Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje_zw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:16

Haha ja! Ik kijk al heel lang via internet zegmaar, toch maar besloten een account te maken :D

Daisyyxx

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:20

Ik heb een vraagje.
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een verzorgpaard/pony. Nu heb ik meerdere reacties gehad en heb ik bij meerdere proefritjes gereden. Maar het is toch nog niet wat ik zoek. De ene is te ver, de andere is een te schrikkerig paard en de andere keren krijg ik paarden die rond de 30 jaar zijn (niet dat dat erg is, maar ik ben opzoek naar een paard waarmee ik nog dingen kan opbouwen).
Zouden jullie naar mijn advertentie kunnen kijken en eventueel tips geven om erin te zetten?

http://www.bokt.nl/markt/ad/391476/bijr ... den-almere

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:23

En dan kom ik aan met mijn pony's van 1.40 :D

Edit: zoek je een verzorgpony of een bijrijdpony? Want m.i. zijn dat 2 verschillende dingen.. Misschien kun je nog er bij zetten wat voor paard je zoekt?
Trouwens, de opmerking 'ik kan een bijdrage betalen, maar niet te veel natuurlijk' klinkt me niet echt lekker, ik zou hem anders verwoorden :) verder ziet hij er duidelijk en netjes uit :D

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:47

Ohh ja een bijrijdpaard zoek ik. Het gaat bij mij niet alleen om het rijden hoor. Naast het rijden wil ik zeker ook gewoon lekker wandelen, poetsen etc.
En ja die zin vond ik ook wat gek, maar ik wilde een beetje duidelijk maken dat ik niet een bijdrage van 100 euro per maand kan betalen. Maar om dat zo neer te zetten kom ook een beetje raar over vind ik.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:55

Daisyyxx schreef:
Ohh ja een bijrijdpaard zoek ik. Het gaat bij mij niet alleen om het rijden hoor. Naast het rijden wil ik zeker ook gewoon lekker wandelen, poetsen etc.
En ja die zin vond ik ook wat gek, maar ik wilde een beetje duidelijk maken dat ik niet een bijdrage van 100 euro per maand kan betalen. Maar om dat zo neer te zetten kom ook een beetje raar over vind ik.

Netter is 'Ik kan een kleine bijdrage betalen'
(Voor mij is dat 25-50 euro)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:58

Ik zou in ieder geval dat "maar niet te veel natuurlijk" weg laten. En daar zou ik van maken dat je een bijdrage kan leveren. En dat gewoon zo laten, dat is wel iets waar je het over kan hebben via de mail/whatsapp. En dan kun je eventueel overleggen.
Verder is het misschien ook handig om er bij te zetten of je wel vaste dagen kunt of niet. Daar wat meer duidelijkheid in zou wel fijn zijn. Veel mensen vinden het wel prettig dat er vaste dagen zijn.
Verder is het gewoon afwachten tot je de juiste persoon en paard vindt.

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:59

Selina schreef:
Daisyyxx schreef:

Netter is 'Ik kan een kleine bijdrage betalen'
(Voor mij is dat 25-50 euro)

Dat klinkt inderdaad beter. Dankje wel :)
In Almere vragen de meeste namelijk rond de 80-100 per maand.

@Tigra_
Ik heb dat stukje nu weggelaten. En dat van die dagen zal ik erbij zetten. Dankje :)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:42

Vannacht droomde ik dat de eigenaar van mijn leasepony me niet meer wilde/nodig had. Ze vertelde het op whatsapp, ze zei er ook bij dat ik misschien op dezelfde stal(die opeens in een manege was veranderd :? ) wel een andere pony zou kunnen vinden. Nou ik in tranen, was niet meer te troosten volgens mij. Toen werd ik wakker en als ik wakker wordt ga ik altijd even na wat echt is en wat een droom. Dus het eerste waar ik aan dacht was natuurlijk mag ik echt niet meer bij Chanel komen? Ik keek op mn telefoon en het was echt waar... Heb het nog aan een vriendin laten lezen. Toen ging ik terug naar die stal, om te kijken voor een andere pony.
Maar toen werd ik écht wakker! Ik had gewoon gedroomd dat ik wakker was geworden! Het duurde even, maar kon toen met een gerust hart concluderen dat ik lekker bij Chanel mag blijven. :D

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:17

Hallo!

Ik ben al heel lang op zoek naar een verzorgpony (1,5 jaar) maar ik heb nog steeds niks gevonden.
Ik heb een paar dagen geleden, na lang te zoeken op internet en hier te kijken, besloten om toch eens een account aan te maken. Iemand tips? Ik heb al een advertentie op de bokt markt geplaatst.

http://www.bokt.nl/markt/ad/391216/bijr ... ny-gezocht

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:31

Citaat:
Hallo!

Ik ben al heel lang op zoek naar een verzorgpony (1,5 jaar) maar ik heb nog steeds niks gevonden.
Ik heb een paar dagen geleden, na lang te zoeken op internet en hier te kijken, besloten om toch eens een account aan te maken. Iemand tips? Ik heb al een advertentie op de bokt markt geplaatst.

Als eerste staat je advertentie volgens mij niet in de goede categorie ;) Er is een speciale categorie voor: Bokt markt > Diensten > Bijrijders/verzorgsters

Verder mis ik nog wat dingen:
- Je gewicht (meestal belangrijker dan lengte)
- Hoeveel dagen? Flexibel of vast?
- Hoever is voor jou nog te doen? Zet er iets bij als max. 10km van .... of max. reistijd van ... met de fiets/OV/auto
- Ben je bereid bijdrage te betalen/les te nemen? Of om klusjes te doen?
- Mogelijk iets over wat je leuk vind om te doen als vrijheidsdressuur, grondwerk, dressuur, springen etc. zegt ook wat meer over je ervaring ;)

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt!

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:49

maliejane schreef:
Citaat:
Hallo!

Als eerste staat je advertentie volgens mij niet in de goede categorie ;) Er is een speciale categorie voor: Bokt markt > Diensten > Bijrijders/verzorgsters

Verder mis ik nog wat dingen:
- Je gewicht (meestal belangrijker dan lengte)
- Hoeveel dagen? Flexibel of vast?
- Hoever is voor jou nog te doen? Zet er iets bij als max. 10km van .... of max. reistijd van ... met de fiets/OV/auto
- Ben je bereid bijdrage te betalen/les te nemen? Of om klusjes te doen?
- Mogelijk iets over wat je leuk vind om te doen als vrijheidsdressuur, grondwerk, dressuur, springen etc. zegt ook wat meer over je ervaring ;)

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt!

Dankjewel! Ik heb er zeker wat aan! :)

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:54

Mooi zo! Veel succes ;) Ik hoop dat je wat vind

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:14

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:44

Komt al veel beter over als je het mij vraagt ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:36

Dacht wel. Wat sneu..pony wordt te klein en omdat hij oud is, moet hij dan maar weg. Zou die info weg laten, komt niet sympathiek over.
Heb vroeger een eigen pony gehad...punt

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:03

Daisyyxx schreef:
Ik heb een vraagje.
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een verzorgpaard/pony. Nu heb ik meerdere reacties gehad en heb ik bij meerdere proefritjes gereden. Maar het is toch nog niet wat ik zoek. De ene is te ver, de andere is een te schrikkerig paard en de andere keren krijg ik paarden die rond de 30 jaar zijn (niet dat dat erg is, maar ik ben opzoek naar een paard waarmee ik nog dingen kan opbouwen).
Zouden jullie naar mijn advertentie kunnen kijken en eventueel tips geven om erin te zetten?

Ik woon in de buurt zal mn ogen open houden voor je :) op marktplaats zie ik er altijd heel veel in almere? (Die zijn dan net te ver voor mij)

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:05

Over een jaar gaat mijn manege sluiten ik hoop heel erg dat ik dan kan lessen met lucky ik zit beetje te twijfelen of ik dan weer op een andere manege ga of bijrijdpaardje ga zoeken (de meeste manege zijn vrij ver weg) m
Maar dat wacht ook nog beetje af
Nog tips?

Daisyyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:10

lienieminie schreef:
Daisyyxx schreef:
Ik heb een vraagje.

Ik woon in de buurt zal mn ogen open houden voor je :) op marktplaats zie ik er altijd heel veel in almere? (Die zijn dan net te ver voor mij)

Ik zie juist bijna geen paarden in Almere haha. Alleen mensen die verzorgpaarden/bijrijdpaarden zoeken.
Ik krijg vaak alleen reacties van mensen die in Zeewolde wonen, maar dat is nou net te ver voor mij. En de mensen die voor Almere reageren zijn alleen mensen met dus wat oudere paarden die alleen voor buitenritjes gebruikt worden.
Maar als je wat voor mij vind, graag :D

SophieXAnni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:41

Ik ben echt zoooo blij, ik verzorg sindskort een hele lieve Arabier x Welsh pony van ong 10 jaar. Het gaat nog niet perfect maar ik neem ook lessen met hem. Ik mag heel veel met hem en heb ook een goede klik met de eigenaresse!

Hier een foto van Erion❤

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:02

SophieXAnni schreef:
Ik ben echt zoooo blij, ik verzorg sindskort een hele lieve Arabier x Welsh pony van ong 10 jaar. Het gaat nog niet perfect maar ik neem ook lessen met hem. Ik mag heel veel met hem en heb ook een goede klik met de eigenaresse!

Hier een foto van Erion❤

[ [url=m/odlQL1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel plezier met em!

miloumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:40

Hoii eerste reactie van mij hier maar goed
Mijn probleem ik heb/had een verzorgpaard maar in de winter kan ik niks kom nog steeds elke week behalve als ik niet kan en nu zegt die eigenaar dat ik ongemotiveers ben en dan ik een ander verzorgje kan gaan zoeken kort samengevat dus ben nog aan het proberen om daar ye blijven gwn omdat er hier in de buurt bijna geen verzorgpaarden zijn ik heb ook een verzorgshet een halfuur verder staan maar dan kan ik niet elke dag naar toe i.v.m school

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:50

miloumarie schreef:
Hoii eerste reactie van mij hier maar goed
Mijn probleem ik heb/had een verzorgpaard maar in de winter kan ik niks kom nog steeds elke week behalve als ik niet kan en nu zegt die eigenaar dat ik ongemotiveers ben en dan ik een ander verzorgje kan gaan zoeken kort samengevat dus ben nog aan het proberen om daar ye blijven gwn omdat er hier in de buurt bijna geen verzorgpaarden zijn ik heb ook een verzorgshet een halfuur verder staan maar dan kan ik niet elke dag naar toe i.v.m school

Er is toch altijd wel wat te doen? Je kan gewoon poetsen, wandelen. Of het tuig eens invetten. Gewoon iets uit de hoek zoeken. De meeste eigenaren kunnen het wel erg waarderen als een verzorger zelf het initiatief neemt.

miloumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:41

[quote="Tigra_"

Er is toch altijd wel wat te doen? Je kan gewoon poetsen, wandelen. Of het tuig eens invetten. Gewoon iets uit de hoek zoeken. De meeste eigenaren kunnen het wel erg waarderen als een verzorger zelf het initiatief neemt.[/quote]

Nou dat is dus het jammer het tuig invetten kan niet want ze heeft geen vet en verder mest ik en poets ik het paard maar naar buiten mag ik niet en daar vindt ik het te gevaarlijk om iets te doen behalve stappen maar daar raak je na een stuk of 20 keer doen de plezier ook van kwijt.
Heb vannochtend een berichtje van haar gekregen dat ik niet meer hoef te komen. Dus ben haar nu kwijt. dus ik ga maar weer proberen een ander te vinden. Wish me luck

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:52

Hè balen!
Kun je niet even met de eigenaresse in gesprek? Misschien komen jullie er samen nog wel uit hoe je dit kan oplossen... Wat zij als ongemotiveerd ervaart beschouw jij misschien wel helemaal anders. En na een gesprek weet je ook wat zij van je verwacht of kun je zelf met ideeën komen :)

miloumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:15

gerpiegorp schreef:
Hè balen!
Kun je niet even met de eigenaresse in gesprek? Misschien komen jullie er samen nog wel uit hoe je dit kan oplossen... Wat zij als ongemotiveerd ervaart beschouw jij misschien wel helemaal anders. En na een gesprek weet je ook wat zij van je verwacht of kun je zelf met ideeën komen :)

Ja zou kunnen maar ik heb haar naar paar keer gezien in die 1,5 jaar dat ik haar paard verzorg. En zij verwacht dat ik kom en dat ik ga poetsen en mesten en ja verder kan ik niks