt af hoe dat komt
Anke jij liked m'n advertenties wel eens zijn die zo raar? Of?
Verder heb ik niet echt eisen

Klopt.
Dit ligt niet aan jou.
Ook niet aan wat je vraagt.
Ook niet aan hetgeen je aanbied.
Dat is allemaal oké.

Het is de mentaliteit, houding en instelling vd ander.
Er zijn er maar heeeeeel weinig die wel betrokken en gemotiveerd zijn.

Dus een speld in een hooiberg.
Daar zakt je de moed soms echt van in de schoenen!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:42

Ik ga denk ik een onmogelijke zoektocht beginnen, gistermiddag een nieuwe shet gekomen, 4,5 jaar oud, ongeveer 95 cm groot, ingereden, maar nog ontzettend basis kwa kunnen.
Tja, dan moet ik een pittig, jong en klein ruitertje vinden, die les bij mij gaat nemen. Dus wat ik zeg, ONMOGELIJKE OPGAVE.

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:14

Ben benieuwd of het lukt.

Bijrijder ging goed vandaag!
Paardje eerste keer buiten gewandeld en kennis gemaakt met de binnenbak.
Ze vond het spannend, ging bovenverwachting goed!

Afbeelding

Verzorgster was ook mee en heeft ff op de tinker gereden.

Afbeelding

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 23:31

fijn dat het zo goed ging
Hopen dat ze door zet!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:22

Ik zet de advertentie op facebook, binnen een kwartier een reactie. Buurmeisje heeft er misschien belang bij, haar moeder reageerde erop, ze overlegd het morgen met haar dochter. Ze rijd af en toe bij mij een les, dus ik ken het meisje al. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:51

Hier blijf ik een beetje benieuwd.... Er kan niet gereden worden, alleen gewandeld... Sowieso 2 weken en dan is het kijken hoe het gaat...

Ben benieuwd hoe het daarna gaat en vooral hoe de pony het weer oppakt.. want nu gaat het redelijk met hem...Wel gehoord hoe we hem moeten laten lopen als we straks gaan longeren, daarna weer rijden... maar hij mag de eerste keer max 15 minuten gelongeerd worden, de dag erop wil ik wandelen, dan weer longeren, dan weer wandelen en het dan rustig op gaan bouwen als het goed gaat... Dus we zijn nog wel even zoet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:00

En allemaal door die ene les?

Buurmeisje wilde hier ook verzorgen. Dat doe ik niet. Is me net wat te close.
Vaak gaat het op een gegeven moment toch mis/loop het spaak.
Hopelijk gaat het in jouw geval wel goed.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:14

Gelukkig is het meer een buurtmeisje, dan echt een buurmeisje. Problemen zie ik niet zo snel gebeuren, hopelijk is de klik tussen pony en het meisje goed en kan ze goed genoeg rijden.
Ze rijd nog niet heel lang, ze rijd op een manege twee dorpen verderop en heb haar nog maar een paar keer les gegeven, ze is in iedergeval niet snel bang.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:47

Anke schreef:
En allemaal door die ene les?

Ja... spieren gewoon verzuurd, gaat nu wel beter gelukkig, maar wil niets forceren. Het is nu vooral nog zijn achterhand die heel erg stijf blijft. Spieren blijven gewoon zo vreselijk hard...

Kan ook gewoon niets anders bedenken dan dat. Het was niet dat ie in de toch heeft gestaan, ander voer of wat dan ook heeft gekregen. Alleen dat ik achteraf hoorde dat ze er dus ongeveer 2 uur opgezeten hebben en met haar manier van rijden, snap ik wel dat ie er last van heeft gekregen.

Pony is 16,5, dus mjah... Werd wel vaak gereden, maar dit konden zijn spiertjes kennelijk toch niet af...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:21

Oh echt sneu zoiets. Krijgt hij ook magnesium bij het voer?
Dat helpt vaak goed.

Als ze niet bang zijn, scheelt al een hele hoop!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:32

Idd dat scheelt een hoop

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:32

Anke schreef:
Oh echt sneu zoiets. Krijgt hij ook magnesium bij het voer?
Dat helpt vaak goed.

Als ze niet bang zijn, scheelt al een hele hoop!

Magnesium kreeg ie al... Nu krijgt ie er ook vitamine E bij en straks ook nog eens glucosamine... Het vervelende is nu, dat hij zijn achterhand ontlast door zijn voorhand meer te gebruiken... (Fijn zo'n negatief spiraaltje)... Maarja, met veel buiten komen, regelmatig wat stappen, is ie al minder zuur op stal en vrolijker... Maar merk het nog goed... raak ik zijn spier net verkeerd met borstelen met de massageborstel, dan dreigt ie... (zou ik ook doen :') maar het blijft gewoon rot... zal blij zijn als het over is... (En ja, ik ben nu ook te voorzichtig, maar dat beter dan dat ik straks met een kapot paard zit)... Dus het opbouwen doen we ook heel rustig aan..

Beide buurmeisjes rijden hier paard, maar beide bewust niet gevraagd... Ene wil alleen mee om gratis paard te kunnen rijden, poetsen enzo en opzadelen is niet haar ding, erop zitten en rondhobbelen tot sintjuttemus wel... En als ze dan nog fatsoenlijk reed.... :') Andere buurmeisje zou op zich best een goede combi zijn... Maar denk dat ze redelijk eigenwijs is en jong en heel snel beïnvloedbaar door vriendinnetjes... Dus daar geen zin in ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:23

Oh ja dan heeft hij goed last.
Paardenmasseur kan het wel wat losser maken. Eerste keer zal in het begin geen pretje zijn.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:12

Als hij echt zoveel last heeft mag je hem best iets meer magnesium geven dan hij normaal krijgt hoor, misschien helpt het hem erdoorheen.
Wel balen dat hij door 1 lesje zo rot is, arme pony!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:07

Liannetje, ik snap de twijfel, voor zo'n meisjes zou ik ook niet snel gaan. De perfecte combi vinden is natuurlijk lastig... want als ze te ver zitten, heb je ook een probleem natuurlijk, want het gebeurt dan vaak genoeg dat ze geen zin meer hebben om van ver te komen. En voorzichtigheid is helemaal oke, verstandig! Die van mij had een blein tijdens nieuwjaar, dat was ook even schrikken. Ik heb mooi drie weken niet gereden hoor. :') Natuurlijk is zo'n voorzichtigheid niet per se nodig, maar you never know...

Ik ben zelf verzorger/bijrijder/halve eigenaar. Lana was een ornament in een weide, maar de eigenaar (een man die gek is op zijn ezeltjes en paarden, en gewoon een paard wilde om mee te koetsen, bleek dat Lana een beetje wild was) wilde dus dat ze wat happier werd. Zocht iemand, ik kwam af, en dat klikte. Momenteel verzorg ik haar nu bijna twee jaar en blijft het de beste beslissing ooit. Ik ben de enige die haar rijd en verzorgt, en over de tijd heen kreeg ik ook meer en meer verantwoordelijkheid. Nu ben ik degene die het tuig kuist/kapot tuig vervangt/de chalet een beetje poetst/mee gaat met koetsen/rijd/conditie op peil houd/uitmest/lest/... the works. Volgens mij had hij naast hem en de ezeltjesverzorgster gewoon ook wat meer leven in de brouwerij nodig. Het is maar stil zo op de top van een berg in een weide!

Dit is wel een erg speciale situatie, moet ik zeggen. Ik betwijfel of er veel paardenmensen zijn die op die manier iemand willen laten afkomen. Voor de "normale" situaties snap ik dat je blijft lessen met je bijrijder, want ja, je steekt er nog steeds veel tijd en werk in, niet te vergeten geld. Iemand nog succesverhalen?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:54

Hallo, ik kom me hier even melden met een gekke vraag. Ik rijd op dit moment een paard bij voor iemand, deze persoon wil graag een bijdrage hebben. Ze vroeg mij wat ik in gedachten had, dit vind ik erg moeilijk. Maar omdat de eigenaresse ook bokt heeft wil ik niet alles op bokt zetten. Zijn er hier mensen die ik mischien een pb mag sturen met het verhaal en mij mischien willen helpen?
dankje :)

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:48

Ja hoor, kom maar op met je verhaal.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:55

Jawel hoor, stuur maar ;)

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:28

Ja hoor mag zeker!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:04

http://bokt.nl/markt/ad/393228/verzorge ... etuwe-tiel

Iemand iets aan te merken op mijn advertentie?

Deze omgeving is helaas niet zoveel vraag naar verzorgpaarden heb ik het idee. Ik heb nu een reactie van een 14 jarig meisje dat 16km verderop woont, maar dat schiet ook niet op natuurlijk. Ik ben enorm flexibel in van alles, dus in overleg is er echt veel mogelijk.. Ligt het aan de tijd van het jaar? :P