Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:20

Ik kan de eigenaar wel begrijpen. Je zult zelf als verzorger af en toe creatief moeten zijn en initiatief moeten tonen. En je zult jezelf moeten motiveren om toch ook met dit weer iets te doen. En tja na 20 keer het plezier kwijt raken moet je zorgen dat je het zelf leuk gaat maken. De meeste hebben al 100den uren op het paard doorgebracht en dat zijn we het plezier toch ook niet in kwijt?

Succes met het vinden van een ander paardje.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:54

Ik snap de eigenaar ergens ook wel een beetje... Onze bak is momenteel onbruikbaar en de ruiterpaden zijn ook op plekken erg modderig. Maandag ben ik voor het eerst sinds tijden weer naar het bos gegaan. Tussendoor kon ik het 'rondje fietspad' rijden, welke als je een beetje doorrijdt ook maar een half uur duurt. Als het hard regende, paard regendeken op, regenkleren zelf aan en een stuk gaan wandelen. Ik heb heel erg veel gewandeld de afgelopen tijd en dat kon niet in een mooi natuurgebied.
Ook breng ik nog wel eens uren op stal door puur om te zorgen dat Falco en Hippie buiten komen (dat moet je zelf doen op onze stal). Het is ook wel eens niet leuk nee, maar over een maand of 2 is het weer lente en hoop ik een stuk meer te kunnen :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:37

miloumarie schreef:
gerpiegorp schreef:
Hè balen!
Kun je niet even met de eigenaresse in gesprek? Misschien komen jullie er samen nog wel uit hoe je dit kan oplossen... Wat zij als ongemotiveerd ervaart beschouw jij misschien wel helemaal anders. En na een gesprek weet je ook wat zij van je verwacht of kun je zelf met ideeën komen :)

Ja zou kunnen maar ik heb haar naar paar keer gezien in die 1,5 jaar dat ik haar paard verzorg. En zij verwacht dat ik kom en dat ik ga poetsen en mesten en ja verder kan ik niks

Hmmm....tja, ik was en ben nog steeds blij om mijn paarden te mesten en te poetsen, ookal kan ik niet rijden.
Ben gek op die beesjes en ervaar ontspanning wanneer ik bij ze ben.
Is ook wat er imo bij hoort wanneer je een paard hebt of verzorgd.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:00

[/quote]

Nou dat is dus het jammer het tuig invetten kan niet want ze heeft geen vet en verder mest ik en poets ik het paard maar naar buiten mag ik niet en daar vindt ik het te gevaarlijk om iets te doen behalve stappen maar daar raak je na een stuk of 20 keer doen de plezier ook van kwijt.
Heb vannochtend een berichtje van haar gekregen dat ik niet meer hoef te komen. Dus ben haar nu kwijt. dus ik ga maar weer proberen een ander te vinden. Wish me luck[/quote]

Met zo`n instelling kom je er niet, geen vet? dan vraag je erom of koop je het! Niet kunnen rijden zoek iets anders om te doen en ja ook wij eigenaren kunnen niet altijd rijden en ook al kan ik 1000x alleen maar een rondje stappen, jammer dan! Je doet het voor het paard niet omdat jij perse moet kunnen rijden!

Denk dat je met zo`n instelling beter op een manege kan blijven... hoef je niets te doen en kan je "altijd" rijden...

Tamzel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:26

Kon ik maar een rondje stappen op mijn verzorgshet. Daarvoor zou ze eerst zo'n 40 cm moeten groeien..
Toch verveel ik me nooit daar.

miloumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:34

_PatriciaH schreef:

Nou dat is dus het jammer het tuig invetten kan niet want ze heeft geen vet en verder mest ik en poets ik het paard maar naar buiten mag ik niet en daar vindt ik het te gevaarlijk om iets te doen behalve stappen maar daar raak je na een stuk of 20 keer doen de plezier ook van kwijt.
Heb vannochtend een berichtje van haar gekregen dat ik niet meer hoef te komen. Dus ben haar nu kwijt. dus ik ga maar weer proberen een ander te vinden. Wish me luck[/quote]

Met zo`n instelling kom je er niet, geen vet? dan vraag je erom of koop je het! Niet kunnen rijden zoek iets anders om te doen en ja ook wij eigenaren kunnen niet altijd rijden en ook al kan ik 1000x alleen maar een rondje stappen, jammer dan! Je doet het voor het paard niet omdat jij perse moet kunnen rijden!

Denk dat je met zo`n instelling beter op een manege kan blijven... hoef je niets te doen en kan je "altijd" rijden...[/quote]

Nou rijden mag ik het hele jaar niet dus dat mis ik niet. Maar die eigenaar heeft 3/4 bijrijders/verzorgers en zelf komt ze 1/2× per dag om ze eten te geven en ze gaat weer

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:37

wat wil je daar mee zeggen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:42

Dus? Wat de eigenaar doet is een ander verhaal en staat er totaal los van :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:43

het is zo leuk bij mijn nieuwe verzorgpaardje! ik mag echt bijna alles doen :D ik vind het heel erg leuk en hij is zo lief :) eerst mocht ik niet rijden, maar nu zijn ze aan het nadenken dat ik in de zomer misschien toch mag beginnen :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:34

Ik zit met een luxe dilemma en vraag me af wat jullie zouden doen..

Ik heb de keuze uit 2 arabieren of 3 lusitano's met 2 shetjes. Bij beide heb ik dan 1 paard waar het vooral om gaat en de andere er naast als het even zo uitkomt.

Met beide paarden (Champ en Quejira) kan ik het goed vinden. Champ lijkt op mn vorige verzorgpaardje Sally en is een lekkere eigenzinnige arabier met wat streekjes. Met hem mag ik al snel zelf aan de slag en heb ik de vrijheid om grondwerk, dressuur, clinics en op den duur buitenritten te doen. Geen bijdrage, wel klusjes en zelf ga ik dan vrijwillig 2x per maand lessen.

Quejira heb ik nog niet buiten de box gezien maar is een temparamentvol paard met genoeg pit. Bij hem hoef ik geen bijdrage te betalen en geen klusjes te doen. Voorlopig zal ik samen met de eigenaresse bezig zijn en zal zij me alles leren. Eerst op de grond, daarna in de bak en dan later zal ik ook maar buiten mogen. Ze heeft veel ervaring met lesgeven (NL kampioenschappen barokke dressuur gereden en geeft les tot grand prix niveau in Portugal) en kan me dus heel veel leren waar ik niks voor hoef te betalen.

Met beide paardjes klikt het dus, heb ik veel mogelijkheden en klikt het ook met de eigenaresses. Nu moet ik dus kiezen tussen snel zelfstandig aan de slag kunnen of langdurig eerst echt opgeleid worden.

Als ik naar nu kijk is Champ vanwege de vrijheid natuurlijk erg leuk, maar later wil ik me mogelijk opleiden tot paarden trainer/coach wanneer ik ouder ben en meer tijd heb. Dan zou meer ervaring dus beter zijn en zou ik voor langer alleen maar les kiezen en dus voor Quejira

Mijn vraag is dus wat zouden jullie doen?

Respect als jullie dit allemaal gelezen hebben! ;)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:43

Ik zou kiezen voor ervaring.. lijkt me een unieke kans!

Al klinken ze beiden wel erg goed hoor, misschien bij beiden nog eens langs gaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:07

Iets unieks waar je goed opgeleid wordt is zeldzaam.
Ligt dus eraan hoe graag je wilt leren of hoe graag je snel vrijheid hebt.

Hierboven die opmerking over missen van motivatie en dan zeggen dat er geen spul is om het tuig te doen. Ja dan zie ik wel dat de motivatie mist.

Fijn dat het zo goed klikt op de verzorgplek.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:12

Je moet vooral zelf nadenken wat je het leukst gaat vinden denk ik
ik heb een tijdje 2 verzorgpaarden gehad, een waar ik alles mocht zelfstandig en een waar de eigenaar altijd bij was en ik les kreeg op een ervaren sportpaard (ook gratis). Mij leek het toen ook ideaal, leerde enorm veel bij, maar ben uiteindelijk daar gestopt omdat ik toch liever meer zelfstandig ben en ik het niet meer zo leuk vond

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:27

Daar ben ik dus ook bang voor .. Met Quejira zal ik denk over een half jaar pas kunnen rijden en over een jaar zelfstandig (misschien sneller als ik het snel op pak maar dat weet ik natuurlijk niet). Met Champ mag ik denk binnen een maand zelfstandig.

Motivatie heb ik wel en ik wil graag leren (heb afgelopen half jaar ook heel veel moeten leren met Sally, maar zij zou verhuizen en is onverwacht overleden), maar ik weet niet van te voren hoeveel plezier ik heb tijdens haar lessen natuurlijk. Dat is lastig inschatten ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat er nog wat meer reageren en dat anderen misschien ook ervaringen hebben met soortgelijke situaties ..

emilyke12, hoelang duurde het voordat jij het niet meer leuk vond en stopte?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:41

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom de keuze zo lastig is als je echt graag wil leren en goed wil leren rijden. Want dit is een kans die je nooit meer krijgt waarschijnlijk.

Ik vind het trouwens helemaal niet erg als mensen gewoon lekker bezig willen zijn, een rondje willen rijden en dat het verder vooral niet te moeilijk moet zijn hoor. Ieder zijn ding, paard maakt dat heus niet uit zolang hij netjes behandeld wordt en niet iedereen is nou eenmaal even fanatiek. Maar ik kan het stukje waar je aangeeft veel te willen leren, eventueel zelfs trainer willen worden en overwegen om deze kans af te slaan, totaal niet met elkaar verenigen.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:46

Dat komt doordat ik het tegelijk erg druk heb en de paarden dus een rust puntje zijn en ik niet weet of ik die rust en plezier die ik normaal had met 1 a 2 keer per week op stal en 2x in de maand les ga vinden in zo'n situatie. Daarnaast klikt het ook erg leuk met het arabiertje en vind ik het dus lastig om in te schatten wat het beste bij me past en hoop ik dat er mensen zijn die ook zo'n keuze moesten maken en dat ik dus met die ervaringen een betere keuze kan maken.

Het is een luxe probleem en ik zie het dus ook als een keuze tussen meteen vrijheid en plezier of op langer termijn meer kennis en techniek en dan dus meer mogelijkheden/plezier.... Dit vind ik gewoon een lastige keuze en wil daar dus niet overhaast in zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:51

Begrijp ik. Juist dan is de keuze toch heel persoonlijk? Ik ben zelf superfanatiek en ambitieus, ik zou dus zonder er überhaupt over na te hoeven denken altijd voor die met les kiezen. Alleen denk ik niet dat dat jouw keuze makkelijker maakt. Ik kom namelijk ook hartstikke relaxed van mijn paard na een uur fanatiek lessen. Flink bezweet want dan moet ik echt wel werken, maar ik vind dat heerlijk. Nergens op hoeven letten, alleen maar concentreren op mijzelf en mijn paard. Maar als jou dat geen rust geeft maar spanning bijvoorbeeld, dan snap ik je dilemma. Die vraag kan je, ben ik bang, echter alleen zelf beantwoorden...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:33

Lastige keuze ik zou zelf voor de vrijheid kiezen. Maar ik ben dan ook iemand zonder ambities en wil gewoon lekker ontspannen bij de paarden. Misschien bij beide nog is vrage om een 2e proefdag zodat je kunt kijken waar je, je het meest prettig voelt en de meeste klik hebt.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:01

maliejane schreef:
Daar ben ik dus ook bang voor .. Met Quejira zal ik denk over een half jaar pas kunnen rijden en over een jaar zelfstandig (misschien sneller als ik het snel op pak maar dat weet ik natuurlijk niet). Met Champ mag ik denk binnen een maand zelfstandig.

Motivatie heb ik wel en ik wil graag leren (heb afgelopen half jaar ook heel veel moeten leren met Sally, maar zij zou verhuizen en is onverwacht overleden), maar ik weet niet van te voren hoeveel plezier ik heb tijdens haar lessen natuurlijk. Dat is lastig inschatten ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat er nog wat meer reageren en dat anderen misschien ook ervaringen hebben met soortgelijke situaties ..

emilyke12, hoelang duurde het voordat jij het niet meer leuk vond en stopte?

2 maanden ongeveer, ging 2x per week

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:38

Echt goed leren trainen en rijden is niet voor iedereen weggelegd.
Aan jouw reacties merk ik dat je de keus eigenlijk al lang hebt gemaakt.
Het wordt de arabier. Je wilt lekker aan de slag en liever zelfstandig. Daarnaast baal je wel, want je weet dat de kans op zo'n gratis leerplek heeeeel klein zal zijn. Als trainen en leren jouw geen ontspanning brengt, matcht dat dus niet.
Volg gewoon je hart.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:49

ik merk elke keer dat ik onzeker wordt van veel begeleiding door eigenaren. Krijg dan last van faalangst en ga in de verdediging of blokkeer. Zo'n leerplek zou mij ook heel erg trekken omdat ik de kans zie, maar uit ervaring weet ik nu dat ik beter een plek kan hebben waar je je zelf mag redden en veel vrijheid krijgt en je dan zelf kiest door wie (welke instructie) je begeleid wordt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:35

joyce B schreef:
ik merk elke keer dat ik onzeker wordt van veel begeleiding door eigenaren. Krijg dan last van faalangst en ga in de verdediging of blokkeer. Zo'n leerplek zou mij ook heel erg trekken omdat ik de kans zie, maar uit ervaring weet ik nu dat ik beter een plek kan hebben waar je je zelf mag redden en veel vrijheid krijgt en je dan zelf kiest door wie (welke instructie) je begeleid wordt.

Ik mag nu ook zelf kiezen. Zal ook wel komen omdat d eigenaar hem niet rijdt en dat paard geen vaste manier van lessen heeft. Morgen mag ik ene keertje meedoen in een manege les! We rijden met zijn viertjes dan:) Kijken of we daar wat van kunnen leren.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:37

zoekt iemand nog een verzorgster in de buurt van boxtel\liempde ????? Rijden hoef niet perse :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:39

Je had al een verzorgpony toch?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:15

Nou mijn afspraak is alweer afgezegt voor 3e keer. Weet nie zo goed meer wat ik ervan moet denken.