Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:42

maliejane schreef:
Veel succes! Je komt er vast wel met hem dan ;)

Thanks, ik hoop het! Het is toch weer even nieuw! :)

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:48

Leuke en minder leuke berichten... Hier nog steeds op zoek!

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:57

Leuk paard Geryon! Veel plezier met hem :)

Ik zit hier te twijfelen of ik op zoek ga naar een ander bijrijdpaard... Ben alwéér voor deze en komende week afgezegd. Nu al de 6e week op rij (ben 1 keer geweest). Ik ben er zo onderhand wel klaar mee, maar ja... Zij kan er ook niks aan doen dat die bak 24/7 een modderpoel is.. Wachten tot het voorjaar of op zoek naar een nieuwe? Ik weet het niet... Ik vind het wel hartstikke leuk, maar zo kan ik niks natuurlijk -O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:06

gerpiegorp schreef:
Leuk paard Geryon! Veel plezier met hem :)

Ik zit hier te twijfelen of ik op zoek ga naar een ander bijrijdpaard... Ben alwéér voor deze en komende week afgezegd. Nu al de 6e week op rij (ben 1 keer geweest). Ik ben er zo onderhand wel klaar mee, maar ja... Zij kan er ook niks aan doen dat die bak 24/7 een modderpoel is.. Wachten tot het voorjaar of op zoek naar een nieuwe? Ik weet het niet... Ik vind het wel hartstikke leuk, maar zo kan ik niks natuurlijk -O-

Kan je er niet nog iets bij zoeken? Dat je deze niet stopt?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:34

Dan zou ik dus 3 paarden bijrijden :D dat is me toch iets te veel van het goede :')

Ik verzorg/rijd namelijk ook nog een 22 jarige fjord 1 keer in de week. Daar ga ik niet mee stoppen :D

Je hoort eigenaren altijd zeggen dat het niet leuk is als bijrijders steeds afzeggen, nou ik word echt geïrriteerd dat ík steeds wordt afgezegd, ook al bedoeld ze het goed (ga ik vanuit dan)... Ik kan er niks mee :+ verder is het echt wel een leuke pony, een -voor mij- grote uitdaging.

Misschien moet ik me niet zo aanstellen... Maar ja, ik dacht dat het juist fijn was voor eigenaren dat iemand door weer en wind komt, dan wil ik dat, is het nog niet goed :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:36

Als het weer beter wordt kan het toch gewoon weer? Dat zal vast niet lang meer duren. Beetje blubber is niet erg.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:02

Dat is wel heel erg balen dat het al weer is afgezegd. Kun je ook niet iets anders gaan doen in plaats van rijden? Zou toch proberen om voor komende week een afspraak te maken al is het alleen maar om even te praten. Want zo is het ook niet leuk.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:23

Tigra_ schreef:
Dat is wel heel erg balen dat het al weer is afgezegd. Kun je ook niet iets anders gaan doen in plaats van rijden? Zou toch proberen om voor komende week een afspraak te maken al is het alleen maar om even te praten. Want zo is het ook niet leuk.

Geeft ook altijd ene goeie indruk, als je naar stal wilt komen om te mesten, vegen, tuig schoonmaken etc :Y)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:26

Als de bak niet goed is, zegt de eigenaar af?
Ga je dan alleen om te rijden? Mijn pony's moeten elke dag verzorgd, blubber of niet.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:16

Tigra_ schreef:

Ik doe ook wel andere dingen dan rijden, maar ik kom doordeweeks 's avonds dus dan ben je gebonden aan een bak, vooral nu het zo vroeg donker is :) ik kom trouwens maar 2 soms 3 keer per week

Ik ben zelf ook van mening dat het niet alleen om rijden gaat en dat de reden van een natte bak (en slecht weer) eigenlijk niet op gaat :o maar ja, de eigenaresse zal toch het laatste woord hebben hierbij denk ik, maar als het volgende week ook wordt afgezegd dan ga ik zeker in gesprek, want dit vind ik eigenlijk tijdverspilling (ik houd die dagen vrij (en mijn moeder ook) om 'niks' te doen).

De paarden staan daar aan huis en meestal is er al uitgemest/gevoerd als ik daar kom, dus ik ben er vaak alleen voor de pony (wat ik stiekem jammer vind, want ik vind het leuk om te doen :')).

Aan de ene kant snap ik het wel, het is hier echt heel nat dus op de dagen dat ik kom is er ook vaak regen (al is een beetje regen geen probleem voor mij). Maar aan de andere kant, als het al zo lang nat weer is, misschien moet je dat dan maar accepteren? Moeilijk... :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:34

Ja maar toch je kan toch altijd wel even poetsen. Weet niet hoe het er verder uitziet maar wat wandelen op het erf zou ook kunnen. Hier komt de bijrijder ook weleens alleen om te voeren of poetsen als ze het laat weten dan wachten wij gewoon met voeren. Snap van de ene kant de eigenaar ook wel maar zou wel zo leuk zijn om even een ander alternatief te bedenken. Dan ben toch geweest. Zou het zelf ook niet leuk vinden als je dan helemaal niet kan komen. Hier is altijd wel iets te verzinnen om te doen. Poetsbakken schoonmaken, tuig schoonmaken en invetten dat zijn nu juist hier de klusje die gebeuren als het geen weer is om te rijden.
Maar ik zou als je het gesprek aan gaat dat ook zeker bespreken. Die heeft misschien wel zoiets van dat hoeft helemaal niet. Maar wellicht vindt ze het wel leuk als je zelf een alternatief bied om toch te komen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:46

Ik heb gisteren weer een berichtje gekregen van iemand, ik heb gereageerd, nu even wachten op antwoord :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:02

Ik heb zelf ook al aangegeven dat rijden e.d. geen noodzaak is voor mij, een middag op stal zijn en andere dingen doen vind ik ook hartstikke leuk. Maar de eigenaresse denkt daar ook zo over en zij doet eigenlijk bijna alles zelf (vooral met dit weer), behalve uitmesten is er niks te doen.
Maar ik zal zeker nadenken over een alternatief, dan kan ik (hopelijk) toch komen :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:09

Heb nu contact met iemand maar die antwoord heel kortaf en er komen ook niet echt vragen van haar kant. Beetje lastig, weet soms ook niet hoe ik daarop moet reageren :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:46

Amira_ schreef:
Heb nu contact met iemand maar die antwoord heel kortaf en er komen ook niet echt vragen van haar kant. Beetje lastig, weet soms ook niet hoe ik daarop moet reageren :+

Kan je haar niet wat vertellen? Dingen die je normaal zou vragen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:43

Ik heb weer bericht gehad nieuwe afspraak voor zaterdag middag staan duimen dat het nu wel doorgaat.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:56

Ik had gisteren een advertentie op bokt gezet omdat ik langzaam toch wel weer op zoek wou gaan. Had alleen niet nu al een reactie verwacht :D Paardje klinkt heel leuk en het is met ov een half uurtje, dus prima te doen. Ben benieuwd of het iets is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:30

Leuk! Recreatie of wedstrijd paardje (of allebei!)?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

AlwaysH schreef:
Leuk! Recreatie of wedstrijd paardje (of allebei!)?

Recreatie :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:23

Ik heb een afspraak gemaakt voor zondag om kennis te maken. Is een groot paard, iets wat ik al heel lang zoek :)) Dus ben benieuwd hoe die is!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:01

Amira_ schreef:
Ik heb een afspraak gemaakt voor zondag om kennis te maken. Is een groot paard, iets wat ik al heel lang zoek :)) Dus ben benieuwd hoe die is!

Wat is groot? :D

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:32

1.74 m :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:48

Haha ik win van je :') 1.80

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:02

AlwaysH schreef:
Haha ik win van je :') 1.80

Heerlijk joh, een tuiger en ook nog eens 1.80m!

Die van mij is ca 1.72m. Moest ook wel ff aan wennen. :D Vooral omdat ie niet luisterde, ging wegrennen of steigerde. Nu op dag 3 gaat het al beter!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:31

Jaja! Zijn ouders (en voorouders) waren allemaal echt een stuk kleiner. Raymond torens boven de famillie uit. Nouja maakt mij niet uit!