Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charly85

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:16

Ik lees ook al weer ff mee:)

Ik wil altijd de verzorgsters van mijn stalgenootjes
Die komen trouw en zijn lief vr de paarden. Mr helaas bezet

Nu even niet op zoek. Combineer t nu gewoon met mijn kleine ventje (9 mnd). Mr goed eigen paard dus heb geen keus En heb t ervoor over.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:43

Jee Daantje dat is wel even schrikken ja die di gen die je tegenkomt.
Goed dat je zelf altijd de dag even doorneemt en knap dat je er een uurtje rijden voor over hebt!

Always H leuke kerstkaart! Zou ik ook blij van worden als ik de eigenaar was.

Hier bij ons in Loenen bij Apeldoorn is het ook echt niet makkelijk om een verzorgster bijrijder te vinden.
Wij hebben vier paarden en ik zou hulp en bijrijden echt waarderen.
Ik heb een jonge dame langs gehad die het wel leuk leek maar toch geen tijd kon vinden.
gelukkig heeft ze het wel netjes uitgelegd.
Ik heb nu zelf een advertentie gezet , en gister zou er iemand langs komen, leek me echt een heel geschikt persoon.
Maar ze is helemaal niet geweest en heeft ook niet afgemeld.

Hopelijk komt er nog wat op mijn pad, maar vind het wel moeilijk om iemand te vinden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:48

Dankjewel ieris!

Ik snap echt niet dat je een afspraak maakt en niet komt opdagen (te zij daar een goeie reden voor is, meld je dan af). Ik was zo ontzettend blij dat ik eindelijk een verzorgpaard had gevonden. Ik heb wel twee keer gehad dat de eigenaar niets meer liet horen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:41

Ik heb nu twee hele llieve meiden! Vorige week zijn ze met hun moeder komen kennismaken, en dat ging erg goed. Ze komen echt voor de verzorging, en dan vooral het leren erover. Rijden doen ze op de manege.

Woensdag is de jongste alleen gekomen, en dat ging ook erg goed. We konden niet veel doen omdat de bak bevroren was, maar poetsen en wandelen vond ze helemaal geweldig.

Gister de ander, en toen ben ik gaan longeren, wat uitleggen en daarna mocht zij nog een rondje. Kwam er wel achter dat het nog niet zo simpel was, en moest zelf heel wat stappen terug doen. Longe vasthouden en zweep tegelijk lukte niet, ze is heel onzeker en praat dus heel zacht: pony begreep haar niet. Ik heb dus de doelen veel kleiner gemaakt, en dat was een goede overgang naar draf en later weer terug, op 1 commando. Ze was zo onzeker, dat ze bijv 4 of 5 keer bijna fluisterde 'draf', niet gek dat pony het niet begreep. Ook haar alleen de longe laten vasthouden en letten op haar plek (niet blokkeren) en zelf de zweep vast gehouden. Toen ging het wel goed, en meteen gestopt en lekker buiten gewandeld.

Dat wordt nog wel een projectje, maar denk dat het wel heel goed is voor haar..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:02

Marocje dat klinkt inderdaad alsof ze nog wel wat hulp kan gebruiken, maar fijn dat jij het zo ziet en haar die kans geeft. Ik vind het zelf ook niet erg als iemand weinig ervaring heeft, dat kun je altijd nog leren.. als ze maar op een bepaalde manier met dieren om kunnen gaan.

Trouwens ook ideaal dat ze het rijden op een manege doen, dan heb je ook minder 'gezeur' dat ze bij jou niet kunnen rijden.

Daantje_zw: Hoe jij het aanpakt daar konden ze hier nog wel wat van leren :+ Feedback vragen en ontvangen vind ik een van de normaalste dingen en netjes vragen voor je ineens op de rug van een toch al zwak paardje gaat staan zou ik ook prettig vinden....

Ik wacht t nog heel even af maar ben bang dat ik toch weer de zoektocht ga starten naar een betrouwbare hulp :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:12

De nieuwe bijrijder heb ik zaterdag een Centered Riding les op onze tinker gegeven. Laten ervaren dat teugels niet nodig zijn in het rijden van overgangen. Hele gewaarwording. Zo op je zit overgangen rijden. Zelfs van draf naar halt. Mooie start deze eye opener. Eens kijken of we dinsdag een start kunnen maken met de E-pony wat voor haar bedoeld is.

Afspraak maken en dan niet op komen dagen zonder afmelding. Heeeel herkenbaar. Zo onbeschoft!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:13

Ik vind met western rijden overgangen zo simpel zonder teugel druk. Omdat je met halthouden je voeten naar voren mag steken, lekker simpel. Heb 5 western lessen gehad maar daardoor steek ik nu wel automatisch mijn benen naar voren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:13

Het is weer dooi, dus ik heb degene die interesse had weer een berichtje gestuurd. Eerst was ze ziek en nu dus vorst. Ik hoop dat ze nog zin heeft om eens te komen kijken. Anders ga ik een nieuwe advertentie zetten.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 19:36

Brendy dit hoort op boktmarkt en niet hier.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:21

Anke wat leuk zeg dat je haar centered riding leshebt ggegeven.
Ik wil iemand die hier komt helpen ook graag verder op weg helpen.
Maar dan moet ik wel inderdaad eerst iemand vinden die ook echt komt!

AlwaysH western lijkt me ook leuk fijn dat je de mogelijkheid hebt om dat te leren, rijd je ook op een echt western zadel met bijbehorende looks?

Germie hoop ook voor je dat ze nog komt.
Zou wel fijn zijn een nieuwe zoeken is ook weer een hele zoektocht.

Brendy je advertentie klinkt wel goed hoor, jammer dat je niet in de buurt van Apeldoorn woont!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:28

Voor mij is voorwaarde dat ze betrokken en gemotiveerd zijn. Goed communiceren. En vanaf het begin.
Als ze in het begin al niet reageren of moeite doen, zal dat erna niet beter worden.
Typjes waar je achteraan moet lopen, kun je beter laten varen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:40

Nee ik rijd geen western hoor, vind Engels een leukere uitdaging :+
Heb vijf lessen gevolgd, via paardenklas op school. Mijn hele dressuur houding was daarna naar de maan en ben nog steeds bezig met terugkrijgen van mijn houding |o

Vind het wel leuk om te doen maar meer als ontspanning.

Edit; Die vijf lessen waren met western tuig ja :j

brendy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:46

Aah idd jammer ieris :(

Mij lijkt western ook wel eens leuk om te ervaren! Jammer dat je je houding beetje kwijt bent AlwaysH :( Hopen dat die snel terug komt! :)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:23

Ik zal wel heel veel mazzel gehad hebben, maar hier gaat het nog steeds goed met het meisje wat mijn paard rijdt.
En ik heb extra mazzel, want ze is ook klein genoeg om de a-pony te rijden die ik als gezelschap voor het paard gekocht heb ;)
En ze heeft een heel leuk vriendinnetje dat nu af en toe meekomt, voorlopig alleen als ik er ben, zodat ik haar kan leren hoe ik wil dat mijn paarden gereden worden.
Zo kunnen zij gezellig samen rijden en krijgen allebei mijn beestjes voldoende aandacht en beweging.
En als dat vriendinnetje dalijk ook goed op de hoogte is van hoe en wat kunnen ze wat mij betreft ook samen als ik er niet ben.
Het zijn gelukkig allebei verschrikkelijk rustige en lieve meiden, die met veel respect en liefde met de paarden omgaan en ook netjes zijn op de spulletjes, dus dat durf ik op termijn ook wel aan.
Maar als ik jullie verhalen zo lees realiseer ik me meer en meer hoeveel geluk ik heb!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:32

brendy29 schreef:
Aah idd jammer ieris :(

Mij lijkt western ook wel eens leuk om te ervaren! Jammer dat je je houding beetje kwijt bent AlwaysH :( Hopen dat die snel terug komt! :)

Nu opzich wel weer, met halthouden en terugnemen steek ik mijn benen een beetje naar voren. Automatisch.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:58

Stamper schreef:
Owh, hier lijkt weer toekomst in te komen!

Na enige tijd niet meer op zoek geweest te zijn naar een bijrijder, (afspraken niet na komen, niet melden dat ze 3 adgen niet geweest was, en paard dus in een vieze stal heeft gestaan, waardoor lieve staleigenaar de stal gedaan had!)

Vandaag iemand wezen kijken om mijn paard bij te komen rijden! En moet zeggen, klikte goed... Zowel van paard als haar kant. En paard vond haar ook wel erg leuk!!
Door de vorst helaas niet kunnen rijden, dus dat komt ze volgende week doen!
Ben benieuwd, en hoop dat dit wat wordt, en een blijvertje is!!
Hele leuke enthousiaste meid!! :))

En ze doet het, vind pony een hele uitdaging. Maar oooh wat liep ze fijn vandaag bij haar zeg, wel natuurlijk eerst uitproberen en doen, maar ze wist heel goed de baas te zijn! :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:21

Uitproberen hoort erbij. Doen de mijne ook wel.

Bijrijdster vandaag voor het eerst op Wondergirl.
Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 01:04

Hier helaas toch een bijrijdster afgehaakt. Te druk met school en andere dingen, kostte haar teveel tijd en ging niet meer met plezier. Beetje teveel hooi op de vork. In goed overleg is ze daarom per direct gestopt. Andere bijrijdster gaat nog steeds heel fijn gelukkig. Ga er voorlopig ook niemand bij zoeken.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 02:25

Vragen jullie een bijdrage of juist niet.
Ik vraag geen bijdrage wel helpen mesten en voeren willen ze dit niet dan een kleine bijdrage @45 per maand en ik krijg geen reactie is voor een ijslander merrie.
Ze mogen er veel mee doen 3 keer in de week komen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:33

Ik vraag geen bijdrage, maar verplicht twee keer per maand les bij mij te nemen.
Mesten hoeven ze haast niet, doe ik of mijn vader. Alleen de drollen wippen die op dat moment in de stal en of bak liggen.
En natuurlijk na de tijd aanvegen, dit zijn de enige klusjes dat ze hoeven te doen.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:03

Ah zo les nemen is wel belangrijk dan weet je zeker dat je paard loopt zoals jij het wilt.
Nee mesten en of vegen willen ze hier ook niet enkel maar rijden en wegwezen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:32

Anke ziet er goed uit , leuk paardje en lekker zonnetje erbij!

Darkadia jammer dat de ene gestopt is, maar fijn dat je er nog een hebt die wel blijft.

loveskarey ik vraag nooit een bijdrage.
Ik heb echt fijne meiden gehad die soms juist alleen kwamen om op te ruimen en niet eens wilde rijden!
Nu we verhuisd zijn kunnen ze helaas niet meer komen.

Heb een berichtje gekregen van iemand uit Deventer die wel kennis met mij en de paarden wilt komen maken, dus ik ben heel benieuwd.
Ze klinkt echt leuk houd ook van buitenrijden en heeft al zelf een paard gehad.
Hoop alleen dat de afstand een beetje te doen is het is toch wel 40 minuten reizen voor haar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:42

Dankje. Gistermiddag mazzel met het weer gehad.

Ik heb 1 verzorgster en 1 bijrijder.
De bijrijder betaalt en de verzorgster niet.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:57

Ik verzorg en rijd. Gewoon wanneer ik kan komen. De ene week drie keer en de andere week twee keer.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:49

Ik ga nooit meer niet naar mijn eerste gevoel luisteren... En baal er nu zo van dat ik er gewoon niet bij was. Gewoon op verhalen van andere af gegaan... Heb ooit wel een stukje van der les gezien, was er nog best positief over, legt rustig, duidelijk uit. Qua "theorie" zit het goed... Alleen de uitvoering...

Verzorgster wilde graag les van een ander... Terwijl het echt goed vooruitging... Maarja, ze betaalt zelf de lessen en ik vind lessen altijd heel persoonlijk, dus zolang het een beetje fatsoenlijke mensen zijn, kan veel. Vrouwtje rijdt volgens mij ZZL dus ik was (ook door de positieve verhalen van andere) wel vanuit gegaan dat het wel goed zou gaan. Heb der zelf wel een paar keer zien rijden, vond het zelf minder prettig, maarja... Ze was met het lessen minder hard dan met der eigen paarden zei iemand nog... Maarja... toch ja gezegd dat het mocht...

Zondag les geweest.... (net de dag dat ik afspraken had staan en er niet bij kon zijn, maarja...) maandag had ie zijn hooi niet op... dinsdag at ie nog met lange tanden dus de DA maar laten komen. Zijn rugspieren zaten vast... (echt bijna aan de zijkant van zijn zadel zeg maar :S.... ) Nu paard op de metacam.. Gewoon zo erg verkeerd gereden... Verzuurde spiertjes zelfs in zijn kaken...

Zelfs mensen van buiten de stal kwamen later met opmerkingen... Bleek dat de "instructrice" er ruim een uur op had gereden :S

Vandaag dus heel subtiel tegen der gezegd dat ze geen les meer hoeft te geven.

Gewoon stom, door de verhalen van andere en het stukje les dat ik heb gezien van der, gedacht dat het geen kwaad zou kunnen... (En heb zelf ook altijd vrijheid gehad bij mijn verzorgpony vond dat ideaal, dus dat wil ik ook geven... Nu wel even ingesprongen)