Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:52

Jeetje verschrikkelijk! Arm paard.. Om die reden heb ik mijn bijrijdster zelf geleerd hoe en wat en mag ze niet van zomaar iemand lessen. Het merendeel is van het paard in de krul trekken..

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:54

Ja, maar ik had der zien lesgeven en het was echt gewoon de "goede" uitleg theoretisch gezien... En andere zijn zo positief... Maar omdat ik der manier van rijden niet ok vond, had ik er een minder gevoel bij.. Nu moet ze ook weer bij der oude instructeur gaan lessen. Wil ze bij iemand anders gaan lessen, dan mag ze dat bij degene die hem lesgeeft :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:09

Oh jeetje wat erg! Wat kun je je achteraf dan voor de kop slaan..

Maar dat het dan meteen ook zo extreem is, dat je paard zo vast gereden is.. Hoop dat je bijrijder het zelf ook inziet en dus volledig begrijpt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:15

Ach dat heb ik zelf ook gehad. Zondag clubles. Sinds diekwart jaar. Aangegeven dat ik het rustig aan wilde doen. Vond het op een gegeven moment mooi geweest. Ze had super haar best gedaan en wilde haar niet overbelasten. Lesgeefster vond dat ik best nog ff wat extra galop erbij kon pakken. Ik twijfelde en zei dat ze lang niks had gedaan. Volgens haar kon het makkelijk, want de pony was nog niet bezweet of zwaarademig. Toch gedaan...en nu dus een pony met gevoelige spieren. Elke dag aan het masseren en magnesium bij aan het geven. Aan de longe wat licht ontspannen werk.
Dus VOLG JE GEVOEL !

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:29

Ja... Had ook echt zoiets van "Hoe kan het zo ver komen"... dus nu even rustig aan doen.. Hopen dat ie goed herstelt... Gewoon bij de andere lesgever nooit iets gehad, pony werd alleen beter... En nu... gewoon een zielig hoopje :S Masseer hem nu ook.. magnesium kreeg ie sowieso al :S dus mjah... Hoop iig dat het goedkomt... Dat is nu even het belangrijkste...

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 02:07

Wow Lianne dat is schrikken. Leermoment voor jezelf en ook een herinnering voor de rest, zoals Anke zegt, volg je gevoel. Hopelijk knapt je paardje snel op.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:34

Jeetje zeg.. en dan zo snel je paard al "kapot" rijden.. pff.. heftig. Die zou er bij mij ook niet meer in komen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:41

Zoals het nu lijkt komt er zondag eindelijk iemand kijken. Hopelijk klikt het.

kayleigh_040

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:47

Hoihoi!
Een bijrijdster uit Eindhoven hier!
Ik heb een paardje simpelweg gevonden door langs deuren te gaan! Een man die me wel kon gebruiken heeft me aangenomen! De eerste maanden geploeterd en hard gewerkt, uitmesten/voeren/poetsen. Maar het resultaat was ernaar, ik had ontdekt dat het echt een paard was waar ik mee verder wilde en na een poos mocht ik gaan rijden! Super toch?! Ik denk altijd eerst moet je het verdienen!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:38

Ik kom even binnenvallen!
Inmiddels verschillende verzorgers/bijrijders gehad.
Heb nu een dame waar ik erg tevreden mee ben, maar helaas kan zij hem niet blijven doen.
Per 1 maart staat mijn pony op zijn nieuwe stal.
Hoop dat ik iemand vind die hem nog een x extra uit stal kan halen :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:25

Als je dat doet, dan krijg je van mij een lintje
Sterkte!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:21

Van mij ook. Heb dan zelf geen merrie maar dit moet toch ophouden. Begreep wel dat peter r de vries nu ook eindelijk onderzoek gaat doen

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:17

Loveskary schreef:
Hoi allemaal

Ik staak de zoektocht nu even voor een maand of 10 want ik moet die beul stoppen 6 km van mijn stal is een paard gedood dat komt gevaarlijk dichtbij dus vannacht wachtlopen helaas alleen maar als ik hem zie dan vermoord ik hem.

Hier is het ook in de buurt gebeurd denk niet dat dat wachtlopen wat uit zal gaan halen je weet toch niet waar hij heen zal gaan en hou je dat maanden en maanden vol, camera ophangen flinke hond er bij doet denk ik meer.
Laten we hopen dat de dader snel gepakt word.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:30

Loveskary schreef:
Hoi allemaal

Ik staak de zoektocht nu even voor een maand of 10 want ik moet die beul stoppen 6 km van mijn stal is een paard gedood dat komt gevaarlijk dichtbij dus vannacht wachtlopen helaas alleen maar als ik hem zie dan vermoord ik hem.

Heeft weinig zin. Mijn merrie is mishandeld geweest en heb er nooit meer wat van gehoord of gezien. Lijkt me ook niet het topic voor zulke berichten.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:53

Klokjes schreef:
Wow Lianne dat is schrikken. Leermoment voor jezelf en ook een herinnering voor de rest, zoals Anke zegt, volg je gevoel. Hopelijk knapt je paardje snel op.

Mjah... Maar vooral dat het meisje door heeft dat het daardoor komt... want zij denkt nog steeds dat het door iets anders komt... (Heerlijk vriendinnetjes die elkaar opstoken)... Pony die manier van rijden niet gewend, moet in het ritme komen blabla... Ja, verzuurde kaken :') Denk dan dat er iets heel fout gaat.

Maarja, deze keer een keer niet lief en wel hard. Nee is nee, wel doen is vertrekken en er over door blijven zeuren is een leuk gesprek met wat andere mensen en dan bekijken of ik het nog wel zie zitten. Alles mag, alles kan. Maar het moet niet ten koste gaan van mijn pony.

Maar de lesgeefster ook duidelijk gemaakt dat ik der niet moet hebben bij mijn paard. Dus hoop dat het duidelijk is.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 01:52

Ik laat me paard niks over komen,ik heb een lange adem al moet ik een jaar wacht lopen,voor mijn part mij best.
Het is inderdaad lastig om een goede bijrijder te vinden maar maken jullie je dan geen zorgen,omtrent aansprakelijkheid.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 08:42

Liannetje86, mag ze evengoed nog blijven?
Ik zou er gelijk klaar mee zijn, tenzij ze onwijs schuldgevoel zou hebben dat herhaling echt uitgesloten is.
Als ze niet 100% overtuigd is dat het door het rijden komt, zou ik geen kans meer geven.
Sterkte iig met je pony

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:09

Ja idd. Sowieso die lesgever verbieden om les bij te nemen.
En haar inzicht geven in de spieren en werking ervan.
Voorbeelden mbt de eigen spieren/spierpijn.
Ze moet wel de ernst ervan in kunnen zien!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 12:58

Liannetje86 schreef:
Ik ga nooit meer niet naar mijn eerste gevoel luisteren... En baal er nu zo van dat ik er gewoon niet bij was. Gewoon op verhalen van andere af gegaan... Heb ooit wel een stukje van der les gezien, was er nog best positief over, legt rustig, duidelijk uit. Qua "theorie" zit het goed... Alleen de uitvoering...

Verzorgster wilde graag les van een ander... Terwijl het echt goed vooruitging... Maarja, ze betaalt zelf de lessen en ik vind lessen altijd heel persoonlijk, dus zolang het een beetje fatsoenlijke mensen zijn, kan veel. Vrouwtje rijdt volgens mij ZZL dus ik was (ook door de positieve verhalen van andere) wel vanuit gegaan dat het wel goed zou gaan. Heb der zelf wel een paar keer zien rijden, vond het zelf minder prettig, maarja... Ze was met het lessen minder hard dan met der eigen paarden zei iemand nog... Maarja... toch ja gezegd dat het mocht...

Zondag les geweest.... (net de dag dat ik afspraken had staan en er niet bij kon zijn, maarja...) maandag had ie zijn hooi niet op... dinsdag at ie nog met lange tanden dus de DA maar laten komen. Zijn rugspieren zaten vast... (echt bijna aan de zijkant van zijn zadel zeg maar :S.... ) Nu paard op de metacam.. Gewoon zo erg verkeerd gereden... Verzuurde spiertjes zelfs in zijn kaken...

Zelfs mensen van buiten de stal kwamen later met opmerkingen... Bleek dat de "instructrice" er ruim een uur op had gereden :S

Vandaag dus heel subtiel tegen der gezegd dat ze geen les meer hoeft te geven.

Gewoon stom, door de verhalen van andere en het stukje les dat ik heb gezien van der, gedacht dat het geen kwaad zou kunnen... (En heb zelf ook altijd vrijheid gehad bij mijn verzorgpony vond dat ideaal, dus dat wil ik ook geven... Nu wel even ingesprongen)

Tjonge,dat is wel grof zeg.Dat iemand dat durft met het paard van een ander. :(

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:23

Ik denk niet dat het iets met durven te maken heeft. Ik denk dat de bijrijdster zich er niet bewust van was wat de gevolgen zouden zijn. Overigens ga je er ook vanuit dat een instructrice wel weet wat ze doet. Die zullen niet samen gedacht hebben "laten we dit paard ff stuk rijden".

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:20

Instructrice of nouja prutsmuts zoals ik der noem nu, rijdt zzl ofzo.. Iig op hoog niveau, dus dan is je verwachting dat....

Neem het haar ook niet kwalijk, ze is 15, ziet de gevolgen er niet van in... Maar als ze het niet wil geloven, "want hij loopt zo veel beter", dan ga ik twijfelen. Stel dat ze gaat rijden en toch die trucjes uithaalt... Zit ik straks met een pony die pijn heeft en niets meer kan en zegt zij "houdoe en bedankt"...

Straks praten en als ik die plank vor haar hoofd niet kapot gezaagd krijg... Weet ik niet wat ik dan doe...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:01

Ze heeft blijkbaar dus een heel verkeerd idee van hoe het allemaal werkt dus rijdt ze sowieso verkeerd. Ik zou haar het juiste leren en als ze daar niet voor open staat weg ermee..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:48

Boek anders eens een les bij Leandra (vanruiternaartrainer.nl) voor haar. Die is ook osteopaat en kan haar goed uit leggen hoe het hoort en vooral ook waarom. Ze is regelmatig in omgeving Eindhoven, les is dacht ik 35 euro voor ongeveer 45 minuten.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:49

Bij de vorige instructeur ging het goed... Maarja... Bij deze heks. Vandaag is ze niet geweest.. En amable thnx voor de tip.. Maar lessen ga ik niet voor haar betalen en dat gaat ze te duur vinden denk ik. Het is gewoon lekker opgestookt worden door mevrouw rukenpluk die zzl rijdt :') dus van de week nog een poging tot praten..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:53

Anke schreef:
De nieuwe bijrijder heb ik zaterdag een Centered Riding les op onze tinker gegeven. Laten ervaren dat teugels niet nodig zijn in het rijden van overgangen. Hele gewaarwording. Zo op je zit overgangen rijden. Zelfs van draf naar halt. Mooie start deze eye opener. Eens kijken of we dinsdag een start kunnen maken met de E-pony wat voor haar bedoeld is.

Afspraak maken en dan niet op komen dagen zonder afmelding. Heeeel herkenbaar. Zo onbeschoft!

Ik vind dat altijd wel heel interessant klinken dat Centered Riding. Weet je toevallig iemand die dat in omgeving Noord-Holland geeft?